|
|
Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si poate fi in scoala sau in gradinita |
Miercuri, 30 Ianuarie 2013 20:53 |
Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si
poate fi in scoala sau in gradinita
Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a asociatiilor de parinti din invatamantul preuniversitar referitoare la organizarea clasei pregatitoare in anul scolar 2013-2014.
In cadrul intalnirii din data de 30 ianuarie 2012, desfasurata la sediul Ministerului Educatiei Nationale, reprezentantii Ministerului Educatiei Nationale, ai federatiilor sindicale si ai Federatiei nationale a asociatiilor de parinti din invatamantul preuniversitar, au convenit asupra urmatoarelor:
1. Mentinerea clasei pregatitoare ca parte a invatamantului primar obligatoriu, incepand cu varsta de 6 ani;
2. Organizarea acesteia intr-un mod mult mai flexibil, astfel incat, din punct de vedere al locului de desfasurare a activitatii, clasa pregatitoare sa se poata afla fie la scoala, fie la gradinita, dar cu acelasi curriculum si cadre didactice calificate pentru invatamantul primar.
Optiunile prezentate mai sus sunt justificate de necesitatea de a asigura stabilitatea si predictibilitatea in sistemul de invatamant. Implementarea acestor masuri se va face pe baza consultarii parintilor si a celorlalti actori implicati.
In vederea organizarii in cele mai bune conditii a clasei pregatitoare in anul scolar 2013-2014, in urmatoarele luni vor fi adoptate o serie de masuri prezentate in continuare:
Consultarea parintilor in vederea identificarii optiunilor acestora privind cea mai buna solutie de organizare a clasei pregatitoare in localitatea lor, din punct de vedere al locatiei.
Observatii: Consultarea parintilor in cadrul gradinitelor, ce va fi realizata dupa o metodologie specifica
Termen: 31 martie 2013
Asigurarea unei mai bune cooperari intre institutiile de invatamant si autoritatile locale in vederea identificarii celor mai bune solutii de asigurare a spatiilor.
Termen: 1 septembrie 2013
Continuarea investitiilor in vederea solutionarii tuturor problemelor legate de mobilier, dotari cu materiale didactice, conectare la Internet, toalete corespunzatoare varstei etc.
Observatii: Mobilier scolar - 16 mil Lei, Materiale didactice - 8 mil. Lei, Fonduri de la autoritatile administratiei publice locale
Termen: 1 septembrie 2013
Extinderea, in scolile in care exista cerere, a programelor de tip "Scoala dupa scoala"
Observatii: Folosirea parteneriatelor pentru gasirea spatiilor necesare, daca scoala/gradinita nu are acest spatiu
Termen: 1 septembrie 2013
Continuarea procesului de formare a cadrelor didactice care predau la clasa pregatitoare
Observatii: Pregatirea si implementarea unor proiecte cofinantate din POSDRU 2007-2013
Termen: 1 septembrie 2013
Aprobarea metodologiei de inscriere a copiilor in clasa pregatitoare
Observatii: Mai flexibila, astfel incat parintii sa aiba mai multe optiuni (gradinita/scoala de circumscriptie - optiune garantata - sau o optiune pentru o alta unitate de invatamant, in functie de locurile disponibile si pe baza unor criterii obiective de departajare)
Termen: 31 martie 2013
Inscrierea in clasa pregatitoare
Termen: Aprilie 2013
Se va permite in acest an inscrierea in clasa I si a acelor copii care nu au parcurs clasa pregatitoare, desi aveau varsta prevazuta de lege pentru aceasta
Observatii:
Va fi elaborat un ordin de ministru
Inscrierea copiilor, in functie de varsta la 31 august 2013, intr-o forma de scolarizare, se va face dupa cum urmeaza:
- Copiii cu varsta mai mica de 6 ani: se pot inscrie in clasa pregatitoare, dar nu este obligatoriu; inscrierea se va face in urma unei evaluari specifice;
- Copiii cu varsta cuprinsa intre 6 si 7 ani: se vor inscrie obligatoriu in clasa pregatitoare
- Copiii cu varsta mai mare de 7 ani: se vor inscrie in clasa I
Termen: Aprilie 2013
Asigurarea unei mai bune informari publice privind clasa pregatitoare
Termen: Permanent
Acordul este semnat de Remus Pricopie - ministrul Educatiei Nationale, Mihnea Costoiu - ministrul delegat pentru Invatamant Superior, Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, Simion Hancescu - presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Marius Nistor - presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" si Mihaela Guna - presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 21:01 |
|
CULTURA MUZICALĂ ROMÂNEASCĂ
LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI XX
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă “Ioan Sima” Zalău, jud. Sălaj
Alimentată în secolul XIX din muzica romantică și din... Read more
Horoscopul carierei si banilor pentru luna noiembrie 2014
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna noiembrie 2014 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru luna noiembrie... Read more
OMUL COMPLET ȘI STAREA DE SĂNĂTATE
Prof. Educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și
Documentare privind Educația Integrată/ Incluzivă Cluj-Napoca
... Read more
STUDIU PRIVIND EVALUAREA PERCEPŢIEI ELEVILOR REFERITOR
LA RELAŢIA LOR CU PROFESORUL
Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Studiul urmăreşte cinci dimensiuni psihopedagogice: limbajul folosit de către... Read more
ANEXA Nr. 7
la regulament
Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
CHESTIONAR PENTRU ELEVI
- model -
Iti place cum se desfasoara orele de curs in scoala ta?
a)... Read more
Horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2014
Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2014 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru luna decembrie... Read more
Ghid de evaluare a activităţii didactice
I. PLANIFICARE – PROIECTARE
1. Modul de întocmire a planificărilor:
- structura
- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an
- concordanţa cu cerinţele programelor
- integrarea în... Read more
COSMOGONIA ÎN SISTEMUL GNOZELOR DUALISTE EUROPENE
Mitul creaţiei integrează largo sensu o poveste picantă, stilizată şi galonată de mistica simbolului, privind începuturile lumii aşa cum au fost ele percepute de către... Read more
CHESTIONARUL – UN INSTRUMENT DE RELEVANŢĂ A NECESITĂŢII IMPLEMENTĂRII UNUI PROIECT EDUCAŢIONAL
Prof. înv. primar Magdalena Moromete
Şcoala Gimnazială „Ion Minulescu” Piteşti
Rezumat: Interpretarea răspunsurilor din chestionarele aplicate elevilor, anterior demarării unui proiect,…
Calendarul desfăşurării examenului naţional
de definitivare în învăţământ
Vezi calendarul şi programul de desfăşurare a examenului naţional de definitivare în învăţământ.
STILURI DE INVÃŢARE ŞI INTELIGENŢE MULTIPLE
ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE
Prof. Simona Pisoi
Colegiul National Carol I, Craiova
Reforma învãtãmântului românesc se realizeazã sub semnul unei noi conceptii cu privire la pregãtirea elevilor, impusã…
LA VOLONTE DE BONHEUR DANS L’ŒUVRE D’ ALBERT CAMUS
Șovagău Stanca-Claudia
Liceul deArte Vizuale «Romulus Ladea», Cluj-Napoca
On peut observer que le thème de la volonté de bonheur est une constante…
TRANSDISCIPLINARITATEA
Profesor Elena Marica
Şcoala Gimnazială Pietrari
Articolul de faţă scoate în evidenţă abordarea integrată a curriculumului, punând accent pe transdisciplinaritate,…
TULBURÃRI ALE LIMBAJULUI
Profesor: Maxim Elisabeta
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani
Acum ceva vreme în una din clasele la care predam era un copil… ÎMBOGĀŢIREA CURRICULUMULUI
PRIN VALORIFICAREA CULTURII GENERALE
Institutoare Teodora Nacov Pereni
Liceul Teoretic ”J. L. Calderon” Timişoara
Participarea elevilor la activitāţi aparţinând unor proiecte locale, judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale… Ordin privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a claselor cu frecventa redusa in invatamantul preuniversitar obligatoriu
1. Managementul resurselor umane – dimensiune a managementului educațional și școlar
1.1 Școala ca organizație
Într-o societate în tranziție, așa cum este societatea în care trăim, în care fiecare instituție, fiecare…
|
|