|
|
Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00 |
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.
Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)
1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată
3. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
Învăţământ liceal (clasele Ix-X)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite situaţii de comunicare
- Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
- Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
- Comprehensiunea şi interpretarea textelor
- Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
- Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03 |
|
FAMILIA - PRIMUL EDUCATOR
ROLUL FAMILIEI ÎN ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE
Prof. înv. primar Bukszar Daniela
Școala Gimnazială Lunca Bradului, Jud. Mureș
Rezumat:
Familia este matrice de viaţă fundamentală pentru existenţa şi formarea personalităţii elevului, ca... Read more
CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC
LA NIVEL DE SECTOR DE ACTIVITATE
INVATAMANT PREUNIVERSITAR
A fost semnat Contractul Colectiv de Munca unic la nivel de sector de activitate invatamant preuniversitar, negociat si semnat... Read more
EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI
Profesor: Cocoş Alina Magdalena,
Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci
Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în... Read more
CONTINUITATEA ACTIVITĂŢII INSTRUCTIV-EDUCATIVE
LA CLASELE A IV-A ŞI A V-A
Prof. Stan Cristina
Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca Chiojdului
O problemă importantă în ceea ce priveşte continuitatea muncii instructiv-educative între clasa a IV-a şi... Read more
Conţinutul dosarului comisiei metodice sau ariei curriculare
I. Componenta organizatorică
- structura noului an şcolar;
- încadrări;
- componenţa catedrei (nume, grade didactice, vechime);
- orarul membrilor catedrei.
II. Componenta managerială
- raport de activitate pe anul... Read more
NOILE EDUCATII
Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane.... Read more
METODE ACTIVE ŞI INTERACTIVE PENTRU evaluarea
continuă sau sumativă LA PREŞCOLARI
Profesor Pătrașcu Elena Crenguța
Liceul Tehnologic I. C. Petrescu Stîlpeni – GPP Stîlpeni, jud. Argeș
Evaluarea este o componentă... Read more
MEMORII
Adolescenţa lui Mircea Eliade – itinerariu spiritual
Dragomir Marian,
Colegiul Tehnic “Elie Radu” Ploieşti
Characterized as "an exciting Bildungsroman, the only of its kind in our language" by Serban Cioculescu, the autobiographical... Read more
Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2013
Vezi Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicate in Monitorul Oficial 17 din 9 ianuarie 2013 (M.…
INFLUENȚA ANTROPICĂ ASUPRA FAUNEI CINEGETICE DIN ARIA PROTEJATĂ MĂGURA ODOBEȘTI
BORDEA Gina, profesor biologie
BORDEA Emilian, profesor istorie
Liceul ”Simion Mehedinți” Vidra, județul Vrancea
… TIPURI DE INTELIGENŢE
Prof. Popp Loredana
Colegiul Tehnic “AZUR” Timişoara
Individul “vinovat” pentru identificarea tipurilor de inteligenţe este Howard Gardner, în cartea "Frames of Mind: The Theory of Multiple…
Metodologia de organizare a evaluarii elevilor - clasa a II-a
Vezi metodologia de organizare a evaluarii competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a, publicata in Monitorul Oficial 44 din 21 ianuarie… Clasificare droguri
În literatura de specialitate şi în practică există numeroase clasificări ale drogurilor, având la bază diferite criterii, cele mai cunoscute fiind: după efectul produs asupra sistemului nervos central -… 1. Crack-ul
La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice…
ȘCOALA - FACTOR IMPORTANT AL DEZVOLTĂRII
CONȘTIINTEI ȘI CONDUITEI MORALE A ELEVILOR
Prof. înv. primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic Gâlgău
…
COMUNICAREA LA PREŞCOLARI
– studiu –
prof. înv. preşc. Cristina Antal
Şcoala Gimnazială. „Sf. Ilie”
Topliţa, jud. Harghita
Familia este prima colectivitate de adulţi cu care copilul vine în contact.… EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
CONTEXT
1.1. GLOBALIZAREA, EDUCAŢIA ŞI EDUCAŢIA GLOBALĂ
Ca rezultat al legăturilor de cooperare şi interdependenţă dintre şări, lumea în care trăim a evoluat într-un singur sistem social. Relaţiile…
|
|