Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Jocurile dinamice si jocurile pregatitoare mijloace de baza in procesul de initiere in jocul de volei
Vineri, 08 Martie 2013 12:07

JOCURILE DINAMICE ŞI

JOCURILE PREGĂTITOARE-MIJLOACE

DE BAZĂ ÎN PROCESUL DE INIŢIERE ÎN JOCUL DE VOLEI

 

Profesor Drăgoiu Toma

Liceul Hercules Băile Herculane

 

Voleiul este un joc sportiv care se bucură de o largă apreciere din partea tuturor categoriilor de practicanţi de orice vârstă. Pentru a avea garanţia unei reuşite depline, cei care îşi propun să instruiască, trebuie să respecte anumite cerinţe, şi anume: utilizarea unui material didactic corespunzător vârstei, selecţionarea unor mijloace şi metode, asigurarea unui cadru atractiv.

 

Este cunoscută caracteristica acestor jocuri de a avea un conţinut simplu şi reguli uşoare şi puţine, precum şi influenţele lor multiple asupra tuturor vârstelor. Fiecare joc dinamic are caracteristicile lui, particularităţile şi influenţele lui diferite, în funcţie de obiectivele instructiv educative urmărite.

Jocurile dinamice oferă multiple posibilităţi de formare şi consolidare a deprinderilor motrice de bază şi a celor specifice ramurilor sportive, favorând în acelaşi timp şi dezvoltarea calităţilor motrice şi a deprinderilor şi însuşirilor moral volitove.

În funcţie de obiectivul urmărit jocurile dinamice pot fi folosite cu succes în orice parte a lecţiei de antrenament sportiv, ponderea lor în acestea fiind în funcţie de vârsta şi nivelul de pregătire a copiilor, de temele propuse şi de condiţiile materiale existente.

În iniţierea practicării jocului de volei jocurile dinamice oferă o gamă foarte largă de posibilităţi pentru consolidarea şi aplicarea elementelor şi procedeelor tehnico-tactice de bază, pentru dezvoltarea unor calităţi motrice generale şi specifice (viteza de execuţie, de reacţie, de decizie, rezistenţa în regim de viteză, îndemânarea).

Jocurile pregătitoare, caracterizate prin prezenţa în conţinutul lor a procedeelor tehnice şi tactice de bază, au favorizat învăţarea şi aplicarea acestora în condiţii apropiate de joc.

Având aceleaşi cerinţe metodice ca şi jocurile dinamice, utilizarea intensivă a jocurilor pregatitoare prezintă şi unele particularităţi determinate de conţinutul lor.

Jocurile pregatitoare, prin regulile lor, trebuie să favorizeze şi să reclame o execuţie exactă şi corectă a procedeului tehnic.

Conţinutul jocurilor pregătitoare trebuie să asigure aplicarea unor structuri capabile să realizeze secvenţe de joc cât mai apropiate de cele folosite în jocul de volei. Jocurile pregatitoare trebuie să fie modele simplificate ale jocului de volei.

Atât jocurile dinamice cât si cele pregatitoare duc la o cât mai buna şi rapidă iniţiere în jocul de volei.

 

Bibliografie:

1. Scarlat Eugen, Pregătirea echipelor şcolare, Editura Sport-Turism, Bucureşti, 1976

2. Ghenadi Vasile, Volei, Editura Sport Turism, Bucureşti, 1984

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Abordarea SciFiEd

Partea I Abordarea SciFiEd   Sumar executiv al Raportului Transnaţional de cercetare şi Rezumat al abordărilor şi metodelor sugerate   Raportul prezintă rezultatele cercetării de birou (de desk) - un sondaj bibliografic în cadrul fiecărei...

Read more

Copilaria iubire in opera lui Mihai Emin…

COPILĂRIA – IUBIRE ÎN OPERA LUI MIHAI EMINESCU   Ileana Faur, profesor Limba şi Literatura română Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timişoara            Prezentul articol aduce în discuţie valenţele iubirii adolescentine, pure, în poeziile de...

Read more

Importanta educatiei fizice scolare si r…

IMPORTANȚA EDUCAȚIEI FIZICE ȘCOLARE ȘI ROLUL PROFESORULUI ÎN DEFINIREA MODELULUI ABSOLVENTULUI DE LICEU   Prof. Curticăpean  Aurelian Liceul Tehnologic "Dr. Ioan Șenchea" Făgăraș   Educaţia fizică este „singura disciplină din programa şcolară care urmăreşte pregătirea...

Read more

Tabel personal didactic promovati la exa…

Tabel personal didactic promovaţi la examenele pentru obţinerea gradului didactic I   Vezi tabel nominal cuprinzând personalul didactic care a promovat examenele pentru obţinerea gradului didactic II, anexa 4 la ordin  nr. 3129...

Read more

Aplicarea teoriei grafurilor pentru a ga…

APLICAREA TEORIEI GRAFURILOR PENTRU A GĂSI DRUMURI/CĂI OPTIME PENTRU PROBLEMA DE TRANSPORT   Prof. Diana Bărbat C.N.I. “Gr. Moisil” Brașov               Articolul a apărut în Intenational Journal of Current Engineering and Technology în...

Read more

Documente necesare la inspectii RODIS

  1. LA NIVELUL DIRECTORULUI   Nr. crt. Tipul documentului Numele documentului 1. Documente de proiectare 1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii. 1.2. Oferta educaţională a unităţii. 1.3. Planul managerial anual. 1.4. Programe manageriale semestriale. 2. Documente de evidenţă   2.1. Contract de...

Read more

Planificare model pentru limba spaniola …

Planificare model pentru limba spaniola invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more

Determinarea sensibilitatii bacteriilor …

DETERMINAREA SENSIBILITĂŢII BACTERIILOR LA ANTIBIOTICE Prof. Chiroşcă Gabriela Şcoala Gimnazială Horleşti Rezistenţa la antibiotice este o calitate funcţională şi inevitabilă a bacteriilor antibacteriene. Pentru a...

Read more