|
|
Metodologia examenului de bacalaureat 2011 |
Joi, 02 Septembrie 2010 19:03 |
Bacalaureat 2011: Metodologia examenului de bacalaureat 2011
ORDONANTA DE URGENTA nr. 73 din 30 iunie 2010 pentru modificarea Legii invatamantului nr. 84/1995
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 1 iulie 2010
Avand in vedere ca experienta organizarii si desfasurarii examenului de bacalaureat 2011, in structura prevazuta de Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pune in evidenta faptul ca numarul extrem de mare de optiuni pe care le pot exprima elevii la unele probe genereaza dificultati in organizarea examenului, iar numarul mare de probe necesita resurse umane, materiale si conduce la costuri apreciabile, reprezentand un important factor de stres pentru candidati, tinand cont de faptul ca probele orale, cuprinse in structura examenului de bacalaureat 2011 anterioara anului scolar 2009-2010, conduc pentru majoritatea covarsitoare a candidatilor la obtinerea unor note mari, fara ca acest lucru sa aiba relevanta ulterioara in continuarea studiilor sau pe piata muncii, si ca sustinerea unor evaluari care sa ateste nivelul de competenta lingvistica sau digitala este mult mai relevanta pentru absolvent, contribuind la cresterea sanselor de angajare ale acestuia, avand in vedere necesitatea de a oferi absolventilor invatamantului liceal posibilitatea de a li se evalua si certifica competentele lingvistice de comunicare in limba materna si intr-o limba de circulatie internationala, precum si competentele digitale, competentele generale si specifice formate pe durata invatamantului liceal, necesare pentru integrarea acestora in societatea cunoasterii, pentru a asigura tuturor si fiecaruia implinirea si dezvoltarea personala, incluziunea sociala si cetatenia activa si ocuparea unui loc de munca, tinand cont de necesitatea standardizarii evaluarilor nationale pentru a asigura obiectivitatea si credibilitatea evaluarilor si pentru a asigura relevanta acestora in raport cu progresul scolar al elevilor, precum si pentru a raporta rezultatele invatarii la standardele europene, avand in vedere ca, pentru anul 2010, a fost modificata, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 privind reglementarea unor masuri pentru organizarea examenului national de bacalaureat 2011 in anul scolar 2009-2010, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 384/2009, structura examenului de bacalaureat 2011 prevazuta de Legea nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa acelasi model propus in prezenta ordonanta de urgenta si ca, in anul 2010, examenul de bacalaureat 2011 a fost sustinut dupa noua structura, tinand cont de faptul ca Legea nr. 384/2009 a aprobat prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 97/2009 doar pentru anul scolar 2009-2010, iar in cazul neadoptarii prezentului act legislativ, elevii vor trebui sa sustina examenul de bacalaureat 2011 conform structurii care a fost valabila pana in anul 2009, cu toate efectele negative care au fost constatate, avand in vedere ca este firesc ca elevii sa cunoasca din timp structura examenului de bacalaureat 2011, ceea ce le permite sa se pregateasca pentru sustinerea cu succes a acestuia, tinand cont ca revenirea la vechea forma a examenului de bacalaureat 2011 nu are o justificare metodologica sau curriculara si va crea confuzii in primul rand in randul elevilor si al parintilor, dar si in randul cadrelor didactice, care si-au orientat predarea catre noua modalitate de evaluare, tinand cont de nevoia de a asigura un sistem de evaluare predictibil si pentru a evita schimbarile nejustificate de structura a examenului national de bacalaureat 2011, pentru solutionarea situatiilor exceptionale in care cadrele didactice din invatamantul superior se afla in imposibilitatea de a-si indeplini functia de presedinte al unei comisii de bacalaureat 2011, pentru care au fost numite prin ordin al ministrului, avand in vedere faptul ca, potrivit prevederilor legale, metodologia de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat 2011 2011 trebuie data publicitatii pana la data de 31 august 2010, intrucat toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 26, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
(4) Examenul national de bacalaureat 2011 consta in sustinerea urmatoarelor probe: A. proba de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana;
B. proba de evaluare a competentelor lingvistice de comunicare orala in limba materna, pentru elevii care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;
C. proba de evaluare a competentelor lingvistice intr-o limba de circulatie internationala studiata pe parcursul invatamantului liceal.
Rezultatul evaluarii se exprima prin nivelul de competenta corespunzator Cadrului european comun de referinta pentru limbi. Elevii care promoveaza, pe parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice in limbi straine au dreptul la recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la aceste examene, la cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului;
D. proba de evaluare a competentelor digitale.
Rezultatul evaluarii se exprima prin nivelul de competenta, in raport cu standardele europene recunoscute in domeniu. Elevii care promoveaza, pe parcursul invatamantului preuniversitar, examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale au dreptul la recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la aceste examene, la cerere si conform unei metodologii aprobate prin ordin al ministrului;
E. probe scrise de evaluare a competentelor formate pe durata invatamantului liceal, dupa cum urmeaza:
a) proba scrisa la limba si literatura romana - proba comuna pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializarile;
b) proba scrisa la limba si literatura materna - proba comuna pentru elevii de la toate filierele, profilurile si specializarile, care au urmat studiile liceale intr-o limba a minoritatilor nationale;
c) o proba scrisa, diferentiata in functie de filiera, profil si specializare, dupa cum urmeaza: (i) matematica - pentru profilul real din filiera teoretica, pentru filiera tehnologica sau, dupa caz, pentru filiera vocationala;
(ii) istorie - pentru profilul umanist din filiera teoretica sau, dupa caz, pentru filiera vocationala; d) o proba scrisa la care elevul poate opta, in conformitate cu filiera, profilul si specializarea urmate, pentru una dintre disciplinele cuprinse in urmatoarele doua grupe de discipline:
(i) fizica, chimie, biologie sau informatica;
(ii) geografie, filosofie, logica si argumentare, economie, psihologie si, dupa caz, sociologie.
2. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
Art. 27.
(1) Examenul national de bacalaureat 2011 se considera promovat de catre absolventii invatamantului secundar superior liceal care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au sustinut probele prevazute la art. 26 alin. (4) lit. A-D;
b) au sustinut toate probele scrise prevazute la art. 26 alin. (4) lit. E si au obtinut cel putin nota 5 la fiecare dintre acestea;
c) media aritmetica, calculata cu doua zecimale exacte, a notelor obtinute la probele scrise precizate la art. 26 alin. (4) lit. E este cel putin 6.
(2) Media obtinuta la examenul national de bacalaureat 2011 este media aritmetica calculata cu doua zecimale exacte a notelor obtinute la probele scrise prevazute la art. 26 alin. (4) lit. E.
(3) In urma promovarii examenului national de bacalaureat 2011, absolventului i se elibereaza diploma de bacalaureat 2011.
(4) Absolventilor clasei a XII-a/a XIII-a care au sustinut evaluarile prevazute la art. 26 alin. (4) lit. A-D li se elibereaza certificate care atesta nivelul de competenta lingvistica, respectiv nivelul de competenta digitala. Eliberarea acestor certificate nu este conditionata de promovarea probelor scrise prevazute la art. 26 alin. (4) lit. E.
(5) In cazul nepromovarii examenului national de bacalaureat 2011 pot fi recunoscute in sesiunile urmatoare, la cerere, rezultatele la evaluarile sustinute conform art. 26 alin. (4) lit. A-D, respectiv rezultatele la probele scrise prevazute la art. 26 alin. (4) lit. E care au fost promovate cu cel putin nota 5.
(6) In decursul unui an scolar se organizeaza doua sesiuni ale examenului national de bacalaureat 2011.
(7) Candidatii pot sustine examenul national de bacalaureat 2011 si examenul de certificare a competentelor profesionale, fara taxa, de cel mult doua ori. Prezentarile ulterioare la aceste examene sunt conditionate de achitarea unor taxe stabilite de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.
(8) Probele prevazute la art. 26 alin. (4) lit. A-D se organizeaza si se desfasoara la nivelul unitatii de invatamant din care provin candidatii, in fata unei comisii prezidate de directorul unitatii de invatamant si numite prin decizie a inspectorului scolar general, in conditiile stabilite prin metodologia prevazuta la art. 26 alin. (7).
(9) Probele scrise din examenul national de bacalaureat 2011, prevazute la art. 26 alin. (4) lit. E, se sustin dupa incheierea anului scolar, in fata unei comisii numite de inspectoratul scolar, in conditii stabilite prin metodologia prevazuta la art. 26 alin. (7).
(10) Comisia prevazuta la alin. (9) este condusa de un presedinte, numit prin ordin al ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului dintre cadrele didactice universitare de predare, avand titlul stiintific de doctor. In situatii bine justificate, poate fi numit in functia de presedinte si un cadru didactic din invatamantul liceal, avand gradul didactic I si performante profesionale deosebite, titular in alta unitate de invatamant decat cea din care provin elevii care sustin probele scrise ale examenului national de bacalaureat 2011.
(11) Comisia prevazuta la alin. (9) este alcatuita din profesori de la alte unitati de invatamant decat cele din care provin elevii care sustin probele scrise ale examenului national de bacalaureat 2011.
(12) Numarul comisiilor prevazute la alin. (9) si numarul unitatilor de invatamant in care se desfasoara probele scrise din examenul national de bacalaureat 2011 se stabilesc de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, la propunerea inspectoratelor scolare.
(13) Rezultatele examenului national de bacalaureat 2011 sunt publice.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 18:02 |
|
ACTIVITĂȚILE EXTRACURRICULARE ȘI IMPACTUL ACESTORA ASUPRA DEZVOLTĂRII PERSONALITĂȚII PREȘCOLARULUI
Prof. RĂȘCHITOR SIMONA
Școala gimnazială C-TIN PANTIRU GRINȚIEȘ, NEAMȚ
Oricât ar fi de importantă educaţia realizată prin procesul de învăţământ, aceasta nu... Read more
L' ATTAQUE DU MOULIN
(fragment)
Andone Crenguța - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov
La nouvelle L' attaque du Moulin, publieé en 1877, s'... Read more
DEZVOLTAREA CAPACITĂȚILOR INTELECTUALE
PRIN INTERMEDIUL ACTIVTĂȚILOR MATEMATICE ÎN GRĂDINIȚĂ
Ed. Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr. 1 Reghin
Rezumat
... Read more
JOCURILE DIDACTICE
MIJLOC DE ACTIVIZARE A ELEVILOR DIN CLASELE I-IV ŞI
DE CULTIVARE A INTERESULUI PENTRU ACTIVITATEA DE ÎNVĂŢARE
Înv. Gligor Dana
Şcoala Gimnazială Vidra
Jocul este o activitate primordială a copilului de vârstă... Read more
O PLEDOARIE PENTRU ABORDAREA METODELOR
ACTIV-PARTICIPATIVE LA CLASÃ
Înv. Damian Liliana
Şcoala cu clasele I-VIII Vãdeni, Jud. Brãila
Activitatea de instruire a elevilor care se desfãsoarã în scoalã tinde spre o formã optimalã... Read more
ZICEREA ÎN FOLCLOR – SUB SEMNUL FORMALIZĂRII
Zicerea în folclor este guvernată de fenomenologia faptelor (oralitatea, caracterul colectiv, tradiţional, sincretismul limbajelor), care imprimă textului popular coordonate specifice, modalităţi structurale şi... Read more
MUNCA INDEPENDENTĂ ŞI JOCURILE DIDACTICE, ÎN CICLUL PRIMAR
înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
Activitatea independentă a elevilor constituie deopotrivă mijloc şi scop al demersului didactic. Din acest punct de vedere,... Read more
Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene 2013
Vezi Calendarul Activitatilor Educative Regionale si Interjudetene – anul 2013, fara finantare MEN.
Read more
EDUCAȚIA ÎN SOCIETATEA GLOBALIZATÃ.
CONCEPTELE LIFELONG ȘI LIFEWIDE LEARNING
Alexandra Pepelea, profesor
Grup Școlar Tehnic de Transporturi Iași
Opțiunea pentru învãțarea pe tot parcursul vieții înseamnã, în societatea globalizatã de astãzi, acceptarea tuturor… CHESTIONAR PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR
1. Vă place să vă uitaţi la TV?
DA
NU
2. Vă place să utilizaţi computerul?
DA
NU
3. În ce măsură vă… ECHILIBRUL PSIHOSOMATIC ÎN VIAŢA COTIDIANĂ
Mureşan-Chira Gabriel
Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca
Tentaţiile lumii contemporane pot destabiliza echilibrul psihosomatic al unui individ în aşa fel încât defazarea triadei corp-… IMPLEMENTAREA UNUI PROGRAM PERSONALIZAT DE RECUPERARE A RĂMÂNERII ÎN URMĂ LA ÎNVĂȚĂTURĂ
Prof.înv. preșcolar Ciolan Laura Elena
G.P.P. ”Sfântul Nicolae” Câmpulung, Argeș
Rezumat
Acest articol conține un studiu de caz al unui copil de… PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS
Prof. Dumitru Maria Magdalena
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești
Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole… CUNOAŞTEREA COPILULUI, PREMISA
PENTRU O CORECTĂ TRATARE INDIVIDUALĂ DIFERENŢIATĂ
Institutor Mihaela CUCU
Şcoala cu clasele I-VIII, Peretu, jud. Teleorman
A cunoaşte un elev înseamnă a descifra notele dominante ale personalităţii sale, a înţelege…
DESPRE RAȚIUNE ȘI SENTIMENTE
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara
Rezumat: Omul este un complex de sentimente și rațiune.
Cuvinte…
CONFLICTELE ELEV-FAMILIE
Andone Crenguţa - profesor
Colegiul Tehnic de Transporturi Braşov
„Când părinţii se mulţumesc să-i lase pe copii în voia lor, iar copiii nu mai ţin seamă de cuvintele părinţilor, când…
AMINTIRI DESPRE ARGHEZI
Prof. Mihalcea Carla
Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov
Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice.
Cuvinte cheie: poet,…
|
|