Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Ghid de evaluare a activitatii didactice
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00

Ghid de evaluare a activităţii didactice

I. PLANIFICARE – PROIECTARE

1. Modul de întocmire a planificărilor:

- structura

- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an

- concordanţa cu cerinţele programelor

- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică

2. Pregătirea pentru lecţie:

- documentarea ştiinţifică

- selectarea mijloacelor de învăţământ

- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei

- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei

- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi

 

II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA LECŢIEI

1. Parcurgerea ritmică şi integrală a materiei

2. Gradul de evaluare a structurii lecţiei la obiectivele formulate

3. Asigurarea conţinutului ştiinţific; rigurozitatea şi logica raţionamentelor, argumentarea

afirmaţiilor

4. Sistematizarea cunoştinţelor predate şi asigurarea corelaţiilor inter şi intradisciplinare

5. Caracterul practic-aplicativ al noţiunilor transmise

6. Capacitatea de a prezenta accesibil conţinutul

7. Raportul dintre conţinutul prevăzut în programă şi cel realizat la lecţie

8. Fluidizarea secvenţelor de instruire

9. Optimizarea raportului informativ-formativ, instructiv-educativ, teorie-practică, creativ-interpretativ-reproductiv

10. Adaptarea strategiilor didactice la obiective, conţinut şi la posibilităţile de asimilare şi receptare ale elevilor, la ritmul lor de lucru

11. Asigurarea unei densităţi corespunzătoare de conţinut- folosirea eficientă a timpului

12. Preocuparea pentru redactarea conţinutului la tablă şi în caietele elevilor

13. Integrarea mijloacelor de învăţământ în lecţie

14. Gradul de antrenare şi participare a elevilor la lecţie

15. Preocuparea pentru stimularea gândirii, a spiritului creativ şi pentru formarea deprinderilor de activitate intelectuală, independentă

16. Relaţia profesor-elevi, stilul de lucru al profesorului

17. Aprecierea obiectivă a cunoştinţelor elevilor, consonanţa între nota acordată şi nivelul de pregătire a elevului, ritmicitatea notării

18. Stimularea comportamentelor pozitive de învăţare, motivaţia învăţării

19. Selectarea echilibrată a temei date acasă, însoţirea ei de eventuale îndrumări

20. Valorificarea valenţelor educative ale lecţiei

III. EFICIENŢA MUNCII DEPUSE REFLECTATE ÎN NIVELUL DE PREGĂTIRE AL ELEVILOR

1. Însuşirea noţiunilor fundamentale şi a limbajului specific disciplinei, capacitatea de a utiliza concepte şi metode

2. Calitatea raţionamentului deductiv şi inductiv

3. Rezultate obţinute în pregătirea elevilor (cu întregul colectiv, cu elevii dotaţi, examene, concursuri)

IV. ACTIVITATEA METODICO-ŞTIINŢIFICĂ

- în cadrul comisiei metodice

- în cadrul cercului pedagogic

- participare la acţiuni organizate la nivel judeţean

- contribuţii la dezvoltarea bazei didactice

- activitate publicistică

- responsabilităţi la nivel judeţean/local (metodist, îndrumator de practică pedagogică, propunător de subiecte pentru olimpiade, membru în Consiliul consultativ)

- activitate în cadrul unor comisii naţionale

Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Cititi ascultand

CITIŢI ASCULTÂND   Şandor Călin Ionel, prof. limba engleză Lic. Teologic Penticostal + Col. Tehnic „Aurel Vlaicu” Baia Mare   Cărţile în general sunt prezente în viaţa fiecăruia la un moment sau altul. Cărţile audio...

Read more

Proba practica la concurs pentru ocupare…

   ANEXA Nr. 10   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate la clasele/grupele/unitatile de invatamant care scolarizeaza elevi cu deficiente de auz   Proba practica consta in:...

Read more

Invatarea activa

ÎNVĂȚAREA ACTIVĂ Prof. înv. primar Vaida Ioana-Alina, Liceul Tehnologic nr 1 Gîlgau Învățarea activă este metoda cea mai utilizată de către cadrele didactice în activitatile centrate pe elevi. Cuvinte cheie: Învățare,...

Read more

Teoria inteligentelor multiple instrumen…

TEORIA INTELIGENŢELOR MULTIPLE CA INSTRUMENT UTILIZAT ÎN CADRUL LECŢIILOR CENTRATE PE ELEV   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzau   “Acelaşi copil poate fi interesat, gânditor şi angajat în anumite conţinuturi, în timp ce...

Read more

Caracteristici intelectuale ale prescola…

CARACTERISTICILE INTELECTUALE ALE PREŞCOLARILOR   Educator Stan Luminiţa-Simona Grădiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Intelectul, formaţiune psihică deosebit de complexă, cuprinde procese şi activităţi psihice variate şi dificile precum: gândire, memorie, limbaj, imaginaţie, atenţie...

Read more

Les methodes expositives dans la langue …

LES METHODES EXPOSITIVES DANS LA LANGUE ET LA LITTERATURE FRANCAISE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Les méthodes expositives dans la langue et la littérature francaise sont: la description,...

Read more

Modalitati nonformale de predare-invatar…

MODALITĂŢI NONFORMALE DE PREDARE-ÎNVĂŢARE A LIMBILOR STRĂINE Prof. Aurelia Nae Şcoala „George Poboran”, Slatina-Olt Programele şi proiectele europene pe care le-am experimentat la clasă au fost de un...

Read more

Metodologie de organizare si desfasurare…

METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA pentru admiterea in anul scolar 2011-2012 in clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi...

Read more