Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768

Revista cu ISSN


Codul de etica in invatamantul preuniversitar
Miercuri, 15 Februarie 2012 16:53

Codul de etică în învăţământul peuniversitar

 

Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza acestuia fiind stabilite în cadrul primei întâlniri a Consiliului naţional de etică, întrunit luni la Aba Iulia.
“Existenţa acestui Consiliu naţional de etică este o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar, cum de altfel Codul de etică va fi o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar”, a subliniat Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.

 


'Ne întoarcem la valori autentice, la moralitate, prin acest Consiliu naţional de etică şi prin redactarea unui Cod de etică', a adăugat aceasta. Oana Badea a subliniat cât de util este un asemenea demers 'într-o perioadă în care societatea românească îşi caută valorile şi într-un loc care poate produce schimbarea în societatea românească'. Oficialul a vorbit şi despre sprijinul pe care un Consiliu de etică îl poate aduce unui dascăl, unui părinte sau chiar şi unui elev care este supus unui abuz în unitatea de învăţământ.

 
Invitat la prima întâlnire a Consiliului naţional de etică, directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei, Alexandru Cumpănaşu, a apreciat că acest Consiliu 'era necesar în sistemul de învăţământ'. 'Consiliul naţional de etică şi comisiile judeţene pot să fie un mecanism eficient, pentru că societatea românească sancţionează mai degrabă un profesor nu dacă l-a condamnat instanţa, ci dacă îl condamnă societatea. Iar societatea îl condamnă dacă există un instrument, o interfaţă între minister, la nivelul şcolilor, inspectoratelor, care să comunice acele cazuri, transparent, în care cadrele didactice încalcă normele de conduită, pentru că mai des vorbim de încălcarea normelor de conduită şi mai rar de cazuri penale în cazul profesorilor, acest consiliu putând în felul acesta să fie această interfaţă', a declarat, într-o conferinţă de presă, Alexandru Cumpănaşu.



Consiliul naţional de etică, instituit în toamna anului trecut printr-un Ordin de ministru, are structuri în fiecare judeţ şi veghează la aplicarea normelor de conduită morală şi profesională ce privesc actorii din sistemul de învăţământ preuniversitar. La întâlnirea de la Alba Iulia participă 37 de delegaţi din ţară, care în cursul zilei de marţi vor alege conducerea Consiliului naţional de etică.

 Acesta mai crede că faptul că există în cadrul comisiilor judeţene de etică reprezentanţi ai societăţii civile, ai asociaţiilor de părinţi, ai organizaţiilor neguvernamentale şi că aceştia vor putea lua parte la toate cazurile analizate este un progres important, pentru că este asigurată transparenţa acestor întâlniri, acestor rapoarte. 'Cred că aceste comisii de etică vor putea să producă o schimbare mai mare decât a făcut-o consiliul de disciplină sau orice altă formă coercitivă de sancţionare a cadrelor didactice, cu condiţia ca acei care fac parte din aceste comisii de etică să-şi facă treaba şi să fie foarte transparenţi cu privire la fiecare caz în parte. De asemenea cred că existenţa Codului de etică în sistemul preuniversitar nu numai că este util, dar era absolut vital', a spus directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei.

 'Discuţia nu este numai în zona în care definim profilul celui care lucrează în preuniversitar, şlefuind până la urmă caractere pentru viitorii cetăţeni, ci vorbim şi de faptul că ar putea exista tentaţia abuzului în condiţiile în care noua Lege a educaţiei naţionale aduce descentralizarea mult, mult mai bine definită. Este până la urmă această Comisie judeţeană de etică locul în care oricine simte un abuz poate să vină cu încredere', a mai spus secretarul de stat din MECTS.

 

 

AGERPRES

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 15 Februarie 2012 17:09
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Obiectivele si sarcinile activitatilor m…

OBIECTIVELE ŞI SARCINILE ACTIVITĂŢILOR MATEMATICE DIN GRĂDINIŢA DE COPII   Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş             Activităţile cu conţinut matematic din grădiniţa de...

Read more

Educatia pentru toleranta necesara in in…

EDUCAŢIA PENTRU TOLERANŢĂ NECESARĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR   Prof. înv. primar Tőes Dumitrița-Nicoleta, Școala Gimnazială Răstolița, jud. Mureș               Referatul conține necesitatea integrării educației pentru toleranță în școală, educarea elevilor în spiritul toleranței...

Read more

Studiul posibilitatilor de obtinere a en…

STUDIUL POSIBILITĂŢILOR  DE OBŢINERE A ENERGIEI PRIN BIOCONVERSIE   Prof. Gălăţan Daniela, Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I Timişoara               Printre posibilităţile de conversie cu eficienţă mare se numără şi procesele de bioconversie care...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Cocaina   Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută...

Read more

Metodologia de organizare a evaluarii el…

Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a   Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie...

Read more

Definitivat 2013 modele subiecte

Definitivat 2013 modele subiecte   Ministerul Educatiei Nationale, prin CNEE – Centrul National de Evaluare si Examinare, a finalizat modelele de subiecte si bareme pentru Examenului national pentru definitivarea in invatamant - ...

Read more

Problematica riscurilor specifice in edu…

PROBLEMATICA RISCURILOR SPECIFICE ÎN EDUCAŢIA COPIILOR SUPRADOTAŢI   Prof. Popovici Diaconu Răzvan     Abstract               Studiul realizat urmăreşte să evidenţieze riscurile generate de incapacitatea sistemelor educaţionale de a integra în mod corespunzător elevii cu potenţial...

Read more

Cadrele didactice titularizabile in ulti…

Cadrele didactice titularizabile in ultimii 6 ani pot ocupa un post pe perioada nedeterminata   Guvernul Romaniei a aprobat, miercuri - 9 aprilie 2014, modificarile la Legea Educatiei Nationale prin care cadrele...

Read more