Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Instrumentul connect fours utilizat in activitatea didactica
Scris de mihaiela lazar   
Miercuri, 08 Martie 2017 21:17

INSTRUMENTUL CONNECT FOURS UTILIZAT ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Acest articol prezintă modul în care pot fi utilizate în activitatea didactică resursele educaționale interactive realizate cu ajutorul instrumentului Connect Fours, precum și pașii care trebuie parcurși pentru realizarea acestora.

Cuvinte cheie: evaluare, teste, resurse, educaționale, interactive, jocuri

 

Connect Fours este un instrument educaţional care face parte din colecţia ClassTools, instrument care poate fi utilizat de către profesori pentru realizarea de resurse educaționale interactive.

Adresa la care poate fi găsit Connect Fours este http://www.classtools.net/connect/.

În cadrul orelor de curs cadrele didactice pot utiliza resursele educaționale realizate anterior cu acest instrument, fie în momentul reactualizării cunoștințelor, fie în momentul consolidării noilor cunoștințe. Pentru elevi, aceste momente ale lecției devin atrăgătoare prin rezolvarea testului-joc.

Profesorii de diferite specializări pot folosi cu uşurinţă acest instrument, datorită interfeței sale prietenoase.

Cu ajutorul său profesorii pot crea teste, în care elevii realizează conexiuni între cuvinte-cheie. Testul realizat conține un ”zid” de 16 cuvinte-cheie, care trebuie grupate câte 4 pe fiecare rând.

În momentul în care elevul completează un rând în maxim 2.5 minute primește un punct.

După ce el termină de realizat două grupuri, mai are trei șanse pentru a finaliza celelalte două grupuri.

După ce finalizează toate grupurile, sau după ce termenul de rezolvare a testului expiră, grupurile corecte sunt afișate în partea din dreapta ferestrei instrumentului Connect Fours.

În finalul realizării testului-joc elevii află și punctajul total. Punctajul poate fi de patru puncte, dar dacă toate cele patru grupuri și toate cele patru conexiuni sunt afișate, se obține un punctaj maxim de zece puncte.

Jocul se poate relua de către elevi, pentru o mai bună însușire a cunoștințelor.

După ce accesăm link-ul http://www.classtools.net/connect/ apare o fereastră în care sunt explicate regulile jocului, o fereastră care conține de asemenea și un tutorial video de utilizare a jocului, precum și două butoane: Play Sample Game și Create New Game.

Butonul Play Sample Game permite utilizatorului să joace un astfel de joc, pentru a se familiariza. Jocul este în limba engleză și constă în gruparea termenilor afișați în patru grupe: culori, țări, fructe și membri ai formației Beatels.

Butonul Create New Game permite utilizatorului să creeze un joc cu ajutorul instrumentului Connect Fours.

Aplicația conține următoarele secțiuni:

1. Title (Titlu) – în această secțiune profesorul scrie titlul testului pe care îl realizează;

2. Questions / Answers (Întrebări / Răspunsuri) – secțiune în care profesorul specifică cerințele testului;

3. help (asistență) – prin poziționarea mouse-ului deasupra cuvântului help sunt afișate informații despre modul în care trebuie introduse cuvintele-chei și grupurile care vor face parte din testul-joc; utilizatorul poate  adăuga cât de multe grupuri dorește, deoarece de fiecare dată calculatorul va alege aleatoriu din grupurile existente doar patru grupuri;

4. example (exemplu) – prin poziționarea mouse-ului deasupra cuvântului example este afișat modul de realizare a exemplului de la Play Sample Game.

5. Submit (Trimite) – prin apăsarea acestui buton apare fereastra în care utilizatorul trebuie să introducă o parolă, pe care ulterior o va utiliza pentru editarea testului-joc;

6. Cancel (Anulează) – prin apăsarea acestui buton se anulează ceea ce s-a efectuat anterior;

7. Upload CSV spreadsheet (Încarcă foaia de calcul CSV) – prin apăsarea acestui buton utilizatorul are posibilitatea să încarce un fișier cu extensia .csv, fișier care conține informațiile care vor fi utilizate în realizarea testului-joc; un fișier cu extensia .csv poate fi obținut utilizând aplicația Microsoft Excel; fișierul Excel va conține o singură foaie de calcul care va avea tot atâtea celule completate câte grupuri are; celulele completate sunt pe rânduri diferite; acest fișier poate fi ulterior ”îmbogățit” cu noi grupe.

Realizarea unui test-joc cu ajutorul instrumentului Connect Fours presupune parcurgerea următoarelor  etape:

1. Accesăm link-ul http://www.classtools.net/connect/.

2. Tastăm titlul testului-joc.

3. Introducem cuvintele-cheie și grupurile care vor face parte din testul-joc.

4. Apăsăm butonul Submit.

5. Introducem parola pentru a putea eventual modifica ulterior testul.

6. Salvăm link-ul către testul-joc realizat într-un fișier Word.

7. În cazul în care avem un site putem insera pe o pagină din cadrul site-ului link-ul testului-joc.

Elevii pot realiza o captură a ecranului cu rezultatul obținut la test, captură pe care o pot arăta apoi profesorului.

La adresa http://www.classtools.net/connect/201602_T2AEjK este un test-joc pe care l-am realizat pentru elevii de clasa a IX-a. Titlul acestuia este ”Funcții Excel”. În cadrul acestui test elevii au ca sarcină gruparea funcțiilor Excel afișate, în funcții: trigonometrice, logice, text și matematice.

Pentru realizarea testului am introdus titlul ”Funcții Excel” şi următoarele informaţii:

and*or*not*if*FUNCTII.LOGICE

abs*ceiling*exp*fact*FUNCTII.MATEMATICE

sin*cos*tan*cot*FUNCTII.TRIGONOMETRICE

concat*exact*len*lower*FUNCTII.TEXT

După cum se observă în exemplul de mai sus, mai întâi se introduc cuvintele-cheie separate prin asterix (*), urmate apoi de numele grupului din care fac parte, fiecare grup fiind scris pe câte o linie de text.

Profesorii dispun de două sute de exemple de teste realizate cu ajutorul acestui instrument. Acestea se află la următoarea adresă: http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=connect. Profesorii se pot inspira din aceste exemple, le pot utiliza, dar le și pot insera în cadrul site-ului lor, în cazul în care au un astfel de site.

Pentru utilizarea resurselor educaționale interactive realizate cu ajutorul instrumentului Connect Fours profesorii trebuie să dispună de un laborator de informatică, dotat cu calculatoare conectate la Internet.

Prin rezolvarea de teste-joc concepute cu ajutorul acestui instrument învățarea, dar și evaluarea devin pentru elevi mai interesante și mai agreabile.

Bibliografie

1. http://debnortontech.blogspot.ro/2015/11/connect-fours-quiz-and-google-classroom.html Accesat 18 februarie, 2017

2. http://project252.donenda.com/fullrecord.php?sid=196 Accesat 16 februarie, 2017

3. http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=postIt Accesat 14 februarie, 2017

4. http://www.classtools.net/connect/ Accesat 11 februarie, 2017

5. https://ictacrossthecurriculum.wordpress.com/2015/02/17/new-review-game-connect-fours/ Accesat 11 februarie, 2017


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Interpretare chestionar Education Techno…

Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice de la Mark Twain International School   Education Technology for World Class Learning La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice...

Read more

Apprendre par le biais des jeux

APPRENDRE PAR LE BIAIS DES JEUX   Profesor limba francezã Negraia Marta Cristiana, Şcoala nr. 12 ’’Miron Costin’’ Galaţi   La compétence de communication orale peut se développer par l’intermède du jeu qui exige s’adapter...

Read more

Prevenirea esecului scolar

PREVENIREA EŞECULUI ŞCOLAR   Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău   Una dintre marile primejdii ale învăţământului constă în resemnarea profesorilor în ceea ce priveşte rezultatele instruirii, deoarece îmbunătăţirea calităţii pregătirii elevilor...

Read more

Spring Day in Europe

VALENŢE EDUCATIVE ALE PROGRAMULUI ,,SPRING DAY IN EUROPE”   Prof. Oltea Preluca Şcoala cu clasele I-VIII “Ion Creangã” Suceava   O zi de primãvarã pare, la prima vedere, o zi ca oricare, una din zilele...

Read more

Relatia om Dumnezeu in psalmii arghezien…

RELAŢIA OM - DUMNEZEU ÎN PSALMII ARGHEZIENI   Prof. Carmen Broască Liceul Tehnologic ,,Pontica”, Constanţa În literatura română, psalmul depăşeşte conţinutul biblic, însă fără a eluda raportarea la sacru. Psalmii arghezieni...

Read more

Rolul si importanta activitatilor extrac…

ROLUL ȘI IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EXTRACURRICULARE   Prof. Adăscăliței Elena-Daniela Liceul Tehnologic „Al. Vlahuță” Șendriceni               „A instrui pe tineri cum se cuvine, nu constă în a le vârî în cap mulțime de cuvinte, fraze,...

Read more

Stimularea gustului pentru lectura la sc…

STIMULAREA gustului pentru lecturǎ lA ŞCOLARUL MIC prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara Cu toatǎ amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în...

Read more

Mihai Eminescu poet national si valoare …

Mihai Eminescu- poet naŢional Şi valoare europeană -diseminare parteneriat mulTilateral ACTIVE FOR EU   Prof. Casangiu Adriana-Daniela Grădiniţa cu PP “Nicolae Romanescu” Craiova   Opera marelui Eminescu, cel mai important poet naţional român, este fără...

Read more