Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


De ce_step by step
Sâmbătă, 08 Mai 2010 17:56

DE CE “STEP BY STEP”?

 

 

                                           Înv. Roatiș Alina Camelia

 

 

                Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea tuturor calităților potențiale ale acestuia.

               În acest sistem alternativ de învățare educația este individualizată ,copilul învață prin descoperire în interacțiunea sa cu mediul. În plus copilul descoperă efectele și mijloacele colaborării și negocierii în locul unei competiții pe criterii standard.

 

              Programa școlară este aceeași cu cea din sistemul tradițional. Capacitățile de adaptare dobândite în cadrul unei clase “Step by Step” îl va ajuta pe copil să depașeasca și rigorile învațământului tradițional, deci acesta se va adapta pe parcursul școlarizarii într-o clasă obișnuită.

              Într-o clasă “Step by Step” învățarea se desfașoară pe centre de activitate. Principala deprindere pe care elevii o învață este munca în echipă, colaborarea. O clasă “Step by Step”arată altfel decât una tradiționala: începând de la mobilier adecvat centrelor de activitate, materiale personalizate( calendarul lunii, panou 100 de zile de școală, agenda zilei, etc) la scaunul autorului, unde copilul își expune propriile idei, experiențele,noutățile, rezolvările în fața colegilor.

               O clasă “Step by Step” are doi învațători, fapt ce constituie un mare avantaj pentru a facilita învățarea si înțelegerea completă a sarcinilor propuse, în ritmul copilului.

 

               Evaluarea se realizează prin mai multe modalități: la scaunul autorului, prin mapa cu lucrări, și în caiete speciale prin competențe de evaluare.

              Programul unei zile începe cu întâlnirea de dimineața, activitate ce “deschide mintea și sufletul copilului” și continuă cu activitățile la centre. Vă invităm să vizitați o clasă “Step by Step”, ca să puteți să decideți și să aflați mult mai multe lucruri interesante!     

                                                                     

“Predarea orientată după necesitățile copilului”, Kate Burke Walsh, 1999

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Sâmbătă, 08 Mai 2010 18:01
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Literatura pentru copii

 LITERATURA PENTRU COPII      Prof. Octavian Horia Minda  Şcoala cu clasele I-VIII Sânandrei, jud. Timiş   Literatura pentru copii îi introduce pe elevi într-un alt univers, cel al ficţiunii. Cărţile pentru copii sunt obiecte culturale...

Read more

Model de fisa de lectura pentru opera li…

FIŞĂ  DE  LECTURĂ Opera lirică (model)   Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________   Autorul: ______________________________ Volumul: _____________________________ Editura: ______________________________ Anul apariţiei volumului: ________________   Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului: ________________________________________________________________________   Alte opere ale autorului:...

Read more

Sub semnul creativitatii

SUB SEMNUL CREATIVITĂŢII Prof. înv. primar Gligor Dana Şcoala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba Scopul esenţial pe care îl urmăreşte învăţământul este dezvoltarea gândirii. Prin urmare...

Read more

E un pod pe Drina Ivo Andric

E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC     Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză Liceul Teoretic „Grigore Moisil”  Timişoara   Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul...

Read more

Rolul educatiei fizice si sportului in i…

METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR       CAPITOLUL I ROLUL EDUCAŢIEI FIZICE ŞI SPORTULUI ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR   Art.1. Educaţia fizică şi sportul sunt componente ale educaţiei globale, prin...

Read more

Felul complementului in noua gramatica a…

FELUL COMPLEMENTULUI ÎN NOUA GRAMATICĂ ACADEMICĂ Profesor Ciobanu Elena-Corina Liceul Teoretic Buziaș, Timiș Noua gramatică academică[1], lansată la începutul anului 2006, ne prezintă fenomenele lingvistice care aparţin gramaticii cuvântului...

Read more

Consideratii istorice despre alimentatie

CONSIDERAȚII ISTORICE DESPRE ALIMENTAȚIE Prof. Daniela Surlaru Colegiul Agricol ” Dr. C. Angelescu “ Buzău Studiul alimentaţiei umane a intrat târziu în domeniul preocupărilor ştiinţifice, deşi încă...

Read more

Despre expresiile idiomatice

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (IV) Prof. Silvia Baltă Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al cărei material este constituit din totalitatea...

Read more