Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea scolii in societate
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE

 

Prof. STAN CRISTINA

Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău

 

 

Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților, al gestionării problemelor educative în diverse moduri. Există școli deschise și școli închise față de comunitate, iar efectele acestei atitudini sunt resimțite în primul rând de profesorii care deleagă parțial sau preiau întru totul responsabilitatea formării pentru viață a copiilor, apoi de elevii care sunt expuși sau nu stimulărilor complexe de tip educativ-societal, dar și de părinții care își văd contribuția valorizată sau respinsă de către școală.

Părinții trebuie încurajați și abilitați să preia o parte tot mai însemnată a responsabilităților care privesc decizia prin consultarea, administrarea, construirea unui lobby omogen pe lângă terțe părți pentru interesele școlii și ale beneficiarilor ei.

Centrul vital al unei comunități se poate muta în școală, ca punct de întâlnire a mediului academic cu piața forței de muncă, a influențelor educative formală cu cele nonformale și informale. Rolul central rămâne al profesorilor și al directorilor de școală , care integrează într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților, ale autorităților din administrația locală, ale agenților economici, ale reprezentanților media, sănătate, cultură.

            Relațiile de colaborare dintre profesori și părinți întăresc identitatea școlii și sporesc prestigiul instituțional și personal al celor implicați, dau un sens de utilitate timpului petrecut împreună și deschid perspectiva unor preocupări informale cu valoare formativă.

Ambele au de câștigat dacă sunt vizibile în comunitate în special dacă își atrag colaborarea unor parteneri de tip asociații profesionale, organizații nonguvernamentale, celebrități locale.

Profesorii îi pot învăța pe părinți cum să se implice mai eficient în educația copilului (comunicare, program, aspecte metodologice), pornind de la premisa că părinții vor să ajute, dar nu întotdeauna știu cum.

Echipa de conducere a școlii trebuie să aibă o preocupare constantă pentru elaborarea și actualizarea unui plan de marketing care să evidențieze rolul școlii în dezvoltarea academică, socială, emoțională, estetică, fizică a elevilor. Imaginea instituțională este importantă și se completează cu rezultate cuantificabile (număr de absolvenți, performanțe, integrare în muncă sau în alte structuri de învățământ și de elemente ale culturii organizaționale ce țin de mituri, eroi, simboluri, modele comportamentale, ritualuri, ceremonii.

Mesajul transmis comunității locale trebuie să fie consistent, să provină din mai multe surse și să exprime specificul unității respective în peisajul educativ local.

Transmiterea regulată a veștilor pozitive despre școală către toți agenții instituționali (sponsori, autorități, părinți, elevi) menține școala în atenția generală a comunității. Pentru realizarea acestui deziderat este indicat să se creeze în școală o atmosferă primitoare și expresivă, plasând la vedere materiale promoționale, produse ale activității elevilor școlii (intervenții în media, întruniri, festivități), să se realizeze proiecte comunitare în care să fie implicați elevii. Pagina web și revista școlii au de asemenea un rol important în promovarea imaginii școlii în comunitate.

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 17:05
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Le projet en classe de fle

LE PROJET EN CLASSE DE FLE Bondoc Mihaela, profesor de limba franceză Colegiul Național I.L.Caragiale Ploiești Motto: “ J’entends et j’oublie, Je vois...

Read more

Forme ale educatiei

FORME ALE EDUCATIEI   In functie de gradul de organizare si de oficializare al formelor educatiei putem delimita trei mari categorii: - educatia formala (oficiala), - educatia non-formala (extrascolara), - educatia informala (spontana).

Read more

Tumorile aparatului reproducator si a gl…

TUMORILE APARATULUI REPRODUCĂTOR ŞI A GLANDELOR ANEXE   Prof.Camelia Cosma, Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău - Şcoala Gimnazială „Porolissum” Zalău   (Mogoş şi colab., 1973; Borundel, 1979;  Ifrim, 1979; Făgărăşeanu, 1986; Diculescu şi colab.,...

Read more

Perfectionare

CALENDARUL DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢILOR DE PERFECŢIONARE PRIN DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT ŞI GRADE DIDACTICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2010-2011 (conform OM 5720/20.10.2009 privind metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul...

Read more

Familia refugiu inchisoare sau scoala a …

FAMILIA: REFUGIU, ÎNCHISOARE SAU ŞCOALA A IUBIRII?   Profesor Şulic Adrian Şcoala cu clasele I –VIII, Nr. 1, Dorohoi, Botoşani      ,,Sentimentele de stimă pot apărea doar într-o atmosferă unde diferenţele între indivizi sunt apreciate,...

Read more

EUGEN LOVINESCU Relativismul si subiecti…

EUGEN LOVINESCU – Relativismul şi subiectivismul judecăţilor de valoare. Mutaţia valorilor estetice. STUDIU   Prof. Dr. Elena Nadia Vesa Şcoala cu clasele I-VIII, Vidra     Personalitatea contradictorie a lui E. Lovinescu a fost străbătută permanent...

Read more

Tipuri de turism din comuna nanesti jude…

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină...

Read more

Modalitati de realizare a site+urilor

MODALITĂȚI DE REALIZARE A SITE-URILOR Prof. Lepădatu Daniel Ionuț Colegiul Economic „Ion Ghica”, Brăila Un website este un instrument online cu ajutorul căruia îți poti expune ideile, dezvolta afacerile,...

Read more