Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Dezvoltarea abilitatilor de scriere la limba engleza
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Ianuarie 2015 15:29

DEZVOLTAREA ABILITĂŢILOR DE SCRIERE

LA LIMBA ENGLEZĂ

 

Prof. Gâbu Maria Lorena

Școala “Alexandru Moruzi”, comuna Pechea, jud. Galaţi

 

Dezvoltarea abilităţilor de scriere în limba engleză constituie o parte importantă a muncii profesorului la clasă. Se pot scrie multe eseuri, poveşti, scrisori de angajare, formale sau informale, de plângere sau de felicitare. Toate îi ajută pe elevi să comunice mai mult, mai bine şi la un nivel mai înalt în limba engleză şi să-şi corecteze eventualele greşeli sau ale colegilor.

Mulţi copii vor să studieze sau să lucreze în ţări vorbitoare de limba engleză, sau pur şi simplu sunt pasionaţi de limbi străine şi deci trebuie să ştie să scrie lucruri foarte complexe cât mai bine, mai artistic şi în scopuri cât mai diferite.

Orice profesor de limba engleză are ca scop dezvoltarea abilităţilor de scriere ale elevilor săi. Nivelul de cunoaştere al unei limbi străine se poate evalua foarte bine prin diferite lucrări scrise cum ar fi scrisori, eseuri, compuneri sau cereri.

Acestea cer un nivel bun de cunoaştere al vocabularului şi gramaticii limbii engleze, fără de care nu se poate lucra la oră.

Cerinţele diferitelor exerciţii de scriere depind de vârsta elevilor şi nivelul lingvistic al acestora, adică pornesc de la foarte simple până la foarte complexe. Scopurile lor educaţionale urmăresc consolidarea limbii şi dezvoltarea diferitelor abilităţi de scriere.

Pentru consolidarea limbii avem la dispoziţie diferite structuri gramaticale şi de vocabular şi alte exerciţii din manualele elevilor. Sarcinile de scriere trebuie sa fie obiective sau integrative, sau pot pune în valoare un punct de vedere în mod discret. Ele variază de la descrierea unor poze, completarea unor spaţii, aranjarea unor cuvinte încurcate sau propoziţii, exerciţii de conversie sau de răspuns la unele întrebări.

Un tip de exerciţiu de scriere care este folosit cu succes la majoritatea elevilor este dictarea. Prin dictare se urmăreşte dezvoltarea unor abilităţi de ascultare într-o limbă străină, achiziţia unei ortografii corecte, participarea activă a elevilor în detecţia sau corectarea erorilor.

Scriind după dictare se dezvoltă simţul de auto-evaluare corectă a copiilor. Există mai multe tipuri de dictare: dictarea inversă, cea la care elevii trebuie să asculte un text şi să completeze cuvintele lipsă sau greşelile dintr-un text primit pe o foaie.

Dictarea în pereche presupune că elevii îşi împart textul în jumătate şi-şi dictează pe rând, apoi se corectează,spre deosebire de dictoglos pentru care copiii trebuie să lucreze în pereche pentru a reproduce textul citit de două ori de profesor la o viteză normală, sau să producă unul similar.

Luarea notiţelor în timpul prezentării unui subiect este un proces, necesar şi laborios care trebuie făcut în cunoştinţă de cauză. Copiii trebuie să cunoască modul corect de luare a notiţelor, cum ar fi evidenţierea cuvintelor cheie sau a propoziţiilor cheie. Efectuarea rezumatelor textelor este vitală pentru acumularea informaţiilor necesare din diferite domenii, şi-i scuteşte pe elevi de reţinerea unor amănunte inutile.

Redactarea unui plan a unui text sau a unui speech este folositoare pentru a urmări exact ideile esenţiale în demersul nostru şi pentru a nu ne abate de la firul naraţiunii.

Fie că scriu tipuri de redactare funcţionale cum ar fi: memo-uri, reclame, cereri de angajare, scrisori de plângere, CV-uri, sau compuneri,eseuri, lucrări de cercetare academice, rapoarte sau explicaţii din dicţionar sau enciclopedii ca şi categorii de lucrări academice, elevii vor trece prin acest proces lung şi necesar de studiere a limbii engleze cu gândul că vor deveni vorbitori de limbă engleză performanţi.

Scrierea diferitelor tipuri de jurnale, scrisori informale, articole, poveşti scurte, poezii, scrisori de intenţie, de aplicaţie, de plângere, reclame sau CV-uri trebuie să urmărească scopul pentru care sunt scrise şi anume comercial, de angajare sau publicistic şi e necesară expunerea obiectivă a faptelor.

Eseurile care sunt scrise creativ, conţin în mod obligatoriu o teză care va fi susţinută de argumente pe tot parcursul conţinutului. Poeziile şi poveştile scurte implică şi ele talent creativ şi urmărirea artistică a unor ipostaze imaginative.

Toate formele de scriere ce sunt discutate sau redactate în timpul orelor la clasă, fie că e vorba de scrieri libere sau controlate de rigori, contribuie la atingerea performanţei în limba engleză, la cunoaşterea acestei limbi la nivelul unui nativ şi le aduc elevilor bucuria achiziţionării unor certificate de performanţe lingvistice sau premii la diverse concursuri.

Elevii vor conştientiza nevoia achiziţionării unor astfel de abilităţi pentru a le folosi în viaţă – la angajare, atunci când vor să returneze sau să se plângă de un produs, să citească o poveste cuiva sau chiar să scrie o carte.

Cuvintele zboară şi scrisul rămâne, el constituie esenţa activităţii de învăţare-predare şi a celei academice, iar profesorii muncesc zi, să educe scriitori cât mai buni şi poate, viitori intelectuali străluciţi.

 

BIBLIOGRAFIE

Vizental Adriana, Metodica predării limbii engleze + Strategies of Teachings and Testing English as a Foreign Language, Ed. Polirom, Iaşi, 2007

Ultima actualizare în Sâmbătă, 17 Ianuarie 2015 17:54
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Utilizarea computerului in cadrul orelor…

UTILIZAREA COMPUTERULUI ÎN CADRUL ORELOR DE LITERATURĂ   Profesor Safta Mariana Alina Școala Gimnazială Tudor Vadimirescu În predare-evaluare este foarte important să se utilizeze mijloace moderne...

Read more

Tema pentru acasa

TEMA PENTRU ACASĂ  Profesor Ene Steluţa Şcoala ,,Miron Costin” Galaţi   Tema pentru acasă reprezintă o modalitate de exersare prin activitate individuală a deprinderilor dobândite în timpul lecţiei. Deoarece tema trebuie  să fie percepută...

Read more

Studiu stiintific privind stabilizarea s…

Studiu stiintific privind stabilizarea si limpezirea vinurilor cu bentonita

STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ Profesor Ciobanu Ileana Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj Rezumat Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru...

Read more

Jocurile didactice mijloc de activizare …

JOCURILE DIDACTICE MIJLOC DE ACTIVIZARE A ELEVILOR DIN CLASELE I-IV ŞI DE CULTIVARE A INTERESULUI PENTRU ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Jocul este o activitate primordială a copilului de vârstă...

Read more

L etude sur le theatre des annees cinqua…

L’ETUDE SUR LE THEATRE DES ANNEES CINQUANTE OU LA REVOLUTION DRAMATIQUE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   La diversité des recherches théâtrales des années 50 ou la révolution dramatique...

Read more

Consiliul Elevilor

Consiliul Elevilor     Termenul limita pentru depunerea candidaturilor a fost modificat. Avand in vedere interesul elevilor manifestat fata de alegerea reprezentantilor in Scoala/ judet/ regiune, va aducem la cunostinta ca termenul limita in...

Read more

Traditii in Sinca Noua la Lasatul Seculu…

TRADIŢII ÎN ŞINCA NOUĂ DE LĂSATUL SECULUI   Profesor Geografie. Constanin Mădălina Şcoala Generala Nr. 1 /Liceul Grigore Moisil Braşov     "Roata de foc" se înscrie în rândul tradiţiilor populare legate de fertilitate şi...

Read more

Metodologie constituirea corpului nation…

Ordin al ministrului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea si desfasurarea concursului de selectie a cadrelor didactice pentru constituirea corpului national de experti in management educational  ...

Read more