|
|
Metodologie de organizare si desfasurare la proba de verificare pentru cunostinte de limba moderna pentru admitere la liceu cu program bilingv |
Luni, 05 Martie 2012 00:00 |
METODOLOGIA DE ORGANIZARE SI DESFASURARE
SI STRUCTURA PROBEI DE VERIFICARE
A CUNOSTINTELOR DE LIMBA MODERNA
pentru admiterea in anul scolar 2011-2012
in clasele a IX-a cu program bilingv
de predare a unei limbi moderne de circulatie internationala
Art. 1. a) Unitatile de invatamant care au in structura lor clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne vor organiza, pentru admiterea in clasa a IX-a la aceste clase, o proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
b) Proba se organizeaza in centre stabilite de comisia de admitere judeteana/a municipiului Bucuresti, in perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in invatamantul liceal de stat.
Art. 2. Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna se alcatuiesc in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a, pentru limba moderna intai de studiu (L1).
Art. 3. a) Subiectele pentru proba de verificare a cunostintelor de limba moderna sunt unice la nivelul judetului/municipiului Bucuresti. Acestea se elaboreaza de catre comisia judeteana/a municipiului Bucuresti de elaborare a subiectelor, formata din profesori de specialitate (care nu au rude in concurs) si sunt aprobate de inspectorul de specialitate sau de un profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
b) Comisia mentionata la alin. a) este numita prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
c) Comisiile de examinare si evaluare pentru proba de verificare a cunostintelor de limba
moderna functioneaza in centre de examen, la care sunt arondate liceele cu clase cu predare in regim bilingv a unei limbi moderne. Comisiile de examinare si evaluare se numesc prin decizie a inspectorului scolar general, la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
d) In fiecare centru de examen in care se organizeaza proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, se numeste, prin decizie a inspectorului scolar general, si o comisie de contestatii, formata din cadre didactice de specialitate, altele decat cele care sunt numite in comisiile de examinare si evaluare. Comisiile de contestatii se numesc la propunerea inspectorului scolar de specialitate sau a unui profesor metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
4. Examenul de verificare a cunostintelor de limba moderna consta din doua probe:
a) Proba scrisa, pentru care se acorda un punctaj maxim de 70 de puncte, din care 10 din oficiu;
b) Proba orala, pentru care se acorda un punctaj maxim de 30 de puncte.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
2
5. a) Subiectul pentru proba scrisa va cuprinde itemi obiectivi pentru verificarea cunostintelor de gramatica si vocabular (tip text lacunar, alegere multipla, exercitii de corectare etc.), conform programei clasei a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu.
b) Timpul afectat probei scrise este de 60 minute.
c) Pentru proba scrisa se pot depune contestatii, la centrul la care s-a desfasurat proba, in
perioada prevazuta de metodologia de organizare si desfasurare a admiterii in inva_amantul liceal de stat.
6. a) Proba orala va consta din:
- descrierea unei imagini/citirea unui text (aflate pe un bilet semnat de membrii comisiei de
examinare si evaluare si vizat de inspectorul de specialitate/profesor metodist, conform pct.3);
- raspuns la patru intrebari (scrise pe bilet) referitoare la imagine/text: doua intrebari de
intelegere globala, doua intrebari de intelegere in detaliu a textului.
b) Pentru evaluarea performan_ei la proba orala se vor aplica urmatoarele criterii:
_ Vocabular si elemente de constructie a comunicarii:
10 p – elevul foloseste bine un numar mare de unitati lexicale/gramaticale, care ii permit sa-si
exprime bine ideile; face putine greseli;
8 p – elevul foloseste un numar suficient de mare de unitati lexicale/structuri gramaticale, se exprima clar, fara a-si cauta cuvintele; greselile facute nu impiedica comunicarea;
6 p – elevul are cunostinte lexicale/gramaticale satisfacatoare, exprima idei cu o oarecare
ezitare/greseli, dar realizeaza comunicarea;
4 p – elevul foloseste putine structuri lexicale/gramaticale, face multe greseli, comunicarea este dificila;
2 p – elevul are un bagaj lexical/gramatical insuficient, face foarte multe greseli, nu poate
realiza comunicarea;
_ Intelegerea contextului si fluenta exprimarii:
10 p – elevul se exprima fluent si spontan; raspunsul dovedeste intelegerea in detaliu a temei;
8 p – elevul se exprima fluent, cu pauze aproape insesizabile pentru a-si cauta structura
lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o buna intelegere a temei;
6 p – elevul se exprima inteligibil, cu mici pauze pentru a-si cauta structura lexicala/gramaticala potrivita; raspunsul dovedeste o intelegere globala satisfacatoare a temei;
4 p – elevul foloseste enunturi incomplete, cu pauze lungi si dese ezitari; raspunsul dovedeste o defectuoasa intelegere a temei;
2 p – elevul nu poate produce decat enunturi scurte, fara legatura cu contextul, cu pauze mari intre ele; raspunsul dovedeste ca nu a inteles tema.
_ Pronuntia si intonatia
10 p – elevul are o pronuntie apropiata de pronuntia standard;
8 p – elevul are o pronuntie buna, cu putine abateri de la norma;
6 p – elevul are o pronuntie acceptabila, care permite realizarea comunicarii cu usurinta;
4 p – elevul are o pronuntie defectuoasa, care impiedica comunicarea;
2 p - pronuntia elevului nu permite comunicarea.
c) Nu se admit contestatii la proba orala.
Anexa IV la ordinul MECTS nr. 4802/ 31.08.2010, privind organizarea si desfasurarea admiterii in invatamantul
liceal de stat pentru anul scolar 2011-2012
_____________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Admiterea in invatamantul liceal de stat - 2011
3
7. a) Profesorii examinatori acorda puncte candidatului la fiecare din cele doua probe. Media aritmetica a punctajelor acordate de cei doi evaluatori la fiecare proba, reprezinta punctajul final al candidatului la proba respectiva.
Punctajele finale obtinute la cele doua probe (scrisa si orala) se aduna, iar rezultatul se imparte la 10, obtinandu-se astfel nota finala a candidatului.
b) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
c) Rezultatele finale ale probelor de verificare a cunostintelor de limba moderna se afiseaza, in perioada prevazuta de calendarul admiterii, la avizierul scolii in care s-a desfasurat proba.
8. a) Candidatii care au sustinut si au promovat proba de verificare a cunostintelor de limba moderna vor putea opta, in liceul la care au fost repartizati, pentru clasele cu predare intensiva a
unei limbi moderne, fara a mai sustine alta proba de verificare a cunostintelor de limba.
b) Daca, dupa repartizarea la clasele cu predare in regim intensiv a unei limbi moderne a
candidatilor care au sustinut proba de verificare a cunostintelor de limba moderna, mentionata la lit. a), mai raman locuri libere, unitatile de invatamant organizeaza o proba de verificare a cunostintelor de limba.
c) Proba mentionata la lit. b) se va desfasura intr-o perioada care va fi anuntata de conducerea unitatii de invatamant si care va fi afisata la avizierul scolii, odata cu listele candidatilor admisi in clasa a IX-a.
d) Comisia de elaborare a subiectelor in vederea evaluarii si testarii candidatilor care doresc sa fie inscrisi la clase cu predare intensiva a unei limbi moderne, se constituie la nivelul unitatii scolare, cu aprobarea inspectorului de specialitate.
e) Pentru testarea candidatilor pentru clasele cu predare intensiva a unei limbi moderne, se aplica acelasi tip de proba, cu aceeasi structura ca la clasele bilingve. Subiectele vor fi elaborate in conformitate cu programa scolara de clasa a VIII-a pentru limba moderna intai de studiu si vor fi avizate de inspectorul de specialitate sau de un metodist, desemnat de inspectorul de specialitate (in cazul in care inspectorul nu este specialist in limba pentru care se elaboreaza subiectele).
f) Se considera admis la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna elevul care a obtinut minimum nota 6.
g) Elevii vor primi note la proba mentionata la lit. b), dar inscrierea la clasa intensiva se va face in ordinea descrescatoare a mediei de admitere. In cazul in care, pe ultimul loc, sunt mai multi candidati cu medii de admitere egale, ei vor fi admisi la clasa cu predare intensiva a limbii moderne in ordinea descrescatoare a notelor de la proba de verificare a cunostintelor de limba moderna.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
SPORT ŞI ALIMENTAŢIE SĂNĂTOASĂ
Prof. Adrian-Grigore Antal
Liceul Teoretic „O.C. Tăslăuanu”
Topliţa, Harghita
More and more countries around the world presents alarming statistics on absolutely unhealthy lifestyle that... Read more
THE DIRECT OBJECT - A STUDY ON TRADITIONAL AND MODERN APPROCHES
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
In pre-theoretical grammars the direct object was frequently... Read more
Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit 2013
Vezi Metodologia si criteriile privind acordarea gradatiei de merit in invatamantul preuniversitar, publicate in Monitorul Oficial 17 din 9 ianuarie 2013 (M.... Read more
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE
Profesor Silvia Baltă,
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al... Read more
STIMULAREA CREATIVITĂŢII ÎN CADRUL ORELOR DE ISTORIE
(METODA FISHBOWL ŞI STARBURSTING)
Profesor Adrian Şulic
Grup Şcolar „Regina Maria”, Dorohoi, Botoşani
Formele organizate de instrucţie îşi aduc în mod diferenţiat aportul în dezvoltarea... Read more
DIMENSIUNILE CRIZEI EDUCAȚIONALE ȊN ROMÂNIA
Negoiţă Anca-Roxana
Şcoala Gimnazială Călineşti, Floreşti-Prahova
REZUMAT:
Criza educaţiei pare a consta în lipsa de motivare a elevilor, conjugată în acelaşi timp, cu o demotivare la fel... Read more
CALITATE ŞI EFICIENŢĂ DIDACTICĂ
PRIN UTILIZAREA METODELOR MODERNE
Prof. Adriana-Cristina Rădoi
Grădiniţa cu Program Prelungit Nr.1, Tg-Jiu
Implementarea educaţiei centrată pe copil prin utilizarea metodelor şi tehnicilor active de învăţare este din... Read more
EDUCAȚIE FĂRĂ FRONTIERE
RELAȚIA GRĂDINIȚĂ-ȘCOALĂ-FAMILIE-SOCIETATE
Prof. înv. preșc. State-Titirișcă Alexandra,
Grădinița P.P. Piticot, Slobozia, Ialomița
Dezideratul învățământului preșcolar este de a oferi sprijin competent pentru dezvoltarea armonioasă în plan... Read more
STUDIU – PRIVIND RELAŢIA DINTRE IMPLICAREA ELEVILOR ÎN ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ŞI COMPORTAMENTELE LOR AGRESIVE
Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Acest studiu are la bază ideea… EDUCAŢIA INCLUZIVĂ
Institutor Herczeg Monica,
Şcoala cu clasele I-VIII Dudeştii Noi
Motto: "Toţi trăim sub acelaşi cer dar nu toţi avem acelaşi orizont."
Konrad Adenauer
Excluderea copiilor, tinerilor şi adulţilor de… LEGĂTURILE FUNCȚIONALE DINTRE ROFESOR, ELEV ȘI PĂRINTE
Prof. Comănescu Marghioala
Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău
Rolul conducător în procesul de educație îl are fără îndoială școala, dar în calitatea sa…
METODE INTERACTIVE
ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV LA BIOLOGIE
DURNEA ANCUŢA-OANA
COLEGIUL NAŢIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD
Sinonime pentru Pentru învățământul modern metodele interactive constituie un instrument de organizare și conducere a activității…
SCRIEREA ÎN VIAȚA DE ZI CU ZI
Ielciu Lucica, profesoară de limba și literatura română
Școala Gimnazială Nicolae Titulescu, Cluj-Napoca
A scrie înseamnă înainte…
RELAȚII DINAMICE ÎN CADRUL TERAPIEI EDUCAȚIONALE COMPLEXE ȘI INTEGRATE
Profesor educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/… Ordin nr. 5106/01.09.2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de realizare a raportului de activitate în vederea obţinerii gradaţiei de merit pentru personalul didactic de predare din învăţământul preuniversitar
Norme… NOTES SUR LA COMPREHENSION
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire…
Metodologia predarii disciplinei religie
in invatamantul preuniversitar
Vezi Ordinul M.E.C.S. nr. 5232/14.09.2015 privind aprobarea Metodologiei de organizare a predarii disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar.
|
|