Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Instrumente interactive in matematica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:24

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ

Prof. Buzea Gabriela,

ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București

Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor instrumente interactive în activitatea de învățare-predare-evaluare la clasă.

Cuvinte cheie : jocuri educaționale online, classtools, connect fours.

Mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de gradul tot mai mare de dependență al copiilor față de computer,tabletă, telefon, în general de mediul online, față de jocurile pe computer în special.

Astfel, cunoscând atracţia elevilor pentru jocuri pe calculator, putem folosi  jocurile didactice diversificate  pentru a   determina elevul să  studieze cu plăcere şi interes disiciplina predată. Scopul acestor jocuri didactice este motivarea copiilor, participarea  cu interes la lecție, deoarece  este ceva nou față de  orele obişnuite, tradiționale,dar în același timp este ceva din sfera lor de interes, tehnologia și mediul online. Jocul didactic se poate  folosi pentru a determina participarea activă a elevului la lecție  sau pentru a recapitula unele noţiuni studiate anterior.

Jean Chateau spunea că între joc și studiu este – „o punte aruncată între copilărie şi vârsta matură. Munca şcolară trebuie să fie mai mult decât joc şi mai puţin decât muncă. Este o punte dintre joc şi muncă”.

ClassTools, este una dintre aplicațiile  ce oferă o mulțime  de instrumente educaționale online cu ajutorul cărora putem realiza o întreagă serie de activități de învățare și/sau evaluare.  Cu Classtools se pot crea ușor jocuri dinamice, cu grafică atractivă, astfel încât elevii să învețe jucându-se. Sunt la  dispoziție o  gamă largă de jocuri  ce pot fi personalizate cu întrebări sub forma unor teste-joc, astfel încât elevulsă poată învăța, să poată fi evaluat  în timp ce se joacă.Printre acestea, amintim Pac Man, Arcade Game, Connect Fours, DustBin, BrainyBox,Fishbone-Ishikawa, etc.

Dintre acestea, Connect Fours este un joc -test care are la bază conexiuni între cuvinte.El apare ca un careu format din 4 rânduri și 4 coloane, în total 16 dreptunghiuri, fiecare dintre acestea conținând câte un indiciu. Este necesar a le grupa în câte 4 rânduri formate din patru elemente din aceeași familie. Se face clic pe fiecare dintre ele pentru  a identifica un grup. Se primeste un punct pentru fiecare grupă descoperită în maxim 2 minute si jumătate.Pentru identificarea primelor  două grupe se pot folosi un număr nelimitat de încercări, în schimb, la următoarele două grupe mai sunt disponibile doar trei șanse. Dacă se găsesc cele patru grupe corect în timpul alocat se primeste un bonus de 2 puncte, ajungându-se la maximul de 10 puncte.

Mai jos, este prezentat un model realizat pentru disciplina matematică, clasa a V-a, intitulat Numere Naturale.http://www.classtools.net/connect/201702_UmbTPA

În dreptunghiuri sunt 16 numere naturale, trebuie identificată  grupa căreia apartine fiecare.

Se poate observa că avem numere naturale prime, numare naturale pare, numere naturale divizibile cu 3 si numere naturale divizibile cu 5.

7*11*13*17*NUMERE NATURALE PRIME

4*8*16*32*NUMERE NATURALE PARE

9*21*27*33*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 3

25*35*55*65*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 5

Se poate folosi la clasă un astfel de instrument interactiv, la sfârșitul unei ore de recapitulare, astfel se verifică criteriile de divizibilitate cu 2, 3, și 5 dar și modul de identificare a numerelor prime. Copiii vor fi  încântați de folosirea acestor metode noi învățare și evaluare, de aceea vor participa cu plăcere la orele de matematică, vor fi mult mai receptivi, sunt stimulați și cei mai slabi, se va creea o competiție benefică.

În concluzie, Classtools-Connect Fours permite crearea  unor  jocuri  online foarte variate şi atrăgătoare care duc la implicarea activă și plăcută a elevilor în activitățile educționale desfășurate.

Bibliografie

http://www.tribunainvatamantului.ro/digitalizarea-educatiei-in-europa-riscurile-abordarilor-radicale-nevoia-de-echilibru-si-responsabilitate/

http://www.classtools.net/

http://www.teachthought.com/learning/difference-gamification-game-based-learning/

http://elearningindustry.com/science-benefits-gamification-elearning


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 09 Martie 2017 21:47
 

Revista cu ISSN

Planificare model pentru educatie civica…

Planificare model pentru educatie civica invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Acte necesare pentru inscrierea la gradu…

Actele necesare pentru înscrierea la examen GRADUL DIDACTIC  I  - seria 2011-2013     1.      Cerere de înscriere, adresată conducerii I.S.J. (se vor preciza: unitatea şcolară, vechimea la catedră, disciplina înscrisă pe diplomă la...

Read more

Rolul locul si semnificatia compunerilor…

                                    ROLUL, LOCUL ŞI SEMNIFICAŢIA COMPUNERILOR   ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PRIMAR   Inst. DOBREA MONICA Şcoala cu clsasele I-VIII „Înv. N. Pâslaru” Caşin, jud. Bacău                    „Compunerile reprezintă rezultanta unei activităţi intelectuale complexe, care implică sinteza...

Read more

Titanul si geniul eminescian_Matei Calin…

TITANUL ŞI GENIUL EMINESCIAN ÎN VIZIUNEA LUI MATEI CǍLINESCU   Prof. Marian Gina Grup Şcolar „Gheorghe Lazǎr” Baia Mare     Amplele studii ale lui Matei Cǎlinescu dedicate operei eminesciene investighează în mod deosebit reprezentǎrile...

Read more

Utilizarea instrumentului testmoz in eva…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ Profesor Buşcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a...

Read more

Etude de specialite difficultes dans les…

ÉTUDE DE SPÉCIALITÉ - DIFFICULTÉS DANS LES PROCÉDÉS DE TRADUCTION DANS UNE LANGUE ÉTRANGÈRE prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Les procédés de traduction[1] présentent un...

Read more

Geografi de seama din judetul Vrancea

GEOGRAFI DE SEAMĂ DIN JUDEŢUL VRANCEA   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Ţinutul Vrancei este situat în partea de sud-est a României. Aceste ţinuturi şi-au adus contribuţia la înfrumuseţarea şi îmbogăţirea fondului...

Read more

Comunicarea eficienta dintre profesor si…

COMUNICAREA EFICIENTĂ DINTRE PROFESOR ȘI ELEV            Profesor psihopedagog Ștefănescu Adreana                                      Centrul de Resurse și  Asistență Educațională ”Speranța” Timișoara               Comunicarea eficientă dintre profesor și elev presupune existența unor relații de ...

Read more