Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Forme ale educatiei
Marţi, 28 Iunie 2011 00:00

FORME ALE EDUCATIEI

 

In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii:

- educatia formala (oficiala),

- educatia non-formala (extrascolara),

- educatia informala (spontana).

Clasificarea formelor educatiei angajeaza doua categorii de criterii valorice:

a) Criteriul  proiectarii care delimiteaza intre formele educatiei institutionalizate:

- care au in vedere realizarea unor finalitati specifice, intr-un cadru institutionalizat - educatia formala si educatie nonformala,

- forma educatiei neinstitutionalizata (“realizata implicit, fara obiective specifice institutionalizate”) - educatia informala.

b)  Criteriul organizarii conform caruia diferentiem educatia realizata pe baza unor actiuni explicite si influente implicite - educatia formala si educatia nonformala, si  educatia realizata doar pe baza unor influente implicite - educatia informala.

 

In analiza celor trei forme ale educatiei vom folosi opt criterii:

1. etimologia termenului,

2. definirea conceptului,

3. dezideratele urmarite,

4. trasaturile caracteristice,

5. evaluarea,

6. avantajele si importanta,

7. elementele critice,

8. dezvoltarea domeniului.

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Marţi, 05 Iulie 2011 09:36
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Jocul didactic

JOC DIDACTIC (PANAITOPOL L. , ETAPA FINALĂ 1979) prof. Irina Ariton Școala Gimnazială „ Ghiță Mocanu “ Onești Puternic ancorată în realităţile practicii contemporane...

Read more

Igiena alimentatiei

IGIENA ALIMENTAŢIEI Prof. Camelia Cosma Liceul de Artă ”Ioan Sima”, Școala Gimnazială ”Corneliu Coposu„, Zalău Alimentaţia este unul din factorii importanţi care influenţează starea de sănătate. Se...

Read more

Jocul activitate fundamentala in gradini…

JOCUL, ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ   Prof. Fătu Mihaela Corina G.P.P Nr. 10 Buzău   Cerinţele mereu crescânde ale societăţii contemporane impun învăţământului actual sarcini importante care să determine creşterea calităţii lui. Este necesar, pentru aceasta,...

Read more

Tematica activitatilor de educatie rutie…

TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ ABORDARE DIDACTICĂ   În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă: - abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii...

Read more

Evaluarea copiilor cu CES

EVALUAREA COPIILOR CU CES   Prof. înv. primar Răvășel Oana – Cătălina, Școala cu clasele I-VIII Doba     Dizabilitatea face parte din experienţa umană, fiind o dimensiune a umanităţii. Ea este cea mai puternică...

Read more

Programul Euro 200 pentru calculatoare 2…

Programul Euro 200 pentru calculatoare 2014 Ministerul Educatiei Nationale continua si in anul 2014 programul social „Euro 200" pentru acordarea unui sprijin financiar in vederea stimularii achizitiei de computere. Ajutorul financiar...

Read more

Parteneriatele educationale modalitati d…

PARTENERIATELE EDUCAŢIONALE MODALITĂŢI DE COMUNICARE ÎNTRE ŞCOALĂ ŞI COMUNITATE   Ştefănescu Adreana profesor psihopedagog, Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională Speranţa Timişoara   Rezumat: Articolul surprinde aspecte legate de importanţa încheierii unui parteneriat educaţional precum...

Read more

Rolul factorilor externi sociopedagogici…

ROLUL FACTORILOR EXTERNI - SOCIOPEDAGOGICI - ÎN PERFORMANŢA ŞCOLARĂ Coman Simona-Roxana, profesor învățământ primar Școala Gimnazială „Șerban Cioculescu” Găești, Dâmbovița   Articolul îți propune identificarea rolului factorilor sociopedagogici în obținerea randamentului școlar....

Read more