Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Invatarea chimiei utilizand limba engleza ca mediu de comunicare metoda CLIL
Joi, 08 Septembrie 2011 00:00

ÎNVĂŢAREA CHIMIEI UTILIZÂND LIMBA ENGLEZĂ CA MEDIU DE COMUNICARE- METODA CLIL

 

 Ofelia Cornelia POPA, profesor de chimie

Şcoala Panticeu, Cluj

 

„Învaţă aplicând şi aplică învăţând”

 

            Rezumat: Unul din cele peste 200 de termeni folosiţi pentru predarea materiilor non-lingvistice într-o altă limbă decât cea nativă, este CLIL (Content and Language Integrated Learning). Acest termen- umbrelă a fost introdus la mijlocul anilor 90, pentru a defini orice context de predare în care cel puţin o parte din instruire se face într-o altă limbă decît limba maternă a elevilor. Aşa cum este şi cazul de faţă, materia predată poate să nu aibă nici o legătură cu învăţarea limbilor străine.

            Prezentul material a avut ca punct de pornire participarea mea la Acţiunea Comenius-  Mobilități individuale de formare continuă pentru personalul implicat în educaţie din învăţământul preuniversitar și reprezintă punerea în practică a cunoștințelor dobândite în cadrul acestui stagiu.

            Cuvinte cheie: comunicare, limba engleză, CLIL

 

            Metoda CLIL se aplică şi este considerată eficientă la toate nivelurile de studiu, începând cu şcoala primară şi terminând cu învăţământul superior şi educaţia adulţilor, iar în ultimii 10 ani s-a bucurat de un succes din ce în ce mai mare. Astfel, datorită eficienţei şi capacităţii de a-i motiva pe cei care studiază, învăţarea bazată pe conţinut a unei limbi străine (CLIL) reprezintă pentru UE o zonă prioritară a Planului de acţiune pentru promovarea învăţării limbilor străine şi a diversităţii lingvistice (secţiunea 1 1.2).

Elementul esenţial al acestei metode constă în faptul că elevul acumulează cunoştinţe despre un obiect de studiu, în timp ce ia contact cu o limbă străină cuprinsă în planul cadru.

Indiferent de metodele şi abordările pedagogice folosite, metoda CLIL prezintă numeroase avantaje, cum ar fi:

o       dezvoltă cunoaşterea şi înţelegerea interculturală;

o       dezvoltă abilităţile de comunicare interculturală;

o       îmbunătăţeşte competenţele lingvistice şi de comunicare orală;

o       încurajează formarea unor interese şi atitudini multilingve;

o       oferă posibilitatea studierii conţinutului din diferite perspective;

o       permite celor care studiază să aibă mai mult contact cu limba ţintă;

o       nu necesită introducerea unor ore de curs suplimentare;

o       vine în completarea altor obiecte de studiu, fără a le concura;

o       diversifică metodele şi tipurile de predare în clasă;

o       consolidează motivaţia şi încrederea celor care studiază atât în ceea ce priveşte limba străină, cât şi obiectul predat.            

Pentru ca elevii să poată beneficia de metoda CLIL, începînd cu anul 2005, în cadrul Simpozionului european cu tema „Schimbarea sălii de clasă europene – Potenţialul educaţiei plurilingvistice”, organizat în colaborare cu preşedinţia luxemburgheză, s-a insistat asupra organizării unor cursuri speciale pentru formarea cadrelor didactice pentru metoda CLIL.

Un astfel de curs de formare pentru profesorii care predau sau doresc să predea în viitorul apropiat un conţinut, prin intermediul unei limbi străine este şi cel desfăşurat în perioada 16- 29 martie 2008, în Exeter, Marea Britanie, în cadrul Programului LLP, finanţat de Comisia Europeană.

O exemplificare elocventă a metodei CLIL folosite în predarea chimiei, o constituie lecţia de consolidare a cunoştinţelor privind sistemul periodic al elementelor, predată de subsemnata, în proporţie de 80% în limba engleză.

La baza desfăşurării acestei lecţii a stat următorul proiect de activitate didactică: CLIL LESSON PLAN

În vederea realizării impactului pe care l-a avut această lecţie asupra elevilor, am aplicat celor prezenţi un chestionar.

 

Ultima actualizare în Vineri, 09 Septembrie 2011 16:23
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Abandonul scolar cauze si modalitati de …

ABANDONUL ŞCOLAR CAUZE ŞI MODALITĂŢI DE PREVENIRE   Andone Crenguţa - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov   O educaţie adevărată, reală se fundamentează în familie, apoi ea se continuă în grădiniţă şi şcoală prin...

Read more

Intre popular si modern Fat frumos din l…

ÎNTRE POPULAR ŞI MODERN - FĂT-FRUMOS DIN LACRIMĂ -   Ileana Faur, profesor, Limba şi Literatura română Liceul  Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara   Suntem fascinaţi încă din copilărie de lumea basmelor, a legendelor, a imaginaţiei,...

Read more

Mijloace si forme de realizare la pregat…

PREGĂTIREA PREŞCOLARILOR PENTRU SCRIS MIJLOACE ŞI FORME DE REALIZARE                                              Prof. Înv. Preşc. Barbu Stela                                            Grădiniţa P.N. Nr. 6 Lugoj Structură A                                            Grădiniţei Pp. Nr.2 Lugoj     Învăţământului preşcolar  îi...

Read more

Exemplul efectul sugestiv al comportamen…

EXEMPLUL - EFECTUL SUGESTIV AL COMPORTAMENTULUI NOSTRU ASUPRA COPILULUI prof. înv. Primar Vaida Ioana Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău Baza psihologică a...

Read more

Personajul literar

STUDIU PRIVIND PERSONAJUL LITERAR   Prof. ANDONE CRENGUŢA Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov     Personajul are un rol fundamental în creaţia literară. Operele rămân vii în mintea cititorului prin personajele lor, personaje capabile să-şi impună...

Read more

Opiniile marilor oameni de cultura despr…

OPINIILE MARILOR OAMENI DE CULTURĂ DESPRE TRADUCERE   Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII, Sanandrei, Timis     Traducerile au jucat şi continuă să joace un mare rol, fiind un important mijloc de comunicare în...

Read more

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 cu finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare finantate de catre MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba materna, limba engleza,...

Read more

Tabel personal didactic promovati la exa…

Tabel personal didactic promovaţi la examenele pentru obţinerea gradului didactic I   Vezi tabel nominal cuprinzând personalul didactic care a promovat examenele pentru obţinerea gradului didactic II, anexa 4 la ordin  nr. 3129...

Read more