|
|
Plan de actiune pentru integrarea copiilor cu dizabilitati |
Scris de administrator
|
Joi, 08 Aprilie 2021 18:03 |
PLAN DE ACȚIUNE PENTRU INTEGRAREA COPIILOR CU DIZABILITĂȚI
Profesor învățământ primar Popa Constantina
Școala Gimnazială Luncoiu de Jos, jud. Hunedoara
Integrarea școlară este un proces de adaptare a copilului la cerințele școlii pe care o urmează, de stabilire a unor raporturi afective pozitive cu membrii grupului școlar (clasă), de desfășurare cu succes a activităților școlare. Asimilarea de către copil a statusului de elev este rezultatul unor modificări interne în echilibrul dintre anumite dominante de personalitate cu consecințe în planul acțiunii sale.
Educația școlară a copiilor cu CES trebuie să corespundă nevoilor de dezvoltare a acestora și presupune evaluarea adecvată a potențialului lor de învățare/ dezvoltare, implicând asigurarea reabilitării– recuperării – compensării deficiențelor / tulburărilor, dificultăților de învățare. Am conceput mai jos un plan de activități pentru acești copii, care cuprinde grupul țintă, obiectivele smart, idei de activități, strategiile folosite, resursele, precum și evaluarea.
În ţara noastră, elevii cu cerinţe educative speciale au învăţat în şcoli speciale, cu cadre didactice pregătite pentru a lucra cu astfel de copii, dar în ultimii ani, s-a ajuns la concluzia că, procedându-se astfel, aceşti elevi sunt oarecum excluşi din viaţa socială şi s-a decis integrarea lor în învăţământul de masă.
În calitate de profesori, de multe ori suntem puși în situaţia de a avea la clasă elevi cu cerinţe educative speciale şi, în astfel de situaţii, trebuie să găsim cele mai bune metode de predare-învăţare pentru a-i determina pe toţi participanţii la actul educaţional să se implice conştient în activităţile derulate.
Este indicat să ţinem cont de faptul că elevii integraţi au nevoie de sprijinul nostru, al cadrelor didactice, al părinților, dar şi de sprijinul colegilor de clasă. Ei nu trebuie marginalizaţi în niciun fel, nu trebuie „uitaţi” în clasă pornind de la ideea că nu vor putea ajunge niciodată ca şi ceilalţi elevi.
Obiectivul principal al şcolilor de masă în care învaţă elevii cu CES este asigurarea integrării acestora în mediul şcolar. Şcoala trebuie să aibă în vedere transformarea elevului într-o persoană capabilă să-şi creeze propriile procese şi strategii de raţionament utile pentru rezolvarea problemelor reale şi apropiate.
PLAN DE ACTIVITĂȚI PENTRU REALIZAREA UNUI MEDIU DE ÎNVĂȚARE INCLUZIV LA NIVELUL ȘCOLII
Nr.
|
Grup țintă
|
Obiective SMART
|
Idei de activități (titlu, descriere)
|
Strategii de învățare
|
Resurse
|
Evalua-re
|
1.
|
Elevi
|
-integrarea în învățământul de masă;
-îmbunătăți-rea ratei succesului școlar;
-finalizarea învățământu-lui obligatoriu.
|
- activități școlare și extrașcolare în care să fie implicați și elevi cu CES;
- vizită la un centru de plasament;
- activități outdoor;
- jocuri pentru dezvoltarea autonomiei personale;
- concursuri cu diferite tematici (sportive, artistice etc);
- desene pe asfalt.
|
-metode tradiționale, cât și activ-participative: conversația, explicația, demonstrația, jocul de rol, dramatizările, cubul, ciorchinele.
|
-planșe cu imagini, material distributiv, calculatorul, jocuri de masă
|
-observa-rea directă, încuraja-rea, recom-pensa, aprecieri verbale, expozi-ție
|
2.
|
Părinți
|
-creșterea ratei învățării;
-aprecierea mai bine a abilităților și aptitudinilor copiilor lor;
-învățarea pă-rinților să se implice în dezvoltarea copiilor.
|
- părintele participă ca și colaborator activ al școlii (în calitate de voluntar sau persoană de sprijin la activităţile din clasă, dar şi în cele extraşcolare);
- controlează îndeplinirea sarcinilor școlare;
- se implică în manifestările culturale ale școlii;
- îşi suprave-ghează copilul din punct de vedere al sănătăţii, dar și în recreații;
- îl ajută la desene sau decupaje.
|
- învățarea prin cooperare, conversația, explicația, demonstrația
|
- calculator, telefon, diferite materiale de specialitate sau care se folosesc în activitatea la clasă.
|
- ghiduri de interviu, chestio-nare, observa-rea sistematică a compor-tamentu-lui
|
3.
|
Cadre didac-tice
|
-să remarce punctele forte și interesele fiecărui copil utilizându-le pentru motivarea interioară în procesul de educație;
-să stabilească obiective diferențiate, adecvate elevului respectiv;
- să utilizeze un stil de predare bazat mai mult pe activități decât pe intervenția de la catedră;
- să lucreze în echipă cu părinții și cu alți profesioniști care se ocupă de copil.
|
- invitarea cadrelor di-dactice care predau la clasă să participe la activități co-mune cu în-vățătorul (profesorul de limbă străină învățătorul);
-organizarea de activități extrașcolare unde copiii cu CES participă alături de alți copii fără CES;
- apelarea la ajutorul unui consilier şcolar, psi-holog, pro-fesor de sprijin;
- realizarea în comun a PIP-urilor sau a anumitor materiale folosite la clasă.
|
- întocmirea planificărilor individualiza-te, a activităţi-lor de învăţare diferenţiate;
- realizarea unor materiale didactice de sprijin.
|
-participarea la cursuri de formare care au în vedere copiii cu CES.
|
-observa-rea sistematică;
|
Bibliografie:
Vrăjmaș, T., Învăţământul integrat şi/sau incluziv pentru copiii cu cerinţe educative speciale. București: Aramis, 2001
|
Ultima actualizare în Marţi, 22 Martie 2022 18:13 |
|
Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului
organizează a 12-a ediţie a
Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni
LicArt 2013
-secţiunile poezie, fotografie şi teatru-
Regulament LicArt
Poezie
La concurs pot participa... Read more
PREDAREA FIZICII CU INSTRUMENTE DIDACTICE IT
Prof. Mihaela Butoi
Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești
Experienţa implemetării în ultimele decenii a diverselor forme... Read more
FRANCOFONIA ÎN ROMÂNIA
prof. Drăgian Ana-Elena
Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea
Momentul care marchează intrarea României în structurile internaţionale ale francofoniei, l-a constituit cea de-a IV-a Conferinţă a... Read more
ANALIZĂ TRANZITORIE PE FORME HIBRIDE DE DELICVENȚĂ JUVENILĂ
SECȚIUNE ARGUMENTATIVĂ
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj- Napoca
Rezumat: Contracararea subculturii... Read more
CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ
TIPOLOGIA PREFIXOIDELOR
prof. Chiru Adelina
Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, Mărăcineni, judeţul Buzău
Aspectul formal
Intrând în compunerea unui cuvânt, prefixoidele... Read more
PROGRAMA ŞCOLARĂ ORGANIZATĂ MODULAR
Pro. Înv. Primar Vladu Ana Nicoleta
Şcoala Gimnazială Nr. 3 Rovinari
În contextual noii reforme curriculare din România, intentionată ca o reforma care să răspundă nevoilor de... Read more
STUDIU DESPRE GENEZA METAFOREI ŞI
SENSUL CULTURII DE LUCIAN BLAGA
Prof. Dr. Elena Nadia Vesa
Şcoala cu Clasele I-VIII, Vidra, Judeţul Alba
Motto: Destinul omului este creaţia.
Pornind de la scurta prezentare a... Read more
Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului
FORMULAR DE APLICAŢIE
pentru proiectele ce vor fi cuprinse în Calendarul Activităţilor Educative 2011
Proiectele se transmit prin poștă/curier de ISJ/ISMB, într-un singur pachet, până la... Read more
ARGOURILE, ACRONIMELE, EMOTICOANELE ŞI
NOUL LIMBAJ FOLOSIT PE INTERNET
Profesor Camelia Kallos
Grupul Şcolar “Gheorghe Lazăr” Pecica, jud. Arad
Prezenta lucrare reprezintă un studiu pentru o activitate susținută cu ocazia zilei de…
INTERACTING IN MADRID
STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE
FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE
Inst. Riciu Daniela
Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea
Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and… CADRUL DIDACTIC ÎN ȘCOALA MODERNĂ
Prof. Coman Valentina
Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși, Pitești
Rezumat: Articolul îşi propune evidențierea rolurilor pe care cadrul didactic trebuie să le ia în considerare în contextul școlii…
TIPARE COSMOGONICE ROMÂNEŞTI
Prof. Iorga Violeta Teodora
Şcoala 16 ,,Nicolae Bãlcescu”, Galati
Cosmogonia reprezintã un punct de referintã pentru mitologia tuturor popoarelor. ªi pentru români, aceasta presupune trei etape de…
ANEXA Nr. 3
la regulament
RAPORT SCRIS FINAL AL INSPECTIEI SCOLARE GENERALE
- model -
1. Denumirea unitatii de invatamant preuniversitar ......................................................................................................
2. Perioada inspectiei ....................................................................................................................................................
3. Echipa de inspectie:… RELAŢIA DE INDEPENDENŢĂ DINTRE EDUCAŢIA FIZICĂ ŞI CELELALTE LATURI ALE EDUCAŢIEI
Prof. Antonie Iustin-Marius
Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Bacău
Rezumat:
O societate sănătoasă nu se poate construi fără a înţelege rolul educaţiei fizice în… COMUNICAREA DIDACTICĂ ŞI MANAGERIALĂ ÎN ŞCOALĂ.
STUDIU DE CAZ ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ
ALEXANDRU MACEDONSKI, MELINEŞTI, DOLJ
Prof. Drd. Miron Costina Violeta
Absolventă a Masteratului Management Educaţional Preuniversitar
Facultatea de Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea…
CHARLES GOUNOD ŞI DOCTORUL FAUST
Prof. Gloria Ghidiceanu
Şcoala Gimnazială Mihai Viteazul, Craiova
Charles Gounod s-a născut la Paris, la 17 iunie 1818, fiu al unor artişti (tatăl pictor şi gravor, mama…
DREPTURILE OMULUI ŞI ALE COPILULUI
ÎN SOCIETATEA CONTEMPORANĂ,
DIN PERSPECTIVĂ TEOLOGICĂ
prof. Butnărașu Constanța Camelia,
Liceul Teoretic ,, Emil Racoviță,, Galați
Conştiinţa creştină vede în viaţă un dar divin…
|
|