Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiect educational Vreau sa fiu student
Sâmbătă, 08 Iunie 2013 14:09

PROIECT EDUCAŢIONAL ,,VREAU SĂ FIU STUDENT”

 

Prof. drd. Simion Rozaura

Liceul Pedagogic Regele Ferdinand

 

Rezumatul lucrării

Odată ajuns la vârsta majoratului, fiecare elev se gândeşte la viitorul său, încercând să facă alegerea optimă. Pentru aceasta, este important să opteze pentru facultatea care să îl ajute să îşi îndeplinească visul.

Prin realizarea acestui parteneriat educaţional se pune accent pe:

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere;

·         stimularea motivaţiei învăţării continue în scopul dezvoltării propriei cariere;

·         formarea şi dezvoltarea capacităţii decizionale;

·         dezvoltarea abilităţii de informare privind cariera;

Cuvinte cheie: proiect, studenţi

 

Résumé

Une fois l'âge de la majorité atteint, chaque élève pense à son avenir, en essayant de faire le meilleur choix. Pour cela, il est important de choisir la faculté qui puisse l’aider à réaliser son rêve.

Par cet le partenariat éducatif l’accent est mis sur quelques aspects:

-Formation et développement des capacités de connaissance de soi;

-Motivation pour l’apprentissage continu en vue de développer leur carrière;

-Formation et développement de la capacité de décision;

-Développement de la capacité de s’informer en ce qui concerne la carrière;

Mots-clés: projet, étudiants 

 

Motto: ,,Întăriţi trupul vostru prin muncă şi mintea voastră prin studiu.” (Socrates)

 

Argument

Pregătirea profesională trebuie să permită oamenilor adaptarea la dinamica tehnologică şi socială. Profesorul trebuie să fie un organizator al situaţiilor educaţionale şi un element de legătură între elev şi societate, care mediază şi facilitează accesul la informaţie.

Parteneriatul educaţional se bazeză pe câteva principii:

·         abordarea problemelor din perspectiva elevilor;

·         manifestarea unei atitudini de sensibilitate faţă de nevoile şi interesele elevilor;

·         capacitatea de a dezbate aspecte privind perspectiva învăţării permanente;

 

Scopul proiectului:

·         informarea elevilor beneficiari cu privire la varietatea facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai” şi a ofertelor educaţionale ale acestora

·         desfăşurarea de activităţi care să permită pregătirea şi introducerea elevilor în mediul universitar

·         stimularea interesului şi a dorinţei pentru a urma o facultate

 

Obiective urmărite:

·         cunoaşterea instituţiilor şcolare universitare

·         cunoaşterea modului de organizare a diferitelor facultăţi

·         cunoaşterea ofertei educaţionale a facultăţilor din cadrul Universităţii ,,Babeş – Bolyai”

·         realizarea unui schimb de informaţii şi opinii despre problemelor abordate

·         îndrumarea elevilor în alegerea unei facultăţi

·         dezvoltarea capacităţii de adaptare la situaţii noi

·         îmbogăţirea experienţei personale

·         familiarizarea elevilor cu biblioteca judeţeană şi cu activităţile acesteia

·         stimularea interesului elevilor pentru a deveni abonaţii Blibliotecii Centrale Universitare ,, Lucian Blaga”

·         înţelegerea necesităţii sociale a pregătirii profesionale

 

Grup ţintă:

·         elevii clasei a X-a B, a XI-a A şi a XI-a B profil pedagogic, specializarea învăţători – educatoare, Liceul Pedagogic ,,Regele Ferdinand“

Durata proiectului: ianuarie 2013 – aprilie 2013

 

Modalităţí de realizare a obiectivelor:

·         Antrenarea elevilor

·         Stabilirea unui calendar de desfăşurare a activităţilor

 

Modalităţi de evaluare:

·         fotografii

·         discuţii colective

·         completarea unor chestionare

·         realizarea unor afişe, postere

·         portofoliu care să cuprindă activităţile desfăşurate în cadrul proiectului

 

Resurse umane implicate:

·         Directori

·         Cadre didactice din învăţământul universitar

·         Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

·         Bibliotecari

·         Elevi

 

Rezultate aşteptate:

·         îmbogăţirea cunoştinţelor despre facultăţile existente în cadrul Universităţii ,,Babeş - Bolyai”

·         un număr cât mai mare de viitori studenţi

·         viitori ,,consumatori de lectură” în cadrul Bibliotecii Universitare ,,Lucian Blaga“

 

Activităţi planificate

·         ianuarie 2013 - ,,Centre Universitare din România”- discuţii preliminarii, completarea unor chestionare

– vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Extensia Sighetu-Marmaţiei, Facultatea de Geografie, Facultatea de Ştiinţe Economice şi de Gestiunea Afacerilor

·         februarie - ,,Pedagogi români contemporani” - activitate în colaborare cu Biblioteca Liceului Pedagogic ,, Regele Ferdinand ”

·         martie 2013 – Masa rotundă- prezentarea unor referate despre propriile opţiuni în alegerea facultăţii pe care o vor urma.

·         aprilie 2013 – vizită la Universitatea ,,Babeş – Bolyai”, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Cluj-Napoca

- vizită la Biblioteca Universitară ,,Lucian Blaga“, Cluj-Napoca

– evaluarea proiectului.

 

Bibliografie:

Muntean Ana, Psihologia dezvoltării umane, Editura Polirom, Iaşi, 2006

Chiş Vasile, Bocoş Muşata, Stan Criatian, Albulescu Ion, (coord.), Educaţia 21, Editura Casa Cărţii de Ştiinţă, Cluj-Napoca, 2005

Faure Edgar, A învăţa să fii, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1974

Filimon Letiţia, (coord), Formare în profesia didactică, Editura Universităţii din Oradea, 2005

Ionescu Miron, (coord), Educaţia şi dinamica ei, Editura Tribuna Învăţământului, Bucureşti, 1998

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Zilele de 24 si 31 decembrie au fost dec…

Zilele de 24 si 31 decembrie au fost declarate libere legale Guvernul Romaniei a aprobat Hotararea pentru stabilirea zilelor de 24 si 31 decembrie 2012 ca zile libere pentru angajatii din...

Read more

Impreuna prin arta

ÎMPREUNĂ PRIN ARTĂ   Iosim Daniela Cristina, Profesor învăţământ primar Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea” Săcele   Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane. Pe cât de dificil de definit, pe atât...

Read more

Domeniile schimbarii in sistemul de inva…

DOMENIILE SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂŢĂMÂNT   Profesor Vira Adina Colegiul Tehnic de Transporturi, Braşov   Aflându-se în plină eră a schimbărilor şi a comunicării, perioadă caracterizată nu prin volumul mare de producţie sau...

Read more

Metodologia de evaluare externa a calita…

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 Axa prioritară 1 : "Educaţia şi formarea profesională în sprijinul creşterii economice şi dezvoltării...

Read more

ROLUL PROFESORULUI LA CLASA

ROLUL PROFESORULUI LA CLASÃ   Institutor Anton Simona Marinela Şcoala cu clasele I - VIII nr. 2 Vorniceni, Judetul Botosani     Oricare ar fi latura din care privim clasa de elevi, rolul profesorului este proeminent,...

Read more

Metodologia predarii disciplinei religie…

Metodologia predarii disciplinei religie in invatamantul preuniversitar Vezi Ordinul M.E.C.S. nr. 5232/14.09.2015 privind aprobarea Metodologiei de organizare a predarii disciplinei Religie in invatamantul preuniversitar.

Read more

Flori de primavara in legende -1

Legenda ghiocelului   A fost odata o razã de soare - era chiar fata cea mai micã si rãsfãtatã a astrului luminos. Şi tocmai pentru cã era cea mai micã si mai...

Read more

Albert Camus studiu

ALBERT CAMUS – STUDIU Prof. Alexie Cristina Colegiul Tehnic «Ion Mincu», Slatina Albert Camus s-a născut la data de 7 noiembrie 1913 în Algeria, având un tată de origine alsaciană și...

Read more