Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Capitol I
Sâmbătă, 16 Februarie 2008 14:45

Capitolul I. Reglementãri generale

Art. 1 APR

  • Denumirea organizatiei este „Asociatia Profesorilor din România" denumitã în continuare APR.
  • APR este organizatia profesorilor din România. În consecintã, APR reprezintã si apãrã drepturile cadrelor didactice universitare si preuniversitare, contribuie la nevoile educationale, sociale si culturale ale acestora.
  • APR este o organizatie democraticã, independentã, apoliticã, cu activitate civicã si sindicalã.
  • APR este persoanã juridicã în România.
  • APR este o organizatie non-profit.

Art. 2 Sediul social

APR are sediul social în Cluj-Napoca, cod 400020, strada Constantin Daicoviciu nr. 15, etaj 4, birou 405. Sediul poate fi schimbat ori de câte ori va fi nevoie prin hotãrârea Comitetului Director.

Art. 3 Patrimoniul APR

  • APR are un patrimoniu social distinct si autonom de patrimoniul membrilor sãi.
  • La data constituirii, patrimoniul initial al APR este de 1.000 RON, proveniti din donatiile fãcute de membrii fondatori.
  • Fondurile proprii în lei si valutã se dezvoltã prin donatii ale unor persoane fizice si juridice, finantãri externe, cotizatii, autofinantare, sponsorizare, granturi, din taxe percepute, în conditiile legii, pentru servicii angajate pe baze contractuale, de colaborare si reprezentare a tertelor persoane, precum si din alte surse care nu contravin legilor în vigoare.

Art. 4 Surse de finantare

  • Donatiile din tarã si strãinãtate
  • Sprijin din partea organelor statului
  • Venituri din evenimente, chirii, proiecte si programele desfãsurate de organizatie.
  • Sponsorizãri
  • Cotizatiile membrilor
  • Orice venituri permise de lege

Art. 5 Obiectivele de activitate

  • proiecte pentru îmbunãtãtirea conditiilor sociale, profesionale si de divertisment ale cadrelor didactice;
  • facilitãti în informare;
  • schimburi culturale, sportive, de divertisment, profesionale cu profesori ai altor universitãti, respectiv scoli preuniversitare din tarã si strainãtate;
  • editare de reviste, ziare de promovare si informare;
  • sprijinirea tinerilor pentru a se dezvolta profesional în tarã  si a micsora astfel fenomenul emigrãrii specialistilor;
  • facilitarea transparentei si usurinta accesului la informatiile publice si colaborãrii cu societatea civilã.
  • diseminarea informatiilor cu privire la evolutia sistemelor similare din Uniunea Europeanã, facilitarea schimburilor si mobilitãtii între state europene;
  • promovarea  creativitãtii,  comunicãrii si spiritului critic, a noilor tehnologii educationale;
  • acordarea de asistentã juridicã si de altã naturã persoanelor din sistem, aflate în situatia de a-si apãra drepturile,  de a riposta la abuzuri sau ilegalitãti comise de autoritãti;
  • alte activitãti de interes pentru profesori.

Art. 6 Durata de functionare

Durata de functionare a APR este nedeterminatã.

Art. 7 Principiile APR

  • APR  sustine integrarea economicã, socialã si culturalã a României în spatiul european.
  • APR respectã si promoveazã drepturile fundamentale ale omului, libertatea de exprimare, libertatea de constiintã, libertatea religioasã.
  • APR sustine crearea unui mediu preuniversitar si universitar bazat pe calitatea serviciilor educationale oferite elevilor si studentilor.

Art. 8 Scopurile APR

  • Scopul principal al organizatiei este promovarea intereselor profesionale si sociale ale cadrelor didactice din România.
  • APR urmãreste sã contribuie la promovarea ideilor europene si universale în societatea româneascã, sã initieze si sã consolideze schimburile cultural-stiintifice internationale.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti si proiecte la nivel academic pentru asigurarea unui climat în care competenta si calitatea educatiei sã primeze.
  • APR sprijinã si initiazã activitãti culturale, sportive, de divertisment si sociale pentru crearea unui mediu academic autentic.
  • APR dezvoltã relatii de cooperare cu organizatii non-guvernale locale, nationale si internationele care împãrtãsesc aceleasi principii.
  • APR  îsi poate constitui filiale teritoriale, în tarã si strãinãtate si departamente  pe domenii de interes.

Ultima actualizare în Miercuri, 28 Iulie 2010 22:39
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rolul familiei in educarea copilului

ROLUL FAMILIEI IN EDUCAREA COPILULUI   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ                 Atmosfera caldă şi de înţelegere în familie reconfortează şi creează climatul necesar pentru munca intelectuală a şcolarului. Lipsa...

Read more

Analiza tranzitorie pe forme hibride de …

ANALIZĂ TRANZITORIE PE FORME HIBRIDE DE DELICVENȚĂ JUVENILĂ SECȚIUNE ARGUMENTATIVĂ Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca Rezumat: Contracararea subculturii...

Read more

Concordanta timpurilor in limba engleza

CONCORDANŢA TIMPURILOR ÎN LIMBA ENGLEZĂ   Prof. Didin Florentina Gabriela Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş   Este acordul obligatoriu al timpului verbului din subordonată cu timpul verbului din regenta sa. În limba engleză timpul...

Read more

Metodologia predarii disciplinei religie…

Metodologia predarii disciplinei religie in invatamantul preuniversitar Vezi Ordinul M.E.C.S. nr. 5232/14.09.2015 privind aprobarea Metodologiei de organizare a predarii disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar.

Read more

SCOLILE NATIONALE

ŞCOLILE NAŢIONALE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Paralel cu desfãsurarea curentului romantic în muzicã, în tãri ca Rusia, Polonia, Cehoslovacia, Spania, Ţãrile Scandinave etc., se afirmã o artã ce...

Read more

Metodologie de organizare si desfasurare…

METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA pentru admiterea in anul scolar 2011-2012 in clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi...

Read more

Alaturi de scoala

STUDIU- ALĂTURI DE ŞCOALĂ Prof.inv.primar Gligor Dana Școala Gimnaziala Cîmpeni Împreunã cu pãrinţii,şcoala îşi are rolul ei bine stabilit, intervenind în dezvoltarea primarã a copilului. În acest context, educarea pãrinţilor...

Read more

Mari matematicieni ai antichitatii

Mari matematicieni ai antichitatii

MARI MATEMATICIENI AI ANTICHITĂŢII   Prof. Popp Loredana Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI   Euclid din Alexandria Euclid din Alexandria originar din Damasc(ca. 325 î. Hr, 265 î. Hr) a fost un matematician grec care a...

Read more