Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Elemente ale organizarii instruirii in gimnaziu
Luni, 13 Septembrie 2010 19:50

Elemente ale organizării instruirii în gimnaziu

 

 

   Modificarea principală propusă de forma actuală a curriculum-ului o reprezintă:

            -         trecerea de la centrarea învăţării pe obiective la centrarea învăţării pe dobândirea de competenţe;

            -         trecerea de la geografia de tip descriptiv spre un demers de învăţare care încurajează înţelegerea relevanţei geografiei pentru viaţa cotidiană;

           -         stimularea interesului elevilor de a cunoaşte direct, de a investiga şi de a înţelege faptul geografic imediat;

           -         înţelegerea importanţei protecţiei mediului ambiant pentru o viaţă sănătoasă şi echilibrată.

           -         depăşirea – ori de câte ori este nevoie – a spaţiul sălii de clasă, realitatea înconjurătoare fiind orizontul cel mai potrivit de înţelegere a faptului geografic.

Structura programei cuprinde: competenţele generale urmărite pe tot parcursul gimnaziului, sistemul de competenţe specifice, conţinuturi, precum şi sugestii metodologice generale pentru fiecare clasă.

Competenţele urmărite în predarea geografiei în gimnaziu:

 

a) fac parte dintr-un sistem mai larg şi mai cuprinzător de competenţe (generale şi specifice) asumate pentru disciplina noastră în învăţământul preuniversitar în întregul său;

b) sunt în acord cu sistemul de competenţe cheie al Comisiei Europene, asumat explicit de ţara noastră.

În cazul geografiei din ciclul secundar inferior (gimnaziu), a fost construit un sistem de competenţe generale care acoperă, prin dimensiunea educaţională specifică a geografiei, principalele domenii ale competenţelor cheie europene.

După cum este cunoscut, sarcina principală a profesorului de geografie o reprezintă aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său, având în vedere toate elementele programei, redate mai sus.

Pe clase, disciplinele şcolare sunt:

-         clasa a V-a: Geografia generală – elemente introductive.  

-         clasa a VI-a: Geografia Europei. 

-         clasa a VII-a: Geografia continentelor extraeuropene.

-         clasa a VIII-a: Geografia României.

Dozarea pe clase a elementelor programei (atât a competenţelor solicitate, cât şi a conţinuturilor) ţine seama de evoluţia posibilităţilor de învăţare ale elevilor.

         -         La clasa a V-a continuă introducerea şi familiarizarea elevilor în domeniul geografiei (începute în clasa a IV-a);

         -         În clasele a VI-a şi a VII-a se realizează o aprofundare a achiziţiilor dobândite prin diversificarea exemplelor;

         -         În clasa a VIII-a concretizează aceste achiziţii la nivelul unor conţinuturi axate pe geografia României şi aprofundează conceptele dobândite anterior.

 

 

Conform programelor şcolare de geografie pentru învăţământul gimnazial, „sarcina principală a profesorului de geografie o constituie aplicarea curriculum-ului şcolar în ansamblul său”.

  

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:13
 

Comentarii 

 
0 # Mircea PELEA 21-09-2014 11:11
Excelent material. Il voi aplica in orele de geografie la clase atat la liceu cat si la gimnaziu.
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Caracterizare generala varsta scolara mi…

CARACTERIZARE GENERALĂ - VÂRSTA ŞCOLARĂ MICĂ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     “Etapa micii şcolarităţi este perioada când situaţiile repetate duc la constituirea de mijloace de gândire mai operative în...

Read more

Evaluarile nationale pentru clasele II I…

Evaluarile nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, amanate cu aproape o luna - calendar Evaluarile Nationale la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, programate sa...

Read more

Mitul lui Sisif

MITUL LUI SISIF Prof. Lorincz Cristina profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov   Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se...

Read more

Aspecte metodice si pedagogice in parcur…

ASPECTE METODICE ȘI PEDAGOGICE ÎN PARCURGEREA LA CLASĂ A STUDIILOR PENTRU PIAN Prof. Atudoroae Alexandra Liceul de Artă ”Ștefan Luchian” Botoșani Abordarea studiilor...

Read more

GHID PRACTIC - continuare

Lazar Mihaiela   GHID PRACTIC AL AUTOFORMARII MANAGERIALE A PROFESORULUI (continuare)     5. Managementul comunicarii § Retineti ca deprinderile de comunicare eficienta se dobandesc si se perfectioneaza continuu § Inainte de a comunica un mesaj, anticipati...

Read more

Implicatii deontologice privind lucrul c…

IMPLICAŢII DEONTOLOGICE PRIVIND LUCRUL CU COPIII SUPRADOTAŢI   Profesor Mihăeş Violeta Şcoala cu clasele I-VIII Ploscuţeni, Vrancea     În declaraţia de la Salamanca, a conferinţei mondiale a educaţiei speciale, adoptată de reprezentanţii a 88 de guverne...

Read more

Comisii MECTS privind Legea Educatiei Na…

Atasam primele drafturi ale acestor metodologii privind legislatia secundara pentru implementarea Legii nr. 1/2011 – Legea Educatiei Nationale: 3. Regulament privind organizarea invatamantului de arta       18. Metodologie de acordare a...

Read more

Rolul creativitatii in dezvoltarea elevi…

 ROLUL CREATIVITĂŢII ȊN DEZVOLTAREA ELEVILOR DE ASTĂZI APLICAŢII LA DISCIPLINA GEOGRAFIE   Moise Iuliana Daniela – profesor, Colegiul Tehnic, Buzău   Rezumat: Creativitatea  aduce contribuții fundamentale la ridicarea unui popor, fiind o resursă de valoare...

Read more