|
|
Metodologie gradatie de merit 2013 modificari |
Marţi, 12 Februarie 2013 19:22 |
Metodologie gradaţie de merit 2013 modificări
Vezi Ordin 3.155 din 02.06.2013 pentru modificarea și completarea Metodologiei și a criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.211/2012. a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 90/12.02.2013).
În baza prevederilor art. 264 și 284 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu modificările și completările ulterioare și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative, ministrul educației naționale emite prezentul ordin.
Art. I - Metodologia și criteriile privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.211/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, ParteaI, nr. 17 din 9 ianuarie 2013, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. - (1) Numărul de gradații care se acordă se calculează astfel: din numărul stabilit prin aplicarea a 16% din totalul posturilor didactice existente la nivelul inspectoratului școlar se scade numărul de gradații aflate în plată, având în vedere că gradația de merit se acordă pe o perioadă efectivă de 5 ani, fără a fi luate în calcul perioadele de suspendare a contractului individual de muncă din motive neimputabile angajatului sau de exercitare a unei funcții publice.”
2. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Personalul didactic titular menținut în activitate, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, respectiv personalul didactic care a avut calitatea de titular care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare, raportată la data de 1 septembrie 2013, și căruia i s-a recunoscut calitatea de titular, în condițiile prevăzute la art. 284 alin. (6) și (7) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, aflat în plata gradației de merit la data pensionării poate beneficia de gradație de merit, pe perioada menținerii ca titular în învățământul preuniversitar, până la încheierea perioadei de acordare a gradației de merit, fără a lua în calcul perioada în care acesta nu a mai avut calitate de titular, cu încadrarea în numărul stabilit de gradații.”
3. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. - (1) Punctajul se aplică în mod unitar pentru toate funcțiile didactice și se stabilește în comisia paritară de la nivelul inspectoratului școlar, ținând seama de ponderea criteriilor 1-4 prevăzute la art. 6, cu excepția personalului de conducere din unitățile de învățământ, pentru care ponderea criteriilor este următoarea: 1. criteriul activităților complexe cu valoare instructiv-educativă - ponderea 20%; 2. criteriul privind performanțe deosebite în inovarea didactică/managerială - ponderea 30%; 3. criteriul privind participarea la proiecte - ponderea 10%; 4. criteriul privind creșterea prestigiului unității de învățământ/conexe - ponderea 40%. În baza punctajelor, stabilite în mod unitar, se elaborează câte o grilă specifică fiecărei categorii de candidați: a) educatori/institutori/profesori pentru învățământul preșcolar; b) învățători/institutori/profesori pentru învățământul primar; c) profesori; d) maiștri-instructori/profesori pentru instruire practică; e) cadre didactice din învățământul vocațional, din cluburile sportive școlare, palatele și cluburile copiilor și elevilor, din învățământul special; f) personal didactic de conducere din unitățile de învățământ.”
4. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. - (1) Deplina responsabilitate privind calculul numărului de locuri pentru acordarea gradației de merit și încadrarea în numărul de locuri revine inspectorului școlar general. (2) Direcția generală resurse umane și rețea școlară națională din cadrul Ministerului Educației Naționale verifică încadrarea în numărul de locuri și propune, dacă este cazul, sancțiuni pentru cei care nu au respectat numărul de locuri și prevederile prezentei metodologii.”
Art. II - Direcția generală resurse umane și rețea școlară națională din cadrul Ministerului Educației Naționale, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educației naționale, Remus Pricopie
București, 6 februarie 2013. Nr. 3.155.
Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Sâmbătă, 23 Februarie 2013 17:41 |
|
ABORDAREA DIDACTICĂ A TEXTULUI NONLITERAR
Profesor Muşat Liliana
Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu
În articolul propus am enumerate tipurile de texte nonliterare utilitare şi distractive şi am exeplificat pentru fiecrea tip de text.... Read more
DEMOCRAŢIE ŞI TOLERANŢĂ. „NOILE EDUCAŢII”
prof. Corha Minodora
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Motto: Toate fiinţele umane se nasc libere şi egale în drepturi.
(Articolul I Declaraţia Universală a... Read more
MUZICA
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu
„Muzica ... un grai izvorât din inimă şi menit să educe dragoste şi înfrăţire printre cei pe care îi despart... Read more
A FI PĂRINTE
Profesor: Teodorescu Lăcrămioara
Şcoala cu clasele I-VIII Moviliţa
,,Meseria,, de părinte este una dintre cele mai grele, deoarece creşterea unui copil presupune o mare răspundere. Baza conceptului de părinte... Read more
PAŞI MARI ŞI MICI ÎN EDUCAREA COPILULUI
Profesor Marta Cristiana NEGRAIA
L’éducation d’un enfant tient en égale mesure de ses parents et de leurs compétences et désirs, mais aussi de l’école et... Read more
Lecturi obligatorii pentru clasa a VIII-a
Literatura română
Mihai Eminescu
Poezii
Lucian Blaga
Poemele luminii (selectiv)
Nichita Stănescu
O viziune a sentimentelor (selectiv)
Tudor Arghezi
Cuvinte potrivite(selectiv)
Ioan Slavici
Nuvele
Gala Galaction
Nuvele şi povestiri
Fănuş Neagu
Dincolo de nisipuri
Mihail Sadoveanu
Baltagul
Francisc Munteanu
Prinţesa din Şega
Vasile Alecsandri
Chiriţa în... Read more
DESPRE EXPRESIILE IDIOMATICE
Profesor Silvia Baltă,
Şcoala Gimnazială „Maria Rosetti”, Bucureşti
Studierea expresiilor idiomatice se realizează în cadrul frazeologiei, disciplină de sine stătătoare al... Read more
Titularizare 2012 subiecte si bareme
Afla subiectele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012, pentru toate disciplinele de examen.
Read more
STUDIU COMPARATIV
ASUPRA EVOLUŢIEI POPULAŢIEI ŞCOLARE DUPĂ REVOLUŢIE
ROMÂNIA – JUDEŢUL BRAŞOV
Prof. Geografie Constantin Mădălina
Şcoala Generală Nr. 1 / Liceul Grigore Moisil Braşov
Educaţia, în genere şi mai ales cea formală… Conţinutul dosarului comisiei metodice sau ariei curriculare
I. Componenta organizatorică
- structura noului an şcolar;
- încadrări;
- componenţa catedrei (nume, grade didactice, vechime);
- orarul membrilor catedrei.
II. Componenta managerială
- raport de activitate pe anul…
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru…
TERAPIA LOGOPEDICÃ ÎN GRÃDINIŢÃ
Educatoare: Rãtoiu Victoria
Şcoala cu clasele I - VIII, G.P.N. Nr. 1, Corabia
Lucrarea de fata îsi propune sã prezinte terapia logopedicã din grãdinitã cu scopul de a…
ANEXA Nr. 9
la regulament
CHESTIONAR
pentru personalul didactic*)
___________
*)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.
- model -
In scopul diagnosticarii procesului institutional din scoala dvs., a stabilirii unor…
LES TECHNIQUES ALTERNATIVES D’EVALUATION.
LE PORTFOLIO
ILIE MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
Le portfolio est une méthode alternative d’évaluation qui a attiré l’attention et l’intérêt des professeurs. Il était nécessaire de trouver…
STRATEGII DIDACTICE MODERNE DE STIMULARE A CREATIVITÃŢII ELEVILOR ÎN CADRUL ORELOR DE LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNÃ
Institutor Anton Simona Marinela
Şcoala cu clasele I-VIII nr.2 Vorniceni, Judetul Botosani
Având în vedere… MANAGEMENTUL CLASEI DE ELEVI
CONCEPT
Managementul educatiei/pedagogic reprezinta acea stiinta pedagogica, elaborata interdisciplinar, pentru studierea evenimentelor care intervin activitate pedagogica: decizie, organizare, gestiune.
Este si o metodologie de abordare globala-strategica-optima a educatiei, a…
EMINESCU ŞI ARON PUMNUL
Prof. Safta Mariana Alina
Şcoala Gimnazială Tudor Vladimirescu, Târgovişte
Aron Pumnul s-a născut la 27.XI.1818, la Cuciulata, judeţul Braşov şi a murit la 12./24.I.1866, la Cernăuţi.…
|
|