Calendarul inscrierii copiilor in invatamantul primar 2013 |
Marţi, 26 Martie 2013 15:25 |
Calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar 2013
Vă prezentăm calendarul înscrierii copiilor în învăţământul primar pentru anul școlar 2013-2014.
Pregătirea înscrierii în învăţământul primar
28 martie 2013
Afişarea circumscripţiilor şcolare şi a planului de şcolarizare, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învăţământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, şi pe site-ul inspectoratului şcolar.
Afişarea, la sediul fiecărei unităţi de învăţământ şi pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului şcolar, pentru unităţile de învăţământ care nu au site propriu, a informaţiilor care permit părinţilor să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unităţii, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învăţământ în cadrul unei grădiniţe aflate în structura şcolii sau în consorţiu cu şcoala, posibilitatea organizării programului Şcoala după şcoală, fotografii ale spaţiului în care se desfăşoară activitatea la clasa pregătitoare.
28 martie 2013
Afişarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinţi, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
Afişarea unităţilor/instituţiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinţi, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
28 martie 2013
Anunţarea, prin afişare la sediul unităţii de învăţământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unităţile de învăţământ, în urma consultării cadrelor didactice şi a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinţilor – avizate, din punctul de vedere al legalităţii, de către consilierul juridic şi aprobate în consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ Anunţarea, prin afişare la sediul unităţii de învăţământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare.
30 martie – 7 aprilie 2013
Organizarea, în fiecare unitate de învăţământ în care se desfăşoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei “Zile a porţilor deschise”, zi în care părinţii, copiii şi alte persoane interesate pot vizita spaţiile dedicate activităţilor claselor pregătitoare şi pot purta discuţii cu personalul unităţii de învăţământ implicat în această activitate.
1-12 aprilie 2013
Organizarea, în unităţile de învăţământ preşcolar, a întâlnirilor pentru informarea şi consilierea părinţilor copiilor din grădiniţă care vor fi cuprinşi, în anul şcolar 2013-2014, în învăţământul primar.
2-19 aprilie 2013
Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede această evaluare.
2-19 aprilie 2013
Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea.
19 aprilie 2013
Transmiterea de către centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor din judeţ/municipiul Bucureşti comisiei judeţene/ a municipiului Bucureşti de înscriere a copiilor în învăţământul primar (comisia judeţeană/ a municipiului Bucureşti).
Completarea şi validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare.
1 aprilie 2013
Afişarea, la sediul unităţii de învăţământ şi al inspectoratului şcolar şi pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor-tip de înscriere în învăţământul primar.
2-22 aprilie 2013
Completarea de către părinţi, online sau la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8,00-20,00 (luni-vineri), respectiv 8,00-13,00 (sâmbăta).
Depunerea şi validarea cererilor-tip de înscriere de către părinţii care solicită înscrierea copiilor la şcoala specială.
Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare
23 aprilie 2013
Procesarea de către comisia naţională de înscriere a copiilor în învăţământul primar (Comisia naţională) a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere.
24-26 aprilie 2013
Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, pe baza informaţiilor din cererile-tip de înscriere şi din documentele depuse de părinţi, a cererilor părinţilor care solicită înscrierea la o altă unitate de învăţământ decât şcoala de circumscripţie, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unităţile de învăţământ, prin aplicarea criteriilor generale şi specifice de departajare şi validarea de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ a listei candidaţilor admişi în această fază.
Marcarea, în aplicaţia informatică, a cererilor-tip de înscriere pentru candidaţii admişi în această fază.
29 aprilie 2013
Procesarea de către Comisia naţională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicaţiei informatice, şi repartizarea la şcoala de circumscripţie a copiilor ai căror părinţi au solicitat înscrierea la o altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, dar nu au fost admişi din lipsă de locuri şi care au exprimat în această fază opţiunea pentru înscrierea în şcoala de circumscripţie.
29 aprilie 2013
Afişarea în unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului şcolar şi al unităţilor de învăţământ a candidaţilor înmatriculaţi, a numărului de locuri rămase libere şi a listei copiilor neînscrişi după prima etapă.
A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare
7 mai 2013
Comunicarea, prin afişare la unităţile de învăţământ şi pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul şcolar Informarea Ministerului Educaţiei Naţionale de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua.
8-17 mai 2013
Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unităţii de învăţământ aflate pe prima poziţie dintre cele 3 opţiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinţii copiilor care nu au fost cuprinşi în nicio unitate de învăţământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă.
Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învăţământ aflată pe prima poziţie în opţiunile privind înscrierea copiilor.
20-23 mai 2013
Procesarea, la nivelul unităţilor de învăţământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinţi, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul şcolar, pe baza criteriilor generale şi a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile.
Completarea, în aplicaţia informatică, a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidaţii admişi în această etapă.
24 mai 2013
Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa pregătitoare.
27-31 mai 2013
Centralizarea şi soluţionarea de către inspectoratul şcolar a cererilor părinţilor copiilor care nu au fost încă înscrişi la vreo unitate de învăţământ.
Soluţionarea de către inspectoratul şcolar a oricărei altei situaţii referitoare la înscrierea în învăţământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educaţional al copilului.
Calendarul înscrierii în clasa I a copiilor de 7 ani
care nu au fost înscrişi în învăţământul primar în anul şcolar 2012-2013
şi ai căror părinţi solicită înscrierea direct în clasa I.
2-22 aprilie 2013
Depunerea solicitărilor de înscriere de către părinţii care solicită înscrierea copilului la şcoala de circumscripţie, la sediul unităţii de învăţământ respective.
23-29 aprilie 2013
Soluţionarea de către unităţile de învăţământ şi, după caz, cu acordul inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru suplimentarea numărului de locuri/clase, a cererilor de înscriere depuse de către părinţii care solicită înscrierea copiilor la şcoala de circumscripţie, prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin.
8-17 mai 2013
Depunerea solicitărilor de înscriere de către părinţii care solicită înscrierea în altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, la unitatea de învăţământ la care solicită înscrierea.
20-23 mai 2013
Soluţionarea de către unităţile de învăţământ, respectiv comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti a cererilor de înscriere depuse de părinţii care solicită înscrierea în altă şcoală decât şcoala de circumscripţie, prin aplicarea prevederilor Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2013-2014, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, a procedurii specifice elaborate de către comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti.
24 mai 2013
Afişarea la fiecare unitate de învăţământ a listelor finale ale copiilor înscrişi în clasa I.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Adaugă comentariu
|
MODERNIZAREA EVALUĂRII ȘCOLARE DIN
PERSPECTIVA UTILIZĂRII TIC
prof. înv. primar Comoli Doina
Școala Gimnazială Nr. 96, București
Activitatea de predare-învățare-evaluare necesită o continuă adaptare a profesorului la diferitele generații... Read more
HORTENSIA PAPADAT-BENGESCU
CICLUL HALLIPILOR
Prof. APOSTOL IULIANA – ANDREEA
Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu” Broscăuţi
Tudor Vianu [1] o consideră pe Hortensia Papadat-Bengescu, alături de Liviu Rebreanu „scriitorul care a exercitat o înrâurire... Read more
TERAPIA LOGOPEDICÃ ÎN GRÃDINIŢÃ
Educatoare: Rãtoiu Victoria
Şcoala cu clasele I - VIII, G.P.N. Nr. 1, Corabia
Lucrarea de fata îsi propune sã prezinte terapia logopedicã din grãdinitã cu scopul de a... Read more
CARACTERISTICILE CRIZEI EDUCAŢIONALE
Prof. Pavel-Surlaru Adriana Cristina
Colegial Economic Buzău
A fi un cadru didactic performant înseamnă a fi o prezenţă semnificativă... Read more
CARACTERISTICILE INTELECTUALE ALE PREŞCOLARILOR
Educator Stan Luminiţa-Simona
Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi
Intelectul, formaţiune psihică deosebit de complexă, cuprinde procese şi activităţi psihice variate şi dificile precum: gândire, memorie, limbaj, imaginaţie, atenţie... Read more
CAPITOLUL III
Competentele si codul de conduita al inspectorilor
Art. 62. -
Competentele profesionale necesare unui bun inspector sunt:
a) sa fie capabil sa evalueze eficienta strategiilor didactice alese de cadrul... Read more
IDENTITATE, MEMORIE ŞI FICŢIUNE ÎN LITERATURA CONCENTRAŢIONARĂ,
NICOLAE STEINHARDT, JURNALUL FERICIRII
Prof. Boza Mirela-Ionela
Jurnalul fericirii, „operă postumă, se alătură altora – prea puţine în literatura română –... Read more
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.... Read more
Ordin nr. 5106/01.09.2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit pentru personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar
Norme… Un candidat la calitatea de membru al Asociatiei Profesorilor din România trebuie sã ia cunostintã mai întâi de prevederile Statutului Asociatiei, publicat pe site, sã fie de acord cu Statutul… 1. Haşişul şi marihuana
Droguri din această categorie de substanţe:
Cannabis-ul este denumirea generică pentru produsele vegetale obţinute din cânepa de cultură (cannabis sativa) plantă ce conţine substanţe halucinogene (compusul psihoactiv…
- Revistă naţională de educaţie -
ISSN 2065 - 3239
Preşedinte APR: Şumãlan Dan
Redactor şef: Lazar Mihaiela
Adresa:
Strada Constantin Daicoviciu Nr. 15, Etaj 4, Birou 405
Cluj-Napoca, cod 400020, România
Fax: 0364-11.90.80
E-mail:…
CERINŢE DEONTOLOGICE PRIVIND ACTIVITATEA
PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE
Art.33. Personalul didactic de predare trebuie să cunoască drepturile şi obligaţiile legale în vigoare ce îi revin în unitatea de învăţământ în care funcţionează.
Art.34.…
Structura anului şcolar 2013-2014 în dezbatere publică
Ministerul Educației Naționale a lansat în dezbatere publică, până la data de 31 mai, proiectul de Ordin de ministru privind structura anului școlar 2013-2014.…
INTEGRAREA COPIILOR CU CERINȚE SPECIALE EDUCATIVE ÎN ȘCOALA DE MASĂ
Prof.Brătilă Cristina-Zonica
C.S.E.I. ,,Elena Doamna, Focșani”, județul Vrancea
Tendinţa crescândă de integrare şcolară în unităţile obişnuite… PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI
ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII
Herczeg Monica-Institutor
Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi
Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă.…
Proiect metodologie mobilitate personal 2013-2014
Vezi proiectul pentru metodologia - cadru privind mobilitatea personalului didactic din invatamantul preuniversitar in anul scolar 2013 - 2014.
|