|
|
Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si poate fi in scoala sau in gradinita |
Miercuri, 30 Ianuarie 2013 20:53 |
Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si
poate fi in scoala sau in gradinita
Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a asociatiilor de parinti din invatamantul preuniversitar referitoare la organizarea clasei pregatitoare in anul scolar 2013-2014.
In cadrul intalnirii din data de 30 ianuarie 2012, desfasurata la sediul Ministerului Educatiei Nationale, reprezentantii Ministerului Educatiei Nationale, ai federatiilor sindicale si ai Federatiei nationale a asociatiilor de parinti din invatamantul preuniversitar, au convenit asupra urmatoarelor:
1. Mentinerea clasei pregatitoare ca parte a invatamantului primar obligatoriu, incepand cu varsta de 6 ani;
2. Organizarea acesteia intr-un mod mult mai flexibil, astfel incat, din punct de vedere al locului de desfasurare a activitatii, clasa pregatitoare sa se poata afla fie la scoala, fie la gradinita, dar cu acelasi curriculum si cadre didactice calificate pentru invatamantul primar.
Optiunile prezentate mai sus sunt justificate de necesitatea de a asigura stabilitatea si predictibilitatea in sistemul de invatamant. Implementarea acestor masuri se va face pe baza consultarii parintilor si a celorlalti actori implicati.
In vederea organizarii in cele mai bune conditii a clasei pregatitoare in anul scolar 2013-2014, in urmatoarele luni vor fi adoptate o serie de masuri prezentate in continuare:
Consultarea parintilor in vederea identificarii optiunilor acestora privind cea mai buna solutie de organizare a clasei pregatitoare in localitatea lor, din punct de vedere al locatiei.
Observatii: Consultarea parintilor in cadrul gradinitelor, ce va fi realizata dupa o metodologie specifica
Termen: 31 martie 2013
Asigurarea unei mai bune cooperari intre institutiile de invatamant si autoritatile locale in vederea identificarii celor mai bune solutii de asigurare a spatiilor.
Termen: 1 septembrie 2013
Continuarea investitiilor in vederea solutionarii tuturor problemelor legate de mobilier, dotari cu materiale didactice, conectare la Internet, toalete corespunzatoare varstei etc.
Observatii: Mobilier scolar - 16 mil Lei, Materiale didactice - 8 mil. Lei, Fonduri de la autoritatile administratiei publice locale
Termen: 1 septembrie 2013
Extinderea, in scolile in care exista cerere, a programelor de tip "Scoala dupa scoala"
Observatii: Folosirea parteneriatelor pentru gasirea spatiilor necesare, daca scoala/gradinita nu are acest spatiu
Termen: 1 septembrie 2013
Continuarea procesului de formare a cadrelor didactice care predau la clasa pregatitoare
Observatii: Pregatirea si implementarea unor proiecte cofinantate din POSDRU 2007-2013
Termen: 1 septembrie 2013
Aprobarea metodologiei de inscriere a copiilor in clasa pregatitoare
Observatii: Mai flexibila, astfel incat parintii sa aiba mai multe optiuni (gradinita/scoala de circumscriptie - optiune garantata - sau o optiune pentru o alta unitate de invatamant, in functie de locurile disponibile si pe baza unor criterii obiective de departajare)
Termen: 31 martie 2013
Inscrierea in clasa pregatitoare
Termen: Aprilie 2013
Se va permite in acest an inscrierea in clasa I si a acelor copii care nu au parcurs clasa pregatitoare, desi aveau varsta prevazuta de lege pentru aceasta
Observatii:
Va fi elaborat un ordin de ministru
Inscrierea copiilor, in functie de varsta la 31 august 2013, intr-o forma de scolarizare, se va face dupa cum urmeaza:
- Copiii cu varsta mai mica de 6 ani: se pot inscrie in clasa pregatitoare, dar nu este obligatoriu; inscrierea se va face in urma unei evaluari specifice;
- Copiii cu varsta cuprinsa intre 6 si 7 ani: se vor inscrie obligatoriu in clasa pregatitoare
- Copiii cu varsta mai mare de 7 ani: se vor inscrie in clasa I
Termen: Aprilie 2013
Asigurarea unei mai bune informari publice privind clasa pregatitoare
Termen: Permanent
Acordul este semnat de Remus Pricopie - ministrul Educatiei Nationale, Mihnea Costoiu - ministrul delegat pentru Invatamant Superior, Cercetare Stiintifica si Dezvoltare Tehnologica, Simion Hancescu - presedintele Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Marius Nistor - presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie "Spiru Haret" si Mihaela Guna - presedintele Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti - Invatamant Preuniversitar.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 21:01 |
|
BOGĂŢIA NOASTRĂ CEA NEPREŢUITĂ
TRADIŢIILE ŞI OBICEIURILE
Prof. Dobrea Monica
Şcoala Gimnazială ”Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău
Motto: ,,...datinile, proverbele, muzica şi poezia sunt arhivele popoarelor, iar cu ele se poate... Read more
VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI
Educatoare: Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin
Rezumat
In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu... Read more
PAGINĂ DE ÎNVĂŢĂTURĂ . . .
CĂTRE LIDERUL DE MÂINE
Prof. Bentz Teodora
Col. Nat. “Al. I. Cuza “ Focșani
Grupul de elevi ar putea fi definit, cât se... Read more
Lecturi obligatorii pentru clasa a VI-a
Literatura română
***
Toma Alimos
***
Novac si corbul
Octavian Goga
Poezii( selectiv)
Grigore Alexandrescu
Fabule( selectiv)
George Cosbuc
Poezii( selectiv)
V. Alecsandri
Pasteluri
Mihai Eminescu
Poezii
Tudor Arghezi
Cărticică de seară, Ce-ai cu mine, vântule?
I. L. Caragiale
Momente şi schiţe
Ion Creanga
Prostia... Read more
ÉTUDE DE SPÉCIALITÉ - DIFFICULTÉS DANS LES PROCÉDÉS DE TRADUCTION DANS UNE LANGUE ÉTRANGÈRE
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Les procédés de traduction[1] présentent un... Read more
ACTIVITATEA NR. 2
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele primare
2. Ariile de dezvoltare: afectivă, socială, fizică, intelectuală, spirituală şi... Read more
COLABORAREA ŞCOALĂ-FAMILIE - CHEIA SPRE SUCCES
Prof. înv. primar: Tica Ionela Georgiana
Scoala Gimnaziala ”Iosif Catrinescu”
Rezumat: Părinţii trebuie să cunoască, să devină conştienţi de influenţa pe care o exercită... Read more
STUDIUL CRITIC AL MANUALELOR ŞCOLARE
Prof. Sandu Diana
Colegiul Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara
Studiul se referă la modul în care este tratată tema “Compuşi hidroxilici” în manualele de chimie pentru clasele... Read more
PARENTIGUL ȘI STILUL DE COMUNICARE LA ADOLESCENȚI
Măcăneață Anca Cristina
Psiholog școlar principal, C.J.R.A.E. Argeș/Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești
Familia a fost şi reprezintă în continuare un mediu de formare atât a…
PELERINAJUL - O ALTERNATIVĂ PENTRU SĂPTĂMÂNA
“SĂ ŞTIU MAI MULT, SĂ FIU MAI BUN!”
Crafcenco Carmen, profesor matematică
Liceul Teoretic “Mircea Eliade”, Galaţi
Fie „Şcoala altfel” sau săptămâna din anul acesta „ Şă ştiu…
EXPERIENȚE DE ÎNVĂȚARE GENERATE DE JOCUL DIDACTIC MATEMATIC LA ȘCOLARII MICI, ABORDATE DIN TREI PERSPECTIVE DIFERITE
Marinescu Gabriela, Prof. învățământ primar
Școala Gimnazială „Romulus Cioflec”Araci, jud. Covasna
…
FORMAREA DE COMPETENŢE
PRIN LECŢIILE DE ECONOMIE ŞI ECONOMIE APLICATĂ
Profesor, Popescu Marcela Paula
Liceul Tehnologic”Vasile Cocea”Moldoviţa
Cuprins:
1.Competenţele ca finalităţi ale procesului de instruire.… TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR
Prof. înv. primar Olariu Marineta
Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov
Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,…
INDIVID – PERSOANĂ – PERSONALITATE. OMUL.
Prof. Contescu Mihaela Magdalena
Liceul Tehnologic ”1 Mai”, Municipiul Ploiești
Filosofia operează mai mult cu noțiunea Omul, aceasta incluzând în sine biologicul,… ANONIM
CHESTIONAR PENTRU ELEVI
IMPLICAREA FAMILIEI ÎN EDUCAŢIA COPILULUI
Am dori să cunoaştem cateva aspecte referitoare la implicarea familiei în educaţia copiilor şi a relaţiilor dintre familie şi şcoală.
Răspunsurile pe care le vom obţine…
ANALIZĂ TRANZITORIE PE FORME HIBRIDE DE DELICVENȚĂ JUVENILĂ
SECȚIUNE ARGUMENTATIVĂ
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca
Rezumat: Contracararea subculturii…
ANEXA Nr. 7
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar
Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -…
|
|