Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Drogurile si efectele lor asupra organismului
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Mai 2015 09:12

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI

Prof. Camelia Cosma

Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău

Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău

Drogurile sunt substanţe naturale sau sintetice care acţionează asupra organismului şi mai ales asupra creierului influenţând activitatea acestuia cu modificarea gândirii şi a comportamentului uman normal. Cauzele consumului de droguri sunt:

  • Influenţa negativă a celor din jur curiozitatea

  • Ignoranţa, ameliorarea oboselii

  • Obţinerea relaxării prin euforie sau visare

  • Creşterea capacităţii intelectuale

  • Fuga faţă de realitatea înconjurătoare.

    Consumul repetat al drogurilor duce la dependeţă fizică şi psihică.

    Modul de administrare al drogurilor:

    -prin fumat,

    -prin inhalare,

    -prin injectare intravenoasă, intramusculară, subcutanată.

    Clasificarea drogurilor

    1.Produse depresive ale S.N.C: Opiumul-extrasul unei plante erbacee asemănătoare cu macul roşu, este fumat în pipă degajând un miros acru, înţepător. Fumătorul de opium devine palid, slab, cu privirea fixă, pupila contractată, şi devine indiferent faţă de mediul înconjurător.

    Morfina acţionează asupra centrului durerii, în prima fază produce o senzaţie de binefacere şi euforie dar consumată îndelung provoacă vărsături, contracţia pupilei, hipertensiune, tremurături, dureri abdominale. Heroina-produs toxic cu acţiune euforică rapidă prin consumare produce contractarea pupilei, vărsături, depresie respiratorie, hipertensiune, hipersecreţie nazală, lacrimală, sudorală.

    2.Produse stimulente ale S.N.C. sunt: Cocaina produce o stare de euforie şi neîncredere în sine; dependenţa se manifestă prin: hipertermie, transpiraţie abundentă, dilatarea pupilelor, hipertensiune arterială, accerelarea ritmului cardiac şi respirator, schizofrenie, paranoia.

    Crack-ul, produs care se fumează determină după o fază de euforie depresie însoţită de greţuri cu grave tulburări pulmonare, cardiace şi psihice.

    Amfetaminele sunt stimulente ale vigilenţei utilizate ca medicament sub formă de comprimate, pudră sau lichid fiole. Ele fac să dispară senzaţia de oboseală, stimulează activitatea mentală şi dau senzaţia de stare placută. Dependenţa se manifestă prin dureri de cap, febră, H.T.A., insomnie, dificultăţi respiratorii.

    3.Produse perturbatorii ale S.N.C-cannabis (cânepa) în întrebuinţarea sa ca drog se prezintă sub trei forme:-iarba de cânepă,

    -haşişul,

    -uleiul de cânepă.

    Poate fi consumată amestacată cu tabac fumându-se în ţigări sau pipă. Consumul ei produce o stare de euforie sau uşoară excitaţie urmată de confuzie mentală, modificarea percepţiilor senzoriale, scăderea rezistenţei imunitare şi creşterea riscului infecţiilor bronho-pulmonare, tendinţă de marginalizare, lenevire.

    L.S.D.-ul produs halucinogen foarte puternic determină halucinaţii exprimate prin perceperea deformată a sunetelor şi culorilor. Mescalina prin consumare creează o stare de bună dispoziţie urmată de ameţeli, vărsături, transpiraţii, tahcardie, coşmaruri, psihoze. Ciupercile halucinogene produc o stare de vertij cu alterararea senzaţiilor spaţiotemporale, halucinaţii auditive şi vizuale.

    Inhalanţii cuprind o serie de substanţe chimice ca: benzina, toluenul, acetalul de etil, tetraclorura de carbon, acetone care există în componenţa unor cleiuri, vopsele, solvenţi, carburanţi. După inhalare primele senzaţii sunt de euforie şi beţie apoi degenerează în greaţă şi migrene cu afectarea în timp a circulaţiei sanguine, a ficatului, inimii, rinichilor, sistemului nervos.

    Ce putem face împotriva consumului de droguri?

    Pentru noi-informare despre droguri (ce sunt, cum acţionează, efectele imediate şi tardive ale consumului de droguri). Pentru prieteni şi cunoştinţe–să le împărtăşim cunoştinţele noastre despre droguri, să-i sprijinim în caz de nevoie. Pentru societate să ne asumăm responsabilităţi, să ne implicăm în prevenirea consumului de droguri.

    Cum îţi poţi ajuta prietenul sau prietena dacă se droghează?

    Ar fi indicat să discuţi cu el sau ea despre părerile tale în legătură cu această problemă. Dacă îţi refuză ajutorul nu trebuie să te simţi ofensat, trebuie să-l înţelegi. Insistă să accepte şi o consultaţie specializată (psiholog, psihiatru) pentru un sfat competent.

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Utilizarea filmelor in cadrul orelor de …

UTILIZAREA FILMELOR ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE Eva Fenechiu - profesor de istorie Colegiul Tehnic Anghel Saligny, Cluj Napoca Predarea şi învăţarea istoriei presupun eforturi mari uneori din...

Read more

Statutul epistemologic al pedagogiei

STATUTUL EPISTEMOLOGIC AL PEDAGOGIEI   Orice stiinta se constituie relativ lent, parcurcand 3-4 faze. Faza prestiintifica se caracterizeaza prin faptul ca fenomenelor care impresioneaza sau uimesc li se dau explicatii mitico-religioase, fiind insotite...

Read more

Mecanisme de asigurare a calitatii la ni…

MECANISME DE ASIGURARE A CALITATII LA NIVELUL SCOLII   La nivelul fiecarei organizatii furnizoare de educatie din Romania se infiinteaza Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii.  Organizatia furnizoare de educatie elaboreaza si adopta...

Read more

Norme metodologice privind efectuarea co…

Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna al personalului didactic din invatamant

Read more

Cartea prietenul nepretuit

CARTEA - PRIETENUL NEPREȚUIT Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Cine nu ştie citi, nu se poate instrui, nu poate realiza nici un progres care să-l conducă spre autoinstruire şi autoeducaţie....

Read more

Educatia adultilor scurt istoric

EDUCAŢIA ADULŢILOR. SCURT ISTORIC   Alexandra Pepelea, profesor     Din perspectiva înţelegerii educaţiei şi învăţării ca proces continuu, pe durata întregii vieţi, a creşterii importanţei capitalului uman în condiţiile economice actuale, a globalizării tuturor...

Read more

Proiect de parteneriat scoala familie

PROIECT DE PARTENERIAT ŞCOALĂ-FAMILIE Înv. Dana Gligor Școala Gimnazială Câmpeni Am realizat acest parteneriat pentru a consolida relația cu familiile elevilor și a-i...

Read more

Integrarea copiilor cu CES in scoala de …

INTEGRAREA COPIILOR CU CES ÎN ŞCOALA DE MASĂ Profesor învăţământ primar Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, Judeţul Timiş     Problematica educaţiei copiilor cu CES a...

Read more