|
|
Grila de observatie comportamentala a elevului cu ADHD |
Scris de mihaiela lazar
|
Duminică, 08 Februarie 2015 19:19 |
GRILA DE OBSERVAȚIE COMPORTAMENTALĂ
A ELEVULUI CU ADHD
Profesor Adriana Liliana Bezman
Şcoala Gimnazială Sf. Mihail şi Gavril, loc. Smârdan, jud. Galaţi
Hiperactivitatea cu deficit de atenţie, ADHD, este una dintre tulburările dificil, dar nu imposibil de diagnosticat. Asociaţia Americană de Psihiatrie a elaborate un set de criteria de diagnosticare a acestei disfuncţii, indicatori ce trebuie să se manifeste în anumite condiţii pentru a fi consideraţi tulburări. Demersul propune şi o grilă de observare a elevului în context şcolar.
Conceptual, ADHD reprezintă o tulburare hiperkinetică, o hiperactivitate cu deficit de atenţie. Copiii cu ADHD prezintă, de regulă, un tip de comportament clasificat de specialişti în două categorii principale: slaba capacitate de concentrare a atenţiei şi impulsivitate-hiperactivitate. Deşi există indicatori şi dovezi ştiinţifice în sprijinul validităţii acestui sindrom, nu există un test- diagnostic medical pentru această disfuncţie, diagnosticarea rămânând, după părerea unor specialişti, speculativă. Comunitatea medicală internaţională acceptă conceptul de tulburare comportamentală, Asociaţia Americană de Psihiatrie elaborând chiar un set de criterii - indicatori comportamentali de diagnosticare. Aceste criterii sunt stabilite în cea de-a patra ediţie a Manualului de Statistică şi Diagnostic a Tulburărilor Mentale (DSM-IV).
O deosebită importanţă în stabilirea unui diagnostic corect este observarea acestor manifestări într-o unitate de timp apreciabilă (cel puţin 6 luni înainte de diagnosticare), în contexte diferite, a căror gravitate este clară (prin raportare la comportamentul copiilor aflaţi în acelaşi stadiu de dezvoltare) şi care au un impact negativ asupra vieţii sociale şi asupra performanţelor copilului. În analiza copilului se realizează un istoric al manifestărilor (prin interviul aplicat tutorilor) şi se ţine cont de manifestările comportamentale timpurii. Pentru a diagnostica această tulburare comportamentală, copilul manifestă persistent aceste disfuncţii la un nivel care relevă inadaptare sau inconsistenţă în raport cu nivelul de dezvoltare specific vârstei.
Descarcă grila de observație pentru copilul cu ADHD
Bibliografie:
1. Egan K, Popenici Şt., Educaţia elevilor hiperactivi şi cu deficit de atenţie, Ed. Didactica Press, Bucureşti, 2007.
2. Răşcanu R., Psihologia comportamentului deviant, Ed. Universităţii din Bucureşti, 1994.
3. Ullman, R. K., Sleator, E. K. & Sprague, R. L. (1991). Manual for the ADD-H Comprehensive Teacher’s Rating Scale (ACTeRS). Champaign, IL: Metritech.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Duminică, 08 Februarie 2015 19:24 |
|
VALORIFICAREA DOCUMENTELOR AUTENTICE ÎN LIMBA FRANCEZĂ
Prof. Mihaela COCU
Liceul Tehnologic de Marină, Galaţi
Documentele autentice reprezintă pentru elevi şi profesori o poartã deschisã spre actualitate, spre tot ce e nou în limba... Read more
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
Tipul documentului
Numele documentului
1.
Documente de proiectare
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
1.3. Planul managerial anual.
1.4. Programe manageriale semestriale.
2.
Documente de evidenţă
2.1. Contract de... Read more
Datele examenelor pentru gradul II la UBB Cluj
Vezi datele probelor pentru obţinerea gradului didactic II la Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca.
Read more
Planificare model pentru pregatire sportive practica invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice
Benchea Claudia
Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău
Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu... Read more

INFLUENȚA ANTROPICĂ ASUPRA FAUNEI CINEGETICE DIN ARIA PROTEJATĂ MĂGURA ODOBEȘTI
BORDEA Gina, profesor biologie
BORDEA Emilian, profesor istorie
Liceul ”Simion Mehedinți” Vidra, județul Vrancea
... Read more
STILUL DIDACTIC MODERN AL PROFESORULUI DE GEOGRAFIE
Prof. Dimitriu Alina,
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
MOTTO: “Nimic nu este mai inechitabil decât tratamentul egal aplicat celor ce nu sunt... Read more
 TEHNICI DIDACTICE ACTIVIZANTE
- COPACUL IDEILOR -
Nicoleta Mariana Meleg,
Şcoala Gimnazială “Mihai Eminescu” Zalău, Sălaj
Chimie: clasa a VIII-a
Lecţia: OXIZI
Momentul lecţiei: Evocare
Forma de activitate: în perechi
Sarcina de lucru:... Read more
ANEXA Nr. 4
la metodologie
PROBA PRACTICA
din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
EDUCATIE ARTISTICA SPECIALIZATA
Specializarile: Muzica, Corepetitie, Coregrafie si Arta actorului
(posturi didactice/catedre din scolile si… ADVANTAGES OF TEACHING ENGLISH THROUGH PROJECTS
Sorina Mirela Lungu - profesor
Colegiul Tehnic Reșița
The article concentrates on the positive aspects of teaching English in a more natural way, through projects. By applying…
JOCURI GEOGRAFICE UTILIZATE ÎN STUDIEREA
GEOGRAFIEI ÎN GIMNAZIU
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Articolul îşi propune exemplificarea câtorva jocuri geografice care pot fi aplicate in cadrul…
Planificare model pentru geografie invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata model… 1. Droguri de petrecere (party drugs)
1. "Poppers"
Substanţa: Amilnitrit, butilnitrit, aditivi, de ex. solvenţi organici
Formă de consum:
Poppers se inhalează şi în nici un caz nu se ingerează (beau). Efectul…
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant gimnazial
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.…
ACTIVITATEA DIFERENŢIATĂ ŞI DE RECUPERARE PENTRU ELEVII
Profesor Ene Steluţa
Şcoala Miron Costin, Galaţi
Cu certitudine există elevi cu dificultăţi de învăţare la matematică, în unele clase numărul acestora fiind relativ mic…
THE CHARACTER’S SPEECH AND LANGUAGE IN JOHN STEINBECK’S THE GRAPES OF WRATH
Profesor Dumitru Maria Magdalena
Liceul Tehnologic “Constantin Brancuşi”- Piteşti
Steinbeck’s characters are simple people and so is their language.They don’t have…
INSTRUIREA PROGRAMATÃ
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
Predarea-învãtarea constituie un flux continuu de informatii dirijat si controlat în permanentã prin intermediul unei conexiuni inverse. Datoritã acestui mecanism devine posibilã…
|
|