Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00 |
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.
Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)
1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată
3. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
Învăţământ liceal (clasele Ix-X)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite situaţii de comunicare
- Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
- Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Învăţământ liceal (clasele XI-XII/ XIII traseul liceal şi traseul SAM)
- Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare
- Comprehensiunea şi interpretarea textelor
- Situarea în context a textelor studiate prin raportare la epocă sau la curente culturale/literare
- Argumentarea orală sau în scris a unor opinii în diverse situaţii de comunicare
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03 |
Adaugă comentariu
|
FEATURES OF A GOOD TEST
Prof. Teclu Adriana
Liceul Teoretic “Emil Racoviţă” Galaţi
Evaluation of the students’ achievements is a very important part of the teaching process for the... Read more
EVALUAREA COPIILOR CU CES
Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina,
Școala cu clasele I-VIII Doba
Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică... Read more
Legea Educatiei Nationale, forma finala
asumata, aprobata si promulgata de presedintele Romaniei in 4 ianuarie 2011
Read more
METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE LA MATEMATICĂ
Prof. GARCEA FLORIN CATALIN
ŞCOALA GENERALĂ NR. 1 – MOTRU
Acest articol prezintă metodele alternative de evaluare, care... Read more
ROLUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR ŞCOLARE
ÎN PROGRAMA ŞCOLARĂ
Prof. Urjan Mihaela
Şcoală Gimnazială Siriu, loc. Siriu
Importanta compunerilor în şcoală
Pedagogia... Read more
Înfiinţare Consiliul Naţional pentru
Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul Liviu Marian Pop a emis ordinul de înfiinţare a Consiliului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Violenţei în mediul şcolar
Ministrul interimar... Read more
FAMILIA-SURSĂ DE TENSIUNI ŞI NELINIŞTI PENTRU COPII?
Prof. Terchilă Elena
Liceul Teologic Tg-Jiu
Familia reprezintă un partener important în educaţia copilului. Educaţia este o obligaţie a familiei, a statului, a... Read more
IMPACTUL REŢELELOR ELECTRICE ASUPRA MEDIULUI - EFECTUL CORONA
Drd. prof. ing. Liliana Cîmpan
Colegiul Tehnic “I. Maniu” Şimleu Silvaniei
Rezumat:
Această lucrare prezintă cateva aspecte legate de poluarea mediului inconjurător generată de reţelele... Read more
JOC DIDACTIC
(PANAITOPOL L. , ETAPA FINALĂ 1979)
prof. Irina Ariton
Școala Gimnazială „ Ghiță Mocanu “ Onești
Puternic ancorată în realităţile practicii contemporane…
MATEMATICA ESTE MAI FRUMOASĂ
FOLOSIND CALCULATORUL
Prof. Carmen Crafcenco
Liceul Teoretic “ Mircea Eliade”, GALAŢI
Folosirea învăţării asistate de calculator sau a diferitelor softuri educaţionale ajută elevul să înveţe într-un mod creativ, creşte motivaţia…
INDIVID – PERSOANĂ – PERSONALITATE. OMUL.
Prof. Contescu Mihaela Magdalena
Liceul Tehnologic ”1 Mai”, Municipiul Ploiești
Filosofia operează mai mult cu noțiunea Omul, aceasta incluzând în sine biologicul,…
INVATAREA PRIN COOPERARE
Prof. Stan Cristina
Scoala Gimnaziala Basca-Chiojdului, jud. Buzau
Una dintre temele abordate frecvent de catre teoreticienii si practicienii educatiei o reprezinta invatarea prin cooperare.
Propunem aceasta tema de reflectie ca…
ASIGURAREA ŞI MANAGEMENTUL CALITĂŢII
ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL ROMÂNESC
Mihai Ștefania – Monica
Școala cu clasele I – VIII Vitănești, Județul Teleorman
Calitatea în educaţie înseamnă asigurarea pentru fiecare educabil a condiţiilor pentru cea… STUDY ON EXPRESSING PRESENT AND PAST ROUTINE IN ENGLISH
Prof. Simona PISOI
Colegiul Naţional Carol I, Craiova
SUMMARY
English has no single verb expressing habitual aspect. Instead, habitual behaviour is indicated in various ways,… EDUCATIONAL COMMUNICATION
The scientific methodological work
Profesor Jianu Camelia
Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin
Communication is essential to the personal and social life of an individual, and cannot exist without communication in a community;…
JOHANNES BRAHMS
(1833 – 1897)
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Johannes Brahms este muzicianul german care, prin specificul artei sale, uneste cele douã mari…
CONCURSUL NAŢIONAL „VIVA LA MUSICA”
CÂȘTIGĂTORII PENTRU EDIŢIA A XVIII-A, ZALĂU, MAI 2016
Concursul Național “VIVA LA MUSICA” 2016, aflat la cea de a XVIII-a ediție, a…
|
Comentarii
semnat fata cu o esarfa verde