Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Instrumente interactive in matematica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:24

INSTRUMENTE INTERACTIVE ÎN MATEMATICĂ

Prof. Buzea Gabriela,

ȘcoalaGimnazială Nr. 56, București

Rezumat : Articolul evidenţiază un exemplu prin care profesorii pot influenţa performanţele elevilor  pe care îi îndrumă, prin folosirea unor instrumente interactive în activitatea de învățare-predare-evaluare la clasă.

Cuvinte cheie : jocuri educaționale online, classtools, connect fours.

Mulți părinți și profesori sunt îngrijorați de gradul tot mai mare de dependență al copiilor față de computer,tabletă, telefon, în general de mediul online, față de jocurile pe computer în special.

Astfel, cunoscând atracţia elevilor pentru jocuri pe calculator, putem folosi  jocurile didactice diversificate  pentru a   determina elevul să  studieze cu plăcere şi interes disiciplina predată. Scopul acestor jocuri didactice este motivarea copiilor, participarea  cu interes la lecție, deoarece  este ceva nou față de  orele obişnuite, tradiționale,dar în același timp este ceva din sfera lor de interes, tehnologia și mediul online. Jocul didactic se poate  folosi pentru a determina participarea activă a elevului la lecție  sau pentru a recapitula unele noţiuni studiate anterior.

Jean Chateau spunea că între joc și studiu este – „o punte aruncată între copilărie şi vârsta matură. Munca şcolară trebuie să fie mai mult decât joc şi mai puţin decât muncă. Este o punte dintre joc şi muncă”.

ClassTools, este una dintre aplicațiile  ce oferă o mulțime  de instrumente educaționale online cu ajutorul cărora putem realiza o întreagă serie de activități de învățare și/sau evaluare.  Cu Classtools se pot crea ușor jocuri dinamice, cu grafică atractivă, astfel încât elevii să învețe jucându-se. Sunt la  dispoziție o  gamă largă de jocuri  ce pot fi personalizate cu întrebări sub forma unor teste-joc, astfel încât elevulsă poată învăța, să poată fi evaluat  în timp ce se joacă.Printre acestea, amintim Pac Man, Arcade Game, Connect Fours, DustBin, BrainyBox,Fishbone-Ishikawa, etc.

Dintre acestea, Connect Fours este un joc -test care are la bază conexiuni între cuvinte.El apare ca un careu format din 4 rânduri și 4 coloane, în total 16 dreptunghiuri, fiecare dintre acestea conținând câte un indiciu. Este necesar a le grupa în câte 4 rânduri formate din patru elemente din aceeași familie. Se face clic pe fiecare dintre ele pentru  a identifica un grup. Se primeste un punct pentru fiecare grupă descoperită în maxim 2 minute si jumătate.Pentru identificarea primelor  două grupe se pot folosi un număr nelimitat de încercări, în schimb, la următoarele două grupe mai sunt disponibile doar trei șanse. Dacă se găsesc cele patru grupe corect în timpul alocat se primeste un bonus de 2 puncte, ajungându-se la maximul de 10 puncte.

Mai jos, este prezentat un model realizat pentru disciplina matematică, clasa a V-a, intitulat Numere Naturale.http://www.classtools.net/connect/201702_UmbTPA

În dreptunghiuri sunt 16 numere naturale, trebuie identificată  grupa căreia apartine fiecare.

Se poate observa că avem numere naturale prime, numare naturale pare, numere naturale divizibile cu 3 si numere naturale divizibile cu 5.

7*11*13*17*NUMERE NATURALE PRIME

4*8*16*32*NUMERE NATURALE PARE

9*21*27*33*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 3

25*35*55*65*NUMERE NATURALE DIVIZIBILE CU 5

Se poate folosi la clasă un astfel de instrument interactiv, la sfârșitul unei ore de recapitulare, astfel se verifică criteriile de divizibilitate cu 2, 3, și 5 dar și modul de identificare a numerelor prime. Copiii vor fi  încântați de folosirea acestor metode noi învățare și evaluare, de aceea vor participa cu plăcere la orele de matematică, vor fi mult mai receptivi, sunt stimulați și cei mai slabi, se va creea o competiție benefică.

În concluzie, Classtools-Connect Fours permite crearea  unor  jocuri  online foarte variate şi atrăgătoare care duc la implicarea activă și plăcută a elevilor în activitățile educționale desfășurate.

Bibliografie

http://www.tribunainvatamantului.ro/digitalizarea-educatiei-in-europa-riscurile-abordarilor-radicale-nevoia-de-echilibru-si-responsabilitate/

http://www.classtools.net/

http://www.teachthought.com/learning/difference-gamification-game-based-learning/

http://elearningindustry.com/science-benefits-gamification-elearning


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Joi, 09 Martie 2017 21:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Platforma de prezentare a ofertelor de e…

Platformă de prezentare    a ofertelor de educaţie non-formală     pentru săptămâna „Şcoala altfel”      Ministerul Educaţiei, Cercetrării, Tineretului şi Sportului a deschis o platfomă online de înregistrare a ofertelor organizaţiilor non-guvernamentale din domeniul educaţiei şi...

Read more

Dezvoltarea capacitatilor perceptive de …

DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR PERCEPTIVE, DE OBSERVARE ŞI DE REPREZENTARE A PREŞCOLARILOR   Educator Stan Luminiţa-Simona Gradiniţa cu program normal Bălăbăneşti, Galaţi   Preşcolarii au o deschidere perceptivă specială asupra spectacolului lumii ceea ce stimulează în grad...

Read more

Tipuri de turism din comuna nanesti jude…

TIPURI DE TURISM DIN COMUNA NĂNEŞTI - JUDEŢUL VRANCEA   Prof. Ciobotaru Ana-Maria Şcoala Gimnazială Măicăneşti   Rezumat: Comuna Năneşti este situată în partea de sud-est a judeţului Vrancea pe malul drept al Siretului în plină...

Read more

La radio dans la classe de fle comment

                    LA RADIO DANS LA CLASSE DE FLE. COMMENT?   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   Avant de travailler avec le document radiophonique l’apprenant est préparé à la réception du document. L’enseignant lui...

Read more

Cunoasterea de sine prin intalnirea cu d…

CUNOAŞTEREA DE SINE PRIN ÎNTÂLNIREA CU DUBLUL ÎN ROMANUL FEMEIE, IATĂ FIUL TĂU DE SORIN TITEL                                                                                                                                                                                                                                   Prof. dr. Ramona Nedea Colegiul Tehnic Buzău   Articolul de faţă îşi propune să evidenţieze tema...

Read more

Constanta alimentatiei si psihologia soc…

CONSTANTA ALIMENTAȚIEI ȘI PSIHOLOGIA SOCIETĂȚII DE CONSUM Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca ...

Read more

Grafic pregatire pentru gradul II UBB Cl…

Grafic pregătire pentru gradul II UBB Cluj   Vezi Graficul desfăşurării pregătirilor pentru examenul de grad didactic II, sesiunea 2013 la DPPD - UBB Cluj (Departamentul Pentru Pregătirea Personalului Didactic - Universitatea...

Read more

DEZVOLTAREA CREATIVITATII ELEVILOR PRIN…

STUDIU PRIVIND DEZVOLTAREA CREATIVITÃŢII ELEVILOR PRIN DIFERITE METODE Inst. Aurelia Ceausu Şcoala Generală ,,Gheorghe Tãtãrãscu”, Tg. Jiu     1. Obiectivele cercetãrii - descoperirea creativitãtii individuale; - educarea si dezvoltarea creativitãtii...

Read more