Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Folosirea povestilor in predarea limbii engleze
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 15:45

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE

Profesor: Buruiană Mihaela

                                      Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați

            Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar

De ce poveşti? Valoarea educațională a folosirii poveștilor ca metodă de predare este incontestabilă, datorită capacității lor de a atrage elevii, de a le stimula imaginația, de a crește motivația pentru învățare. Poveștile facilitează învățarea vocabularului nou deoarece cuvintele se afla în context şi sunt, de obicei, repetate de mai multe. Totodată poveștile sunt potrivite pentru elevi cu stiluri de învățare diferite: vizual, auditiv, kinestezic, etc. şi se adresează diferitelor tipuri de inteligență: emoțională, lingvistică, interpersonală. Ele pot fi folosite pentru consolidare și extindere: poveștile pot fi alese pentru a consolida tema predată dar și pentru extinderea activităților din manual, pentru a asigura legături cross-curriculare, de exemplu, cu știintele naturii, matematică, muzică,  istorie, etc.

În alegerea poveştilor trebuie să ținem seama de o serie de factori. Ele trebui să fie suficient de scurte pentru a fi a citite într-o singură lecție, să aibe un fir narativ simplu și memorabil, să conțină dialog. Povestea trebuie să conțină fraze repetitive.  Limbajul folosit trebuie să fie potrivit nivelului clasei. 75% din vocabularul și structurile întâlnite în poveste trebuie să fie înțelese de către clasă iar restul de 25% va fi învățat prin expunerea la noul vocabular și noile structuri. Deasemenea trebuie să existe suport  audio-vizual pentru poveşti iar ilustrațiile să descrie evenimentele din poveste în mod clar și colorat pentru a ajuta copiii să înțeleagă povestea. Există pe internet  numeroase site-uri cu povești în limba engleză care pot fi adaptate pentru clasă (vezi în bibliografie),  profesorul realizând activități pre-lectură sau post-lectură. Cuvintele necunoscute întâlnite în poveste pot fi predate înainte iar după lectură se pot realiza jocuri și activități care au legătură cu aceasta. Cartea ’Telling tales in English’  prezintă 6 poveşti clasice adaptate pentru elevi şi oferă atât exercții cât şi suport audio pentru ele.

 Se pot folosi diferite abordări metodice (metoda TPR - Total Physical Response răspunsul fizic total, abordarea narativă etc.) în concordanţă cu scopurile şi conţinuturile şi, când situaţiile de învăţare permit, combinarea acestora. Metoda TPR, de exemplu, are ca scop reducerea stresului în învăţarea unei limbi străine. În partea iniţială a lecţiei, profesorul dă comenzi, realizând acţiuni împreună cu elevii iar faptul că aceştia se implică complet în actiuni permite acestora să învețe,  foarte usor vocabularul și structurile predate. În a doua parte a lecţiei elevii demonstrează că au înţeles comenzile. Dacă în etapa iniţială profesorul vorbeşte şi elevii răspund nonverbal; mai târziu rolurile se schimbă. Așa cum se poate vedea în linkul atașat metoda se poate aplica cu succes în abordarea poveştile în învațământul pre-primar şi primar.

Întrucât poveştile sunt o sursă inepuizabilă de îmbogațire a vocabularului beneficiile folosirii lor în cadrul orei de limba engleză nu trebuie ignorate.

 

Bibliografie:

Megan James, Wendy Suderfine, Telling tales in English, 2003, Delta Publishing , Peaslake, UK

Michael Tomlinson, Caroline Nixon, Primary Reading Box: Reading activities and puzzles for younger learners, 2005, Cambridge University Press, Cambridge, England

Cameron, L.. Teaching languages to young learners, 2001, Cambridge University Press, Cambridge, England

https://elt.oup.com/student/surprise/?cc=us&selLanguage=en

http://www.agendaweb.org/listening/easy_reading_listening.html

http://www.youtube.com/watch?v=bkMQXFOqyQA

 

Revista cu ISSN

Eliberarile si numirile in functie de in…

Situaţia privind eliberările/numirile în funcţiile de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct şi director al Casei Corpului Didactic   MECTS are în vedere organizarea de concursuri pentru ocuparea funcţiilor de inspector şcolar...

Read more

John maxwell-o autoritate in domeniul ma…

JOHN MAXWELL-O AUTORITATE ÎN DOMENIUL MANAGEMENTULUI ȘCOLAR PERFORMANT Numele: FILDAN MIHAELA Calitatea: PROFESOR LIMBA ROMÂNĂ Instituția: LICEUL TEOLOGIC BAPTIST EMANUEL ORADEA “Pentru a câştiga încrederea oamenilor, un lider trebuie sa aibă următoarele...

Read more

Les techniques alternatives d evaluation…

Les techniques alternatives d evaluation Le portfolio

LES TECHNIQUES ALTERNATIVES D’EVALUATION. LE PORTFOLIO ILIE MINESCU Universitatea de Vest Timişoara                 Le portfolio est une méthode alternative d’évaluation qui a attiré l’attention et l’intérêt des professeurs. Il était nécessaire de trouver...

Read more

Educatia ecologica – premisa vietii pe p…

EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – PREMISA VIEŢII PE PAMÂNT   Prof. Magaz Georgeta Liceul Teoretic “Callatis”, Mangalia, jud. Constanţa     Motto: ,,Natura poate să-ţi slujească de carte, de profesor, de povăţuitor. Ea te cheamă, ea îţi procură,...

Read more

Documente

Lista disciplinelor la care se susţin lucrări de evaluare semestrială (teze) în anul şcolar 2010 – 2011

Read more

Opiniile marilor oameni de cultura despr…

OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis     Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în...

Read more

Studiu asupra problemei libertatii la Do…

STUDIU ASUPRA PROBLEMEI LIBERTĂȚII LA DOSTOIEVSKI   Profesor Andone Crenguța Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov     Problema libertății apare în opera lui Dostoievski în “Frații Karamazov” și presupune posibilitatea personajului de a acționa după propria...

Read more

Studiu privind impactul divortului asupr…

STUDIU PRIVIND IMPACTUL DIVORTULUI ASUPRA COPIILOR   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Divorțul își pune amprenta asupra copilului de orice vârstă, consecințele materializându-se la nivel emoțional, comportamental, intelectual și...

Read more