Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiecte educative interne
Marţi, 14 Septembrie 2010 19:34

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE

INFORMARE SINTETICĂ

  

1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE

Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)

!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.

 

 

2. TIPURI DE PROIECTE

A)                PROIECTE EXTRACURRICULARE

B)                 PROIECTE EXTRAŞCOLARE

  

 

Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel: 

- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)

- în parteneriat cu:

-                alte institutii

-                ONG-uri

-                Asociaţii de părinţi        

-                Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)

-                Palat/Cluburi ale copiilor

 

Parteneriat = implicarea comunităţii!

 

 

3. OPORTUNITĂŢI

*       Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot  include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

*      Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)

            - sursă orientativă pentru posibile activităţi

*      Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)

*      Accesarea unor site-uri educaţionale.

De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov

*      Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)

*      Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)

*      Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)

*      Cerc extraşcolar inedit

*      Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)

 

 

4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE

Ø      Parteneri

Ø      Sponsori

Ø      Asociaţii de părinţi legal constituite

Ø      Organizaţii

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:01
 

Comentarii 

 
0 # Andrei 18-02-2014 08:02
Bai deci sunteti smecheri
Răspunde | Răspunde cu citat | Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Relatii dinamice in cadrul terapiei educ…

RELAȚII DINAMICE ÎN CADRUL TERAPIEI EDUCAȚIONALE COMPLEXE ȘI INTEGRATE Profesor educator Mureșan- Chira Gabriel Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare pentru Educația Incluzivă/...

Read more

Educatia incluziva in gradinita

EDUCAŢIA  INCLUZIVĂ ÎN GRĂDINIŢĂ                                                                                                 Prof. înv. preşcolar Gârtan Daniela                                                                                                 GPN COŞEŞTI-ARGEŞ                                             ,,Eu sunt copilul! Tu ţii în mâinile tale destinul meu.Tu determini în cea mai mare măsură, dacă voi reuşi sau...

Read more

Le discours rapporte un usage moderne

LE « DISCOURS RAPPORTE » (DR) – UN USAGE MODERNE   Lector ILIE MINESCU Universitatea de Vest TIMIŞOARA                 Parler de discours rapporté, de discours direct et indirect est un usage moderne pour désigner des faits grammaticaux...

Read more

Plural of nouns controversial aspects

PLURAL OF NOUNS – CONTROVERSIAL ASPECTS   Prof. Dumitru Maria Magdalena Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși- Pitești               Collective nouns when used in singular can take either a singular form to refer to the whole...

Read more

The development of personal and professi…

THE DEVELOPMENT OF PERSONAL AND PROFESSIONAL LITERACY Profesor Jianu Camelia Colegiul Tehnic Reșița, Caraș-Severin Self-knowledge helps you develop your own potential. It helps to identify obstacles, and resources and...

Read more

Curentele de avangarda

CURENTELE DE AVANGARDĂ   Prof. Octavian Horia MINDA Şcoala cu clasele I-VIII SÎNANDREI TIMIŞ     Un modernism categoric, de frondă, alcătuind aşa-zisa mişcare de avangardă artistică, a fost promovat la reviste precum „Contimporanul” (1922-1732), ”Punct”...

Read more

Educatia tehnologica si profesionala

EDUCATIA TEHNOLOGICA SI PROFESIONALA   Conceptul de educatie profesionala Problema formarii si educarii profesionale este de mare actualitate in conditiile societatii moderne. Tanarul trebuie sa fie pregatit nu pentru a face fata numai...

Read more

PASI IN CERCETAREA PEDAGOGICA

STUDIEREA ,,PAŞILOR” ÎN CONCEPEREA, ELABORAREA, PERFECŢIONAREA ŞI EVALUAREA CERCETÃRII PEDAGOGICE, ŞTIINtIFICO-METODICE   Inst. Pãsat Mic Elena Corina Şcoala cu clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Plecând de la ,,teoria”, ,,practica educationalã”, ,,inovatia procesului de învãtãmânt”,...

Read more