|
|
Codul de etica in invatamantul preuniversitar |
Miercuri, 15 Februarie 2012 16:53 |
Codul de etică în învăţământul peuniversitar
Sistemul de învăţământ preuniversitar va dispune de un Cod de etică care va fi finalizat în următoarele luni, principiile generale care vor sta la baza acestuia fiind stabilite în cadrul primei întâlniri a Consiliului naţional de etică, întrunit luni la Aba Iulia. “Existenţa acestui Consiliu naţional de etică este o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar, cum de altfel Codul de etică va fi o premieră pentru sistemul de învăţământ preuniversitar”, a subliniat Oana Badea, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
'Ne întoarcem la valori autentice, la moralitate, prin acest Consiliu naţional de etică şi prin redactarea unui Cod de etică', a adăugat aceasta. Oana Badea a subliniat cât de util este un asemenea demers 'într-o perioadă în care societatea românească îşi caută valorile şi într-un loc care poate produce schimbarea în societatea românească'. Oficialul a vorbit şi despre sprijinul pe care un Consiliu de etică îl poate aduce unui dascăl, unui părinte sau chiar şi unui elev care este supus unui abuz în unitatea de învăţământ.
Invitat la prima întâlnire a Consiliului naţional de etică, directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei, Alexandru Cumpănaşu, a apreciat că acest Consiliu 'era necesar în sistemul de învăţământ'. 'Consiliul naţional de etică şi comisiile judeţene pot să fie un mecanism eficient, pentru că societatea românească sancţionează mai degrabă un profesor nu dacă l-a condamnat instanţa, ci dacă îl condamnă societatea. Iar societatea îl condamnă dacă există un instrument, o interfaţă între minister, la nivelul şcolilor, inspectoratelor, care să comunice acele cazuri, transparent, în care cadrele didactice încalcă normele de conduită, pentru că mai des vorbim de încălcarea normelor de conduită şi mai rar de cazuri penale în cazul profesorilor, acest consiliu putând în felul acesta să fie această interfaţă', a declarat, într-o conferinţă de presă, Alexandru Cumpănaşu.
Consiliul naţional de etică, instituit în toamna anului trecut printr-un Ordin de ministru, are structuri în fiecare judeţ şi veghează la aplicarea normelor de conduită morală şi profesională ce privesc actorii din sistemul de învăţământ preuniversitar. La întâlnirea de la Alba Iulia participă 37 de delegaţi din ţară, care în cursul zilei de marţi vor alege conducerea Consiliului naţional de etică.
Acesta mai crede că faptul că există în cadrul comisiilor judeţene de etică reprezentanţi ai societăţii civile, ai asociaţiilor de părinţi, ai organizaţiilor neguvernamentale şi că aceştia vor putea lua parte la toate cazurile analizate este un progres important, pentru că este asigurată transparenţa acestor întâlniri, acestor rapoarte. 'Cred că aceste comisii de etică vor putea să producă o schimbare mai mare decât a făcut-o consiliul de disciplină sau orice altă formă coercitivă de sancţionare a cadrelor didactice, cu condiţia ca acei care fac parte din aceste comisii de etică să-şi facă treaba şi să fie foarte transparenţi cu privire la fiecare caz în parte. De asemenea cred că existenţa Codului de etică în sistemul preuniversitar nu numai că este util, dar era absolut vital', a spus directorul executiv al Asociaţiei pentru Implementarea Democraţiei.
'Discuţia nu este numai în zona în care definim profilul celui care lucrează în preuniversitar, şlefuind până la urmă caractere pentru viitorii cetăţeni, ci vorbim şi de faptul că ar putea exista tentaţia abuzului în condiţiile în care noua Lege a educaţiei naţionale aduce descentralizarea mult, mult mai bine definită. Este până la urmă această Comisie judeţeană de etică locul în care oricine simte un abuz poate să vină cu încredere', a mai spus secretarul de stat din MECTS.
AGERPRES
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 15 Februarie 2012 17:09 |
Adaugă comentariu
|
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
TIPOLOGIA PREFIXOIDELOR
prof. Chiru Adelina
Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, Mărăcineni, judeţul Buzău
Aspectul formal
Intrând în compunerea unui cuvânt, prefixoidele... Read more
 10. Metadona
Metadona este un opioid produs pe cale sintetică, cu efect similar morfinei, elaborată în anul 1942 de fabrica de vopsele Hoechster. A fost patentată în anul 1953 şi... Read more
MOLIÈRE - PERSONNALITÉ SITUÉE ENTRE
LE COMIQUE ET LE TRAGIQUE
Prof. Alexie Cristina
Colegiul Tehnic «Ion Mincu»
Molière reste un classique, mais un classique qui propose une comédie tragique, où le tragisme survient... Read more
CONFLICTUL SOCIOCOGNITIV – FACTOR AL DEZVOLTÃRII INTELECTUALE A ELEVILOR
Prof. Bulzan Claudia
Grup Şcolar Industrial Al. Popp Resita
Activitãtile interactive care presupun colaborarea dintre elevi pot contribui la dezvoltarea cognitivã a... Read more
INFLUENȚA EMOȚIILOR ÎN COMUNICAREA INTERPERSONALĂ
A PĂRINȚILOR COPIILOR CU CES
profesor Cristian Chelaru,
Școala Gimnazială Specială Pașcani
Rezumat
Studiul prezentat își propune să... Read more
TITANUL ŞI GENIUL EMINESCIAN
ÎN VIZIUNEA LUI MATEI CǍLINESCU
Prof. Marian Gina
Grup Şcolar „Gheorghe Lazǎr” Baia Mare
Amplele studii ale lui Matei Cǎlinescu dedicate operei eminesciene investighează în mod deosebit reprezentǎrile... Read more
CARACTERISTICILE CRIZEI EDUCAŢIONALE
Prof. Pavel-Surlaru Adriana Cristina
Colegial Economic Buzău
A fi un cadru didactic performant înseamnă a fi o prezenţă semnificativă... Read more
Calendarul olimpiadelor nationale scolare 2015
Vezi Calendarul olimpiadelor nationale scolare pentru anul scolar 2014-2015, respectiv:
Olimpiadele pe domenii/discipline de studiu;
Olimpiadele interdisciplinare si transdisciplinare.
Read more
VIОLEΝŢA
DEFINIRE, CONCEPT, FORME
Boldașu Magdalena Maria,
prof.înv.primar, Școala Gimnazială Nr.1 Peștera
În ce рriveşte încercările de definire, analiză şi interрretare a agreѕivităţii de către ѕрecialişti, nu numai că nu…
FOCUL LUI SUMETRU
Profesor Şerban Andreea
Focul lui Sumetru (Sâmedru) reprezintă un obicei aparent simplu, ce incorporează însă o multitudine de interpretări. Acesta are loc…
STILUL DIDACTIC MODERN AL PROFESORULUI DE GEOGRAFIE
Prof. Dimitriu Alina,
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
MOTTO: “Nimic nu este mai inechitabil decât tratamentul egal aplicat celor ce nu sunt…
Planificare model pentru matematica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model…
DE CE EDUCAȚIA?
Profesor gr.did.I Alina Elena Turcescu
Colegiul Național ”Ion C. Brătianu” Pitești
Cel mai mare dușman al nostru suntem noi. Când ceva… ÎMBOGĀŢIREA CURRICULUMULUI
PRIN VALORIFICAREA CULTURII GENERALE
Institutoare Teodora Nacov Pereni
Liceul Teoretic ”J. L. Calderon” Timişoara
Participarea elevilor la activitāţi aparţinând unor proiecte locale, judeţene, interjudeţene, naţionale şi internaţionale…
Formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
modificări şi completări prin ordin 3129 din 2013
Vezi Ordin 3129/2013 Ordin pentru modificarea şi completarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar,… APTITUDINILE ŞI SUCCESUL PROFESIONAL
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reşiţa, Caraş-Severin
Aptitudinile se constituie într-un ansamblu de însuşiri de ordin instrumental- operaţional care diferenţiază oamenii între ei în ceea ce priveşte maniera de… IMPLICAȚIILE GLOBALIZÃRII ASUPRA EDUCAȚIEI Alexandra Pepelea, profesor Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași Globalizarea este astãzi un…
|
|