Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Metode de gandire critica - aplicatii - Vestitorii primaverii
Sâmbătă, 10 Aprilie 2010 20:24

„VESTITORII PRIMĂVERII” de George Coşbuc

   (Aplicaţii ale metodelor de gândire critică)

  

  

1. SPARGEREA GHEŢII

 

    • Scrie mai jos numele păsărilor pe care le cunoşti:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Descrie-o pe cea care pe care o ştii cel mai bine:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 


2. EVOCARE

 

 

BRAINSTORMING


 

 

 

 

De ce pleacă ele în ţările calde?

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

3.REALIZAREA SENSULUI

 

 

 GHIDUL DE STUDIU


 * Răspunde la întrebări după ce ai citit cu atenţie poezia.

 

 „Care sunt ţările „de soare pline”?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce păsările au fost „străine” acolo?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„De ce autorul dialoghează cu păsările călătoare ?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care sunt întrebările pe care le adresează?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Care e reacţia autorului la revenirea păsărilor călătoare ?”

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Cum se schimbă natura la întoarcerea păsărilor călătoare?”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

„Ce aţi simţit citind această poezie?”

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Explicaţi versul:

 

„E vară, vară !”

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

 

 

GÂNDIŢI - LUCRAŢI ÎN PERECHI - COMUNICAŢI

 

· Explicaţi de ce cuvântul „codrii” este scris cu doi „i” în poezie. Alcătuiţi o propoziţie cu el.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Alcătuiţi o propoziţie în care cuvântul să apară cu un singur „i”.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

· Procedaţi la fel cu cuvântul „naturii”:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

4. REFLECŢIE

 

JOCUL DE ROL

 

Imaginează-ţi că eşti o pasăre călătoare. De ce ţi-ar fi dor din ţara noastră?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Imaginează-ţi că ai o aripă ruptă şi nu poţi pleca în ţările calde.Ce se va întâmpla cu tine?

 


5. EXTINDERE

Desenează „ţările calde”.

 

 

BIBLIOGRAFIE:

1. Flueraş,Vasile, Teoria şi practica învăţării prin cooperare, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj- Napoca, 2004.

 

Prof. LAURA HERMAN - Şcoala „Nicolae Iorga” Baia Mare

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Particularitati psihologice ale scolarul…

PARTICULARITĂŢI PSIHOLOGICE ALE ŞCOLARULUI ÎN PROCESUL ÎNSUŞIRII CITIRII ŞI SCRIERII   Herczeg Monica-Institutor Şcoala cu clasele I-VIII Dudestii Noi          Procesul citirii la copiii începători se deosebeşte calitativ de procesul citirii unui cititor cu experienţă....

Read more

educatia ecologica la ciclul primar

EDUCAŢIA ECOLOGICĂ LA CICLUL PRIMAR   Prof. Marşeu Rodica Lavinia Şcoala cu clasele I – VIII Dudeştii Noi, jud. Timiş „Nu putem schimba pe alţii, dar dacă ne putem...

Read more

Pomul de Craciun fragment de proza poeti…

POMUL DE CRĂCIUN – FRAGMENT DE PROZĂ POETICĂ MACEDONSKIANĂ A INTERFERENŢELOR   Miron Costina Violeta – profesor Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj   “Proza lui Macedonski este exclusiv poetică și când se...

Read more

Tematica activitatilor de educatie rutie…

TEMATICA ACTIVITĂŢILOR DE EDUCAŢIE RUTIERĂ ABORDARE DIDACTICĂ   În vederea realizării unei educaţii rutiere eficiente, continue şi coerente a preşcolarilor şi elevilor, educatorilor li se recomandă: - abordarea transdisciplinară (utilizarea contextelor rutiere ca studii...

Read more

Noile educatii

NOILE EDUCATII   Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane....

Read more

Dezvoltarea personalitatii elevului prin…

DEZVOLTAREA PERSONALITĂŢII ELEVULUI PRIN ACŢIUNI DE VOLUNTARIAT Profesor Roxana Monica Paraschiv Şcoala Gimnazială Tărlungeni, Jud. Braşov Voluntariatul este o activitate ce poate dezvolta armonios personalitatea unui elev care învaţă...

Read more

Calendarul concursurilor nationale scola…

Calendarul concursurilor nationale scolare 2015 cu finantare   Vezi Calendarul concursurilor nationale scolare finantate de catre MECS organizate in anul 2014-2015, respectiv: ·         concursuri scolare pe domenii/discipline de studiu (limba materna, limba engleza,...

Read more

Calendar de desfasurare pentru evaluarea…

Calendar de desfasurare pentru evaluarea nationala in anul 2014   Iata Calendarul de desfasurare a Evaluarii Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a in anul scolar 2013-2014, componenta din Calendarul Evaluarii Nationale 2014,...

Read more