Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Cantecele in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Aprilie 2015 07:46

CÂNTECELE ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor de limba engleză Crețu Alina-Arsaluis,

Liceul Teoretic „Mihail Sebastian”, Brăila

Cântecele nu înseamnă doar distracție, ele reprezintă un scop în sine pentru învățarea unei limbi străine.

Majoritatea profesorilor de engleză folosesc cântecele în procesul de predare și asta din motive bine întemeiate.

  1. Cântecele sunt foarte ușor de ținut minte. Toți am trăit fenomenul „cântecul ce nu-mi iese din minte”. Cântecele rămân întipărite atât în memoria noastră de lungă durată cât și în cea de scurtă duratăt, așa că reprezintă o modalitate simplă de a ne aminti sintagme și expresii destul de lungi și complexe.

  2. Cântecele sunt extrem de motivante. Atât tinerii cât și adulții sunt extrem de receptivi când sunt folosite cântecele în procesul de predare al limbii engleze.

  3. Cântecele sunt extrem de personale. Deoarece majoritatea cântecelor au teme generice (cel mai adesea dragostea) și se referă mai puțin la anumiți oameni, locuri sau momente, ascultătorii se regăsesc în mesajul versurilor.

  4. Cântecele conțin limbaj uzual. Limbajul folosit în majoritatea cântecelor este simplu, adesea într-un stil conversațional. Cântece mai complexe ca de exemplu ”History will teach us nothing” de Sting, poate fi analizat ca orice alt text literar. Așa cum spunea Tim Murphey: „...orice se poate face cu un text se poate face și cu un cântec.”

  5. Cântecele pot aborda subiecte tabu. Cântecele reprezintă o metodă eficientă de promovare a unor subiecte, care din motive ce țin de rigorile sociale , nu sunt prea des exploatate de materialele didactice. Astfel, subiecte precum „divorțul”, „lupta contra sistemului” și altele pot fi abordate mult mai ușor prin intermediul cântecelor.

    Cântecele pot fi analizate ca texte. Așa cum am menționat anterior cântecele pot fi exploatate ca orice alt text. Ele pot fi o sursă și o metodă de predare și exersare a gramaticii, sintaxei, vocabularului, pronunției dar și a abilitășilor de audiție, citit, vorbit, scris și traducere.

    Cântecele sunt folosite în trei etape: prin activități introductive, activități propriu zise de învățare și activități de consolidare.

  1. Activități introductive

    Scopul acestei etape este de a pregăti elevii lingvistic, educațional, tematic și psihologic pentru text. Elevii sunt familiarizați cu subiectul și cu elementele specifice de vocabular, sau cu orice alte elemente lingvistice care îi pot ajuta în etapele următoare să exploateze textul cât mai eficient posibil.

    Un element esențial al acestei etape este motivarea elevilor pentru ca aceștia să-și dorească să asculte cântecul. Acest lucru se realizează prin întrebări ajutătoare la care elevii răspund în timp ce văd textul pentru prima dată.

  2. Activități propriu zise de învățare

    În timpul acestei etape elevii au activități și sarcini care exploatează textul în mod direct. Sarcinile de lucru pot fi gradate și devin din ce în ce mai dificile pe măsură ce analiza textului avansează. De exemplu, în timp ce se ascultă un cântec precum ”An Englishman in New York”de Sting, o sarcină de lucru de început ar putea fi identificarea temei cântecului. Ulterior cerința poate avea în vedere identificarea unor informații specifice și necesită ascultarea intensivă a cântecului sau lectura versurilor cerându-se elevilor să marcheze diverse informații din text cu Adevărat sau Fals.

    Totodată, în timpul acestei etape a lecției, elevii pot să efectueze sarcini paralele, de exemplu să citească versurile în timp ce fac însemnări despre X, sau ascultă cântecul și subliniază diverse expresii, cuvinte, etc.

    După această analiză detaliată a cântecului, elevilor li se poate cere să reflecteze asupra limbii folosite dar și a conținutului.

  3. Activități de consolidare

    Această a treia etapă include activități care conduc la exersarea abilităților de producere de mesaje orale și scrise. În această etapă cântecul și textul sunt cele care oferă stimulii pentru desfășurarea unor activități ulterioare menite să consolideze alte deprinderi și abilități. Un exemplu poate fi cântecul formației Beatles ”She is leaving home”, unde elevii fie pot realiza un dialog între fată și părinții ei, sau pot redacta scrisoarea pe care tânăra a lăsat-o părinților ei.

    La final, desigur, după ce elevii au rezolvat toate sarcinile de lucru, o posibilă recompensă ar fi să cânte împreună cântecul studiat.

    Bibliografie:

  1. Anderson, A. and Lynch, T. Listening. Oxford University Press, 1988

  2. McDowell, J. and Hart, Ch. Listening plus: authentic recordings with tasks to develop listening skills and teacher training, Edward Arnold (Publishers), 1987

  3. Murphey, T. Music & Songs, Oxford University Press, 1992

  4. Underwood, M. Teaching listening. Longman Group Limited, 1989

  5. Ur, P. Teaching Listening Comprehension. Cambridge University Press, 1992

 

Revista cu ISSN

Interpretare chestionar Education Techno…

Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice de la Mark Twain International School   Education Technology for World Class Learning La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice...

Read more

Identitate memorie si fictiune in litera…

IDENTITATE, MEMORIE ŞI FICŢIUNE ÎN LITERATURA CONCENTRAŢIONARĂ, NICOLAE STEINHARDT, JURNALUL FERICIRII Prof. Boza Mirela-Ionela Jurnalul fericirii, „operă postumă, se alătură altora – prea puţine în literatura română –...

Read more

Alegerea repertoriului violonistic in pr…

  ALEGEREA REPERTORIULUI VIOLONISTIC ÎN PROCESUL EDUCAŢIEI INSTRUMENTALE Prof. Corha Minodora Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj Conform programei analitice pentru clasa respectivă profesorul alcătuieşte pentru fiecare elev în parte...

Read more

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 fara finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare fara finantare MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba si literatura romana, limbile...

Read more

Jocul activitate fundamentala in gradini…

JOCUL, ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ   Prof. Fătu Mihaela Corina G.P.P Nr. 10 Buzău   Cerinţele mereu crescânde ale societăţii contemporane impun învăţământului actual sarcini importante care să determine creşterea calităţii lui. Este necesar, pentru aceasta,...

Read more

Colaborarea scoala familie cheia spre su…

COLABORAREA ŞCOALĂ-FAMILIE - CHEIA SPRE SUCCES Prof. înv. primar: Tica Ionela Georgiana Scoala Gimnaziala ”Iosif Catrinescu” Rezumat: Părinţii trebuie să cunoască, să devină conştienţi de influenţa pe care o exercită...

Read more

Stimularea creativitatii in cadrul orelo…

STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE (METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani     Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea...

Read more

Educatia pentru democratie imperativ al …

EDUCAȚIA PENTRU DEMOCRAȚIE – IMPERATIV AL SISTEMULUI EDUCAȚIONAL CONTEMPORAN   Soroiu Crina, profesor învățământ primar, Școala Gimnazială, George Călinescu, Iași Acest articol subliniază importanța noilor educații pe fondul evidențierii problematicii lumii contemporane, în toată...

Read more