Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16

CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII

POLITICI ŞI PROCEDURI

 

 

O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.

 

Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare.  Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.

 

Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:

Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;

Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective; 

Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;

Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;

Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;

Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.

 

În timp ce politicile prezintă intenţia furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, procedurile spun ce anume face furnizorul pentru a îşi pune în practică intenţia. Instrucţiunile de lucru precizează cu exactitate în ce mod va fi implementată procedura de către membrii personalului. Cea mai simplă formă de procedură este diagrama.

 

 

 

Elaborarea unei proceduri

 

Paşii prezentaţi în continuare îi vor ajuta pe furnizorii de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ  în elaborarea propriilor proceduri:

Numele procedurii

Scurtă prezentare a procedurii

Consultarea membrilor personalului care vor pune în practică procedura

Verificarea diagramei (pentru a ne asigura că are sens)

Este nevoie de instrucţiuni de lucru?

Cum se încadrează diagrama în experienţa generală a elevului?

Cum va fi monitorizată procedura pentru a vedea dacă este pusă în aplicare?

Cine va efectua monitorizarea?

Cât de des va fi analizată procedura?

Cine va efectua această analiză?

 

 

 

 

Exemplu de procedură

 

Titlu                                                                                                                                        ___

 

Scop                                                                                                                            ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Aria de cuprindere                                                                                                                 ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Responsabilităţi                                                                                                                      ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Procedură                                                                                                                               ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

Documente                                                                                                                             ___

 

                                                                                                                                                ___

 

                                                                                                                                                ___

 

 

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12
 

Revista cu ISSN

Evaluarea nationala 2013

Evaluarea nationala 2013 Calendarul probelor si etapele repartizarii in licee   Cursurile la clasa a VIII-a se vor incheia in 14 iunie 2013, iar in perioada 17-19 iunie va avea loc inscrierea...

Read more

Chestionar pentru parinti privind implic…

ANONIM   CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI     Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea  familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală. Răspunsurile pe care le vom...

Read more

Pledoarie pentru studiul limbii franceze

PLEDOARIE PENTRU STUDIUL LIMBII FRANCEZE   prof. drd. Stan Cristina Şcoala Gimnazială Grigore Moisil  Ploieşti, jud. Prahova     În zilele noastre, limbile străine au devenit o necesitate pentru o viaţă profesională de succes şi...

Read more

Succesul scolar perspectiva finlandeza

SUCCESUL ȘCOLAR. PERSPECTIVA FINLANDEZĂ Prof. Alexandru Colțan Școala Gimnazială Săcălaz, jud. Timiș În ultima decadă, sistemul educațional finlandez a atins constant...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Delta Dunarii

  DELTA DUNĂRII   Dimitriu Astrid-Alina, Prof. Grup Şcolar Agricol, Alexandria, jud. Teleorman     Aşezare, întindere Dunărea, izvorând din Germania, adunând afluenţii din zece ţări şi traversând patru capitale, după un traseu de 2.860 Km, formează...

Read more

Curs ejournalism educational collaborati…

DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 – EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS   Alexie Cristina, Prof. limba franceză, Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara     În perioada 10-16...

Read more

Alimentatie pentru sanatate si longevita…

ALIMENTAŢIE PENTRU SĂNĂTATE ŞI LONGEVITATE Prof. Daniela Surlaru Colegiul Agricol “Dr. C. Angelescu” Buzău Hrana stă la baza vieţii. Este factor...

Read more