Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00

     Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ

 

 

 

          Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.

 

Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)

 

1.      Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare

2.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată

3.      Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse

4.      Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse

 

Învăţământ liceal (clasele Ix-X)

 

 

  1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite  situaţii de comunicare
  2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
  3. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare

 

Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)

 

  1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
  2. Comprehensiunea şi interpretarea textelor
  3. Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
  4. Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03
 

Comentarii 

 
-1 # anonim 26-04-2012 16:52
buna! sincer nu mi-a placut nici o carte mi se par toate foarte plictisitoare ....ar fii mai dragut sa ne puneti sa citim....''Twilight'' sau...nu stiu niste carti mai interesante si mai amuzante....nu credeti? fara suparare...
semnat fata cu o esarfa verde
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 
 
0 # viorela 04-04-2013 07:17
buna !!! sincer, eu vreau niste povesti care sa le citesc de clasa a 6-a ...atat ...dar multe le-am citit deja ..va pup
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Integrarea jocului didactic in orele de …

INTEGRAREA JOCULUI DIDACTIC ÎN ORELE DE MATEMATICĂ ÎN CICLUL PRIMAR prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara MOTTO: “Jocul este manifestarea primară a atitudinii creative...

Read more

Premisa invatarii experientiale in fizic…

PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a unor metode...

Read more

Modificari la promovarea examenelor de g…

Modificări la promovarea examenelor de grad didactic   Ministerul Educaţiei a modificat metodologia privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar. Vezi despre ce modificări este vorba în ceea ce priveşte susţinerea...

Read more

Destramarea obstilor satesti din zona Ca…

DESTRĂMAREA OBŞTILOR SĂTEŞTI DIN ZONA CÂMPULUNG-MUSCEL   Prof. Gabriel TUDOSE Şcoala „Petre Tudose” Mălureni, Argeş     Obştea sătească – unitate de bază structurală şi funcţională a societăţii româneşti din Preistorie până spre contemporaneitate –...

Read more

Discursul public ca modalitate de dezvol…

DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI   Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză, Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara   Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în...

Read more

Rolul locul si semnificatia compunerilor…

                                    ROLUL, LOCUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR   ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Inst. DOBREA MONICA Şcoala cu clsasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău                    „Compunerile reprezintă rezultanta unei activităţi intelectuale complexe, care implică sinteza...

Read more

Procesul de invatamant si sistemul de in…

PROCESUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT   Înv. Dobraniş Gabriela, Şcoala Gimnazială Ungureni, Bacău   Procesul de învăţământ este considerat cea mai înaltă formă de organizare şi desfăşurare a educaţiei, determinate de prezenţa...

Read more

Experienta interactiva elearning

EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING   Prof. Gabriela Gorgan Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud   Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu...

Read more