Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Educatia Globala abordarea pedagogica si metode
Joi, 11 Noiembrie 2010 18:04

EDUCAŢIA GLOBALĂ

 - REPERE METODOLOGICE -

 

 

3.      ABORDAREA PEDAGOGICĂ ŞI METODE 

Strategiile pedagogice frecvente utilizate în predarea educaţiei globale se disting prin:

·        centrarea pe elev – nu numai în ceea ce priveşte metodele, ci şi interesele de cunoaştere ale acestuia;

·        utilizarea dialogului – actul dialogic implică un procres continuu de explorare critică şi creativă a lumii;

·        promovarea relaţionării cunoştinţelor;

·        dezvoltarea gândirii critice

·        promovarea valorilor şi formarea atitudinilor,

·        promovarea abordării holistice a problemelor,

·        identificarea nevoilor comunităţii.

În general, strategia pedagogică specifică educaţiei globale include un proces de pregătire, reflecţie, contribuţie personală la abordarea temei supuse discuţiei, astfel încât toti participanţii la activităţi să evalueze nevoile/cauzele generatoare ale unor fenomene, să dezvolte propuneri, să creeze planuri de acţiune şi să împărtăşească rezultatele acţiunilor lor.

 

Metodele selectate în procesul educaţional urmăresc atingerea obiectivelor exprimate prin verbe ca: a identifica, a înţelege, a analiza, a argumenta,  a sintetiza, a aplica,  a acţiona, a evalua. Astfel, metodele trebuie să fie:

·        interesante, atractice, motivante, provocatoare, participative, diverse,

·        să determine identificarea informaţiilor credibile;

·        să stimuleze simularea, reflecţia, gîndirea critică, implicarea, asumarea responsabilităţii,

·        să înveţe şi să educe în acelaşi timp,

·        să promoveze dialogul şi respectul pentru opiniile participanţilor;

·        să promoveze valorile.

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:49
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Raport scris individual al inspectiei sc…

ANEXA Nr. 2   la regulament   RAPORT SCRIS INDIVIDUAL AL INSPECTIEI SCOLARE GENERALE   - model -   Raport scris individual pe arie tematica/domeniu Aria tematica/Domeniul: ................................................................................................................................................             Inspector: ................. Calificativ .....................             Pe baza criteriilor si...

Read more

Instrumentul connect fours utilizat in a…

INSTRUMENTUL CONNECT FOURS UTILIZAT ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Acest articol prezintă modul în care pot fi utilizate în activitatea didactică resursele educaționale interactive...

Read more

Trupa de teatru ca metoda de intarire a …

Trupa de teatru ca metodă de întărire a relaţiei profesor-elev Profesor Sultan Cristina Colegiul „Anghel Saligny” Tulcea Rezumat: Articolul propune o modalitate sporire a încrederii elevilor şi a părinţilor în profesori...

Read more

Planificare model pentru limba spaniola …

Planificare model pentru limba spaniola invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Grupuri de lucru evaluari examene si con…

Grupuri de lucru evaluari, examene si concursuri nationale 2015-2016 Vezi apelul pentru selectia cadrelor didactice in grupurile de lucru pentru evaluarile, examenele si concursurile nationale din...

Read more

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Evaluarile nationale pentru clasele II I…

Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa...

Read more

The importance of early self awareness i…

THE IMPORTANCE OF EARLY SELF-AWARENESS IN PERSONAL AND PROFESSIONAL EVOLUTION Prof. Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reșița For adults is self-awareness often a detail in everyday...

Read more