|
|
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018 |
Scris de administrator
|
Marţi, 05 Aprilie 2016 14:57 |
Noul plan cadru la gimnaziu incepand cu anul scolar 2017-2018
Azi, 5 aprilie 2016, in cadrul unei conferinte de presa, a fost prezentat noul planu cadru pentru invatamantul gimnazial. Acesta va fi aplicat incepand cu anul scolar 2017-2018.
La conferinta au participat:
· Curaj Adrian – Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice;
· Anisie Monica – Secretar de Stat;
· Fartusnic Ciprian – Directorul Institutului de Stiinte ale Educatiei.
„Timp de mai bine de trei luni, in urma celei mai ample consultari publice pe care a cunoscut-o educatia in ultimii ani, am asistat la cea mai complexa dezbatere despre educatie, nu doar despre planul-cadru. Decizia Ministerului Educatiei este expresia consultarii publice si a vocilor care s-au facut auzite in spatiul public. Cred ca planul cadru pe care l-am prezentat astazi este cea mai buna varianta posibila, tinand cont de vointa societatii si de posibilitatile actuale. Tot ceea ce proiectam referitor la invatamantul gimnazial este orientat catre profilul absolventului. «Miracolul» asteptat tine de noi, de pasii sistematici pe care ii vom face predictibil, cu inovare si responsabilitate, fara a mai pune in joc viitorul copiilor nostri”, a declarat ministrul Adrian Curaj.
NOTA: * Elevii pot opta, intr-un an de studiu, pentru 1-3 cursuri optionale (clasele V-VII) si 1-4 cursuri optionale (clasa a VIII-a), din care un optional integrat la nivelul mai multor arii curriculare este obligatoriu. Metodologia referitoare la regimul optionalelor va clarifica aceste optiuni.
**In cadrul disciplinei vor fi studiate: la clasa a V-a Gandire critica si drepturile copilului, la clasa a VI-a Educatie interculturala, la clasa a VII-a Educatie pentru cetatenie democratica si la clasa a VIII-a Educatie economico-financiara.
*** Curriculumul la decizia scolii (CDS) se constituie atat din optionale ofertate la nivelul unitatii de invatamant, cat si din optionale ofertate la nivel national. Programele scolare promovate ca oferta centrala reprezinta exemple de bune practici in dezvoltarea curriculumului la decizia scolii, relevante pentru disciplina si pentru aria curriculara de care apartin, pentru o abordare integrata la nivelul mai multor arii curriculare, dar si relevante sociala. Exemple de optionale promovate in prezent la nivel national:
- Educatie pentru sanatate, clasele V-VI, VII-VIII - Creeaza-ti mediul!, clasele III-IV, V-VII - Educatie ecologica si de protectie a mediului clasele V-VII - Lectura si abilitatile de viata, clasele V-VI, VII-VIII - Limba neoelena si civilizatia Greciei antice (doi ani de studiu) - Radacini latine in cultura si civilizatia romaneasca (doi ani de studiu, clasele V-VI, VII-VIII) - Mituri si legende greco-romane, clasele V-VI - Expresii si proverbe latine, clasa a VII-a - Cultura si traditii aromane, clasele V-VI, VII-VIII - Matematica si stiinte in societatea cunoasterii (un an de studiu) - Istorie orala: Istorie traita - Istorie povestita - Educatie prin sah (doi ani de studiu) - Limba si literatura maghiara pentru elevii care frecventeaza clasele cu predare in limba romana sau traiesc in doua culturi minoritare, clasele V-VIII
PRECIZARE: Pentru invatamantul in limbile minoritatilor nationale si invatamantul integrat (invatamant de arte si sportiv) vor fi elaborate planuri cadru specifice avand ca reper varianta aprobata. Pentru invatamantul special grupuri de lucru desemnate vor elabora planuri cadru specifice, conform legislatiei in vigoare.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Marţi, 05 Aprilie 2016 17:04 |
|
ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
1. Grupa de vârstă: copiii din clasele V-VIII
2. Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
3. Denumirea activităţii: CERCETĂŞIA ESTE... Read more
ENSEIGNER ET APPRENDRE LE FRANÇAIS A TRAVERS LE JEU
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest Timişoara
En tant qu’outil pédagogique pour l’enseignement/apprentissage des langues, le jeu a une longue tradition. Les éducateurs de la... Read more
DEZVOLTAREA PROFESIONALĂ
PRIN INTERMEDIUL PROIECTELOR EUROPENE
Prof. Bejinariu Iulian- Manuel
Colegiul Național de Informatică „Spiru Haret”, Suceava
Am încercat să scriu această lucrare în urma celor două mobilități... Read more
PROJET DIDACTIQUE
Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești
Profesor: Patrascu Margareta-Diana
CLASSE: III
OBJET: le français
SUJET DE LA LEÇON: l’article défini;
TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances;
Niveau: A1
Langue: 1
Lieu de travail: la... Read more
Portofoliul profesorului
I. DATE PERSONALE
1. Structura anului şcolar
2. Încadrarea (clase, număr de ore)
3. Orarul
4. Fişa postului
5. Calendarul activităţilor pe anul în curs
6. Curriculum Vitae
7. Raport de autoevaluare
II. ACTIVITATEA DE LA... Read more
Documente necesare pentru
coordonatorul de proiecte şi programe educative
¢ Decizia de numire pe funcţia de coordonator de proiecte şi programe educative
¢ Fişa postului + individualizată, avizată de Consiliul de administraţie al... Read more
PARENTIGUL ȘI STILUL DE COMUNICARE LA ADOLESCENȚI
Măcăneață Anca Cristina
Psiholog școlar principal, C.J.R.A.E. Argeș/Liceul Tehnologic „Dacia” Pitești
Familia a fost şi reprezintă în continuare un mediu de formare atât a... Read more
PERSONALITATEA MANAGERULUI ŞCOLAR
prof. Ciucã Cristina
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzãu
În ultimii ani, se fac din ce... Read more
ANEXA Nr. 6
la regulament
INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Nr. de inregistrare: ............................................
RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE
- model -
Unitatea de invatamant/institutia… Competenţele - cheie şi geografia şcolară
Competenţele - cheie sugerate de Comisia Europeană
Comisia Europeană, prin directoratul general pentru educaţie şi cultură, a realizat un demers derulat pe mai mulţi ani (2002…
COMBATEREA ABSENTEISMULUI ŞCOLAR
Profesor Păduraru Constantin Eugen
Şcoala gimnazială nr. 1 Slănic Moldova, judeţul Bacău
Rezumat
Fenomenul de absenteism conduce la insuccesul şcolar şi constituie un pas important spre abandonul şcolar. Pentru a putea…
LITERATURĂ ŞI CORESPONDENŢĂ ÎN OPERA LUI MAX BLECHER
Profesor Andra Elena Diaconu
Școala Gimnazială Fitionești, județul Vrancea
Max Blecher a reuşit să facă din propria boală o experienţă cu adevărat tulburătoare,… PROIECTE ŞI ACTIVITĂŢI EDUCAŢIONALE
Profesor Lazar Mihaiela
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Sistemul educaţional din România este în plin proces de reformă. În ultimii ani, se pune tot mai mult accentul pe… Organizarea internă a disciplinei pe niveluri de învăţământ
1. Competenţe generale ale geografiei ca domeniu educaţional
Competenţele generale ale geografiei ca domeniu educaţional, redate mai jos, acoperă cele opt domenii de…
CAPITOLUL II
Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar
SECTIUNEA a 3-a
Inspectia scolara generala a unitatilor de invatamant preuniversitar: desfasurarea inspectiei
Art. 26. -
Inspectia scolara generala va fi deschisa de catre coordonatorul…
STUDIUL-TENDINȚE ECOEDUCAȚIONALE ÎN LUMEA DE AZI
prof. Arjoca Mihaela Maria
Colegiul Tehnic ‘’Ion Mincu’’, Timișoara
Rezumat: Ecologia dezvoltă comportamente și atitudini corecte, față de mediul înconjurător și formele de viată… Capitolul II. Membrii APR
- membri activi
- membri sustinãtori
- membri de onoare
- membri fondatori
|
|