Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Google forms un instrument util pentru cadrele didactice
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:44

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google Forms în activitatea pe care o desfășoară la școală cadrele didactice, precum și modul de realizare a formularelor.

Cuvinte cheie: instrument, profesori, diriginți, google forms, teste, formulare, sondaje, studii

Un instrument util pentru profesori în activitatea pe care o desfășoară pe parcursul anului școlar se dovedește a fi Google Forms. Acesta face parte din Google Drive, care este un serviciu gratuit de stocare și sincronizare a fișierelor.

Cu ajutorul instrumentului Google Forms, profesorul poate elabora teste on-line, dirigintele poate colecta diferite date de la elevi săi, iar responsabilul de comisie poate aduna de asemenea informații de la membrii comisiei, sau chiar de la întregul colectiv de profesori ai unității școlare din care face parte. Google Forms se dovedește a fi util și în realizarea unui studiu, a unui sondaj etc.

Pentru a putea folosi Google Forms utilizatorul trebuie să aibe un cont de Google Mail. În cazul în care această condiție este îndeplinită el poate accesa serviciul Google Drive aflat la adresa https://drive.google.com/drive. Următorul pas pe care îl are de realizat este să intre în contul său.

Comanda New / More / Google Forms (Nou / Mai multe / Formulare Google) duce la deschiderea ferestrei în care urmează a fi elaborat formularul. Fiecărui formular i se va stabili un titlu și o descriere, pentru o identificare ușoară a sa printre alte formulare elaborate.

Itemii din cadrul unui formular pot fi itemi de mai multe tipuri: cu răspuns scurt, paragraf, cu răspunsuri multiple, casete de selectare, dropdown, scară liniară, grilă cu mai multe variante, data, precum și ora.

Fiecare întrebare elaborată în cadrul formularului poate fi duplicată prin apăsarea butonului Duplicate (Duplicați). De asemenea, aceasta poate fi ștearsă prin apăsarea butonului Delete (Ștergeți).

Fiecare răspuns poate fi obligatoriu sau nu, în funcție de utilizarea sau neutilizarea butonului Required (Obligatoriu). În cazul în care răspunsul este obligatoriu, cel care completează formularul nu poate să trimită răspunsurile până când nu îl completează.

Întrebările formularului sunt adăugate rând pe rând cu ajutorul butonului Add question (Adăugați o întrebare).

Ordinea întrebărilor poate fi modificată. Întrebările sunt aduse din partea de jos a formularului către partea de sus. Acest lucru se realizează prin poziționarea mouse-ului în partea de sus a întrebării, apăsarea butonului stâng al mouse-ului în momentul în care cursorul are forma de cruce și tragerea întrebării pe poziția dorită.

Formularul poate fi ”îmbogățit” cu ajutorul imaginilor și a videoclipurilor. Acestea pot fi inserate cu ajutorul butoanelor Add image (Adăugați o imagine), respectiv Add video (Adăugați un videoclip).

Formularul poate fi împărțit în mai multe secțiuni cu ajutorul butonului Add section (Adăugați o secțiune). Aceasta face ca formularul respectiv să aibe mai multe pagini, itemii nefiind afișați toți deodată.

Toate modificările sunt salvate automat în Drive.

Formularele pot fi partajate pe Google Plus, Facebook și pe Twitter. De asemenea pot fi trimise pe e-mail, sau pot fi postate pe site-ul personal. Pentru a realiza aceste operații folosim butonul Send (Trimiteţi).

Putem stabili pentru formularul realizat culorile dorite utilizând butonul Colour palette (Paleta de culori).

Butonul Preview (Vizualizare) ne permite să vedem formularul așa cum se va prezenta el celor care îl vor completa.

Pentru răspunsurile date, avem în partea de sus a formularului butonul Responses (Răspunsuri). Răspunsurile sunt salvate într-o foaie de calcul. Pot fi ulterior descărcate pe calculator în diferite formate cum ar fi: .pdf, .xlsx, .csv, .html.

Putem spune că în utilizarea instrumentului Google Drive un rol important îl are creativitatea celui care îl folosește.

Cu ajutorul lui Google Drive testele devin mai prietenoase, iar orele mai atractive.

Bibliografie

1. https://support.google.com/docs/answer/87809?hl=en Accesat 24 martie, 2016

2. https://www.google.ro/intl/ro/forms/about/ Accesat 24 martie, 2016

3. https://www.uaa.alaska.edu/studentaffairs/advancingstaffexcellence/upload/Google-Form-Tutorial.pdf Accesat 24 martie, 2016

4. http://teacherlink.ed.usu.edu/tlresources/training2/google/googleforms.pdf Accesat 24 martie, 2016

5. http://www.educatorstechnology.com/2013/04/8-steps-to-create-engaging-google-forms.html Accesat 24 martie, 2016

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Pledoarie pentru meseria de invatator

PLEDOARIE PENTRU MESERIA DE ÎNVĂŢĂTOR   Prof. înv. primar  Daniela Iosim Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea”, Săcele, jud. Braşov   Being a teacher is beautiful, is hard , is interesting, is a challenge. A...

Read more

Studiu privind obstacolele si erorile in…

STUDIU PRIVIND OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr. 29 Galaţi Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii...

Read more

Regulamentul cadru pentru organizarea si…

Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru pentru organizarea si functionarea consortiilor scolare

Read more

Cum descopera parintii talentul copilulu…

Cum descopera parintii talentul copilului?     Sa cresti un copil e o provocare dura dar incitanta. Din nefericire acesti omuleti nu ajung la noi cu manuale de instructiuni. Noile definitii ale talentului...

Read more

Disciplinele de bacalaureat pentru probe…

 BACALAUREAT 2011  DISCIPLINELE DE BACALAUREAT PENTRU PROBELE SCRISE:    FILIERA TEORETICA: Profil umanist: Ø      limba si literatura romana Ø      limba materna (daca este cazul) Ø      istorie Ø      la alegere, geografie, logica si argumentare, psihologie, economie, sociologie...

Read more

Examenul national de definitivare in inv…

METODOLOGIA PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA EXAMENULUI NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT   Vezi metodologia privind organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de definitivare (definitivat) în învăţământ.   Capitolul I Dispoziţii generale Art. 1 Prevederile Metodologiei privind...

Read more

Valorificarea turistica a monumentelor c…

VALORIFICAREA TURISTICĂ A MONUMENTELOR COMEMORATIVE STUDIU DE CAZ: MONUMENTUL ŞI CIMITIRUL EROILOR DE LA SIRIU   Profesor Moise Iuliana Daniela Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaş Şoter”, Buzău   Rezumat: Monumentele comemorative sunt încărcate de valoare...

Read more

Studiu privind etimologia cuvantului cra…

STUDIU PRIVIND ETIMOLOGIA CUVÂNTULUI CRĂCIUN   Prof. Curticăpean Diana Liceul Tehnologic “Dr. Ioan Șenchea” Făgăraș   Studiul de față își propune să prezinte evoluția etimologică a cuvântului Crăciun în opinia lingviștilor și prezentarea etimoanelor termenului.   După...

Read more