Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Google forms un instrument util pentru cadrele didactice
Scris de mihaiela lazar   
Vineri, 08 Aprilie 2016 16:44

GOOGLE FORMS, UN INSTRUMENT UTIL PENTRU CADRELE DIDACTICE

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Articolul de față prezintă importanța utilizării instrumentului Google Forms în activitatea pe care o desfășoară la școală cadrele didactice, precum și modul de realizare a formularelor.

Cuvinte cheie: instrument, profesori, diriginți, google forms, teste, formulare, sondaje, studii

Un instrument util pentru profesori în activitatea pe care o desfășoară pe parcursul anului școlar se dovedește a fi Google Forms. Acesta face parte din Google Drive, care este un serviciu gratuit de stocare și sincronizare a fișierelor.

Cu ajutorul instrumentului Google Forms, profesorul poate elabora teste on-line, dirigintele poate colecta diferite date de la elevi săi, iar responsabilul de comisie poate aduna de asemenea informații de la membrii comisiei, sau chiar de la întregul colectiv de profesori ai unității școlare din care face parte. Google Forms se dovedește a fi util și în realizarea unui studiu, a unui sondaj etc.

Pentru a putea folosi Google Forms utilizatorul trebuie să aibe un cont de Google Mail. În cazul în care această condiție este îndeplinită el poate accesa serviciul Google Drive aflat la adresa https://drive.google.com/drive. Următorul pas pe care îl are de realizat este să intre în contul său.

Comanda New / More / Google Forms (Nou / Mai multe / Formulare Google) duce la deschiderea ferestrei în care urmează a fi elaborat formularul. Fiecărui formular i se va stabili un titlu și o descriere, pentru o identificare ușoară a sa printre alte formulare elaborate.

Itemii din cadrul unui formular pot fi itemi de mai multe tipuri: cu răspuns scurt, paragraf, cu răspunsuri multiple, casete de selectare, dropdown, scară liniară, grilă cu mai multe variante, data, precum și ora.

Fiecare întrebare elaborată în cadrul formularului poate fi duplicată prin apăsarea butonului Duplicate (Duplicați). De asemenea, aceasta poate fi ștearsă prin apăsarea butonului Delete (Ștergeți).

Fiecare răspuns poate fi obligatoriu sau nu, în funcție de utilizarea sau neutilizarea butonului Required (Obligatoriu). În cazul în care răspunsul este obligatoriu, cel care completează formularul nu poate să trimită răspunsurile până când nu îl completează.

Întrebările formularului sunt adăugate rând pe rând cu ajutorul butonului Add question (Adăugați o întrebare).

Ordinea întrebărilor poate fi modificată. Întrebările sunt aduse din partea de jos a formularului către partea de sus. Acest lucru se realizează prin poziționarea mouse-ului în partea de sus a întrebării, apăsarea butonului stâng al mouse-ului în momentul în care cursorul are forma de cruce și tragerea întrebării pe poziția dorită.

Formularul poate fi ”îmbogățit” cu ajutorul imaginilor și a videoclipurilor. Acestea pot fi inserate cu ajutorul butoanelor Add image (Adăugați o imagine), respectiv Add video (Adăugați un videoclip).

Formularul poate fi împărțit în mai multe secțiuni cu ajutorul butonului Add section (Adăugați o secțiune). Aceasta face ca formularul respectiv să aibe mai multe pagini, itemii nefiind afișați toți deodată.

Toate modificările sunt salvate automat în Drive.

Formularele pot fi partajate pe Google Plus, Facebook și pe Twitter. De asemenea pot fi trimise pe e-mail, sau pot fi postate pe site-ul personal. Pentru a realiza aceste operații folosim butonul Send (Trimiteţi).

Putem stabili pentru formularul realizat culorile dorite utilizând butonul Colour palette (Paleta de culori).

Butonul Preview (Vizualizare) ne permite să vedem formularul așa cum se va prezenta el celor care îl vor completa.

Pentru răspunsurile date, avem în partea de sus a formularului butonul Responses (Răspunsuri). Răspunsurile sunt salvate într-o foaie de calcul. Pot fi ulterior descărcate pe calculator în diferite formate cum ar fi: .pdf, .xlsx, .csv, .html.

Putem spune că în utilizarea instrumentului Google Drive un rol important îl are creativitatea celui care îl folosește.

Cu ajutorul lui Google Drive testele devin mai prietenoase, iar orele mai atractive.

Bibliografie

1. https://support.google.com/docs/answer/87809?hl=en Accesat 24 martie, 2016

2. https://www.google.ro/intl/ro/forms/about/ Accesat 24 martie, 2016

3. https://www.uaa.alaska.edu/studentaffairs/advancingstaffexcellence/upload/Google-Form-Tutorial.pdf Accesat 24 martie, 2016

4. http://teacherlink.ed.usu.edu/tlresources/training2/google/googleforms.pdf Accesat 24 martie, 2016

5. http://www.educatorstechnology.com/2013/04/8-steps-to-create-engaging-google-forms.html Accesat 24 martie, 2016

 


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Folosirea povestilor in predarea limbii …

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE Profesor: Buruiană Mihaela                                       Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați             Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar De ce poveşti? Valoarea educațională...

Read more

Competenta o conditie fundamentala a ore…

COMPETENȚA – O CONDIŢIE FUNDAMENTALĂ A OREI DE LITERATURĂ Marincaș Marinela Adriana, profesor la Liceul de Arte ,,Regina Maria” Alba-Iulia ...

Read more

Documente diriginte

Documentele dirigintelui   Afla care sunt documentele necesare pentru diriginte.   Documente necesare pentru mapa dirigintelui: * Decizie de numire - cadru didactic titular, raspunde de domeniul educativ scolar si extracurricular pe toate componentele si...

Read more

Noptile lui Alexandru Macedonski in spir…

 NOPȚILE LUI ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN SPIRIT EUROPEAN   Drd. Miron Costina Violeta Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj   Nopțile lui Macedonski sunt deschise mereu interpretării, poetica sa beneficiază de o interpretare vastă...

Read more

Rolul managerului in initierea si derula…

ROLUL MANAGERULUI IN ÎN INIȚIEREA ȘI DERULAREA PROIECTELOR DE PARTENERIAT GRĂDINIȚĂ- COMUNITATE Prof. înv. preprimar Fuștei Maria, Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 6 Buzău ...

Read more

Educatia rational emotiv comportamentala…

EDUCAȚIA RAȚIONAL-EMOTIV- COMPORTAMENTALĂ ÎN CADRUL ORELOR DE LICEU Prof. ec. Cîrcotă Roxana Liceul Tehnologic de Marină Rezumat Lecţiile care utilizează educaţia raţional – emotiv...

Read more

Planificare model pentru limba rusa mode…

Planificare model pentru limba rusa moderna invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Baudelaire destinul modernitatii

BAUDELAIRE – DESTINUL MODERNITǍŢII Stanca Șovagǎu profesor de limba francezǎ la Liceul de Arte Vizuale Romulus Ladea, Cluj-Napoca T.S.Eliot: Inventarea unui limbaj nou...

Read more