Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Activitati de educatie rutiera
Marţi, 31 Iulie 2012 00:00

ACTIVITĂŢI DE EDUCAŢIE RUTIERĂ

 

Accidentul rutier reprezintă una dintre cele mai grave forme de vătămare înregistrate la nivel mondial conform rapoartelor internaţionale şi a datelor statistice înregistrate. După malformaţii congenitale şi maladiile care depind în mică măsură de opţiunea de viaţă a fiecărui copil sau tânăr, accidentul rutier se manifestă ca următoarea cauză care determină mortalitatea în rândul tinerei generaţii datorită absenţei unor abilităţi primare de auto-siguranţă. Conform datelor statistice ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii şi UNICEF, cele mai afectate categorii de vârstă sunt 5 – 9 ani, 10 – 14 ani şi 15 – 19 ani, perioade de formare şi dezvoltare a abilităţilor de viaţă sănătoasă, a unui stil de viaţă conştient de repercursiuni şi a unui standard de viaţă ridicat.

Flagelul insecurităţii rutiere în rândul copiilor şi tinerilor este rezultanta unui fenomen complex din punctul de vedere al aspectelor incumbate:

·                     mediul fizic nesigur determinat, în principal, de o infrastructură perimată;

·                     mediul social permisiv generat de absenţa informaţiilor relevante, de inconştienţă, de dezinteresul parental, de mediatizarea „negativă” a evenimentului rutier care încurajează un nou mod de promovare a imaginii personale.

·                     caracteristicile vârstei, fie că este vorba de limitări fizice impuse de vârstă, fie că este vorba decele psihice sau sociale, ca: peer pressure, teribilism sau modelul parental.

În acest sens, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Administraţiei şi Internelor au în vedere:

·                     actualizarea conţinutului şi restructurarea formatului activităţilor de educaţie rutieră, astfel încât accentul să fie mutat de pe transmiterea de informaţii pe formarea abilităţilor şi comportamentului rutier responsabil;

·                     intensificarea educaţiei rutiere în sistemul de învăţământ preuniversitar – atât în zona educaţiei formale – prin Curriculumul la decizia şcolii, cât şi în zona educaţiei non-formale prin activităţi practice complementare aspectelor teoretice;

·                     elaborarea de materiale didactice auxiliare de educaţie rutieră adaptate fiecărui ciclu de învăţământ;

·                     generalizarea programului „Patrulele şcolare de circulaţie ” la nivel naţional;

·                     implemntarea programului naţional „Caravanele şcolare” destinat elevilor din mediul rural;

·                     diversificarea proiectelor educative conform realităţilor rutiere specifice diferitelor medii rutiere şi a diferitelor categorii de copii şi tineri (elevi din mediul rural, copii cu cerinţe educaţionale speciale etc.).

De asemenea, vezi scopul şi eficienţa activităţilor de educaţie rutieră, precum şi abordarea didactică şi tematica activităţilor de educaţie rutieră cu tot ce implică (ciclu de învăţământ, obiective, tipuri de activităţi propuse, teme propuse).

 

Ultima actualizare în Sâmbătă, 03 Noiembrie 2012 21:35
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Curentele de avangarda

CURENTELE DE AVANGARDĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI TIMIŞ     Un modernism categoric, de frondă, alcătuind aşa-zisa mişcare de avangardă artistică, a fost promovat la reviste precum „Contimporanul” (1922-1732), ”Punct”...

Read more

Integrarea experimentului in orele de fi…

INTEGRAREA EXPERIMENTULUI ÎN ORELE DE FIZICĂ ŞI CHIMIE                                                     Profesor Tudorache Maria, Şcoala Gimnazială ,,P. H. Zangopol” Buzău   Prin predarea fizicii şi chimiei se urmăreşte raportarea copilului la mediul în care trăieşte. Experimentul este...

Read more

Scoala Altfel activitati pentru clasele …

ACTIVITATEA NR. 1 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!   Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele primare 2.     Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi...

Read more

Consideratii asupra evolutiei scris citi…

CONSIDERAŢII ASUPRA EVOLUŢIEI SCRIS – CITITULUI   Prof. Iulia-Emanuela Pop,             Profesor educator la CSEI Şimleu Silvaniei, structura Speranţa, Zalău   Actul grafic Scrisul este considerat ca fiind o formă de exprimare a limbajului, ce implică...

Read more

Integrarea sociala a copiilor cu CES

INTEGRAREA SOCIALĂ A COPIILOR CU CES Prof.înv.primar MARŞEU RODICA LAVINIA Şcoala Gimnazială Nr. 24 Timişoara În vederea creării condiţiilor optime pentru dezvoltarea copiilor cu nevoi speciale este necesar ca şcoala ,...

Read more

Modele de cereri miscarea cadrelor didac…

Modele de cereri – mişcarea cadrelor didactice 2011-2012    Acord pentru detaşare în interesul învăţământului în anul şcolar 2011-2012    Cerere de detaşare la cerere prin concurs specific   Cerere de înscriere la concursul de ocupare...

Read more

Prevenirea ridurilor

Prevenirea ridurilor In societatea moderna de astazi se acorda o importanta sporita modului in care aratam. Si femeile, si barbatii sunt din ce in ce mai interesati sa-si pastreze supletea si...

Read more

Educatie fara frontiere relatia gradinit…

EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra, Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan...

Read more