Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiecte educative interne
Marţi, 14 Septembrie 2010 19:34

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE

INFORMARE SINTETICĂ

  

1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE

Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)

!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.

 

 

2. TIPURI DE PROIECTE

A)                PROIECTE EXTRACURRICULARE

B)                 PROIECTE EXTRAŞCOLARE

  

 

Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel: 

- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)

- în parteneriat cu:

-                alte institutii

-                ONG-uri

-                Asociaţii de părinţi        

-                Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)

-                Palat/Cluburi ale copiilor

 

Parteneriat = implicarea comunităţii!

 

 

3. OPORTUNITĂŢI

*       Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot  include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

*      Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)

            - sursă orientativă pentru posibile activităţi

*      Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)

*      Accesarea unor site-uri educaţionale.

De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov

*      Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)

*      Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)

*      Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)

*      Cerc extraşcolar inedit

*      Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)

 

 

4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE

Ø      Parteneri

Ø      Sponsori

Ø      Asociaţii de părinţi legal constituite

Ø      Organizaţii

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:01
 

Revista cu ISSN

PROIECTAREA DIDACTICA

PROIECTAREA DIDACTICÃ – O ACŢIUNE CONTINUÃ ŞI UNITARÃ   Prof. Musat Liliana Liceul Teoretic Nicolae Cartojan Giurgiu     Motto: „Socrate spunea cã acei care stiu ce este fiecare lucru sunt în stare sã explice si...

Read more

Jocuri geografice utilizate in studierea…

JOCURI GEOGRAFICE UTILIZATE ÎN STUDIEREA GEOGRAFIEI ÎN GIMNAZIU   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila               Rezumat: Articolul îşi propune exemplificarea câtorva jocuri geografice care pot fi aplicate in cadrul...

Read more

Drogurile - informatii generale

Informaţii generale   Din punct de vedere etimologic, drog, este un cuvânt de origine olandeză – droog. În accepţia clasică, drogul este substanţa care, fiind absorbită de un organism viu, îi modifică...

Read more

Proba practica la concursul pentru ocupa…

   ANEXA Nr. 7   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar Disciplinele Instruire practica, Activitati de preprofesionalizare -...

Read more

Cultural space at L Blaga and E Hall

CULTURAL SPACE AT L. BLAGA AND E. HALL   Poenar Lorina Manuela - Profesor limba engleză Colegiul Economic “Emanuil Gojdu” Hunedoara              The use of space within the context of culture, also reffered...

Read more

Matematica si metoda problematizarii

Matematica si metoda problematizarii

MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII   Gogan Gabriela, profesor de matematică  Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 1 ”Nicolae Labiş” Mălini, judeţul Suceava      În articolul “MATEMATICA ŞI METODA PROBLEMATIZĂRII” este reliefat rolul matematicii în dezvoltarea personalităţii...

Read more

Titularizare 2012 subiecte si bareme

Titularizare 2012 subiecte si bareme   Afla subiectele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012, pentru toate disciplinele de examen.  

Read more

Noile educatii

NOILE EDUCATII   Dupa cum apreciaza specialistii, noile tipuri de continuturi sau „noile educatii” reprezinta cel mai pertinent si mai util raspuns al sistemelor educative la imperativele generate de problematica lumii contemporane....

Read more