|
|
Plan de actiune pentru integrarea copiilor cu dizabilitati |
Scris de administrator
|
Joi, 08 Aprilie 2021 18:03 |
PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI
Profesor învățământ primar Popa Constantina
Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara
Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului la cerințele școlii pe care o urmează, de stabilire a unor raporturi afective pozitive cu membrii grupului școlar (clasă), de desfășurare cu succes a activităților școlare. Asimilarea de către copil a statusului de elev este rezultatul unor modificări interne în echilibrul dintre anumite dominante de personalitate cu consecințe în planul acțiunii sale.
Educația școlară a copiilor cu CES trebuie să corespundă nevoilor de dezvoltare a acestora și presupune evaluarea adecvată a potențialului lor de învățare/ dezvoltare, implicând asigurarea reabilitării– recuperării – compensării deficiențelor / tulburărilor, dificultăților de învățare. Am conceput mai jos un plan de activități pentru acești copii, care cuprinde grupul țintă, obiectivele smart, idei de activități, strategiile folosite, resursele, precum și evaluarea.
În ţara noastră, elevii cu cerinţe educative speciale au învăţat în şcoli speciale, cu cadre didactice pregătite pentru a lucra cu astfel de copii, dar în ultimii ani, s-a ajuns la concluzia că, procedându-se astfel, aceşti elevi sunt oarecum excluşi din viaţa socială şi s-a decis integrarea lor în învăţământul de masă.
În calitate de profesori, de multe ori suntem puși în situaţia de a avea la clasă elevi cu cerinţe educative speciale şi, în astfel de situaţii, trebuie să găsim cele mai bune metode de predare-învăţare pentru a-i determina pe toţi participanţii la actul educaţional să se implice conştient în activităţile derulate.
Este indicat să ţinem cont de faptul că elevii integraţi au nevoie de sprijinul nostru, al cadrelor didactice, al părinților, dar şi de sprijinul colegilor de clasă. Ei nu trebuie marginalizaţi în niciun fel, nu trebuie „uitaţi” în clasă pornind de la ideea că nu vor putea ajunge niciodată ca şi ceilalţi elevi.
Obiectivul principal al şcolilor de masă în care învaţă elevii cu CES este asigurarea integrării acestora în mediul şcolar. Şcoala trebuie să aibă în vedere transformarea elevului într-o persoană capabilă să-şi creeze propriile procese şi strategii de raţionament utile pentru rezolvarea problemelor reale şi apropiate.
PLAN DE ACTIVITĂȚI PENTRU REALIZAREA UNUI MEDIU DE ÎNVĂȚARE INCLUZIV LA NIVELUL ȘCOLII
Nr.
|
Grup țintă
|
Obiective SMART
|
Idei de activități (titlu, descriere)
|
Strategii de învățare
|
Resurse
|
Evalua-re
|
1.
|
Elevi
|
-integrarea în învățământul de masă;
-îmbunătăți-rea ratei succesului școlar;
-finalizarea învățământu-lui obligatoriu.
|
- activități școlare și extrașcolare în care să fie implicați și elevi cu CES;
- vizită la un centru de plasament;
- activități outdoor;
- jocuri pentru dezvoltarea autonomiei personale;
- concursuri cu diferite tematici (sportive, artistice etc);
- desene pe asfalt.
|
-metode tradiționale, cât și activ-participative: conversația, explicația, demonstrația, jocul de rol, dramatizările, cubul, ciorchinele.
|
-planșe cu imagini, material distributiv, calculatorul, jocuri de masă
|
-observa-rea directă, încuraja-rea, recom-pensa, aprecieri verbale, expozi-ție
|
2.
|
Părinți
|
-creșterea ratei învățării;
-aprecierea mai bine a abilităților și aptitudinilor copiilor lor;
-învățarea pă-rinților să se implice în dezvoltarea copiilor.
|
- părintele participă ca și colaborator activ al școlii (în calitate de voluntar sau persoană de sprijin la activităţile din clasă, dar şi în cele extraşcolare);
- controlează îndeplinirea sarcinilor școlare;
- se implică în manifestările culturale ale școlii;
- îşi suprave-ghează copilul din punct de vedere al sănătăţii, dar și în recreații;
- îl ajută la desene sau decupaje.
|
- învățarea prin cooperare, conversația, explicația, demonstrația
|
- calculator, telefon, diferite materiale de specialitate sau care se folosesc în activitatea la clasă.
|
- ghiduri de interviu, chestio-nare, observa-rea sistematică a compor-tamentu-lui
|
3.
|
Cadre didac-tice
|
-să remarce punctele forte și interesele fiecărui copil utilizându-le pentru motivarea interioară în procesul de educație;
-să stabilească obiective diferențiate, adecvate elevului respectiv;
- să utilizeze un stil de predare bazat mai mult pe activități decât pe intervenția de la catedră;
- să lucreze în echipă cu părinții și cu alți profesioniști care se ocupă de copil.
|
- invitarea cadrelor di-dactice care predau la clasă să participe la activități co-mune cu în-vățătorul (profesorul de limbă străină învățătorul);
-organizarea de activități extrașcolare unde copiii cu CES participă alături de alți copii fără CES;
- apelarea la ajutorul unui consilier şcolar, psi-holog, pro-fesor de sprijin;
- realizarea în comun a PIP-urilor sau a anumitor materiale folosite la clasă.
|
- întocmirea planificărilor individualiza-te, a activităţi-lor de învăţare diferenţiate;
- realizarea unor materiale didactice de sprijin.
|
-participarea la cursuri de formare care au în vedere copiii cu CES.
|
-observa-rea sistematică;
|
Bibliografie:
Vrăjmaș, T., Învăţământul integrat şi/sau incluziv pentru copiii cu cerinţe educative speciale. București: Aramis, 2001
|
Ultima actualizare în Marţi, 22 Martie 2022 18:13 |
|
CUM NE RAPORTĂM LA TENTAȚIILE CULINARE
Prof. educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Prof. educator Ioviță Daniela
Școala Gimnazială Specială Centru... Read more
ANALIZA DEPRAVĂRII UNEI CONŞTIINŢE
ÎN ROMANUL ,,MOŞ GORIOT” DE HONORE DE BALZAC
Elena HENDRE - prof.
Colegiul Tehnic ,,Aurel Vlaicu”, Baia Mare, Maramureş
Rezumat: ,,Moş Goriot” este un roman balzacian... Read more
ROLURILE PROFESORULUI ÎN MANAGEMENTUL
CLASEI DE ELEVI
Profesor Coman Valentina
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor cel mai des întâlnite în relația cu clasa de elevi
Cuvinte cheie: rol,... Read more
Clasa pregatitoare ramane in invatamantul obligatoriu si
poate fi in scoala sau in gradinita
Vezi acordul asupra pozitiei comune a Ministerului Educatiei Nationale, a federatiilor sindicale si a Federatiei nationale a... Read more
FOLOSIREA METODEI
ÎNVĂŢAREA BAZATĂ PE PROIECT CU FINAL DESCHIS
Profesor Adela Grozeanu
Liceul Teoretic „Callatis”
Motto:"Copilul trebuie învăţat să-şi folosească ochii, nu numai pentru a vedea, dar şi pentru a privi; urechile... Read more
STUDIU PRIVIND IMPACTUL UTILIZĂRII CALCULATORULUI ŞI TELEVIZORULUI ASUPRA CONDUITEI ADOLESCENŢILOR
Andrei Roxana, profesor
Grup Şcolar “Gheorghe Asachi” Galaţi
Studiul de faţă abordează problematica impactului utilizării calculatorului/TV asupra conduitei elevilor. Deşi le... Read more
Planificare model pentru terapia educationala complexa si integrata invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de... Read more
STUDY ON SUBJECTIVITY AND FEMINISM
IN VIRGINIA WOOLF’S THE NEW DRESS
Part II
Prof. Delia Ilona Cristea
Colegiul Naţional Elena Cuza, Craiova
It is through the searching for a language... Read more
INFLUENȚAREA POZITIVĂ A ELEVILOR
PRINTR-O COMUNICARE EFICIENTĂ
-STUDIU-
înv. Marc Auric
Școala Gimnazială Cîmpeni
Orice activitate umană are la bază procesul de comunicare, iar în afara comunicării nu putem exista ca oameni.…
JOCURILE DIDACTICE LA COPIII DE VÂRSTĂ ȘCOLARĂ MICĂ
Profesor înv. primar Vaida Ioana
Liceul Tehnologic nr 1 Gâlgău
…
MATEMATICA – OBIECT DE CULTURĂ GENERALĂ
ÎN EDUCAŢIA ELEVILOR DE LICEU
Prof. Badea Brigitte
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Rezumat:
În programa şcolară, prin trunchiul comun şi curriculumul diferenţiat, se…
Modele subiect titularizare 2012
Afla modele de subiecte la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012.
FORMAREA COMPORTAMENTULUI ECOLOGIC
AL MICILOR ŞCOLARI
Inst. Oprea Gianina Livia
Şcoala Generală ,,Mircea Sântimbreanu”, Brad, jud. Hunedoara
,,Totul a iesit bun din mâinile naturii, pentru a degenera în mâinile omului” scria J.J.…
EDUCAtIA INCLUZIVÃ:
RESPECT, SOLIDARITATE, INTEGRARE
Ene Iuliana, profesor psiholog scolar
Şcoala cu clasele I-VIII „I. L. Caragiale” - Medgidia
Motto: “Şcolile inclusive trebuie sã recunoascã si sã rãspundã diferitelor nevoi ale elevilor,…
STUDIU DE CAZ
R. D.
Înv. Gligor Dana
Școala Gimnazială Câmpeni
Am ales acest caz fiind convinsă că pot ameliora situaţia creată, pot preveni…
Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
organizează a 12-a ediţie a
Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni
LicArt 2013
-secţiunile poezie, fotografie şi teatru-
Regulament LicArt
Poezie
La concurs pot participa…
COOPERARE ŞI TOLERANŢĂ ȊN EDUCAŢIE
Prof. Comănescu Marghioala
Liceul Agricol ,,Dr. C. Angelescu’’ Buzău
Şcoala trebuie să formeze deprinderea preţuirii valorii pluriculturale, nu există valori superioare şi inferioare, ci există valori…
|
|