Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Imaginea scolii in societate
Marţi, 08 Ianuarie 2013 00:00

IMAGINEA ȘCOLII ÎN COMUNITATE

 

Prof. STAN CRISTINA

Școala Gimnazială „C.Giurescu” Chiojdu, jud. Buzău

 

 

Comunitatea locală a fost învestită cu dreptul și responsabilitatea de a se autoadministra sub aspectul resurselor locale și al priorităților, al gestionării problemelor educative în diverse moduri. Există școli deschise și școli închise față de comunitate, iar efectele acestei atitudini sunt resimțite în primul rând de profesorii care deleagă parțial sau preiau întru totul responsabilitatea formării pentru viață a copiilor, apoi de elevii care sunt expuși sau nu stimulărilor complexe de tip educativ-societal, dar și de părinții care își văd contribuția valorizată sau respinsă de către școală.

Părinții trebuie încurajați și abilitați să preia o parte tot mai însemnată a responsabilităților care privesc decizia prin consultarea, administrarea, construirea unui lobby omogen pe lângă terțe părți pentru interesele școlii și ale beneficiarilor ei.

Centrul vital al unei comunități se poate muta în școală, ca punct de întâlnire a mediului academic cu piața forței de muncă, a influențelor educative formală cu cele nonformale și informale. Rolul central rămâne al profesorilor și al directorilor de școală , care integrează într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților, ale autorităților din administrația locală, ale agenților economici, ale reprezentanților media, sănătate, cultură.

            Relațiile de colaborare dintre profesori și părinți întăresc identitatea școlii și sporesc prestigiul instituțional și personal al celor implicați, dau un sens de utilitate timpului petrecut împreună și deschid perspectiva unor preocupări informale cu valoare formativă.

Ambele au de câștigat dacă sunt vizibile în comunitate în special dacă își atrag colaborarea unor parteneri de tip asociații profesionale, organizații nonguvernamentale, celebrități locale.

Profesorii îi pot învăța pe părinți cum să se implice mai eficient în educația copilului (comunicare, program, aspecte metodologice), pornind de la premisa că părinții vor să ajute, dar nu întotdeauna știu cum.

Echipa de conducere a școlii trebuie să aibă o preocupare constantă pentru elaborarea și actualizarea unui plan de marketing care să evidențieze rolul școlii în dezvoltarea academică, socială, emoțională, estetică, fizică a elevilor. Imaginea instituțională este importantă și se completează cu rezultate cuantificabile (număr de absolvenți, performanțe, integrare în muncă sau în alte structuri de învățământ și de elemente ale culturii organizaționale ce țin de mituri, eroi, simboluri, modele comportamentale, ritualuri, ceremonii.

Mesajul transmis comunității locale trebuie să fie consistent, să provină din mai multe surse și să exprime specificul unității respective în peisajul educativ local.

Transmiterea regulată a veștilor pozitive despre școală către toți agenții instituționali (sponsori, autorități, părinți, elevi) menține școala în atenția generală a comunității. Pentru realizarea acestui deziderat este indicat să se creeze în școală o atmosferă primitoare și expresivă, plasând la vedere materiale promoționale, produse ale activității elevilor școlii (intervenții în media, întruniri, festivități), să se realizeze proiecte comunitare în care să fie implicați elevii. Pagina web și revista școlii au de asemenea un rol important în promovarea imaginii școlii în comunitate.

Ultima actualizare în Miercuri, 16 Ianuarie 2013 17:05
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Integrare_copii cu cerinte educative spe…

PROBLEME DE INTEGRARE A COPIILOR CU CERINŢE EDUCATIVE SPECIALE Inst. Cristina Laura Şcoala cu clasele I-IV Susag, Comuna Craiva, Judetul Arad Ca fiintǎ socialǎ, omul...

Read more

Sfintele Pasti - Incondeierea oualor

Izvoarele istorice şi arheologice certe atestă cu multe secole înainte de Hristos obiceiul de a face cadou ouă colorate la marile sărbători sezoniere, în special la Anul Nou. Apariţia frecventa...

Read more

A study in expressing feelings in poetry

A STUDY IN EXPRESSING FEELINGS IN POETRY   Profesor Ştefănescu Adriana Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara     In expressing feelings, some of the pupils have to fight the tendency of becoming too explicit and...

Read more

Studiu privind obstacolele si erorile in…

STUDIU PRIVIND OBSTACOLELE ŞI ERORILE ÎN DIDACTICA MATEMATICII Prof. Antohe Florin Mihai Şcoala Gimnazială nr. 29 Galaţi Din multitudinea perspectivelor din care pot fi abordate dificultăţile cu care se confruntă elevii...

Read more

Jocul activitate fundamentala in gradini…

JOCUL, ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ   Prof. Fătu Mihaela Corina G.P.P Nr. 10 Buzău   Cerinţele mereu crescânde ale societăţii contemporane impun învăţământului actual sarcini importante care să determine creşterea calităţii lui. Este necesar, pentru aceasta,...

Read more

Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri …

1. Cocaina   Cocaina (pudră, zăpadă, "Albă ca zăpada", gheaţă, cristale, pietre) este un alcaloid extras din frunzele arbustului de coca (Erytroxylon coca) originar din America de Sud. Ea devine cunoscută...

Read more

Nanotehnologiile notiuni introductive

I. NOŢIUNI INTRODUCTIVE         I.1.  Ce reprezintă nanotehnologiile?       Cuvântul Nano provine din limba greacă şi înseamnă “pitic”.  Un nanometru este a miliarda parte  (10-9) dintr-un metru.  Nanotehnologia poate fi definită ca...

Read more

mobilitati individuale de formare contin…

MOBILITĂŢI INDIVIDUALE DE FORMARE CONTINUĂ CURSUL DE FORMARE EJOURNALISM 2.0. - EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS USING WEB BASED TOOLS, THE „MIDNIGHT SUN” COURSE IN LAPLAND, FINLANDA (relatarea unei participante)   Prof. limba şi...

Read more