Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


chestionarul un instrument de relevanta a necesitatii implementarii unui proiect educational
Luni, 08 Octombrie 2012 14:12

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL

 

 

Prof. înv. primar Magdalena Moromete

Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti

 

 

Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,  ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului ţintă prevăzut.

 

 

        Pentru a demara proiectul  educaţional „FII PENTRU VIITOR !” în anul şcolar 2012-2013, a  fost necesar să realizez o diagnoză relevantă pentru obiectivele proiectului, la momentul conceperii lui. Analiza SWOT mă ajută sa anticipez dacă acest proiect educativ va reuşi să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

        Unul dintre instrumentele pe baza căruia am construit această diagnoză, instrumente care mi-au evidenţiat relevanţa proiectului  în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect, este chestionarul aplicat elevilor din grupul - ţintă. Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării proiectului, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului-ţintă prevăzut.

        Chestionarul a fost aplicat în data de 20.09.2012,  pe un grup de 27 elevi ai clasei a III-a C, de la Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti, jud. Argeş. Grupul este format din 16 băieţi şi 11 fete, cu vârste de 9-10 ani. Toţi elevii provin din familii normale - crescuţi de ambii părinţi, fără a fi integraţi în structuri de sprijin, fără a avea dificultăţi de învăţare majore. Este o clasă omogenă, fără abateri disciplinare, fără devianţă şcolară, fără absenteism sau abandon şcolar.

 

CHESTIONAR  PENTRU ELEVI

SCOP : evidenţierea relevanţei pe care o are iniţierea proiectului „FII PENTRU VIITOR”, dacă acesta este în acord cu nevoile colectivului de elevi/grupul ţintă din proiect.

 

1.      Îmi place­ să particip activ la predarea – învăţarea unei lecţii noi?

a.       DA…………………20 elevi = 74,07 %

b.      NU…………………...6 elevi = 25,93 %

 

2.      Folosesc diverse surse de informare pentru orele de limba romana, stiinte, educatie civică, cum ar fi: enciclopedii, atlase, cărţi, emisiuni radio TV, internet, reviste de specialitate, etc.

a.       DA ……………………18 elevi = 66,66 %.

b.      NU …………………….. 9 elevi = 33,33 %

 

3.      Îmi place să lucrez în echipă?

         a.       DA……………………..22 elevi = 81,48 %

b.      NU………………………5 elevi = 18,52 %

 

4.      Îmi plac activităţile cu caracter aplicativ?

a.       DA……………………24 elevi = 88,88 %

b.      NU…………………….. 3 elevi = 11,11 %

 

5.      Îmi plac metodele moderne de evaluare cum ar fi: realizarea de portofolii, interogarea reciprocă, realizarea de proiecte, autoevaluarea, evaluarea asistată pe calculator?

a.       DA………………….26 elevi =  96, 29 %,  

         b.       NU…………………..  1 elev =     3, 71%

 

CONCLUZII:

         Din analiza răspunsurilor acestui chestionar aplicat elevilor, anterior demarării proiectului, rezultă că proiectul  „FII PENTRU VIITOR!” corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului - ţintă actual (media 81, 47%).

 

 

Revista cu ISSN

Gheorghe Asachi si revolutia de la 1848

  GHEORGHE ASACHI ŞI REVOLUŢIA DE LA 1848 Mamalaucă Mariana, profesor Şcoala Gimnazială ,,George Tutoveanu” Bârlad Dezvoltarea unei țări se face prin efortul oamenilor, iar dintre aceștia se evidențiază cei care...

Read more

Programul Scoala Altfel pentru anul scol…

Programul Scoala Altfel pentru anul scolar 2012-2013     ANEXĂ PROGRAMUL „ŞCOALA ALTFEL“ – anul şcolar 2012-2013   Prevederi generale 1. Săptămâna 1–5 aprilie 2013 va fi dedicată activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare, în cadrul programului numit...

Read more

Studierea unui buletin de analize medic…

STUDIEREA UNUI BULETIN DE ANALIZE MEDICALE prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Fiecare om trebuie să pună preț pe sănătatea proprie...

Read more

Jocul modalitate de invatare si educare …

JOCUL MODALITATE DE ÎNVĂŢARE ŞI EDUCARE (STUDIU)   Educator Stan Luminiţa-Simona Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Încorporat în activitatea didactică, elementul de joc imprimă acesteia un caracter mai viu şi mai atragător, aduce...

Read more

Program Scoala Altfel activitati pentru …

ACTIVITATEA NR. 2 CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ! Program Şcoala Altfel -  Activităţi   1.     Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII 2.     Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual 3.    ...

Read more

Nevoia de raportare la model a personali…

NEVOIA DE RAPORTARE LA MODEL A PERSONALITĂȚII ÎN FORMARE     Grădinița ,,Ion Creangă”, Ploiești, Județul Prahova                                 Relaționarea cu ceilalți, propria imagine de sine, atitudinile, aspirațiile, statusul social al omului de la...

Read more

E L F E PARIS

E L F E PARIS - ŞCOALÃ UNICÃ ÎN EUROPA Prof. Dan Stroe Colegiul Economic Buzãu     Se spune pe bunã dreptate cã Parisul este “orasul luminilor”. Am avut ocazia sã mã conving...

Read more

EDUCATIA IN SOCIETATEA GLOBALIZATA

EDUCAȚIA ÎN SOCIETATEA GLOBALIZATÃ. CONCEPTELE LIFELONG ȘI LIFEWIDE LEARNING   Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași     Opțiunea pentru învãțarea pe tot parcursul vieții înseamnã, în societatea globalizatã de astãzi, acceptarea tuturor...

Read more