Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Model de fisa de lectura pentru opera lirica
Duminică, 24 Octombrie 2010 10:33

FIŞĂ  DE  LECTURĂ

Opera lirică (model)

 

Am început lectura (data) ___________                     Am terminat lectura (data) ___________

 

Autorul: ______________________________

Volumul: _____________________________

Editura: ______________________________

Anul apariţiei volumului: ________________

 

Date importante din viaţa şi activitatea scriitorului:

________________________________________________________________________

 

Alte opere ale autorului:

_________________________________________________________________________

 

Titlul operei literare: _____________________

Genul literar: ___________________________

Specia literară: __________________________  (doină, pastel, imn, odă, etc.)

Versificaţia:

 

        Poezia este formată din __________ strofe.

        Strofa are ________ versuri.

        Tipul de rimă: _______________________

        Măsura versurilor: ___________________

        Ritmul: ____________________________

 

Eul liric (indici ai prezenţei, sentimentele exprimate): _______________________________

 

Caracteristici ale peisajului contemplat de eul liric (cu exemple din text): _____________

 

Tonul general al poeziei: ___________________________________________________

Mesajul operei: __________________________________________________________

 

Figuri de stil (epitete, comparaţii, personificări, metafore, repetiţii, enumeraţii, hiperbole,

inversiuni, aliteraţii, asonanţe) cu citate din text: ____________________________________

 

Imagini artistice (vizuale, auditive, olfactive, tactile, dinamice ) cu citate din text: ________

 

Titlul operei literare (structură, semnificaţie): ____________________________________

 

Vocabular (câteva cuvinte noi pe care le-ai învăţat din opera citită  şi sensurile lor): _______

  (Se poate utiliza dicţionarul!)

 

Citate preferate (scrise între ghilimele): _______________________________________

 

Impresii personale (de ce ţi-a plăcut lectura): __________________________________

 

Opinii critice / Referinţe critice: ___________________________________________

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:02
 

Revista cu ISSN

Utilizarea instrumentului topgrade in ac…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TOPGRADE ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Profesor Bușcă Laura Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Instrumentul Topgrade este util profesorilor deoarece le permite să realizeze teste și lecții online. Acest articol...

Read more

La competence interculturelle

LA COMPETENCE INTERCULTURELLE   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SINANDREI TIMIŞ     La compétence interculturelle peut être conçue comme étant la capacité du locuteur-auditeur à saisir, à comprendre, à expliquer et à...

Read more

Studiu evaluarea initiala necesitatea si…

STUDIU - EVALUAREA INIȚIALĂ-NECESITATEA ȘI IMPORTANȚA EI ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ Înv. Marc Aurica Școala Gimnazială Cîmpeni Evaluarea inițială oferă elevului și profesorului o reprezentare a potențialului de învățare, dar și a...

Read more

Tendinte inovative in evaluarea procesul…

TENDINŢE INOVATIVE ÎN EVALUAREA PROCESULUI INSTRUCTIV-EDUCATIV   Profesor Camelia Timofte Şcoala Generală George Emil Palade Buzău   Didactica tradiţională aşează la baza evaluării numai indicatori de ordin cognitiv, pedagogia contemporană considera aceşti indicatori ca fiind...

Read more

Abordarea didactica a textului nonlitera…

ABORDAREA DIDACTICĂ A TEXTULUI NONLITERAR   Profesor Muşat Liliana Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu   În articolul propus am enumerate tipurile de texte nonliterare utilitare şi distractive şi am exeplificat pentru fiecrea tip de text....

Read more

Abardorarea educatiei din perspectiva dr…

ABORDAREA EDUCAȚIEI DIN PERSPECTIVA DREPTURILOR OMULUI Berea Alexandra-Elena, prof. înv. primar la Școala Gimnazială Nr.5 Piatra-Neamț Școala este un mediu care trebuie să-i pregătească astăzi pe adulții de mâine. Dacă...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Mitul lui Sisif

MITUL LUI SISIF Prof. Lorincz Cristina profesor C.T. Iosif Şilimon, Braşov   Articolul de faţă este un studiu asupra operei camusiene „Mitul lui Sisif”, aducând în discuţie tema principală a absurdului. Întregul studiu se...

Read more