Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Experienta la Montpallier
Joi, 08 Aprilie 2010 00:00

EXPERIENŢĂ LA MONTPELLIER

 

 

Prof. Burghiu Marta Cristiana,

Şcoala gimnazială nr. 12, Galaţi

 

 

 

Cursul de formare continuă pentru profesorii de limba franceză, care a avut loc la Montpellier, în Franţa, anul trecut, în luna iulie, a reprezentat o experienţă de neuitat, în timpul căreia am relaţionat cu profesori de limba franceză din peste cincisprezece ţări francofone, ocazie cu care am dobândit anumite competenţe, în funcţie de modulele la care am participat, sub atenta îndrumare a domnilor profesori francezi.

 

 În perioada 06.07.2009 - 17.07.2009, în Franţa, în oraşul Montpellier, la Institut Européen de Français a avut loc stagiul de formare continuă pentru profesori sub titlul Stage de perfectionnement pour professeurs européens de francais: Innover pour motiver, stagiu la care am participat prin obţinerea unui grant Comenius, acţiunea Mobilităţi individuale. Cursul a adunat profesori de limba franceză din peste zece ţări francofone, înlesnind stabilirea unor relaţii profesionale fructuoase.

În cadrul acestui stagiu am avut deosebita plăcere de a lucra cu formatori precum doamna profesor Saliha Ouldyerou, coordonatoarea pedagogică, Inka Maas, Céline Ledoux, Anne Igual, Melody Beltran, Sophie Latour, Laure Maugeais, Magali Justice, persoane comunicative, deschise la nou, care ne-au transmis cunoştinţele necesare în vederea unor activităţi practice de perfecţionare a competenţelor diverse lingvistice, de expresie şi înţelegere orală şi scrisă, plecând de la diferitele materiale şi documente autentice, de tip audio, video.

Astfel, interacţiunea de grup şi activităţile frontale au dus la fluiditate şi încredere în utilizarea limbii, la o îmbogăţire a registrelor de limbă şi la o achiziţionare a competenţelor specifice recente, impuse de Cadrul Comun European de Referinţă. Printre acestea se numără: achiziţionarea noilor metodologii de predare-învăţare, achiziţionarea ultimelor variante stilistice a limbii contemporane, metode de utilizare a instrumentului informativ-Internetul, precum şi comunicarea în contactul cotidian cu locuitorii nativi.

Toate aceste competenţe au fost înscrise de doamnele profesori formatori într-un document numit Mobilitatea Europass, document european normalizat care furnizează detaliile şi rezultatele exprimate în termenii competenţelor sau rezultatelor academice, obţinute de către o persoană, oricare i-ar fi vârsta, nivelul de studii sau situaţia profesională, în cursul unei perioade petrecute într-un alt stat european.

În urma acestei experienţe frumoase şi inovatoare, elevul este cel care a beneficiat de multitudinea de noutăţi în procesul de învăţare, dar şi de materiale de tipul albumelor de civilizaţie şi istorie, de cărţi şi enciclopedii, de caiete de lucru, cd-uri şi dvd-uri, pliante şi alte materiale de informare, pe care le-am procurat prin participarea la prezentări de carte ale Editurilor Clé International, Didier, care au avut loc în curtea Institului European din Montpellier.

Aşa experienţă este de dorit în fiecare an, în care programul Comenius dispune de resursele financiare pentru pregătirea personalului didactic.

 

Bibliografie:

Bourgeois René, Eurin Simone, La France des régions, PUG, Grenoble, 2001

www.anpcdefp.ro

http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/vernav/InformationOn/EuropassMobility.csp

http://www.imef.fr/


Ultima actualizare în Miercuri, 07 Aprilie 2010 22:15
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Proba practica la concursul de ocuparea …

   ANEXA Nr. 6   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplina Informatica si tehnologia informatiei      1. Realizarea...

Read more

Pamantul - Ziua Pamantului - Earth Day -…

Ziua de 22 aprilie a fost declarată Ziua Pământului - Earth Day. Aceasta a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson, în 1970, cu scopul de a atrage interesul politicienilor...

Read more

Planificare model pentru religie invatam…

Planificare model pentru religie invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata materiale...

Read more

Fenomenul bullying in mediul scolar si m…

FENOMENUL “BULLYING” ÎN MEDIUL ŞCOLAR - CAUZE, FORME, CONSECINŢE, MĂSURI ANTI-BULLYING Prof. Florea Corina - Paula Liceul Tehnologic „Nicolae Dumitrescu”, loc. Cumpăna, jud. Constanţa Fenomenul “bullying” a depăşit, de...

Read more

Points of view on using course books aut…

Points of view on using course books authentic materials

POINTS OF VIEW ON USING COURSE BOOKS, AUTHENTIC MATERIALS Autor: Prof. Felherț Monica, Gradul Didactic I Liceul Tehnologic Nr.1 Salonta, Bihor The books seem to appeal both to the teacher...

Read more

Profesorul bun intre realitate si dezide…

PROFESORUL BUN – ÎNTRE REALITATE ŞI DEZIDERAT   Alexandra Pepelea, profesor     Schimbarea mentalităţii asupra modului de formare a profesorilor este esenţială. Pregătirea iniţială vizează introducerea viitorului cadru didactic, prin activităţi teoretice şi practice...

Read more

De ce_step by step

DE CE “STEP BY STEP”?                                                Înv. Roatiș Alina Camelia                     Step by Step este o metodă alternativă de educație a copiilor bazată pe datele psihologiei științifice a dezvoltării copilului și vizează cultivarea...

Read more

Managementul schimbarii in organizatie

MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII ÎN ORGANIZAŢIE   prof. Ciucă Cristina, Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu,  Jud. Buzău   Schimbarea la nivel organizaţional presupune realizarea unor modificări profunde esenţiale ale organizaţiei. Exemplu:...

Read more