Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Debutul reusit al fiecarei zile de scoala intalnirea de dimineata
Scris de administrator   
Miercuri, 08 Iunie 2016 14:35

DEBUTUL REUȘIT AL FIECĂREI ZILE DE ȘCOALĂ – ÎNTÂLNIREA DE DIMINEAȚĂ

Prof. Marc Aurica

Școala Gimnazială Câmpeni

Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește de la ideea de realizare a unui climat afectiv deschis, ce încorporează valori utile ce pun baza creării unei comunități de elevi responsabili și protectori, cărora să le pese și care să-și dezvolte atitudini, competențe sociale și emoționale. De fapt, întâlnirea de dimineață contribuie la închegarea colectivului în întregul său, elevi și cadre didactice, are menirea de a deschide sufletul copiilor, de ai apropia. Crearea unei atmosfere destinse la începutul zilei îi determină pe elevi să fie mai activi, le stimulează curiozitatea, îi încurajează să-și exprime propriile gânduri, să ia atitudine, să-și ajute aproapele, să fie mai toleranți, să-i asculte și să-i respecte pe ceilalți.

Rolul pe care fiecare școlar îl are în această activitate de debut a zilei îi determină să resimtă valoarea personal și să fie predispuși la toleranță, acceptare, simpatie, înțelegere. Toate acestea însă depind în mare măsură și de entuziasmul și atitudinea pozitivă, cooperantă a dascălului pe parcursul activității, așa cum spunea G. C. Longinescu “Toată taina unei lecții bune, stă în căldura sufletului. Trebuie să zbârnâie sufletul dascălului ca să răsune strunele din sufletul școlarului”.

Fiecare zi de școală își are importanța ei pentru un copil. Orice zi începe cu o dimineață, orice întâlnire cu un salut, iar orice salut poate fi un mesaj pentru întreaga zi. Toate acestea vin să evidențieze rolul stimulativ al întâlnirii de dimineață. Din ceea ce copilul de azi învață, poate adultul de mâine nu-și va aminti totul, ci printre cele rememorate cu plăcere se va afla modul în care dascălul i-a răspuns la salut, felul în care i-a zâmbit sau cum și-a împărtășit sentimentele cu colegii de clasă.

Această modalitate de debut a fiecărei zile de școală pornește de la ideea de realizare a unui climat afectiv deschis, ce încorporează valori utile ce pun baza creării unei comunități de elevi responsabili și protectori, cărora să le pese și care să-și dezvolte atitudini, competențe sociale și emoționale. De fapt, întâlnirea de dimineață contribuie la închegarea colectivului în întregul său, elevi și cadre didactice, are menirea de a deschide sufletul copiilor, de ai apropia. Crearea unei atmosfere destinse la începutul zilei îi determină pe elevi să fie mai activi, le stimulează curiozitatea, îi încurajează să-și exprime propriile gânduri, să ia atitudine, să-și ajute aproapele, să fie mai toleranți, să-i asculte și să-i respecte pe ceilalți.

Pentru ca această activitate să-și atingă scopul propus, este recomandat să fie respectate următoarele:

- elevii să se așeze în cerc, ceea ce le permite să se vadă unii cu alții, nefiind nimeni în față sau în spate. Cadrul didactic va fi și el parte a cercului

- activitatea să aibă o durată de 20-30 de minute, în funcție de vârsta copiilor

- să aibă structura: salutul, împărtășirea cu ceilalți, activitatea de grup și mesajul zilei (noutățile zilei).

- să fie stabilite și respectate anumite reguli, împreună cu copii, în funcție de vârstă și nevoile grupului.

Fiecare etapă a întâlnirii de dimineață are un rol important în derularea întregii activități și contribuie la reușita acesteia. Salutul poate fi un simplu “Bună dimineața” din partea dascălului și propagat apoi în cerc. Dar pe parcurs pot fi folosite saluturi distractive, atrăgătoare, respectuoase și mobilizatoare. Se poate completa cu o urare prilejuită de un eveniment din viața unui elev a școlii.

Împărtășirea cu ceilalți e bine să fie realizată astfel încât copiii să fie pe rând, în centrul atenției. Poate fi desemnat “omul zilei”, care, stand în fața celorlalți să-și împărtășească gândurile și sentimentele, abordând subiecte importante pentru ei.

Activitatea de grup poate cuprinde activități tematice cu toată clasa în grupuri mai mici, jocuri de cuvinte, exerciții de matematică distractivă, jocuri în perechi, cântece. Toate acestea vor fi scurte, energice, plăcute și distractive.

La “noutățile zilei, știrea zilei sau mesajul zilei” se va comunica ce este mai interesant și mai important pentru aceea zi, stabilindu-se un mesaj care să-i coordoneze spre îndeplinirea obiectivelor propuse.

Rolul pe care fiecare școlar îl are în această activitate de debut a zilei îi determină să resimtă valoarea personal și să fie predispuși la toleranță, acceptare, simpatie, înțelegere. Toate acestea însă depind în mare măsură și de entuziasmul și atitudinea pozitivă, cooperantă a dascălului pe parcursul activității, așa cum spunea G. C. Longinescu “Toată taina unei lecții bune, stă în căldura sufletului. Trebuie să zbârnâie sufletul dascălului ca să răsune strunele din sufletul școlarului”.

Bibliografie:

  1. Revista “Învățământul primar” nr 1-3/2006, Editura Miniped, București

  2. Revista “Învățământul primar” nr 1-2/2005, Editura Miniped, București

  3. Revista “Didactica”, nr 8 – septembrie, octombrie / 2009, Editura Didactica Publishing House, București

  4. Ionescu, Mihaela, Managementul clasei, Ed. Humanitas, București, (2003)

  5. Bane, Colleen, Bună dimineața!Mă bucur că ești aici, Manualul cadrului didactic pentru Întâlnirea de dimineață, Centrul pentru Educație și Dezvoltare Profesională, București, (2004)

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Datele examenelor pentru gradul II la UB…

Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj   Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC II – sesiunea august 2012     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă...

Read more

Activitati si documente ale coordonatori…

Principalele activitati si documente care vor sta in atentia coordonatorilor de centre metodice/sefilor de comisii metodice    La inceputul fiecarui semestru, coordonatorii de centre metodice, sefii de cercuri pedagogice/ sefii de comisii metodice...

Read more

Redactarea unui eseu in liimba engleza

REDACTAREA UNUI ESEU ÎN LIMBA ENGLEZĂ Studiu de specialitate Profesor limba engleză Bold Corina C.N. Zinca Golescu Pitești Această sarcină pare a fi una destul dificilă în rândul elevilor. Indiferent dacă eseul...

Read more

Ministerul Educatiei premiaza olimpicii …

Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români   Ministerul Educaţiei premiază olimpicii români medaliaţi la concursurile şcolare internaţionale (miercuri, 14 noiembrie, Palatul Victoria, ora 13.30).

Read more

Numerele intregi negative, aparitie si m…

NUMERELE ÎNTREGI NEGATIVE, APARIȚIE ȘI MOTIVAȚIA NECESITĂȚII LOR Profesor: Vasilache Paraschiva Școala Gimnazială „ Șt. O. Iosif ” Tecuci Rezumat: Istoria matematicii ne fascinează, ne dezvăluie aspecte inedite legate de...

Read more

Studiu privind nevoile de educatie ale e…

            STUDIU – PRIVIND NEVOILE DE EDUCAŢIE ALE ELEVILOR PENTRU A PREVENI SITUAŢIILE DE EŞEC ŞCOLAR   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov   Studiul urmăreşte investigarea şi...

Read more

Organizarea si desfasurarea admiterii in…

Organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat 2013 Vezi Ordinul nr. 5608/31.08.2012 privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul liceal de stat pentru anul scolar 2013-2014. Publicat in Monitorul Oficial,...

Read more