|
|
Interpretare chestionar Education Technology for World Class Learning |
Vineri, 08 Iunie 2012 00:00 |
Interpretarea rezultatelor la Chestionar pentru cadrele didactice
de la Mark Twain International School
Education Technology for World Class Learning
La prima întrebare, referitoare la scopul utilizării calculatorului în timpul programului, cadrele didactice au răspuns afirmativ, astfel:
editarea fișelor de lucru sau de evaluare zilnice
|
80%
|
realizarea unor activități didactice
|
60%
|
realizarea unor proiecte ocazionale cu elevii
|
80%
|
documentarea pentru realizarea lecțiilor
|
50%
|
realizarea corespondenței cu părinții prin email sau scrisori trimise cu diverse ocazii
|
20%
|
realizarea unor jocuri didactice
|
40%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
50%
|
vizionarea unor filme cu caracter didactic
|
40%
|
evaluarea elevilor
|
40%
|
realizarea altor sarcini incluse în fișa postului
(completarea plannerelor, scrierea newsletterelor etc.)
|
80%
|
pentru dezvoltarea profesională personală
|
70%
|
pentru lecții de inițiere computerială pentru elevi
|
60%
|
La a doua întrebare, referitor la cât de des utilizează cadrele didactice calculatorul în timpul activităților cu copiii rezultatele au fost următoarele:
zilnic
|
5%
|
de 2- 3 ori pe săptămână
|
45%
|
o dată pe săptămână
|
35%
|
o dată pe lună
|
10%
|
foarte rar
|
5%
|
Referitor la dificultățile întâmpinate în utilizarea calculatoarelor din școală, răspunsurile au fost următoarele:
probleme tehnice în timpul desfășurării orelor
|
10%
|
software educațional insuficient pentru materia pe care o predați
|
50%
|
timp insuficient pentru pregătirea orelor
|
30%
|
formare insuficientă în a utiliza tehnologia informației în educație
|
10%
|
De administrarea computerelor și a rețelei, de instalarea aplicațiilor și de rezolvarea tuturor problemelor care apar se ocupă:
cadrele didactice
|
30%
|
un administrator de sistem angajat de școală
|
70%
|
elevii
|
0%
|
o firmă specializată, prin contract
|
0%
|
Cadrele didactice consideră că utilizarea calculatorului în cadrul programului școlar:
ușurează activitatea cadrului didactic (proiectare-predare-evaluare)
|
80%
|
crește randamentul profesorului
|
60%
|
încurajează inovația didactică/ modernizarea procesului didactic
|
60%
|
atrage elevul, dezvoltă interesul pentru studiu
|
80%
|
dezvoltă abilitățile elevului de lucru cu computerul
|
80%
|
facilitează înțelegerea fenomenelor de către elevi
|
30%
|
promovează învățarea cooperativă, dezvoltă abilități de lucru în echipă
|
40%
|
permite o învățare individualizată, personalizată
|
40%
|
favorizează învățarea activă, interactivă, participativă
|
80%
|
îngreunează desfășurarea procesului instructiv-educativ
|
0%
|
Cadrele didactice utilizează TIC pentru următoarele tipuri de activități:
|
deseori
|
rareori
|
niciodată
|
elevii învață să utilizeze diferite programe pe
calculator ( de editare, de desenare, de navigare pe
Internet, de comunicare)
|
90%
|
10%
|
0%
|
elevii caută informații pe Internet
|
90%
|
10%
|
0%
|
predarea și învățarea se face utilizând lecțiile electronice
|
60%
|
40%
|
0%
|
elevii lucrează individual, utilizând TIC
|
70%
|
30%
|
0%
|
elevii lucrează în grup, utilizând TIC
|
40%
|
50%
|
10%
|
activități al căror produs îl consituie un produs
multimedia (un film, o pagină web, o prezentare pe
calculator)
|
20%
|
50%
|
30%
|
activități în care elevilor li se cere să fie creativi, să
exploreze și să inoveze, utilizând îndeosebi resurse
TIC și/ sau Internetul
|
20%
|
30%
|
50%
|
Cadrele didactice consideră că predarea și învățarea cu ajutorul TIC:
are un impact pozitiv asupra performanței în învățare a elevilor
|
90%
|
nu are niciun efect asupra performanțelor școlare ale elevilor
|
10%
|
influențează negativ, în sensul scăderii performanțelor școlare ale elevilor
|
0%
|
În ceea ce privește tratarea diferențiată a elevilor, cadrele didactice au următoarea părere:
elaborarea unor strategii și instrumente de tratare diferențiată îmi ia mai mult
timp atunci când utilizez TIC decât atunci când utilizez tratarea diferenţiată în manieră tradițională
|
50%
|
realizarea unei educații diferențiate este mai ușoară atunci când predau cu ajutorul
TIC
|
50%
|
Așa cum se observă, în Scoala Internațională Mark Twain, calculatoarele se utilizează într-o măsură foarte mare, acest lucru fiind foarte mult ușurat de achiziționarea unui notebook pentru fiecare copil din școala primară. Astfel, nu mai apar probleme legate de utilizarea acelorași calculatoare de către un număr prea mare de copii sau de timpul care se pierde în unele școli pentru a duce copiii în laboratoarele de informatică. Acest lucru este însă posibil pentru că este vorba despre o școală particulară, finanțată de către părinții copiilor.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Duminică, 10 Iunie 2012 15:59 |
|
NECESITATEA CUNOAŞTERII PSIHOLOGICE A ELEVULUI
(APLICAŢIE – ELEVUL ÎN CLASA PREGĂTITOARE)
Prof. înv. primar Oancea Adelina
Şc. Gimnazială ,, I. C. Lăzărescu”- Ţiţeşti
Structura - Şc. cu cl. I-IV Valea Stânii,... Read more
Ce teze se dau in anul scolar 2012-2013
In scurta vreme va incepe perioada tezelor din anul scolar 2012-2013. Vezi perioada de sustinere a tezelor, precum si lista disciplinelor la care... Read more
EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI
prof. înv. Primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
Baza psihologică a... Read more
IMPORTANȚA TERAPIEI PRIN JOC PENTRU ELEVUL CU DEFICIENȚĂ MINTALĂ
Prof. Psihopedagog Martinconi Noemi,
Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" Timişoara, Jud. Timiş
Lumea contemporană este tot mai dinamică, influenţând politicul, economicul, socialul.... Read more
INTEGRAREA ELEMENTELOR DE GEOGRAFIE A TURISMULUI
ȊN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Prof. Moise Iuliana Daniela,
Liceul cu Program Sportiv „I. B. Şoter”
Turismul îmbracă... Read more
DIMENSIUNEA EDUCATIVĂ A NARAŢIUNILOR ARHETIPALE
Prof. Anca Pascui,
Liceul Teoretic ,,Ioan Buteanu”, Şomcuta Mare, Maramureş
Următoarea lucrare a avut ca punct de plecare fascinaţia pe care omul de pretutindeni a resimţit-o faţă... Read more
Cat de greu e sa inveti o limba straina?
Datorita situatiei destul de nasoale din Romania m-am tot gandit in ultima vreme ca ar fi o idee buna sa plec 1-2... Read more
STRATEGII MODERNE DE ABORDARE ÎN EDUCAŢIE
Profesor învăţământ preşcolar Negrea Cristina
Grădiniţa cu Program Prelungit “Constantin Brâncuşi” Tg-Jiu
Funcţia principală a ciclului primar este aceea instrumentală de a forma elevilor capacităţi... Read more
CLASICUL CREANGĂ ÎN ACTIVITĂŢILE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
Prof. înv. primar Grecu Niculina
Şcoala primară nr. 3, Covrigi, comuna Văgiuleşti, jud. Gorj
Poveştile lui Creangă au încântat şi încântă generaţii întregi de copii.…
ROMÂNII DE PESTE HOTARE
- studiu de caz -
Prof. Dimitriu Alina
Grup Şcolar Agricol Alexandria, jud. Teleorman
Câti români stiu cã alfabetul latin a fost folosit mai întâi într-o lucrare în aromânã?…
Ministerul Educaţiei a prelungit termenul de depunere
a contestaţiilor pentru Evaluarea Naţională la clasa a VIII-a
Ministerul Educaţiei Naţionale a decis prelungirea intervalului orar alocat pentru depunerea de contestaţii la Evaluarea Naţională…
STUDIU DE SPECIALITATE
SCURT ISTORIC AL ALGEBREI LINIARE
Prof. Stancu Magdalena Ioana
Liceul Voievodul Mircea Târgovişte
Algebra liniară este ramura matematicii care studiază vectorii, spaţiile vectoriale (numite… METODE DE INTERACŢIUNE EDUCAŢIONALĂ
Prof. Laura Herman
Şcoala “Nicolae Iorga” Baia Mare
Dincolo de accentul informaţional care devine tot mai puţin monopol al şcolii, aspectul formativ şi motivaţional al acesteia se poate…
ÉTUDE SUR L’ORIGINALITÉ DE LA DÉMARCHE AUTOBIOGRAPHIQUE YOURCENARIENNE
Prof. Surdu Alina-Daniela
Liceul Tehnologic Alexandru Vlahuță Șendriceni
Résumé : Marguerite Yourcenar a connu le succès mondial avec les „Mémoires d’Hadrien” et „L’Œuvre au Noir”, mais…
ROLUL COMPETENŢELOR ÎN CONTEXTUL DEZVOLTĂRII
STRATEGIILOR ŞI POLITICILOR
COMUNITARE ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Intr-o societate bazată pe cunoaştere, competenţele sub formă de cunoştinţe,… Dantura impecabila, un lux accesibil
Cand ne gandim la o dantura fara cusur, deja avem in plan multi bani, multa durere si multe hopuri peste care trebuie sa trecem. Nu este…
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.…
|
|