Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Revista cu ISSN


Chestionar pentru parinti privind implicarea familiei in educatia copilului
Marţi, 08 Martie 2011 00:00

ANONIM

 

CHESTIONAR PENTRU PĂRINŢI

IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI

 

 

Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea  familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.

Răspunsurile pe care le vom obţine nu vor fi comunicate nimănui în această formă.

Vă mulţumim.

 

I.

1. Sexul

€       Masculin

€       Feminin

 

2. Studiile efectuate

a)      Şcoala primară

b)      Şcoala gimnazială

c)      Liceu

d)      Studii superioare

 

3. Profesia:............................................................

 

4. Mediul de provenienţă:

€       Urban

€       Rural

 

5. Starea civilă:

€       Căsătorit

€       Necăsătorit

 

6. Familie monoparentală ( dacă este cazul) datorată:

a)      Decesului

b)      Divorţului

c)      Necăsătoriei

 

II. Climatul familial

 

7. Vă întrebaţi în fiecare zi copilul despre ce s-a întâmplat la şcoală?

a)      Întotdeauna

b)      De cele mai multe ori

c)      Rareori

d)      Niciodata

 

8. Se întămplă des ca atitudinea dumneavoastra faţă de copil să nu fie în concordanţă cu cea a dirigintelui?

€       Da

€       Nu

€       Nu ştiu

 

9. Este necesar să insiste copilul dumneavoatră pentru ca să participaţi la şedinţele cu părinţii?

€       Da

€       Nu

€       Uneori

 

10. Ţineţi cont de părerile şi sfaturile profesorului diriginte?

            a) Întotdeauna

b)  De cele mai multe ori

c)             Rareori

d)            Niciodată

 

III.

11. Cum consideraţi colaborarea dvs. cu şcoala?

a)      Foarte bună

b)      Bună

c)      Satisfacatoare

d)      Nesatisfacatoare

 

 

12. Cât de des vizitaţi şcoala copilului dvs?

a)      Lunar

b)      O dată pe trimestru

c)      O dată pe semestru

d)      De câteva ori pe parcursul anilor de şcoală ai copilului

 

13. Când vizitaţi şcoala copilului dumneavoastră?                 

a)      Când sunteţi invitat la scoală

b)      Când aveţi anumite plângeri/ nemulţumiri

c)      Prin participare voluntară la proiectele şcolare

d)      Alte situaţii (vă rugăm să le menţionaţi)

e)      Zilnic prin intermediul internetului

 

 

14. Cum păstraţi legătura cu dirigintele copilului?

a)      Prin participarea la obişnuitele şedinţe cu părinţii

b)      Prin intermediul telefonului

c)      Prin bilete

d)      Prin intâlniri propuse de diriginte

 

15. Consideraţi că acordaţi timp suficient şi atenţie suficientă problemelor şcolare ale copilului?

€       Da

€       Nu

 Daca raspunsul dumneavoastra este ‘Nu’ va rugam raspundeti la intrebarea urmatoare: 

16.Care este motivul pentru care acordaţi atât de puţin timp discutării problemelor şcolare cu copilul dumneavoastră?

a)      Presiunea activităţii profesionale şi a îndatoririlor

b)      Slujba dumneavoastră : a) într-un alt oras ;      b) in străinătate

c)      Alte priorităţi ale vieţii de familie

d)      Copilul dumneavoastră nu este încantat de astfel de discuţii

 

17. Consideraţi că lipsa succesului şcolar al copilului se datorează :

 

 

În foarte mare măsură

În mare măsură

Nici în mare, nici în mică măsură

În mică  măsură

 

În foarte mică măsură sau deloc

a) Incompetenţei unora dintre profesori

 

 

 

 

 

b) Cererilor exagerate din partea unor profesori

 

 

 

 

 

c) Lipsei unei evaluări ritmice

 

 

 

 

 

d) Lipsei de interes din partea copilului

 

 

 

 

 

e) Copilul nu se simte încrezator in forţele proprii

 

 

 

 

 

f) Lipsei planurilor de viitor

 

 

 

 

 

g) Copilul nu este fericit la şcoală

 

 

 

 

 

h) Inconsecvenţei în controlarea programului copilului de către părinţi

 

 

 

 

 

i)Altele..................................

 

 

18. Vă rugăm să vă exprimaţi acordul în ceea ce priveşte regulile şi regulamentul şcolar :

a)      Sunt total de acord cu regulamentul şcolar

b)      În general sunt de acord

c)      Nu sunt de acord cu regulamentul şcolar

 

19. Cum apreciaţi contribuţia şcolii la succesul personal şi profesional al copilului dumneavoastră?

a)      Foarte bune ambele pentru pregatirea şcolară şi educaţie

b)      Foarte bună pentru instruirea şcolară dar săracă faţă de educaţia şcolară

c)      Bună

d)      Satisfăcătoare

e)      Alte situaţii (vă rugăm să le precizaţi).....................................................

 

20. Consideraţi că i-aţi oferit copilului dumneavoastră o bună educaţie în familie cu privire la:

1. comportament civilizat              a) da                b) nu

2. formare intelectuală                              a)da                 b) nu

3. dezvoltare morală                                a)da                 b) nu

4. responsabilitate generală                      a)da                 b)nu

 

21. Ce consideraţi că ar trebui să facă scoala pentru a exista o mai bună colaborare între familie si şcoală......................................................................................................

..........................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

 

Vă mulţumim.

Ultima actualizare în Luni, 21 Martie 2011 22:45
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Metodologia de evaluare externa a calita…

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară 1 : "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării...

Read more

Examenul de gradul II important

Examenul de gradul II important   Vezi câteva precizări importante privind examenul de gradul II (probe, discipline de examen).

Read more

Concept tipuri si niveluri ale inspectie…

CAPITOLUL I  Concept, tipuri si niveluri ale inspectiei unitatilor de invatamant preuniversitar      SECTIUNEA 1 Conceptul de institutii de educatie. Conceptul de sistem national de invatamant preuniversitar   Art. 1. -     Prezentul regulament reglementeaza...

Read more

Stiluri educative familiale si reusita s…

STILURI EDUCATIVE FAMILIALE ŞI REUŞITA ŞCOLARĂ   Prof.  Perţa  Elena Şcoala Gimnazială Păstrăveni - Neamţ                  Ca şi în cazul dezvoltării cognitive, numeroase anchete indică o dependenţă a reuşitei  şcolare de un stil parental ...

Read more

Metode si tehnici de cunoastere si carac…

METODE ŞI TEHNICI DE CUNOAŞTERE ŞI CARACTERIZARE PSIHOPEDAGOGICĂ A ELEVILOR     Cunoaşterea psihologică de către profesor a elevilor este complexă şi dificilă, dar, este şi extrem de profitabilă pentru elevul în cauză,...

Read more

Invatamantul simultan o problema frecven…

ÎNVĂȚĂMÂNTUL SIMULTAN-O PROBLEMĂ FRECVENTĂ A SATELOR ROMÂNEȘTI DE AZI Prof. Bota Maria Gabriela Liceul Teoretic Ioan Buteanu Somcuta Mare, Județul Maramureș Predarea simultană se...

Read more

Tristan Tzara si experienta Dada

TRISTAN TZARA ŞI EXPERIENŢA DADA Învăţătoare: Nevodenszki Sorina ,Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, Judeţul Timiş „Luaţi un ziar. / Luaţi nişte foarfeci. / Alegeţi din acest ziar un...

Read more

J S Bach un performer al muzicii divine…

UN PERFORMER AL MUZICII DIVINE – J. S. BACH   Prof. Gloria Ghidiceanu Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul” Craiova     Traducerea substantivului performance din limba engleză ne oferă o paletă mai largă de sensuri, printre care şi...

Read more