Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de asistenta la ora de dirigentie consiliere si orientare
Joi, 15 Noiembrie 2012 00:00

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE

 

DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE

 

 

I. DATE GENERALE:

 

Data

 

Clasa

 

Ora

 

Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)

 

Specialitatea

 

Vechimea în învăţământ

 

Gradul didactic

 

Tema

 

Participanţi (elevi)

Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi

Alţi participanţi

 

Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)

 

 

II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:

 

1. Probleme curente ale clasei:

í     Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...

í     Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………

í     Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..

í     Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..

2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:

¤     Modalitatea de introducere în temă

í     Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….

í     Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..

í     Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….

¤     Pregătirea dirigintelui pentru oră

í     Documentare …………………………………………………………………………………………...

í     Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………

í     Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….

í     Asigurarea feed-back-ului  …………………………………………………………………………..…

¤      Strategiile utilizate

í     Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…

í     Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….

í     Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….

í     Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………

í     Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….

¤      Metode folosite:

*       povestirea

*       studiul de caz

*       Brainstorming

*       dialogul

*       analiza

*       expunerea

*       caracterizarea

*       ancheta

*       chestionarul

*       exerciţiul

*       problematizarea

*       jocul de rol

*       alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........

 

¤      Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:

í     Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..

í     Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..

í     Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………

¤      Relaţii interpersonale

í     Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...

í     Modul de interacţiune:

·                                diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….

·                                elevi-elevi ………………………………………………………………………………………

                        3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:

í     Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:

—                                aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….

—                                evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......

—                                conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..

—                                sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………

í     Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:

—                                elevi – problemă ………………………………………………………………………………..

—                                situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..

—                                raport profesori – elevi …………………………………………………………………………

—                                raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….

—                                alte probleme curente …………………………………………………………………………..


 

 

III. APRECIEREA  LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE

 

NR.

CRT.

CRITERIUL DE APRECIERE

INDICATOR

CALIFICATIV

FB

B

S

NS

1.

Proiectarea lecţiei/activităţii

—     formularea obiectivelor

—     selectarea şi înlănţuirea conţinutului

—     alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor

—     integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie

—     echilibrarea activităţilor

—     anticiparea dificultăţilor

—      

—      

—      

—       

2.

Scenariul lecţiei/activităţii

—     captarea atenţiei

—     enunţarea clară a obiectivelor

—     prezentarea sarcinilor elevilor

—     conducerea lecţiei/activităţii

—     asigurarea feed-back-ului

—     evaluarea  activităţii

—     asigurarea retenţiei şi a transferului

—     asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional

—      

—      

—      

—       

3.

Calităţi personale şi profesionale

—     ţinuta generală şi vestimentară

—     vocea

—     abilitatea de a antrena elevii în lecţie

—     priceperea de a conduce lecţia

—     atitudinea faţă de elevi

—     tact pedagogic

—      

—      

—      

—       

 

IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:

 

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 21 Noiembrie 2012 17:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Programa scolara la limba si literatura …

ANEXA NR. 2   PROGRAMA SCOLARA Limba si literatura italiana materna Clasa a X-a      NOTA DE PREZENTARE Curriculumul de Limba si literatura italiana materna destinat studierii acestei discipline de catre elevii apartinand etniei...

Read more

Planificare model pentru limba italiana …

Planificare model pentru limba italiana invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Metodologia de organizare si functionare…

Ordin privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a claselor cu frecventa redusa in invatamantul preuniversitar obligatoriu

Read more

Evaluarea activitatii personalului didac…

Evaluarea activitatii personalului didactic si didactic auxiliar - ordin nr. 3597/18.06.2014 – modificari si completari Vezi Ordin nr. 3597/18.06.2014 pentru modificarea si completarea Metodologiei de evaluare anuala a activitatii personalului...

Read more

Rolul aplicatiilor practice la orele de …

Rolul aplicAŢiilor practice la orele de matematică Studiu de specialitate   Profesor Simona Bucurenciu Liceul Tehnologic „Gh. M. Costin”, Constanța   Aplicațiile practice ale matematicii sunt aproape absente în predarea acestei materii. Ca urmare a apărut...

Read more

Studiu asupra problemei libertatii la Do…

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Profesor Andone Crenguța Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria...

Read more

Inspectia la clasa constatari si aprecie…

INSPECŢIA LA CLASĂ   În cadrul inspecţiei la clasă se urmăresc anumite aspecte. Vezi se constatări şi aprecieri se fac cu privire la activitatea didactică şcolară şi extraşcolară, cuprinse în procesul verbal...

Read more

Educatia ecologica o sansa pentru viitor

EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – O ŞANSĂ PENTRU VIITOR!                                                   Profesor: Miron Steluţa Otilia Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila   Rezumat: Educaţia ecologică este o componentă a educaţiei aflată la confluenţa dintre ştiinţele...

Read more