|
|
Materiale si resurse
Ghid de evaluare a activitatii didactice |
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00 |
Ghid de evaluare a activităţii didactice
I. PLANIFICARE – PROIECTARE
1. Modul de întocmire a planificărilor:
- structura
- esalonarea adecvată a materiei pe întregul an
- concordanţa cu cerinţele programelor
- integrarea în sistemul de lecţii a unor activităţi speciale de sistematizare, de esenţializare a cunoştinţelor şi de evaluare periodică
2. Pregătirea pentru lecţie:
- documentarea ştiinţifică
- selectarea mijloacelor de învăţământ
- claritatea obiectivelor şi racordarea lor la cerinţele programei
- unitatea dintre obiective şi conţinutul lecţiei
- adaptarea obiectivelor la capacităţile de învăţare ale colectivelor de elevi
|
Ultima actualizare în Joi, 17 Martie 2011 19:01 |
Citeşte mai mult... [Ghid de evaluare a activitatii didactice]
|
|
Sâmbătă, 09 Octombrie 2010 00:00 |
Consiliul Elevilor
Termenul limita pentru depunerea candidaturilor a fost modificat.
Avand in vedere interesul elevilor manifestat fata de alegerea reprezentantilor in Scoala/ judet/ regiune, va aducem la cunostinta ca termenul limita in vederea depunerii candidaturilor pentru funcția de presedinte al Consiliului Scolar al elevilor este vineri, 15 octombrie 2010, ora 20.00. Reamintim ca toate candidaturile se depun on-line pe site-ul www.wedu.ro. Validarea candidaturilor se face pana in data de 18 octombrie, iar alegerile se organizeaza, in toate unitatile de invatamant, in perioada 19-29 octombrie 2010.
Conform ordinului M.E.C.T.S. nr 4247/21.06.2010 cu privire la aprobarea Regulamentului Consiliului National al Elevilor, in aceasta perioada se organizeaza alegeri la nivelul Consiliilor Scolare ale Elevilor.
STRUCTURI:
Consiliul Scolar al Elevilor - CSE
Consiliul Judetean al Elevilor – CJE
Consiliul Zonal al Elevilor – CZE
Consiliul National al Elevilor – CNE
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07 |
Citeşte mai mult... [Consiliul Elevilor]
|
Educatie ecologica si de protectie a mediului |
Luni, 20 Septembrie 2010 15:58 |
Educatie ecologica si de protectie a mediului
Caietul elevului
Clasele I-IV
- un material finantat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin Ordin de Ministru nr. 2730/03.12.2007
Disciplina optionala “Educatie ecologica si de protectie a mediului” este aprobata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului cu Ordinul 1862/30.08.2007.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:00 |
Citeşte mai mult... [Educatie ecologica si de protectie a mediului]
|
Luni, 20 Septembrie 2010 14:13 |
Portofoliul profesorului
I. DATE PERSONALE
1. Structura anului şcolar
2. Încadrarea (clase, număr de ore)
3. Orarul
4. Fişa postului
5. Calendarul activităţilor pe anul în curs
6. Curriculum Vitae
7. Raport de autoevaluare
II. ACTIVITATEA DE LA CATEDRĂ
1. Programa şcolară
2. Programele pentru opţionalele propuse
3. Planificarea materiei (planificarea anuală şi planificarea pe unităţi de învăţare)
4. Proiecte didactice
5. Teste de evaluare (testele predictive, rezultatele acestora şi observaţiile - concluziile ce se impun,
testele sumative pentru fiecare unitate de învăţare sau testele date la sfârşit de semestru sau an
şcolar)
6. Evaluarea alternativă (titlurile proiectelor, referatelor, eseurilor şi portofoliilor întocmite de elevi)
7. Fişe de lucru (pe clase, pe nivel de performanţă vizat)
8. Catalogul profesorului
9. Programa de pregătire pentru recuperarea cunoştinţelor
10. Lista materialului didactic existent
11. Fişe cu asistenţele la ore
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:09 |
Citeşte mai mult... [Portofoliul profesorului]
|
Documente necesare la inspectii RODIS |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:30 |
1. LA NIVELUL DIRECTORULUI
Nr. crt.
|
Tipul documentului
|
Numele documentului
|
1.
|
Documente de proiectare
|
1.1. Planul de dezvoltare instituţională al unităţii.
|
1.2. Oferta educaţională a unităţii.
|
1.3. Planul managerial anual.
|
1.4. Programe manageriale semestriale.
|
2.
|
Documente de evidenţă
|
2.1. Contract de management/ decizie/fişa postului (atât pentru director cât şi pentru directorul adjunct)
|
2.2. Statul de funcţii.
|
2.3. Organigrama unităţii şcolare,
|
2.4. Cartea de onoare a unităţii.
|
2.5. Regulament de ordine interioară.
|
2.6. Dosar cuprinzând ordine, instrucţiuni, regulamente etc.
|
2.7. Graficul de control al directorului (pe domenii de activitate).
|
2.8. Caietul de asistenţe la ore -numărul de asistenţe, distribuirea acestora pe discipline/ cadre didactice
|
2.9. Registrul de decizii, dispoziţii şi note de serviciu - legalitatea deciziilor (elaborare, fundamentare, oportunitate) şi legalitatea constituirii comisiilor şi catedrelor (număr, reprezentaţi, durată)
|
2.10. Schema orară pe nivel de studiu
|
2.11. Criterii de evaluare a activităţii personalului didactic în vederea acordării calificativelor anuale-existenţa fişelor.
|
2.12. Planul de şcolarizare aprobat – cuprinderea şi şcolarizarea copiilor/elevilor.
|
2.13. Dosar cu instrumentele interne de lucru ale directorului pentru îndrumare şi control/programe operative săptămânale
|
2.14. Dosar privind siguranţa în muncă
|
2.15. Dosar privind protecţia civilă (cf. ghid I.S.J.), siguranţa civică
|
2.16. Dosar cu rapoarte anuale privind starea învăţământului.
|
2.17. Programe de cooperare şi parteneriat locale, naţionale şi internaţionale, inclusiv Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară, PIR, etc
|
2.18 Nivelul cantitativ şi calitativ al bazei didactico-materiale; utilizarea raţională a spaţiilor de învăţământ- şcoală, cantină, internat, ateliere, laboratoare, etc
|
2.19 Planificarea şi evidenţa concediilor-pentru directorul adjunct şi personalul nedidactic şi didactic auxiliar
|
2.20 Promovarea imaginii instituţiei (site, presă scrisă, TV, elemente de identitate vizuală, etc), activitatea de relaţii publice
|
3.
|
Documentele Consiliului Profesoral
|
3.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consililui Profesoral.
|
3.2. Registrul de procese verbale.
|
3.3. Materiale prezentate (cf. tematicii):
- Rapoarte de analiză semestriale şi anuale;
- Raportul directorului prezentat în Consiliul Profesoral.
|
4.
|
Documentele Consiliului de Administraţie
|
4.1. Tematica şi graficul şedinţelor Consiliului de Administraţie.
|
4.2. Componenţa Consiliului de Administraţie şi repartizarea pe sarcini.
|
4.3. Registrul de procese verbale.
|
4.4. Raportul directorului prezentat în Consiliul de Administraţie.
|
4.5. Existenţa şi discutarea fişelor de autoevalauare a cadrelor didactice şi a personalului auxiliar, evidenţierea calificativelor anuale (prin punctaj şi calificativ acordat)
|
4.6. Dosar cu procedura completă de acordare a salariului de merit conform metodologiei, pentru anul calendaristic în curs
|
4.7. Acordarea premiilor lunare 2% - fişa cu criterii
|
4.8. Sancţionarea membrilor colectivului (fundamentare, Statut, Codul Muncii)
|
5.
|
Documentele Consiliului Şcolar
|
5.1. Componenţa.
|
5.2. Rapoarte de analiză.
|
6.
|
Documentele Comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în şcoală
|
6.1 Regulament, strategie
|
6.2 Componenţa, decizie de constituire
|
6.3 Raport anual de evaluare internă a calităţii, plan de îmbunătăţire
|
7.
|
Documentele Compartimentului Contabilitate
|
7.1. Bugetul de venituri şi cheltuieli.
|
7.2 Evidenţa fondurilor extrabugetare - închirieri, servicii, donaţii, sponsorizări de la părinţi sau de la alte persoane fizice sau juridice.
|
7.3 Derularea programelor guvernamentale: investiţii-reabilitare (HG), Lapte-corn, Bani de liceu, Euro 200, etc.
|
7.4 Modul de efectuare a inventarierii, casare, etc.
|
8.
|
Documentele Compartimentului Administrativ
|
8.1 Asigurarea combustibilului, aprovizionarea cu alimente pentru cantine
|
8.2 Administrarea şcolii – autorizare sanitară de funcţionare, apă curentă, starea localului, aspect exterior şi interior, funcţionalitate, predarea sălilor de clasă diriginţilor
|
8.3 Întreţinerea bazei materiale: mobilier, săli de clasă, uşi, ferestre, table, magazii alimente, sală de sport, teren de sport, spaţii verzi, lot şcolar, etc
|
|
Ultima actualizare în Miercuri, 30 Ianuarie 2013 22:42 |
Citeşte mai mult... [Documente necesare la inspectii RODIS]
|
Regulamentul de organizare si functionare a Agentie Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, ARACIP |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:23 |
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
Capitolul I
Dispoziţii generale
Art. 1. Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, denumită în continuare ARACIP, cu sediul în strada Spiru Haret nr. 12, sector 1, Bucureşti, este o instituţie publică, de interes naţional, aflată în coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu personalitate juridică şi buget propriu de venituri şi cheltuieli, înfiinţată în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei.
Art. 2. Misiunea ARACIP este de a efectua evaluarea externă a calităţii educaţiei oferite de instituţiile de învăţământ preuniversitar şi de alte organizaţii furnizoare de programe de formare profesională continuă specifice învăţământului preuniversitar, cu scopul de:
a) a atesta capacitatea organizaţiilor furnizoare de educaţie de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de evaluare şi acreditare;
b) a asigura protecţia beneficiarilor direcţi şi indirecţi de programe de studiu de nivelul învăţământului preuniversitar prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice, coerente şi credibile, public accesibile despre calitatea educaţiei;
c) a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;
d) a propune Ministerului Educaţiei şi Cercetării politici şi strategii de permanentă ameliorare a calităţii învăţământului preuniversitar, în strânsă corelare cu învăţământul superior.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:11 |
Citeşte mai mult... [Regulamentul de organizare si functionare a Agentie Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar, ARACIP]
|
Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:16 |
CADRUL ASIGURĂRII CALITĂŢII
POLITICI ŞI PROCEDURI
O politică este o descriere cuprinzătoare care precizează în mod clar ce anume doreşte să realizeze un furnizor de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ în fiecare domeniu. Toţi membrii personalului trebuie să înţeleagă foarte bine politicile furnizorului de EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ, dar nu le vor folosi zi de zi în cadrul activităţii lor.
Este important ca politicile elaborate să fie uşor de citit, de înţeles şi de pus în aplicare. Toate politicile trebuie să conţină un număr de referinţă şi data la care au fost actualizate ultima oară.
Politicile se pot împărţi în şase secţiuni de bază:
Enunţul politicii care prezintă în termeni generali angajamentul asumat;
Scopul politicii în care se precizează motivele elaborării politicii respective;
Aria de cuprindere a politicii în care se precizează la cine şi la ce referă politica respectivă;
Procedura explică în ce mod este pusă în aplicare politica în activitatea zilnică;
Bibliografia în care sunt enumerate orice formulare sau manuale legate de politica respectivă;
Asigurarea Calităţii prezintă când este monitorizată şi analizată politica respectivă şi de către cine.
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:12 |
Citeşte mai mult... [Cadrul asigurarii calitatii, politici si proceduri, CEAC]
|
Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 16:00 |
Competenţe generale ale disciplinei pe niveluri de învăţământ
Modelul comunicativ-funcţional şi competenţele-cheie specifice disciplinei limba şi literatura română impun anumite competenţe generale în cadrul programelor şcolare pe niveluri de învăţământ şi o anumită organizare a conţinuturilor.
Învăţământ primar şi gimnazial (clasele I-VIII)
1. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare
2. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale în situaţii de comunicare monologată şi dialogată
3. Receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse
4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje scrise, în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:03 |
Citeşte mai mult... [Competente generale pe niveluri de invatamant la limba si literatura romana]
|
Model de planificare anuala, calendaristica si detaliata a unei unitati de invatare |
Miercuri, 15 Septembrie 2010 15:46 |
PLANIFICARE ANUALA
Clasa ....
An şcolar .......
Clasa ...............
Curriculum aplicat: ...... (ex.: T.C. 3 ore + C.D. 1 ore)
Profesor .....................
Semestrul.
|
Unitatea de învăţare (denumire)
|
Nr. ore
|
Săptămâna
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:04 |
Citeşte mai mult... [Model de planificare anuala, calendaristica si detaliata a unei unitati de invatare]
|
|
|
<< Început < Anterior 31 32 33 34 35 36 37 38 Următor > Sfârşit >>
|
Pagina 35 din 38 |
|
Planificare model pentru educatie civica invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata... Read more
PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ
A CADRELOR DIDACTICE
Prof. Popescu Mihaela,
Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj
Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o... Read more
CALENDARUL OLIMPIADELOR ŞCOLARE
PENTRU ANUL ŞCOLAR 2011-2012
Afla care este calendarul olimpiadelor scolare pentru anul scolar 2011-2012, pe domenii/discipline de studiu, datele de desfasurare pentru etapa pe scoala, etapa locala,... Read more
STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND
STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ
Profesor Ciobanu Ileana
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj
Rezumat
Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru... Read more
INTERFERENȚE SIMBOLISTE ȘI PARNASIENE
ÎN CAPITOLUL NOAPTEA DE ARGINT DIN THALASSA
LUI ALEXANDRU MACEDONSKI
Drd. Miron Costina Violeta
Prof. la Școala cu cls. I-VIII Tălpaș, Dolj
Thalassa1, publicată în Cartea de aur, 1902,... Read more
FIŞĂ DE EVALUARE A PROIECTELOR EDUCATIVE EXTRAŞCOLARE PENTRU CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE, NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE 2012
Proiect:
Instituţia:
Buget (total şi solicitat):
Punctaj final:
Evaluator 1 (nume şi semnătură):
Evaluator 2 (nume şi semnătură):
Evaluator 3 (nume... Read more
STERILITATEA
Prof. Cosma Camelia Veronica
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Sterilitatea la femei
Cauzele care duc la sterilitate feminină sunt numeroase. Pentru ca femeia să rămână însărcinată şi să ducă sarcina la termen... Read more
STUDIU - ÎNVĂŢAREA PRIN COOPERARE
Prof. Gligor Dana
Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba
Învăţarea prin cooperare presupune acţiuni conjugate ale mai multor persoane (elevi, profesori) în atingerea scopurilor comune... Read more
RELAŢIA OM - DUMNEZEU ÎN PSALMII ARGHEZIENI
Prof. Carmen Broască
Liceul Tehnologic ,,Pontica”, Constanţa
În literatura română, psalmul depăşeşte conţinutul biblic, însă fără a eluda raportarea la sacru. Psalmii arghezieni… EDUCAŢIA ECOLOGICĂ – O ŞANSĂ PENTRU VIITOR!
Profesor: Miron Steluţa Otilia
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Educaţia ecologică este o componentă a educaţiei aflată la confluenţa dintre ştiinţele… Idei din Țara lui Andrei 2014
A început Idei din Țara lui Andrei 2014, competiția ideilor cu ceva în plus. Idei din Țara lui Andrei este o competiție de proiecte sustenabile… LE DRAME ROMANTIQUE
Prof. Maria Frăţilă,
Liceul Tehnologic ''Timotei Cipariu'' Blaj
L'objectif de cet étude est de présenter les traîts caractéristiques du drame romantique, ayant comme point d'appui le manifeste du… Ordin privind aprobarea Regulamentului de inspectie a unitatilor de invatamant preuniversitar
EDUCAŢIA GLOBALĂ
- REPERE METODOLOGICE -
CONTEXT
1.1. GLOBALIZAREA, EDUCAŢIA ŞI EDUCAŢIA GLOBALĂ
Ca rezultat al legăturilor de cooperare şi interdependenţă dintre şări, lumea în care trăim a evoluat într-un singur sistem social. Relaţiile… C’EST QUOI, LE TRADUCTEUR?
Prof. Pîrlog Daniela,
Şcoala Gimnazială Băleni, Galaţi
On se propose, par cet article, d’expliquer aux étudiants de la langue française les tâches du traducteur et ce qu’il…
RELAŢIA DINTRE SUPORTUL SOCIAL ŞI SIMPTOMATOLOGIA PSIHOSOMATICA LA COPILUL INSTITUŢIONALIZAT
Autor: psih. Pop Petronica
Profesor consilier şcolar/CJRAE Cluj
Rezumat
Deoarece în ţara noastră au… Legea nr. 78/2014
reglementarea activitatii de voluntariat in Romania
Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activitatii de voluntariat in Romania a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 469 din 26 iunie…
|
|