Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata
Scris de administrator   
Joi, 10 Aprilie 2014 04:11

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata

 

Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post/catedra pe perioada nedeterminata. Acest lucru a fost aprobat in sedinta de guvern, OUG care modifica art. 253 al Legii nr. 1/2011, ca urmare a Deciziei Curtii Constitutionale nr. 106/2014, publicata in MO nr.238/03.04.2014.

Astfel, Ministerul Educatiei Nationale a adus clarificari in ceea ce priveste situatia cadrelor didactice titularizabile: pe de o parte se precizeaza ca nu exista doua procedee de titularizare diferite, iar pe de cealalta parte, textul defineate conceptul de „viabilitate a postului”. 

 

Articolul precizeaza ca toate cadrele didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din invatamantul preuniversitar in ultimii 6 ani si care sunt angajate deja pe baza contractului individual de munca pe perioada determinata, pot fi repartizate pe perioada nedeterminata in unitatile de invatamant unde predau. Decizia se ia in urma sedintei publice a inspectoratului scolar judetean şi numai daca postul didactic/catedra sunt vacante si au viabilitate. Conceptul de „viabilitate a unui post/unei catedre" presupune existenta postului/catedrei pe durata unui nivel de invatamant. Existenta si necesitatea lor se stabileste de consiliul de administratie al unitatii de invatamant, in functie de planurile-cadru in vigoare si de alte variabile specifice judetului/municipiului din care face parte unitatea de invatamant.

 

Potrivit MEN, "in acest moment, de modificarile operate in art. 253 urmeaza sa beneficieze 3.242 de cadre didactice, promovate cu minimum 7 la concursurile de titularizare din anii anteriori (ultimii 6 ani)".

Ultima actualizare în Joi, 10 Aprilie 2014 13:20
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Managementul schimbarii in organizatie

MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII ÎN ORGANIZAŢIE   prof. Ciucă Cristina, Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu,  Jud. Buzău   Schimbarea la nivel organizaţional presupune realizarea unor modificări profunde esenţiale ale organizaţiei. Exemplu:...

Read more

Creativitatea profesorului in demersul d…

CREATIVITATEA PROFESORULUI ÎN DEMERSUL DIDACTIC Prof. Bălăuță Dana Colegiul Național ”Mihail Kogălniceanu” Galați Creativitatea. Ce este creativitatea în cazul profesorului sau al elevului? Câteva enunțuri, principii, idei pentru a veni în...

Read more

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more

Personalitatea in contextul cunoasterii …

PERSONALITATEA ÎN CONTEXTUL CUNOAŞTERII ELEVULUI – O PERMANENTĂ PROVOCARE Profesor Petruţ Steliana Grup Şcolar „Mihai Eminescu” Jimbolia Definiţia şi caracteristicile personalităţii A ne cunoaşte elevii este...

Read more

Inspectia scolara generala a unitatilor …

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar    SECTIUNEA a 4-a Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: activitatea de postinspectie   Art. 33. -     In urma derularii activitatilor de inspectie, vor fi...

Read more

Studiu evaluarea initiala necesitatea si…

STUDIU - EVALUAREA INIȚIALĂ-NECESITATEA ȘI IMPORTANȚA EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Evaluarea inițială oferă elevului și profesorului o reprezentare a potențialului de învățare, dar și a...

Read more

L'attaque du moulin

L' ATTAQUE DU MOULIN (fragment) Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov La nouvelle L' attaque du Moulin, publieé en 1877, s'...

Read more

Competente generale pe niveluri de invat…

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ                 Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de...

Read more