Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768
platforma-educationala-colaborare.jpg


Codul de etica in invatamantul preuniversitar
Miercuri, 15 Februarie 2012 16:53

Codul de etică în învăţământul peuniversitar

 

Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza acestuia fiind stabilite în cadrul primei întâlniri a Consiliului naţional de etică, întrunit luni la Aba Iulia.
“Existenţa acestui Consiliu naţional de etică este o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar, cum de altfel Codul de etică va fi o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar”, a subliniat Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

 


'Ne întoarcem la valori autentice, la moralitate, prin acest Consiliu naţional de etică şi prin redactarea unui Cod de etică', a adăugat aceasta. Oana Badea a subliniat cât de util este un asemenea demers 'într-o perioadă în care societatea românească îşi caută valorile şi într-un loc care poate produce schimbarea în societatea românească'. Oficialul a vorbit şi despre sprijinul pe care un Consiliu de etică îl poate aduce unui dascăl, unui părinte sau chiar şi unui elev care este supus unui abuz în unitatea de învăţământ.

 
Invitat la prima întâlnire a Consiliului naţional de etică, directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei, Alexandru Cumpănaşu, a apreciat că acest Consiliu 'era necesar în sistemul de învăţământ'. 'Consiliul naţional de etică şi comisiile judeţene pot să fie un mecanism eficient, pentru că societatea românească sancţionează mai degrabă un profesor nu dacă l-a condamnat instanţa, ci dacă îl condamnă societatea. Iar societatea îl condamnă dacă există un instrument, o interfaţă între minister, la nivelul şcolilor, inspectoratelor, care să comunice acele cazuri, transparent, în care cadrele didactice încalcă normele de conduită, pentru că mai des vorbim de încălcarea normelor de conduită şi mai rar de cazuri penale în cazul profesorilor, acest consiliu putând în felul acesta să fie această interfaţă', a declarat, într-o conferinţă de presă, Alexandru Cumpănaşu.



Consiliul naţional de etică, instituit în toamna anului trecut printr-un Ordin de ministru, are structuri în fiecare judeţ şi veghează la aplicarea normelor de conduită morală şi profesională ce privesc actorii din sistemul de învăţământ preuniversitar. La întâlnirea de la Alba Iulia participă 37 de delegaţi din ţară, care în cursul zilei de marţi vor alege conducerea Consiliului naţional de etică.

 Acesta mai crede că faptul că există în cadrul comisiilor judeţene de etică reprezentanţi ai societăţii civile, ai asociaţiilor de părinţi, ai organizaţiilor neguvernamentale şi că aceştia vor putea lua parte la toate cazurile analizate este un progres important, pentru că este asigurată transparenţa acestor întâlniri, acestor rapoarte. 'Cred că aceste comisii de etică vor putea să producă o schimbare mai mare decât a făcut-o consiliul de disciplină sau orice altă formă coercitivă de sancţionare a cadrelor didactice, cu condiţia ca acei care fac parte din aceste comisii de etică să-şi facă treaba şi să fie foarte transparenţi cu privire la fiecare caz în parte. De asemenea cred că existenţa Codului de etică în sistemul preuniversitar nu numai că este util, dar era absolut vital', a spus directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei.

 'Discuţia nu este numai în zona în care definim profilul celui care lucrează în preuniversitar, şlefuind până la urmă caractere pentru viitorii cetăţeni, ci vorbim şi de faptul că ar putea exista tentaţia abuzului în condiţiile în care noua Lege a educaţiei naţionale aduce descentralizarea mult, mult mai bine definită. Este până la urmă această Comisie judeţeană de etică locul în care oricine simte un abuz poate să vină cu încredere', a mai spus secretarul de stat din MECTS.

 

 

AGERPRES

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 15 Februarie 2012 17:09
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Valorificarea documentelor autentice in …

VALORIFICAREA DOCUMENTELOR AUTENTICE ÎN LIMBA FRANCEZĂ   Prof. Mihaela COCU Liceul Tehnologic de Marină, Galaţi     Documentele autentice reprezintă pentru elevi şi profesori o poartã deschisã spre actualitate, spre tot ce e nou în limba...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - halucinogene

1.     Halucinogene   1. LSD - dietilamida acidului lisergic - este cel mai puternic drog halucinogen cunoscut, acţiunea sa apărând la doze extrem de mici (3-6 mg). LSD-ul în stare pură...

Read more

Evolutia starilor sufletesti in poezia l…

EVOLUŢIA STĂRILOR SUFLETEŞTI ÎN POEZIA “LACUL” DE MIHAI EMINESCU   Prof. Andreea Burlacu, Liceul Teoretic “Aurel Vlaicu” Breaza   Titlul poeziei prezintă lacul ca pe un martor, dar şi participant activ la idila ce urmează...

Read more

viziunea si misiunea organizatiei scolar…

VIZIUNEA ŞI MISIUNEA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE     Profesor pentru învăţământul primar, Mirela Frunzeanu Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat Viziunea unei organizaţii reprezintă o stare ideală proiectată în viitor şi care configurează...

Read more

S-a modificat calendarul examenului de b…

S-a modificat calendarul examenului de bacalaureat     Proba D de evaluare a competenţelor digitale va începe pe 10 iunie, cu 3 zile mai devreme decât era planificat. Ministerul Educaţiei a luat această...

Read more

amintiri despre arghezi

AMINTIRI DESPRE ARGHEZI     Prof. Mihalcea Carla Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov     Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice. Cuvinte cheie: poet,...

Read more

SCOLILE NATIONALE

ŞCOLILE NAŢIONALE   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     Paralel cu desfãsurarea curentului romantic în muzicã, în tãri ca Rusia, Polonia, Cehoslovacia, Spania, Ţãrile Scandinave etc., se afirmã o artã ce...

Read more

Inspectia tematica scop obiective tipuri…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 6-a Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 46. -     Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii...

Read more