Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


chestionarul un instrument de relevanta a necesitatii implementarii unui proiect educational
Luni, 08 Octombrie 2012 14:12

CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL

 

 

Prof. înv. primar Magdalena Moromete

Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti

 

 

Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui  proiect,  ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului ţintă prevăzut.

 

 

        Pentru a demara proiectul  educaţional „FII PENTRU VIITOR !” în anul şcolar 2012-2013, a  fost necesar să realizez o diagnoză relevantă pentru obiectivele proiectului, la momentul conceperii lui. Analiza SWOT mă ajută sa anticipez dacă acest proiect educativ va reuşi să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

        Unul dintre instrumentele pe baza căruia am construit această diagnoză, instrumente care mi-au evidenţiat relevanţa proiectului  în acord cu nevoile colectivului de elevi din proiect, este chestionarul aplicat elevilor din grupul - ţintă. Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării proiectului, ne arată măsura în care acesta corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului-ţintă prevăzut.

        Chestionarul a fost aplicat în data de 20.09.2012,  pe un grup de 27 elevi ai clasei a III-a C, de la Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti, jud. Argeş. Grupul este format din 16 băieţi şi 11 fete, cu vârste de 9-10 ani. Toţi elevii provin din familii normale - crescuţi de ambii părinţi, fără a fi integraţi în structuri de sprijin, fără a avea dificultăţi de învăţare majore. Este o clasă omogenă, fără abateri disciplinare, fără devianţă şcolară, fără absenteism sau abandon şcolar.

 

CHESTIONAR  PENTRU ELEVI

SCOP : evidenţierea relevanţei pe care o are iniţierea proiectului „FII PENTRU VIITOR”, dacă acesta este în acord cu nevoile colectivului de elevi/grupul ţintă din proiect.

 

1.      Îmi place­ să particip activ la predarea – învăţarea unei lecţii noi?

a.       DA…………………20 elevi = 74,07 %

b.      NU…………………...6 elevi = 25,93 %

 

2.      Folosesc diverse surse de informare pentru orele de limba romana, stiinte, educatie civică, cum ar fi: enciclopedii, atlase, cărţi, emisiuni radio TV, internet, reviste de specialitate, etc.

a.       DA ……………………18 elevi = 66,66 %.

b.      NU …………………….. 9 elevi = 33,33 %

 

3.      Îmi place să lucrez în echipă?

         a.       DA……………………..22 elevi = 81,48 %

b.      NU………………………5 elevi = 18,52 %

 

4.      Îmi plac activităţile cu caracter aplicativ?

a.       DA……………………24 elevi = 88,88 %

b.      NU…………………….. 3 elevi = 11,11 %

 

5.      Îmi plac metodele moderne de evaluare cum ar fi: realizarea de portofolii, interogarea reciprocă, realizarea de proiecte, autoevaluarea, evaluarea asistată pe calculator?

a.       DA………………….26 elevi =  96, 29 %,  

         b.       NU…………………..  1 elev =     3, 71%

 

CONCLUZII:

         Din analiza răspunsurilor acestui chestionar aplicat elevilor, anterior demarării proiectului, rezultă că proiectul  „FII PENTRU VIITOR!” corespunde nevoilor, dorinţelor şi specificului  grupului - ţintă actual (media 81, 47%).

 

 

Revista cu ISSN

Rolul educatiei in combaterea violentei

ROLUL EDUCAŢIEI ÎN COMBATEREA VIOLENŢEI Prof. Saizescu Cristina-Alexandra Colegiul Tehnic Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara Scopul educaţiei este de a forma, contura, configura sau definitiva...

Read more

E noapte si e frig iubita mama

 E NOAPTE ŞI E FRIG, IUBITĂ, MAMĂ   Ştefan Lucian MUREŞANU                 E noapte şi e frig, iubită, mamă, şi mă gândesc cum anii au trecut iar tu, demult,   te-ai dus de lângă...

Read more

Integrarea copiilor cu deficienta de auz

INTEGRAREA COPIILOR CU DEFICIENŢĂ DE AUZ   Martinconi Noemi, profesor de psihopedagogie specială Centrul Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă ,,Alexandru Roşca Lugoj”   Deoarece pierderea auzului la vârste mici determină imposibilitatea dezvoltării normale a limbajului şi,...

Read more

Studiul tendinte ecoeducationale in lume…

STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI prof. Arjoca Mihaela Maria Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată...

Read more

Contraceptia

CONTRACEPŢIA   Prof. Camelia Cosma Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Contracepţia poate fi definită ca fiind totalitatea metodelor care împiedică fecundaţia, împiedicând ori contactul între ovul şi spermatozoid,...

Read more

Emisiuni monetare in timpul lui Alexandr…

  EMISIUNI MONETARE ÎN TIMPUL LUI ALEXANDRU CEL BUN   Profesor Adrian Şulic Grup Şcolar ,,Regina Maria’’, Dorohoi, Botoşani                                       Lunga domnie a lui Alexandru cel Bun a cunoscut numeroase emisiuni monetare. La început...

Read more

Les etapes de la comprehension orale

LES ETAPES DE LA COMPRÉHENSION ORALE   Ilie MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA     La pré-écoute Lors d’une activité de compréhension orale, les élèves comprennent en général: les mots qu'ils connaissent déjà; les mots transparents ; les mots dont...

Read more

Muzica

MUZICA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu „Muzica ... un grai izvorât din inimă şi menit să educe dragoste şi înfrăţire printre cei pe care îi despart...

Read more