Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii
Sâmbătă, 10 Aprilie 2010 20:24

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc

   (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)

  

  

1. SPARGEREA GHEŢII

 

    • Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


2. EVOCARE

 

 

BRAINSTORMING


 

 

 

 

De ce pleacă ele în ţările calde?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3.REALIZAREA SENSULUI

 

 

 GHIDUL DE STUDIU


 * Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.

 

 „Care sunt ţările „de soare pline”?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce păsările au fost „străine” acolo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care sunt întrebările pe care le adresează?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Ce aţi simţit citind această poezie?”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Explicaţi versul:

 

„E vară, vară !”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

 

GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI

 

· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. REFLECŢIE

 

JOCUL DE ROL

 

Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?

 


5. EXTINDERE

Desenează „ţările calde”.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.

 

Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Modalitati nonformale de predare-invatar…

MODALITĂŢI NONFORMALE DE PREDARE-ÎNVĂŢARE A LIMBILOR STRĂINE Prof. Aurelia Nae Şcoala „George Poboran”, Slatina-Olt Programele şi proiectele europene pe care le-am experimentat la clasă au fost de un...

Read more

Ziua Sigurantei pe Internet competitie n…

Ziua Sigurantei pe Internet - competitie nationala   Pe data de 5 februarie 2013 se va desfasura Ziua Sigurantei pe Internet 2013, eveniment de anvergura europeana desfasurat anual sub egida retelei europene “INSAFE” – European Safer...

Read more

Reguli de ameliorare a comunicarii didac…

REGULI DE AMELIORARE A COMUNICĂRII DIDACTICE Oprescu Eugenia - profesor Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roşiori de Vede Formarea competenţelor comunicative constituie un obiectiv...

Read more

O experienta Bath Marea Britanie Comeniu…

O EXERIENŢĂ - BATH - MAREA BRITANIE (COMENIUS - MOBILITĂŢI INDIVIDUALE)   Profesor pentru învăţământul primar, Daniela Popescu Şcoala Gimnazială ,,Leonardo da Vinci”, Bucureşti, sector 3   MAREA BRITANIE! ANGLIA! Când spui aceste cuvinte îţi apare...

Read more

Metode de eficientizare a lectiilor de l…

METODE DE EFICIENTIZARE A LECŢIILOR  DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂ   Institutor Romanescu Camelia Şcoala cu clasele I-VIII Bereşti-Tazlău, jud. Bacău     Limba este însuşită de către copii încă din primii ani de viaţă. Învăţătorului...

Read more

Turismul Romaniei pe regiuni de dezvolta…

Turismul Romaniei pe regiuni de dezvoltare

TURISMUL ROMÂNIEI PE REGIUNI DE DEZVOLTARE   Prof. Bozgan Adriana Col. Tehnic “Regele Ferdinand I”, Timişoara   Necesitatea elaborării strategiei de ecoturism Ariile naturale deţin atuuri importante pentru dezvoltarea activităţilor recreative, activităţi ce pot aduce venituri...

Read more

Opera folclorica locala

OPERA FOLCLORICÃ LOCALÃ – PARTE INTEGRANTÃ A FOLCLORULUI ROMÂNESC –   Prof. Cristina Ciucã Şcoala cu clasele I-VIII Bâsca-Chiojdului, Buzãu     Ca în atâtea locuri de pe întinsul tãrii noastre, constiinta folclorului, specificã satului românesc, este...

Read more

Satisfactia fata de viata a elevilor la …

SATISFACȚIA FAȚA DE VIAȚĂ A ELEVILOR DE LA ȘCOALA SANITARĂ POSTLICEALĂ ”CAROL DAVILA” PETROȘANI   Prof. Bălan Anca Școala Sanitară Postliceală ”Carol Davila ” Petroșani   În lumina cercetărilor efectuate pe tema calității vieții în...

Read more