Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Codul de etica in invatamantul preuniversitar
Miercuri, 15 Februarie 2012 16:53

Codul de etică în învăţământul peuniversitar

 

Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza acestuia fiind stabilite în cadrul primei întâlniri a Consiliului naţional de etică, întrunit luni la Aba Iulia.
“Existenţa acestui Consiliu naţional de etică este o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar, cum de altfel Codul de etică va fi o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar”, a subliniat Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

 


'Ne întoarcem la valori autentice, la moralitate, prin acest Consiliu naţional de etică şi prin redactarea unui Cod de etică', a adăugat aceasta. Oana Badea a subliniat cât de util este un asemenea demers 'într-o perioadă în care societatea românească îşi caută valorile şi într-un loc care poate produce schimbarea în societatea românească'. Oficialul a vorbit şi despre sprijinul pe care un Consiliu de etică îl poate aduce unui dascăl, unui părinte sau chiar şi unui elev care este supus unui abuz în unitatea de învăţământ.

 
Invitat la prima întâlnire a Consiliului naţional de etică, directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei, Alexandru Cumpănaşu, a apreciat că acest Consiliu 'era necesar în sistemul de învăţământ'. 'Consiliul naţional de etică şi comisiile judeţene pot să fie un mecanism eficient, pentru că societatea românească sancţionează mai degrabă un profesor nu dacă l-a condamnat instanţa, ci dacă îl condamnă societatea. Iar societatea îl condamnă dacă există un instrument, o interfaţă între minister, la nivelul şcolilor, inspectoratelor, care să comunice acele cazuri, transparent, în care cadrele didactice încalcă normele de conduită, pentru că mai des vorbim de încălcarea normelor de conduită şi mai rar de cazuri penale în cazul profesorilor, acest consiliu putând în felul acesta să fie această interfaţă', a declarat, într-o conferinţă de presă, Alexandru Cumpănaşu.



Consiliul naţional de etică, instituit în toamna anului trecut printr-un Ordin de ministru, are structuri în fiecare judeţ şi veghează la aplicarea normelor de conduită morală şi profesională ce privesc actorii din sistemul de învăţământ preuniversitar. La întâlnirea de la Alba Iulia participă 37 de delegaţi din ţară, care în cursul zilei de marţi vor alege conducerea Consiliului naţional de etică.

 Acesta mai crede că faptul că există în cadrul comisiilor judeţene de etică reprezentanţi ai societăţii civile, ai asociaţiilor de părinţi, ai organizaţiilor neguvernamentale şi că aceştia vor putea lua parte la toate cazurile analizate este un progres important, pentru că este asigurată transparenţa acestor întâlniri, acestor rapoarte. 'Cred că aceste comisii de etică vor putea să producă o schimbare mai mare decât a făcut-o consiliul de disciplină sau orice altă formă coercitivă de sancţionare a cadrelor didactice, cu condiţia ca acei care fac parte din aceste comisii de etică să-şi facă treaba şi să fie foarte transparenţi cu privire la fiecare caz în parte. De asemenea cred că existenţa Codului de etică în sistemul preuniversitar nu numai că este util, dar era absolut vital', a spus directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei.

 'Discuţia nu este numai în zona în care definim profilul celui care lucrează în preuniversitar, şlefuind până la urmă caractere pentru viitorii cetăţeni, ci vorbim şi de faptul că ar putea exista tentaţia abuzului în condiţiile în care noua Lege a educaţiei naţionale aduce descentralizarea mult, mult mai bine definită. Este până la urmă această Comisie judeţeană de etică locul în care oricine simte un abuz poate să vină cu încredere', a mai spus secretarul de stat din MECTS.

 

 

AGERPRES

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 15 Februarie 2012 17:09
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Traviata

TRAVIATA – APOGEU AL TRILOGIEI POPULARE VERDIENE   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henri Coandã” – Craiova   Giuseppe Verdi este tipul de compozitor romantic specializat într-un anumit gen muzical – ca si Wagner –...

Read more

DESPRE CREATIVITATE

DESPRE CREATIVITATE   Prof. drd. Bizo Ioana Grup Şcolar „Aurel Vlaicu”, Baia Mare     Studiul de fatã îsi propune sã prezinte diferitele acceptiuni ale substantivului „creativitate” de-a lungul timpului, prezentând totodatã diferitele grade ale...

Read more

Cultura organizatiei scolare

CULTURA ORGANIZAȚIEI ȘCOLARE (STUDIU DE CAZ)   Mirela Frunzeanu, profesor pentru învăţământul primar, Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov     Rezumat Performanţele oricărei organizaţii depind, într-o mare măsură, de randamentul individual al membrilor...

Read more

Cat de greu e sa inveti o limba straina

Cat de greu e sa inveti o limba straina

Cat de greu e sa inveti o limba straina?   Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2...

Read more

Grupul perioadelor unei functii periodic…

GRUPUL PERIOADELOR UNEI FUNCŢII PERIODICE   Prof. Maşala Oana-Maria Colegiul Naţional „Costache Negri”, Tg. Ocna, Jud. Bacău Vezi articolul ... 

Read more

Joc si joaca in literatura romana

JOC ŞI JOACĂ ÎN LITERATURA ROMÂNĂ Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Judeţul Timiş Jocul şi joaca sunt teme foarte des întâlnite în viaţa...

Read more

Educatia interculturala resursa pentru d…

EDUCAȚIA INTERCULTURALĂ – RESURSĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMUNITĂȚILOR MULTICULTURALE   Profesor învățământ primar: Vultur Daniela Maria Școala cu clasele I – VIII, Dudeștii Noi, Timiș                     Abordarea interculturală, nu este o nouă știință ci o...

Read more

Rolul si importanta activitatilor extrac…

ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE   Prof. Adăscăliței Elena-Daniela Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni               „A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,...

Read more