Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea scolii in societate
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE

 

Prof. STAN CRISTINA

Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău

 

 

Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților, al gestionării problemelor educative în diverse moduri. Există școli deschise și școli închise față de comunitate, iar efectele acestei atitudini sunt resimțite în primul rând de profesorii care deleagă parțial sau preiau întru totul responsabilitatea formării pentru viață a copiilor, apoi de elevii care sunt expuși sau nu stimulărilor complexe de tip educativ-societal, dar și de părinții care își văd contribuția valorizată sau respinsă de către școală.

Părinții trebuie încurajați și abilitați să preia o parte tot mai însemnată a responsabilităților care privesc decizia prin consultarea, administrarea, construirea unui lobby omogen pe lângă terțe părți pentru interesele școlii și ale beneficiarilor ei.

Centrul vital al unei comunități se poate muta în școală, ca punct de întâlnire a mediului academic cu piața forței de muncă, a influențelor educative formală cu cele nonformale și informale. Rolul central rămâne al profesorilor și al directorilor de școală , care integrează într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților, ale autorităților din administrația locală, ale agenților economici, ale reprezentanților media, sănătate, cultură.

            Relațiile de colaborare dintre profesori și părinți întăresc identitatea școlii și sporesc prestigiul instituțional și personal al celor implicați, dau un sens de utilitate timpului petrecut împreună și deschid perspectiva unor preocupări informale cu valoare formativă.

Ambele au de câștigat dacă sunt vizibile în comunitate în special dacă își atrag colaborarea unor parteneri de tip asociații profesionale, organizații nonguvernamentale, celebrități locale.

Profesorii îi pot învăța pe părinți cum să se implice mai eficient în educația copilului (comunicare, program, aspecte metodologice), pornind de la premisa că părinții vor să ajute, dar nu întotdeauna știu cum.

Echipa de conducere a școlii trebuie să aibă o preocupare constantă pentru elaborarea și actualizarea unui plan de marketing care să evidențieze rolul școlii în dezvoltarea academică, socială, emoțională, estetică, fizică a elevilor. Imaginea instituțională este importantă și se completează cu rezultate cuantificabile (număr de absolvenți, performanțe, integrare în muncă sau în alte structuri de învățământ și de elemente ale culturii organizaționale ce țin de mituri, eroi, simboluri, modele comportamentale, ritualuri, ceremonii.

Mesajul transmis comunității locale trebuie să fie consistent, să provină din mai multe surse și să exprime specificul unității respective în peisajul educativ local.

Transmiterea regulată a veștilor pozitive despre școală către toți agenții instituționali (sponsori, autorități, părinți, elevi) menține școala în atenția generală a comunității. Pentru realizarea acestui deziderat este indicat să se creeze în școală o atmosferă primitoare și expresivă, plasând la vedere materiale promoționale, produse ale activității elevilor școlii (intervenții în media, întruniri, festivități), să se realizeze proiecte comunitare în care să fie implicați elevii. Pagina web și revista școlii au de asemenea un rol important în promovarea imaginii școlii în comunitate.

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 17:05
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Rolul familiei in relatia scoala comunit…

ROLUL FAMILIEI ÎN RELAŢIA ŞCOALĂ-COMUNITATE   Înv. Marc Aurica, Şcoala Gimnazială Câmpeni, jud. Alba    Educaţia este o acţiune la care îşi dau concursul şcoala, familia, întreaga societate. Colaborarea între toţi factorii educaţionali,...

Read more

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM IN SECOLU…

DEZVOLTAREA MUZICII CU PROGRAM ÎN SECOLUL AL XIX-LEA Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu   Muzica programaticã, modalitate de exprimare specific romanticã, are de fapt o...

Read more

Comunicare si discurs didactic

COMUNICARE ŞI DISCURS DIDACTIC   Prof. Surdu Alina-Daniela Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni   Nimic nu poate fi cunoscut cu adevărat înainte de a trece în semne; nu există cunoaştere fără semne şi nici semne...

Read more

Medalii la olimpiada internationala de s…

Patru medalii pentru elevii romani la Olimpiada Internationala de Stiinte ale Pamantului din Argentina   Olimpicii romani participanti la a VI-a editie a  Olimpiadei Internationale de Stiinte ale Pamantului (International Earth Science Olympiad...

Read more

Tabere si excursii scolare 2014 formular…

Tabere si excursii scolare - formulare si documentare   Vezi ordinul MEN 3060/2014 privind aprobarea conditiilor de organizare a taberelor, excursiilor, exeditiilor si a altor activitati de timp liber, organizate prin scoala,...

Read more

Infograficele in activitatea didactica

INFOGRAFICELE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Articolul de față prezintă noțiunea de infografic, necesitatea utilizării acestuia în cadrul...

Read more

Comunicare eficienta in situatii conflic…

COMUNICARE EFICIENTĂ ÎN SITUAŢII CONFLICTUALE Rapciuc Andreea, profesor psihopedagog Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Soter” din Buzău Conflictul reprezintă o stare de tensiune creată...

Read more

Titu Maiorescu si I L Caragiale consonan…

TITU MAIORESCU ŞI I. L. CARAGIALE CONSONANŢE SPIRITUALE    Prof.drd.GABRIELA IONESCU Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu, Gorj   Rezumat: Dintre iluştrii contemporani ai lui T. Maiorescu, acela care a rezonat cel mai profund cu teoriile şi...

Read more