|
|
Metodologie de organizare si desfasurare la proba de verificare pentru cunostinte de limba moderna pentru admitere la liceu cu program bilingv |
Luni, 05 Martie 2012 00:00 |
METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE
SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE
A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA
pentru admiterea in anul scolar 2011-2012
in clasele a IX-a cu program bilingv
de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala
Art. 1. a) Unitatile de invatamant care au in structura lor clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne vor organiza, pentru admiterea in clasa a IX-a la aceste clase, o proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
b) Proba se organizeaza in centre stabilite de comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, in perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat.
Art. 2. Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna se alcatuiesc in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a, pentru limba moderna intai de studiu (L1).
Art. 3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna sunt unice la nivelul judetului/municipiului Bucuresti. Acestea se elaboreaza de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de elaborare a subiectelor, formata din profesori de specialitate (care nu au rude in concurs) si sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
b) Comisia mentionata la alin. a) este numita prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
c) Comisiile de examinare si evaluare pentru proba de verificare a cunostintelor de limba
moderna functioneaza in centre de examen, la care sunt arondate liceele cu clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne. Comisiile de examinare si evaluare se numesc prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
d) In fiecare centru de examen in care se organizeaza proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, se numeste, prin decizie a inspectorului scolar general, si o comisie de contestatii, formata din cadre didactice de specialitate, altele decat cele care sunt numite in comisiile de examinare si evaluare. Comisiile de contestatii se numesc la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
4. Examenul de verificare a cunostintelor de limba moderna consta din doua probe:
a) Proba scrisa, pentru care se acorda un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orala, pentru care se acorda un punctaj maxim de 30 de puncte.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
2
5. a) Subiectul pentru proba scrisa va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunostintelor de gramatica si vocabular (tip text lacunar, alegere multipla, exercitii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisa se pot depune contestatii, la centrul la care s-a desfasurat proba, in
perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in inva_amantul liceal de stat.
6. a) Proba orala va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de
examinare si evaluare si vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct.3);
- raspuns la patru intrebari (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: doua intrebari de
intelegere globala, doua intrebari de intelegere in detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performan_ei la proba orala se vor aplica urmatoarele criterii:
_ Vocabular si elemente de constructie a comunicarii:
10 p – elevul foloseste bine un numar mare de unitati lexicale/gramaticale, care ii permit sa-si
exprime bine ideile; face putine greseli;
8 p – elevul foloseste un numar suficient de mare de unitati lexicale/structuri gramaticale, se exprima clar, fara a-si cauta cuvintele; greselile facute nu impiedica comunicarea;
6 p – elevul are cunostinte lexicale/gramaticale satisfacatoare, exprima idei cu o oarecare
ezitare/greseli, dar realizeaza comunicarea;
4 p – elevul foloseste putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greseli, comunicarea este dificila;
2 p – elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greseli, nu poate
realiza comunicarea;
_ Intelegerea contextului si fluenta exprimarii:
10 p – elevul se exprima fluent si spontan; raspunsul dovedeste intelegerea in detaliu a temei;
8 p – elevul se exprima fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-si cauta structura
lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o buna intelegere a temei;
6 p – elevul se exprima inteligibil, cu mici pauze pentru a-si cauta structura lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o intelegere globala satisfacatoare a temei;
4 p – elevul foloseste enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitari; raspunsul dovedeste o defectuoasa intelegere a temei;
2 p – elevul nu poate produce decat enunturi scurte, fara legatura cu contextul, cu pauze mari intre ele; raspunsul dovedeste ca nu a inteles tema.
_ Pronuntia si intonatia
10 p – elevul are o pronuntie apropiata de pronuntia standard;
8 p – elevul are o pronuntie buna, cu putine abateri de la norma;
6 p – elevul are o pronuntie acceptabila, care permite realizarea comunicarii cu usurinta;
4 p – elevul are o pronuntie defectuoasa, care impiedica comunicarea;
2 p - pronuntia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestatii la proba orala.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
3
7. a) Profesorii examinatori acorda puncte candidatului la fiecare din cele doua probe. Media aritmetica a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare proba, reprezinta punctajul final al candidatului la proba respectiva.
Punctajele finale obtinute la cele doua probe (scrisa si orala) se aduna, iar rezultatul se imparte la 10, obtinandu-se astfel nota finala a candidatului.
b) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunostintelor de limba moderna se afiseaza, in perioada prevazuta de calendarul admiterii, la avizierul scolii in care s-a desfasurat proba.
8. a) Candidatii care au sustinut si au promovat proba de verificare a cunostintelor de limba moderna vor putea opta, in liceul la care au fost repartizati, pentru clasele cu predare intensiva a
unei limbi moderne, fara a mai sustine alta proba de verificare a cunostintelor de limba.
b) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi moderne a
candidatilor care au sustinut proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, mentionata la lit. a), mai raman locuri libere, unitatile de invatamant organizeaza o proba de verificare a cunostintelor de limba.
c) Proba mentionata la lit. b) se va desfasura intr-o perioada care va fi anuntata de conducerea unitatii de invatamant si care va fi afisata la avizierul scolii, odata cu listele candidatilor admisi in clasa a IX-a.
d) Comisia de elaborare a subiectelor in vederea evaluarii si testarii candidatilor care doresc sa fie inscrisi la clase cu predare intensiva a unei limbi moderne, se constituie la nivelul unitatii scolare, cu aprobarea inspectorului de specialitate.
e) Pentru testarea candidatilor pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne, se aplica acelasi tip de proba, cu aceeasi structura ca la clasele bilingve. Subiectele vor fi elaborate in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu si vor fi avizate de inspectorul de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
f) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
g) Elevii vor primi note la proba mentionata la lit. b), dar inscrierea la clasa intensiva se va face in ordinea descrescatoare a mediei de admitere. In cazul in care, pe ultimul loc, sunt mai multi candidati cu medii de admitere egale, ei vor fi admisi la clasa cu predare intensiva a limbii moderne in ordinea descrescatoare a notelor de la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
UTILIZAREA INSTRUMENTULUI DUSTBIN GAME ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Laura
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Dustbin Game este un instrument cu ajutorul căruia se pot crea resurse educaționale. Articolul... Read more
CARACTERUL
Ca latura relationala a personalitatii, „responsabila" de felul in care oamenii interactioneaza unii cu altii in cadrul societatii, caracterul a fost definit cel mai adeseori ca o pecete sau amprenta... Read more
BLACKNESS VS. WHITENESS IN THE EARLY FILM INDUSTRY
Burghiu Iuliana-Florina,
Grup Şcolar “Sfânta Maria”, Galaţi
This article is a theoretical attempt to present the background of the early film industry, which... Read more
STUDIU ASUPRA EFECTELOR
CONSTRUCTIVE ŞI/SAU DESTRUCTIVE ALE CONFLICTULUI
Raluca-Nicoleta Iancău, Profesor limba şi literatura română
Colegiul Naţional de Informatică Gr. Moisil - Braşov, Braşov
Articolul este urmarea unui studiu efectuat într-un mediu formal... Read more
PREGĂTIREA PREŞCOLARILOR PENTRU SCRIS
MIJLOACE ŞI FORME DE REALIZARE
Prof. Înv. Preşc. Barbu Stela
Grădiniţa P.N. Nr. 6 Lugoj Structură A
Grădiniţei Pp. Nr.2 Lugoj
Învăţământului preşcolar îi... Read more
LE « DISCOURS RAPPORTE » (DR)
– UN USAGE MODERNE
Lector ILIE MINESCU
Universitatea de Vest TIMIŞOARA
Parler de discours rapporté, de discours direct et indirect est un usage moderne pour désigner des faits grammaticaux... Read more
EXPERIMENTUL DIDACTIC - METODĂ FUNDAMENTALĂ ÎN STUDIUL BIOLOGIEI
Profesor: Cocoş Alina Magdalena,
Şcoala Gimnazială "ŞT.O.IOSIF", Tecuci
Rezumat: Pornind de la definiţia experimentului ca metodă fundamentală în învăţarea biologiei, articolul aduce în... Read more
EVOLUȚIA GEOMETRIE DIFERENȚIALE ÎN ROMÂNIA
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Geometria diferențială este o ramură a matematicii, care îmbină geometria... Read more
PROFIL DE PERSONALITATE AL ELEVULUI CREATIV
Profesor Maria Ritivoi
Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara
Lucrarea prezintă un profil de personalitate al elevului de liceu, care învaţă discipline economice.
Ansamblul tuturor trăsăturilor de personalitate…
ROLUL MANAGERULUI IN ÎN INIȚIEREA ȘI DERULAREA PROIECTELOR DE PARTENERIAT GRĂDINIȚĂ- COMUNITATE
Prof. înv. preprimar Fuștei Maria,
Grădinița Cu Program Prelungit Nr. 6 Buzău
… Ordin privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a inspectoratelor scolare
STUDIU ŞTIINŢIFIC PRIVIND
STABILIZAREA ŞI LIMPEZIREA VINURILOR CU BENTONITĂ
Profesor Ciobanu Ileana
Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Craiova, Dolj
Rezumat
Bentonizarea, ca orice tratament, trebuie să corespundă scopului pentru… CREATIVITATEA ŞI INOVAŢIA – PREMISE
ALE PERFORMANŢEI ÎN EDUCAŢIE
Profesor Magaz Georgeta
Liceul Teoretic “Callatis”
În contextul actual, al schimbărilor rapide, al competiţiei acerbe şi accelerate care…
Echivalare studii universitare de scurta durata
Printr-o nota a MEN nr. 5211 din 08.10.2013 suntem informati privind organizarea unei noi sesiuni de echivalare (sesiunea 2013-2014) pe baza ECTS/SECT a invatamantului universitar… STUDIU PRIVIND SITUAŢIA DEŞEURILOR ÎN MUNICIPIUL BRAŞOV
Constantin Elena Mădălina
Prof Geografie - Şcoala Generală nr. 6 Iacob Mureşianu
Rezumat: Odată cu dezvoltarea economică a oraşului Braşov începută în a doua jumatate a… STANDARDE PROFESIONALE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
Prof. Achim Maria
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalau
MOTTO:
„Nu-i ÎNVEŢI pe copii
nici ceea ce ŞTII,
nici ceea ce VREI
ci ceea ce EŞTI.”
Prin natura umană, ne dorim…
AMINTIRI DESPRE ARGHEZI
Prof. Mihalcea Carla
Şcoala nr.1 Pantelimon-Ilfov
Întreaga creaţie a acestui mare scriitor, Tudor Arghezi, relevă complicatele probleme ale omului modern, spirit complex, confruntat cu realităţi diverse şi dinamice.
Cuvinte cheie: poet,…
|
|