Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Drogurile si efectele lor asupra organismului
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Mai 2015 09:12

DROGURILE SI EFECTELE LOR ASUPRA ORGANISMULUI

Prof. Camelia Cosma

Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău

Școala Gimnazială “Porolissum”, Zalău

Drogurile sunt substanţe naturale sau sintetice care acţionează asupra organismului şi mai ales asupra creierului influenţând activitatea acestuia cu modificarea gândirii şi a comportamentului uman normal. Cauzele consumului de droguri sunt:

  • Influenţa negativă a celor din jur curiozitatea

  • Ignoranţa, ameliorarea oboselii

  • Obţinerea relaxării prin euforie sau visare

  • Creşterea capacităţii intelectuale

  • Fuga faţă de realitatea înconjurătoare.

    Consumul repetat al drogurilor duce la dependeţă fizică şi psihică.

    Modul de administrare al drogurilor:

    -prin fumat,

    -prin inhalare,

    -prin injectare intravenoasă, intramusculară, subcutanată.

    Clasificarea drogurilor

    1.Produse depresive ale S.N.C: Opiumul-extrasul unei plante erbacee asemănătoare cu macul roşu, este fumat în pipă degajând un miros acru, înţepător. Fumătorul de opium devine palid, slab, cu privirea fixă, pupila contractată, şi devine indiferent faţă de mediul înconjurător.

    Morfina acţionează asupra centrului durerii, în prima fază produce o senzaţie de binefacere şi euforie dar consumată îndelung provoacă vărsături, contracţia pupilei, hipertensiune, tremurături, dureri abdominale. Heroina-produs toxic cu acţiune euforică rapidă prin consumare produce contractarea pupilei, vărsături, depresie respiratorie, hipertensiune, hipersecreţie nazală, lacrimală, sudorală.

    2.Produse stimulente ale S.N.C. sunt: Cocaina produce o stare de euforie şi neîncredere în sine; dependenţa se manifestă prin: hipertermie, transpiraţie abundentă, dilatarea pupilelor, hipertensiune arterială, accerelarea ritmului cardiac şi respirator, schizofrenie, paranoia.

    Crack-ul, produs care se fumează determină după o fază de euforie depresie însoţită de greţuri cu grave tulburări pulmonare, cardiace şi psihice.

    Amfetaminele sunt stimulente ale vigilenţei utilizate ca medicament sub formă de comprimate, pudră sau lichid fiole. Ele fac să dispară senzaţia de oboseală, stimulează activitatea mentală şi dau senzaţia de stare placută. Dependenţa se manifestă prin dureri de cap, febră, H.T.A., insomnie, dificultăţi respiratorii.

    3.Produse perturbatorii ale S.N.C-cannabis (cânepa) în întrebuinţarea sa ca drog se prezintă sub trei forme:-iarba de cânepă,

    -haşişul,

    -uleiul de cânepă.

    Poate fi consumată amestacată cu tabac fumându-se în ţigări sau pipă. Consumul ei produce o stare de euforie sau uşoară excitaţie urmată de confuzie mentală, modificarea percepţiilor senzoriale, scăderea rezistenţei imunitare şi creşterea riscului infecţiilor bronho-pulmonare, tendinţă de marginalizare, lenevire.

    L.S.D.-ul produs halucinogen foarte puternic determină halucinaţii exprimate prin perceperea deformată a sunetelor şi culorilor. Mescalina prin consumare creează o stare de bună dispoziţie urmată de ameţeli, vărsături, transpiraţii, tahcardie, coşmaruri, psihoze. Ciupercile halucinogene produc o stare de vertij cu alterararea senzaţiilor spaţiotemporale, halucinaţii auditive şi vizuale.

    Inhalanţii cuprind o serie de substanţe chimice ca: benzina, toluenul, acetalul de etil, tetraclorura de carbon, acetone care există în componenţa unor cleiuri, vopsele, solvenţi, carburanţi. După inhalare primele senzaţii sunt de euforie şi beţie apoi degenerează în greaţă şi migrene cu afectarea în timp a circulaţiei sanguine, a ficatului, inimii, rinichilor, sistemului nervos.

    Ce putem face împotriva consumului de droguri?

    Pentru noi-informare despre droguri (ce sunt, cum acţionează, efectele imediate şi tardive ale consumului de droguri). Pentru prieteni şi cunoştinţe–să le împărtăşim cunoştinţele noastre despre droguri, să-i sprijinim în caz de nevoie. Pentru societate să ne asumăm responsabilităţi, să ne implicăm în prevenirea consumului de droguri.

    Cum îţi poţi ajuta prietenul sau prietena dacă se droghează?

    Ar fi indicat să discuţi cu el sau ea despre părerile tale în legătură cu această problemă. Dacă îţi refuză ajutorul nu trebuie să te simţi ofensat, trebuie să-l înţelegi. Insistă să accepte şi o consultaţie specializată (psiholog, psihiatru) pentru un sfat competent.

 

Revista cu ISSN

dezvoltarea competentelor cheie citit sc…

DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE CITIT - SCRIS  PRIN  DISCIPLINELE DE  STUDIU  DIN  ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR LA FIECARE CLASĂ     Profesor Rodica Stan, Şcoala Viile, jud. Galaţi     Pornind de la citatul "Elevul trebuie învăţat să citească...

Read more

Studiu de caz elev

STUDIU DE CAZ R. D. Înv. Gligor Dana Școala Gimnazială Câmpeni Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni...

Read more

Dezvoltarea gandirii critice

DEZVOLTAREA GÂNDIRII CRITICE                                                                               Prof. Alina Preduț, Turda, Județul Cluj               În societatea contemporană, invazia tehnologiei  si multitudinea activităţilor extraşcolare reprezintă un impediment în calea actului de lectură. Aceasta reprezintă pentru mulţi...

Read more

Activitate experimentala materiale super…

Activitate experimentala materiale superhidrofobe

IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ MATERIALE SUPERHIDROFOBE IV.1. Obiective: Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile Ø Materialele Novel avansate care au fost...

Read more

Metodologie privind recunoasterea si ech…

Ordin nr. 5484/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind recunoasterea si echivalarea competentelor profesionale dobandite formal, nonformal sau informal de catre cadrele didactice care ocupa functii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, invatatori/invatatoare, maistru-instructor, antrenor,...

Read more

Avantajele utilizarii calculatorului in …

AVANTAJELE UTILIZĂRII CALCULATORULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV - EDUCATIV   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila               Rezumat: Articolul îşi propune identificarea avantajelor utilizării calculatorului în activitatea de predare – învăţare...

Read more

Planificare model pentru istorie invatam…

Planificare model pentru istorie invatamant special   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model...

Read more

Rolul familiei in educarea copilului

ROLUL FAMILIEI IN EDUCAREA COPILULUI   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ                 Atmosfera caldă şi de înţelegere în familie reconfortează şi creează climatul necesar pentru munca intelectuală a şcolarului. Lipsa...

Read more