Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Prezentare program erasmus+
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Iulie 2018 00:00

PREZENTARE PROGRAM ERASMUS+

Prof. Tincescu Ana-Maria,

Şcoala Măneşti, Dâmboviţa

Activitatea de formare continuă s-a desfăşurat în Vasto, Italia în perioada 27 noiembrie – 2 decembrie 2017, în cadrul unui proiect ERASMUS+, Acţiunea Cheie 1, domeniul Educaţie  Şcolară, Apelul 2017 având denumirea ,,MERG LA ŞCOALĂ, REUŞESC!”

Titlul cursului pe care l-am solicitat a fost „Inclusive teaching, family and social cousenlling for disadvantaged students and in order to prevent the early dropout”. Beneficiarul proiectului este Şcoala Gimnazială Măneşti, numele şi prenumele participanţilor la curs fiind: prof. înv. primar Plavie Georgiana şi Ghinea Viorica, profesori inv. gimnazial Tincescu Ana-Maria, Dina Denisa, Dragan Magda.

Scopul cursului: Dezvoltarea abilităților și competențelor profesorilor de a crea instrumente educaționale eficiente pentru a răspunde nevoilor elevilor și pentru a merge spre integrarea educațională în școală, pentru a preveni abandonul timpuriu.

Am simtit nevoia aprofundarii subiectului cursului deoarece: „O școală incluzivă trebuie să asigure dreptul la educație al tuturor elevilor, ținând cont de caracteristicile specifice ale fiecăruia, astfel încât sunt necesare practici de predare și modele de procedură ce vizează spijinirea situațiilor dificultățiilor de învățare și consolidarea abilităților de învățare.”

Obiectivele cursului:

v descoperirea caracteristicilor unei școli incluzive;

v gestionarea eficientă a unei clase de elevi;

v facilitarea proceselor de comunicare și dezvoltarea competențelor  emoționale la profesori, elevi, părinți;

v dezvoltarea motivației de a merge la școală și a stimei de sine în rândul elevilor;

v descoperirea unor noi modalități de promovare a continuării studiilor.

In prima zi doamna Claudia Di Foglio, managerul cursului, ne-a făcut o scurtă prezentare a regiunii, a cursului și a formatorilor și ne-am cunoscut colegii. Doamna Gisela Fantacuzzi, pedagog, coregraf, terapeut, trainer acreditat în metoda FELDENKRAIS, ne-a inițiat în SFERODINAMIE ( dans creativ) .

Sferodinamia:

- îmbunătățește abilitățile motorii prin mișcare;

- îmbunătățește imaginația și fantezia;

- îmbunătățește autocontrolul, libertatea, echilibrul, ritmul, încrederea în sine;

- promovează concentrarea asupra „disciplinelor intelectuale”

A doua zi am vizitat Școala „Nuova Direzione Didacttica” formată din două cicluri de învățământ : preșcolar ( Școala San Michele) și primar ( Școala Penuzzio). Domnul Sergio Santoro, profesor, consilier și trainer în învățarea creativă și inclusivă, ne-a vorbit despre competențele europene, viziunea și misiunea sistemului școlar italian în legătură cu elevii cu CES și ne-a prezentat tehnici de focusare pe problemele cunoscute/necunoscute ale elevilor folosite de cadrul didactic pentru a face „elevul fericit”. În a doua parte a zilei, Ms. Rachele Giammario, neuro-terapeut, psiholog, profesor  de școală primară, lector la Universitatea din Aquila, președinte regional al AIDAI (Asociația  Italiană ADHD), ne-a vorbit despre „învățarea prin cooperare” și elaborarea SSP (Plan de Sprijin Special) și ne-a îndrumat în cadrul  Atelierului de lucru:„Cooperative learning-Spring Project”.

A treia zi doamna Gisela Fantacuzzi, ne-a prezentat metoda Feldenkrais teoretic cu ajutorul unui filmuleț de pe youtube. În cadrul  Atelierului de lucru  care s-a desfășurat în încheierea cursului s-au practicat diferite exerciții de „terapie prin mișcare”. Metoda Feldenkrais a primit numele celui care a inițiat-o, Dr. Moshe Feldenkrais, Doctor în Științe (1904-1984): „Dacă știi ce faci, poți face ce vrei.” El spunea că „integritatea persoanei implică trei componente: MIȘCARE, GÂNDIRE, EMOȚII. Domeniul de lucru al metodei este MIȘCAREA. Obiectivul metodei este  STIMULAREA  SISTEMULUI NERVOS.

A patra zi doamna Veronica Telese, ne-a prezentat a doua parte a cursului „Didactica incluzivă” – ascultarea activă, forme de organizare a colectivului, canalele de comunicare, educația outdoor, educația emoțională și relația intra- și intergrup. În cadrul celor două Ateliere de lucru am învățat exerciții noi  de sferodinamie și am aflat despre Teatrul Forum ca mijloc de educație nonformală. Teatrul Forum – Teatrul celor Oprimați (teatrul social) a fost întemeiat de regizorul, dramaturgul, scriitorul și omul politic brazilian Augusto Boal.  Scopul lui este să găsească modalități de a combate descurajarea, asuprirea în viața de zi cu zi, discriminarea.

A cincea zi am vizitat „Scuola Media Statale R. Paolucci” - școală gimnazială. Școala avea  120 de cadre didactice, 700 de elevi dintre care 34 de elevii prezentau CES și erau îndrumați de 27 de profesori itineranți.  După vizitarea sălilor de clasă și observarea activităților  desfășurate cu elevii cu nevoi speciale, ne-am întâlnit cu profesorii itineranți la un seminar în sala de festivități. Aici am primit informații despre utilizarea metodelor Montessori și despre procedurile uilizate în vederea rezolvării problemelor de absenteism. În a doua parte a zilei s-a făcut încheierea cursului prin oferirea unui feedback și prin ritualul „desumflării” mingiilor  sferodinamice.

A șasea zi centrul de formare ne-a oferit oportunitatea de a participa la o excursie pentru a cunoaște obiectivele culturale și istorice ale orașului Vasto și  Regiunea Abruzzo.

Prin participarea la această activitate ERASMUS+, ne-am dezvoltat următoarele competențe:

- „învățați să învățați”;

- competența socială-civică;

- conștientizarea și exprimarea culturală;

- capacitate de a experimenta și dezvolta noi practici de învățare și metode de predare;

- îmbunătățirea cunoștințelor mele despre sistemul educațional din alte țări.

Asupra instituției mele de trimitere, mobilitatea noastră a avut ca impact următoarele:

- crearea de oprtunități pentru a-mi împărtăși cunoștințele dobândite prin intermediul activității mele de mobilitate cu colegii;

- utilizarea de noi metode de predare/instruire, abordări și bune practici la instituția mea de trimitere;

- consolidarea unei atitudini pozitive a instituției mele de trimitere către trimiterea unui număr mai mare de cadre didactice pe teme de predare, de ocupare a locurilor de muncă, etc.;

- consolidarea eforturilor instituției de trimitere de a-și internaționaliza activitățile;

- începerea sau aderarea la noi proiecte europene/internaționale.

Având in vedere cele spuse mai sus mă declar  multumită si fericită că am putut face parte din acest proiect.

 

Revista cu ISSN

Studiu privind evaluarea perceptiei elev…

STUDIU PRIVIND EVALUAREA PERCEPŢIEI ELEVILOR REFERITOR LA RELAŢIA LOR CU PROFESORUL   Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov     Studiul urmăreşte cinci dimensiuni psihopedagogice: limbajul folosit de către...

Read more

Structura anului scolar 2012-2013 prin o…

Structura anului şcolar 2012-2013 prin ordin 3794 din 2012     MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI ORDIN Nr. 3.794/2012 privind structura anului şcolar 2012–2013 M.Of. nr. 296 din 5.5.2012   În temeiul art. 94 alin. (2)...

Read more

Spune NU drogurilor - tipuri de droguri

Principalele tipuri de droguri     1. Haşişul şi marihuana 2. Opiacee 3. Halucinogene 4. Amfetamine 5. Sedative şi somnifere 6. Cocaina 7. Crack-ul 8. Droguri sintetice (designer drugs) - Ecstasy 9. Droguri...

Read more

Folosirea povestilor in predarea limbii …

FOLOSIREA POVEȘTILOR ÎN PREDAREA LIMBII ENGLEZE Profesor: Buruiană Mihaela                                       Liceul Tehnologic “Tudor Vladimirescu”, com. Tudor Vladimirescu, jud. Galați             Cuvinte cheie: poveşti în limba engleză, ciclul primar De ce poveşti? Valoarea educațională...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

Sisteme mecatronice

SISTEME MECATRONICE -articol de specialitate- Prof. JIANU CAMELIA COLEGIUL TEHNIC REȘIȚA, CARAȘ-SEVERIN Conceptul de mecatronică s-a născut în Japonia, la începutul deceniului al optulea al secolului trecut. ...

Read more

Chestionar pentru personalul didactic in…

ANEXA Nr. 9   la regulament   CHESTIONAR pentru personalul didactic*)      ___________    *)Raspunsurile la acest chestionar au caracter confidential.   - model -   In scopul diagnosticarii procesului institutional din scoala dvs., a stabilirii unor...

Read more

Agresivitatea umana si influenta acestei…

AGRESIVITATEA UMANĂ ŞI INFLUENŢA ACESTEIA ASUPRA PREŞCOLARILOR                                                           Prof. Dulgheru Alina Simona, Grădiniţa. Cu PP  “Clopotel”, Bârlad   Motto: "Omul va deveni mai bun, atunci când îi veţi arăta cum este el în...

Read more