Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocurile dinamice si jocurile pregatitoare mijloace de baza in procesul de initiere in jocul de volei
Vineri, 08 Martie 2013 12:07

JOCURILE DINAMICE ŞI

JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE

DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI

 

Profesor Drăgoiu Toma

Liceul Hercules Băile Herculane

 

Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere din partea tuturor categoriilor de practicanţi de orice vârstă. Pentru a avea garanţia unei reuşite depline, cei care îşi propun să instruiască, trebuie să respecte anumite cerinţe, şi anume: utilizarea unui material didactic corespunzător vârstei, selecţionarea unor mijloace şi metode, asigurarea unui cadru atractiv.

 

Este cunoscută caracteristica acestor jocuri de a avea un conţinut simplu şi reguli uşoare şi puţine, precum şi influenţele lor multiple asupra tuturor vârstelor. Fiecare joc dinamic are caracteristicile lui, particularităţile şi influenţele lui diferite, în funcţie de obiectivele instructiv educative urmărite.

Jocurile dinamice oferă multiple posibilităţi de formare şi consolidare a deprinderilor motrice de bază şi a celor specifice ramurilor sportive, favorând în acelaşi timp şi dezvoltarea calităţilor motrice şi a deprinderilor şi însuşirilor moral volitove.

În funcţie de obiectivul urmărit jocurile dinamice pot fi folosite cu succes în orice parte a lecţiei de antrenament sportiv, ponderea lor în acestea fiind în funcţie de vârsta şi nivelul de pregătire a copiilor, de temele propuse şi de condiţiile materiale existente.

În iniţierea practicării jocului de volei jocurile dinamice oferă o gamă foarte largă de posibilităţi pentru consolidarea şi aplicarea elementelor şi procedeelor tehnico-tactice de bază, pentru dezvoltarea unor calităţi motrice generale şi specifice (viteza de execuţie, de reacţie, de decizie, rezistenţa în regim de viteză, îndemânarea).

Jocurile pregătitoare, caracterizate prin prezenţa în conţinutul lor a procedeelor tehnice şi tactice de bază, au favorizat învăţarea şi aplicarea acestora în condiţii apropiate de joc.

Având aceleaşi cerinţe metodice ca şi jocurile dinamice, utilizarea intensivă a jocurilor pregatitoare prezintă şi unele particularităţi determinate de conţinutul lor.

Jocurile pregatitoare, prin regulile lor, trebuie să favorizeze şi să reclame o execuţie exactă şi corectă a procedeului tehnic.

Conţinutul jocurilor pregătitoare trebuie să asigure aplicarea unor structuri capabile să realizeze secvenţe de joc cât mai apropiate de cele folosite în jocul de volei. Jocurile pregatitoare trebuie să fie modele simplificate ale jocului de volei.

Atât jocurile dinamice cât si cele pregatitoare duc la o cât mai buna şi rapidă iniţiere în jocul de volei.

 

Bibliografie:

1. Scarlat Eugen, Pregătirea echipelor şcolare, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1976

2. Ghenadi Vasile, Volei, Editura Sport Turism, Bucureşti, 1984

 

Revista cu ISSN

Horoscopul carierei si banilor pentru lu…

Horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2015 Afla horoscopul carierei si banilor pentru luna decembrie 2015 pentru toate zodiile. Un articol detaliat cu previziunile pentru toate zodiile pentru...

Read more

Importanta orei de folclor in scoala

IMPORTANȚA OREI DE FOLCLOR ÎN ȘCOALĂ Profesor educație muzicală: Șomcutean Crina Ramona Liceul Tehn. ”Traian Vuia”, Tăuții Măgherăuș, jud. Maramureș “Ceea ce contează este nașterea entuziasmului creator, care...

Read more

Familia primul educator Rolul familiei i…

FAMILIA - PRIMUL EDUCATOR ROLUL FAMILIEI ÎN ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE   Prof. înv. primar Bukszar Daniela Școala Gimnazială Lunca Bradului, Jud. Mureș   Rezumat: Familia este matrice de viaţă fundamentală pentru existenţa şi formarea personalităţii elevului, ca...

Read more

Conceptul de management educational

CONCEPTUL DE MANAGEMENT EDUCAȚIONAL Prof. înv. primar Iliescu George-Lucian Şcoala Gimnazială Nr. 1 Corbeni-Structura Oeştii-Pământeni „Managementul educațional este știința și arta de a pregăti resursele...

Read more

Planificare model pentru educatie tehnol…

Planificare model pentru educatie tehnologica invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Strategii de adaptare curriculara pentru…

 STRATEGII DE ADAPTARE CURRICULARĂ PENTRU COPIII CU ADHD   Prof. consilier Petric Anamaria Şcoala cu clasele I-VIII Săsciori       ADHD nu este o problemă doar pentru cei care suferă de această tulburare ci şi pentru...

Read more

Clasa pregatitoare ramane in invatamantu…

Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si poate fi in scoala sau in gradinita   Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a...

Read more

Criterii generale de admitere in invatam…

Ordin privind aprobarea Criteriilor generale de admitere in invatamantul postliceal

Read more