Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Calculatorul si internetul
Joi, 08 Octombrie 2009 18:15

CALCULATORUL ŞI INTERNETUL – DEPENDENŢA ÎN FOLOSUL EDUCAŢIEI

 

Orice pãrinte este îngrijorat de dezvoltarea si educarea copiilor lui. Dacã în urmã cu câtiva ani, televizorul era o grijã a pãrintelui din cauza programelor de care copiii deveneau dependenti, acum calculatorul si, implicit, internetul par a fi o amenintare asupra comportamentului copiilor. Programul copilului de vizionare a emisiunilor TV trebuie sã fie limitat, de asemenea trebuie controlatã de cãtre pãrinti calitatea emisiunilor sau a canalelor TV urmãrite de copii. Cu timpul, posturile de televiziunea si-au adaptat oferta si astfel au apãrut posturi cultural-educationale. Spre exemplu, Discovery sau National Geographic oferã, prin programele lor, informatii foarte interesante. Copiilor le plac aceste posturi si învatã lucruri noi si utile, pe care de multe ori nu le aflã la scoalã.

Posturile de televiziune s-au adaptat noilor cerinte educationale, iar, în ultima perioadã, au apãrut noi cãi de informare – calculatorul si internetul –, adaptate si acestea în acelasi ritm propagãrii educatiei. Oferta educationalã online este tot mai diversificatã si cuprinzãtoare, îmbinând armonios atât exercitiile suplimentare si lectura cu învãtarea calculatorului si a optiunilor internetului, cu comunicarea si dezvoltarea abilitãtilor sociale prin intermediul comunitãtilor online. Realizatorii siturilor sunt echipe de informaticieni, profesori si profesionisti implicati în educatie si creatie, oameni constienti ca utilizarea excesivã a internetului poate duce si la efecte comportamentale negative, asa încât se propun si activitãti dincolo de calculator, creative si recreative, întâlniri în care sã aparã noi informatii, dar sã se si aplice practic unele cunostinte aflate în cadrul virtual. Comunicarea virtualã se îmbunãtãteste substantial la o întâlnire realã cu persoanele din lista ta de cunoscuti pe internet, cu care deja ai împãrtãsit idei, pasiuni, vise. Formarea unor comunitati online pentru copii ce au aceleasi aspiratii creeazã spatii educationale, în care cunostintele si informatiile acumulate circulã si se dezvoltã.

Ca pãrinti, avem obligatia moralã sã oferim accesul neîngrãdit la tot ce este mai bun pentru copiii nostri. ªi acest lucru îl putem face prin directionarea lor înspre situri educationale, unde pot face exercitii suplimentare într-un alt mod decât cel traditional. Internetul este atrãgãtor pentru copii, iar pe aceste situri pot gãsi premii pentru rezultatele lor, îsi pot face prieteni noi, cu care sã descopere pasiuni comune si cu care sã concureze în obtinerea rezultatelor. ªi toate activitãtile copilului pot fi încurajate si supravegheate de pãrinti, prin accesul pãrintelui la contul copilului, unde observã ce probleme a rezolvat, unde a întâmpinat dificultãti sau cât timp a petrecut pentru dezvoltarea si perfectionarea sa.

Deschiderea spre tot ce este nou, inovator, dar în acelati timp util si educativ presupune dorinta de performantã si autodepasire. Lasã copilul tãu sã devinã cel mai bun atât la scoalã, cât si în societate.

www.notemari.ro

 

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Vineri, 26 Martie 2010 19:26
 

Revista cu ISSN

Solutii metodico-practice de crestere a …

SOLUŢII METODICO-PRACTICE DE CREŞTERE A EFICIENŢEI LECŢIEI DE EDUCAŢIE FIZICĂ   Prof. Curticăpean  Aurelian Liceul Tehnologic ”Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș   Creșterea eficienței lecției de educație fizică este problema care preocupă cel mai mult specialiştii domeniului...

Read more

Strategii de predare si de invatare folo…

INTERACTING IN MADRID STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE   Inst. Riciu Daniela Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea   Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and...

Read more

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR     Inst. Aftinescu Dorina Florina Şcoala cu Clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Introducerea organizatorului cognitiv, ca metodã, ilustreazã principiul diferentierii progresive si serveste aceastã functie în raport cu orice...

Read more

Cuvinte dominante in limbajul poetic al …

CUVINTE DOMINANTE ÎN LIMBAJUL POETIC AL LUI VASILE VOICULESCU   Prof. Simona Crainic, Liceul De Arte Plastice, Timişoara   Lucrarea de faţă îşi propune un studiu statistic al vocabularului poetic al lui V.Voiculescu....

Read more

A fi sau a nu fi recunoscut lider

A FI SAU A NU FI . . . RECUNOSCUT LIDER   Prof. Bentz Teodora Col. Nat. “Al. I. Cuza “, Focşani     Conflictul este un ingredient cotidian al experienţei noastre de viaţă, traducându-se într-o...

Read more

Evaluarile nationale pentru clasele II I…

Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa...

Read more

Implementarea unui program personalizat …

IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM PERSONALIZAT DE RECUPERARE A RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA ÎNVĂȚĂTURĂ   Prof.înv. preșcolar Ciolan Laura Elena G.P.P. ”Sfântul Nicolae” Câmpulung, Argeș   Rezumat Acest articol conține un studiu de caz al unui copil de...

Read more

Studiul biodiversitatii si activizarea e…

STUDIUL BIODIVERSITĂȚII. ACTIVIZAREA ELEVILOR ÎN CURSUL ORELOR DE BIOLOGIE prof. Arjoca Mihaela, Colegiul Tehnic “Ion Mincu” Timişoara Rezumat: Biologia și ecologia sunt știintele care vor ajuta la evoluția și dezvoltarea întregii umanităti,...

Read more