Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Instrumente interactive in matematica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:24

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ

Prof. Buzea Gabriela,

ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București

Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor instrumente interactive în activitatea de învățare-predare-evaluare la clasă.

Cuvinte cheie : jocuri educaționale online, classtools, connect fours.

Mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de gradul tot mai mare de dependență al copiilor față de computer,tabletă, telefon, în general de mediul online, față de jocurile pe computer în special.

Astfel, cunoscând atracţia elevilor pentru jocuri pe calculator, putem folosi  jocurile didactice diversificate  pentru a   determina elevul să  studieze cu plăcere şi interes disiciplina predată. Scopul acestor jocuri didactice este motivarea copiilor, participarea  cu interes la lecție, deoarece  este ceva nou față de  orele obişnuite, tradiționale,dar în același timp este ceva din sfera lor de interes, tehnologia și mediul online. Jocul didactic se poate  folosi pentru a determina participarea activă a elevului la lecție  sau pentru a recapitula unele noţiuni studiate anterior.

Jean Chateau spunea că între joc și studiu este – „o punte aruncată între copilărie şi vârsta matură. Munca şcolară trebuie să fie mai mult decât joc şi mai puţin decât muncă. Este o punte dintre joc şi muncă”.

ClassTools, este una dintre aplicațiile  ce oferă o mulțime  de instrumente educaționale online cu ajutorul cărora putem realiza o întreagă serie de activități de învățare și/sau evaluare.  Cu Classtools se pot crea ușor jocuri dinamice, cu grafică atractivă, astfel încât elevii să învețe jucându-se. Sunt la  dispoziție o  gamă largă de jocuri  ce pot fi personalizate cu întrebări sub forma unor teste-joc, astfel încât elevulsă poată învăța, să poată fi evaluat  în timp ce se joacă.Printre acestea, amintim Pac Man, Arcade Game, Connect Fours, DustBin, BrainyBox,Fishbone-Ishikawa, etc.

Dintre acestea, Connect Fours este un joc -test care are la bază conexiuni între cuvinte.El apare ca un careu format din 4 rânduri și 4 coloane, în total 16 dreptunghiuri, fiecare dintre acestea conținând câte un indiciu. Este necesar a le grupa în câte 4 rânduri formate din patru elemente din aceeași familie. Se face clic pe fiecare dintre ele pentru  a identifica un grup. Se primeste un punct pentru fiecare grupă descoperită în maxim 2 minute si jumătate.Pentru identificarea primelor  două grupe se pot folosi un număr nelimitat de încercări, în schimb, la următoarele două grupe mai sunt disponibile doar trei șanse. Dacă se găsesc cele patru grupe corect în timpul alocat se primeste un bonus de 2 puncte, ajungându-se la maximul de 10 puncte.

Mai jos, este prezentat un model realizat pentru disciplina matematică, clasa a V-a, intitulat Numere Naturale.http://www.classtools.net/connect/201702_UmbTPA

În dreptunghiuri sunt 16 numere naturale, trebuie identificată  grupa căreia apartine fiecare.

Se poate observa că avem numere naturale prime, numare naturale pare, numere naturale divizibile cu 3 si numere naturale divizibile cu 5.

7*11*13*17*NUMERE NATURALE PRIME

4*8*16*32*NUMERE NATURALE PARE

9*21*27*33*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 3

25*35*55*65*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 5

Se poate folosi la clasă un astfel de instrument interactiv, la sfârșitul unei ore de recapitulare, astfel se verifică criteriile de divizibilitate cu 2, 3, și 5 dar și modul de identificare a numerelor prime. Copiii vor fi  încântați de folosirea acestor metode noi învățare și evaluare, de aceea vor participa cu plăcere la orele de matematică, vor fi mult mai receptivi, sunt stimulați și cei mai slabi, se va creea o competiție benefică.

În concluzie, Classtools-Connect Fours permite crearea  unor  jocuri  online foarte variate şi atrăgătoare care duc la implicarea activă și plăcută a elevilor în activitățile educționale desfășurate.

Bibliografie

http://www.tribunainvatamantului.ro/digitalizarea-educatiei-in-europa-riscurile-abordarilor-radicale-nevoia-de-echilibru-si-responsabilitate/

http://www.classtools.net/

http://www.teachthought.com/learning/difference-gamification-game-based-learning/

http://elearningindustry.com/science-benefits-gamification-elearning


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 09 Martie 2017 21:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Planificare model pentru educatie fizica…

Planificare model pentru educatie fizica si sport invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari...

Read more

Ordin organizarea si desfasurarea probel…

Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona" pe diploma de bacalaureat   Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie...

Read more

Suflet garbov in preajma luminii

SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci....

Read more

Planificare model pentru limba engleza i…

Planificare model pentru limba engleza invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Despre expresiile idiomatice II

DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE (II) Silvia Baltă, Profesor de limba franceză Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină...

Read more

Cercul de biologie sursa de stimulare a …

CERCUL DE BIOLOGIE-SURSĂ DE STIMULARE A CAPACITĂŢII CREATOARE ŞI MIJLOC DE INIŢIERE A ELEVILOR ÎN ACTIVITATEA DE CERCETARE Cosma Camelia Veronica Liceul de Artă ”Ioan Sima” Zalău Sub impulsul...

Read more

Mitul propriu zis si modelul mitic in le…

ITUL PROPRIU-ZIS ŞI MODELUL MITIC ÎN ,,LES TROIS GRACES” DE MIRCEA ELIADE Elena HENDRE - prof. Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş Rezumat: În opera ,,Les Trois Graces” Mircea...

Read more

Metode specifice predarii literaturii ro…

METODE SPECIFICE PREDĂRII LITERATURII ROMÂNE   prof. Cornelia Lilă Liceul Teoretic Novaci, jud. Gorj     Limba şi cultura, elemente fundamentale pentru viaţa unei societăţi, contribuie în egală măsură la modelarea vieţii sociale, la afirmarea individului...

Read more