Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata
Scris de administrator   
Joi, 10 Aprilie 2014 04:11

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata

 

Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post/catedra pe perioada nedeterminata. Acest lucru a fost aprobat in sedinta de guvern, OUG care modifica art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 106/2014, publicata in MO nr.238/03.04.2014.

Astfel, Ministerul Educatiei Nationale a adus clarificari in ceea ce priveste situatia cadrelor didactice titularizabile: pe de o parte se precizeaza ca nu exista doua procedee de titularizare diferite, iar pe de cealalta parte, textul defineate conceptul de „viabilitate a postului”. 

 

Articolul precizeaza ca toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani si care sunt angajate deja pe baza contractului individual de munca pe perioada determinata, pot fi repartizate pe perioada nedeterminata in unitatile de invatamant unde predau. Decizia se ia in urma sedintei publice a inspectoratului scolar judetean şi numai daca postul didactic/catedra sunt vacante si au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre" presupune existenta postului/catedrei pe durata unui nivel de invatamant. Existenta si necesitatea lor se stabileste de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in functie de planurile-cadru in vigoare si de alte variabile specifice judetului/municipiului din care face parte unitatea de invatamant.

 

Potrivit MEN, "in acest moment, de modificarile operate in art. 253 urmeaza sa beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani)".

Ultima actualizare în Joi, 10 Aprilie 2014 13:20
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more

Educatia si softul educational

EDUCAŢIA ŞI SOFTUL EDUCAŢIONAL             Profesor Păduraru Constantin Eugen Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău            Rezumat:          Articolul de specialitate propus prezintă impactul deosebit pe care îl are softul...

Read more

Frumusetea matematicii

FRUMUSEŢEA MATEMATICII Prof. Opriş Brişcan Maria, Liceul Tehnologic ,,C-tin Brâncuşi” Oradea Unii oameni consideră că în matematică toate conceptele au fost create la întrebări fără răspuns, iar pentru alţii matematica reprezintă...

Read more

Reguli impuse copiilor

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?   Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?     -         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului. -         Aveţi grijă ca...

Read more

Efectul Prometeu si deficientele unei cu…

EFECTUL PROMETEU ŞI DEFICIENŢELE UNEI CULTURI POPULARE   Prof. Maghiar Adina S08 „Arany Janos”, Salonta               În lumea istorică există o ortogeneză a culturilor care se constituie într-o teorie a culturilor şi care...

Read more

O chestiune controversata stereotipul

O chestiune controversata stereotipul

O CHESTIUNE CONTROVERSATĂ: STEREOTIPUL Prof. Raluca Ioana Olariu Şcoala Gimnazială „Acad.H.Mihăescu” Udeşti, Judeţul Suceava Semnificaţia imaginilor vizuale este stabilită prin diferenţă. Astfel, de-a lungul istoriei...

Read more

Glanda pineala si al treilea ochi Secret…

GLANDA PINEALĂ ȘI ’’AL TREILEA OCHI’’. SECRETE ALE OMENIRII Prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul tehnic ‘’Ion Mincu” Timișoara Rezumat: Glanda pineală reprezintă încă o necunoscută pentru...

Read more

GHID PRACTIC - continuare

Lazar Mihaiela   GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE A PROFESORULUI (continuare)     5. Managementul comunicarii § Retineti ca deprinderile de comunicare eficienta se dobandesc si se perfectioneaza continuu § Inainte de a comunica un mesaj, anticipati...

Read more