Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Fisa de asistenta la ora de dirigentie consiliere si orientare
Joi, 15 Noiembrie 2012 00:00

FIŞA DE ASISTENŢĂ LA ORE

 

DIRIGENŢIE – CONSILIERE ŞI ORIENTARE

 

 

I. DATE GENERALE:

 

Data

 

Clasa

 

Ora

 

Numele şi prenumele cadrului didactic (diriginte)

 

Specialitatea

 

Vechimea în învăţământ

 

Gradul didactic

 

Tema

 

Participanţi (elevi)

Nr.total……..elevi,  din care prezenţi….. elevi

Alţi participanţi

 

Observator(director, responsabil comisia diriginţilor)

 

 

II. ANALIZA LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE:

 

1. Probleme curente ale clasei:

í     Frecvenţa elevilor ………………………………………………………………………………….…...

í     Situaţia la învăţătură ………………………………………. …………………………………..………

í     Starea disciplinară ……………………………………………………………………………….……..

í     Alte evenimente ………………………………………………………………………...…….………..

2. Proiectarea şi desfăşurarea orei de dirigenţie:

¤     Modalitatea de introducere în temă

í     Motivarea alegerii temei şi captarea atenţiei elevilor……………………………………………..…….

í     Formularea a obiectivelor operaţionale ………………………………………………………….……..

í     Planul de desfăşurare a orei …………………………………………………………………………….

¤     Pregătirea dirigintelui pentru oră

í     Documentare …………………………………………………………………………………………...

í     Resurse materiale şi umane ………………………………………………………….…………………

í     Desfăşurarea secvenţelor orei ………………………………………………………………………….

í     Asigurarea feed-back-ului  …………………………………………………………………………..…

¤      Strategiile utilizate

í     Maniera de desfăşurare a orei ……………………………………………………………………….…

í     Asigurarea unui mediu educaţional favorabil……………………………………………….………….

í     Conţinutul de idei: ……………………………………………………….…………………………….

í     Integrarea mijloacelor si materialelor didactice în lecţie ………………………………………………

í     Comportamentul elevilor, formarea sentimentelor morale, civice etc………………………………….

¤      Metode folosite:

*       povestirea

*       studiul de caz

*       Brainstorming

*       dialogul

*       analiza

*       expunerea

*       caracterizarea

*       ancheta

*       chestionarul

*       exerciţiul

*       problematizarea

*       jocul de rol

*       alte metode: …………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………………...........

 

¤      Pregătirea elevilor pentru ora de dirigenţie:

í     Dacă tema a fost cunoscută din timp de elevi ………………………………………………………..

í     Dacă s-au anunţat bibliografia, recomandări pentru strângerea datelor etc ……………………..……..

í     Implicarea elevilor în lecţie şi calitatea dezbaterilor desfăşurate ………………………………………

¤      Relaţii interpersonale

í     Cunoaşterea a elevilor ……………………………………………………………………………. ...

í     Modul de interacţiune:

·                                diriginte-elevi .………………………………………………………………………………….

·                                elevi-elevi ………………………………………………………………………………………

                        3. Alte date privind desfăşurarea orei şi activitatea dirigintelui:

í     Evaluarea pregătirii elevilor şi a participării acestora la susţinerea activităţii:

—                                aprecieri verbale şi/sau nonverbale ………………………………………………………..…….

—                                evidenţierea unor comportamente/atitudini pozitive ………………………………….………......

—                                conturarea unor modele ……………………………………………………………….………..

—                                sensibilizarea si motivarea elevilor ………………………………………………….…………

í     Probleme deosebite rezolvate la nivelul clasei:

—                                elevi – problemă ………………………………………………………………………………..

—                                situaţii conflictuale ………………………………………………………………………….…..

—                                raport profesori – elevi …………………………………………………………………………

—                                raport profesori – familie …………………………………………………………….…...…….

—                                alte probleme curente …………………………………………………………………………..


 

 

III. APRECIEREA  LECŢIEI/ACTIVITĂŢII EDUCATIVE

 

NR.

CRT.

CRITERIUL DE APRECIERE

INDICATOR

CALIFICATIV

FB

B

S

NS

1.

Proiectarea lecţiei/activităţii

—     formularea obiectivelor

—     selectarea şi înlănţuirea conţinutului

—     alegerea metodelor, materialelor şi mijloacelor

—     integrarea corespunzătoare a acestora în lecţie

—     echilibrarea activităţilor

—     anticiparea dificultăţilor

—      

—      

—      

—       

2.

Scenariul lecţiei/activităţii

—     captarea atenţiei

—     enunţarea clară a obiectivelor

—     prezentarea sarcinilor elevilor

—     conducerea lecţiei/activităţii

—     asigurarea feed-back-ului

—     evaluarea  activităţii

—     asigurarea retenţiei şi a transferului

—     asigurarea relaţiei afectivitate – efect educaţional

—      

—      

—      

—       

3.

Calităţi personale şi profesionale

—     ţinuta generală şi vestimentară

—     vocea

—     abilitatea de a antrena elevii în lecţie

—     priceperea de a conduce lecţia

—     atitudinea faţă de elevi

—     tact pedagogic

—      

—      

—      

—       

 

IV. RECOMANDĂRILE OBSERVATORULUI:

 

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 21 Noiembrie 2012 17:51
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

La competence interculturelle

LA COMPETENCE INTERCULTURELLE   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ     La compétence interculturelle peut être conçue comme étant la capacité du locuteur-auditeur à saisir, à comprendre, à expliquer et à...

Read more

Asigurarea calitatii in educatie

ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE   Prof. Gălăţan Daniela Colegiul Tehnic Regele Ferdinand I, Timişoara   Învăţământul este considerat ca un furnizor de servicii în care se includ învăţarea, evaluarea şi orientarea elevilor. În acest context,...

Read more

Exploatarea didactica media in ora de li…

EXPLOATAREA DIDACTICĂ MEDIA ÎN ORA DE LIMBA FRANCEZĂ Prof. Aruștei Dana Marinela, Colegiul Tehnic „Miron Costin” Roman, jud. Neamț Rezumat: Învățământul este un proces complex care transmite în principal cunoștințe și...

Read more

Activitate experimentala materiale super…

Activitate experimentala materiale superhidrofobe

IV. ACTIVITATE EXPERIMENTALĂ MATERIALE SUPERHIDROFOBE IV.1. Obiective: Ø Înţelegerea prezenţei nanostructurilor în compoziţia unui material natural şi felul cum îi influenţează ele proprietăţile Ø Materialele Novel avansate care au fost...

Read more

Binomul varsta invatare in educatia pe t…

BINOMUL VÂRSTĂ-ÎNVĂȚARE ÎN EDUCAȚIA PE TOT PARCURSUL VIEȚII   Alexandra Pepelea Profesor, Liceul Teoretic „Vasile Alecsandri”, Iaşi   Când învățăm? Există o vârstă optimă la care individul atinge maximum de productivitate intelectuală și creativă ?...

Read more

Limba si literatura romana model de subi…

Evaluarea Nationala 2013 Limba si literatura romana model de subiect si barem     Vezi subiectul model, precum si baremul de corectare pentru proba de Limba si literatura romana la Evaluarea Nationala, clasa...

Read more

Poezii

POEZII Bordianu Cristina Elena Profesor pentru învãţãmânt preşcolar Grãdiniţa cu P.P. “Norocel” Negreşti, jud. Vaslui (creaţii proprii) ...

Read more

Cazul vocativ

CAZUL VOCATIV Profesor Nae Mihaela, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuşi”, Piteşti Cazul vocativ are o situaţie diferită faţă de celelalte patru cazuri, deoarece nu apare decât la substantivele care...

Read more