Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Proiecte educative interne
Marţi, 14 Septembrie 2010 19:34

PROIECTE EDUCATIVE INTERNE

INFORMARE SINTETICĂ

  

1. DIFERENŢIERI TERMINOLOGICE

Proiect educativ intern = orice proiect/activitate în domeniul nonformal (extracurricular, extraşcolar), iniţiat şi desfăşurat de către unitatea de învăţământ şi care să vizeze una sau mai multe componente educaţionale(de exemplu, educaţia pentru sănătate, pentru viaţa de familie, pentru valori, ecologică, culturală, antreprenorială, etc.)

!!! Aceste proiecte nu se suprapun cu proiectele cu finanţare din fondurile structurale sau cu cele internaţionale, de tip Comenius.

 

 

2. TIPURI DE PROIECTE

A)                PROIECTE EXTRACURRICULARE

B)                 PROIECTE EXTRAŞCOLARE

  

 

Atat proiectele de tip A, cât şi cele de tip B pot fi realizate astfel: 

- doar de către şcoală (la nivel de clasă, ciclu, unitate)

- în parteneriat cu:

-                alte institutii

-                ONG-uri

-                Asociaţii de părinţi        

-                Alte unităţi şcolare (inclusiv din alte state)

-                Palat/Cluburi ale copiilor

 

Parteneriat = implicarea comunităţii!

 

 

3. OPORTUNITĂŢI

*       Calendarul activităţilor educative din şcoală, realizat nu ca o succesiune de activităţi disparate şi centrate pe date aniversare, ci sub forma unor proiecte educative atractive, coerente, grefate pe nevoile identificate ale şcolii, care să implice şi să responsabilizeze elevii. Proiectele educative pot  include mai multe activităţi concrete, cu termene şi responsabilităţi precise. Proiectul educativ reuşit trebuie să aibă impact, să fie vizibil în comunitate şi să producă o schimbare.

*      Calendarul activităţilor educative la nivel naţional (anexa F) poate fi folosit astfel: - participare la unele concursuri, manifestări din agendă (în funcţie de interesele şi specificul şcolii)

            - sursă orientativă pentru posibile activităţi

*      Participarea la activităţi, concursuri organizate de alte instituţii partenere ale ISJ. De exemplu, „Mesajul meu antidrog” (Centrul de prevenire şi consiliere antidrog)

*      Accesarea unor site-uri educaţionale.

De exemplu, www.iearn.org, www.globe.gov

*      Utilizarea Consiliului Judeţean al Elevilor ca resursă în iniţierea, elaborarea, implementarea unor proiecte educative (inclusiv ca voluntari în proiecte privind ciclul primar)

*      Excursii cu caracter formativ, ca activitate de proiect (interdisciplinar)

*      Implicarea reală a părinţilor în viaţa şcolii, prin valorificarea abilităţilor, ptitudinilor şi intereselor acestora(de exemplu, proiecte OSP, părinte-antrenor al echipei şcolii, părinte-model de reuşită profesională, părinte-coordonator formaţie artistică)

*      Cerc extraşcolar inedit

*      Proiecte educative de vacanţă (de exemplu, şcoli de vară)

 

 

4. POSIBILE SURSE DE FINANŢARE

Ø      Parteneri

Ø      Sponsori

Ø      Asociaţii de părinţi legal constituite

Ø      Organizaţii

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:01
 

Revista cu ISSN

LicArt 2013 regulament

Clubul Nouă ne pasă! şi Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului  organizează a 12-a ediţie a Festivalului Naţional de Arte pentru Liceeni LicArt 2013 -secţiunile poezie, fotografie şi teatru-   Regulament LicArt   Poezie   La concurs pot participa...

Read more

Breaking old storyteling steroetypes res…

BREAKING OLD STORYTELLING STEREOTYPES – RESEARCH STUDY Profesor limba engleză Cristina Lungan Școala Gimnazială ,,Sfânta Vineri” Ploiești, Prahova The consuming society has left its...

Read more

Despre educatia incluziva

 DESPRE EDUCAŢIA INCLUZIVĂ   Prof. Sorina Mirela Lungu Colegiul Tehnic Reşiţa   Acest articol pune în discuţie importanţa pe care o are integrarea copiilor cu cerinţe speciale, în învăţământul de masă. Incluziunea şcolară se referă la...

Read more

Jocuri geografice utilizate in studierea…

JOCURI GEOGRAFICE UTILIZATE ÎN STUDIEREA GEOGRAFIEI ÎN GIMNAZIU   Profesor Miron Steluţa Otilia Şcoala Gimnazială Movila Miresii, judeţul Brăila               Rezumat: Articolul îşi propune exemplificarea câtorva jocuri geografice care pot fi aplicate in cadrul...

Read more

Cadrul didactic factor important in prom…

CADRUL DIDACTIC – FACTOR IMPORTANT ÎN PROMOVAREA EDUCAŢIEI INCLUZIVE Prof. itinerant Galoiu Ecaterina CSEI ,,Elena Doamna” Focșani Școala Gimnazială ,,Nicolae Iorga” Focşani Conceptul de educaţie...

Read more

PROCEDEE NOI DE EVALUARE IN INVATAMANTUL…

PROCEDEE NOI DE EVALUARE ÎN ÎNVÃŢÃMÂNTUL PRIMAR   Inst. DOBREA MONICA Şcoala „Înv. N. Pâslaru” Casin, Jud. Bacãu     „E imposibil sã judeci adecvarea unei conduite, gradul de eficacitate a unei actiuni fãrã sã cunosti...

Read more

Planificare model pentru consiliere si o…

Planificare model pentru consiliere si orientare invatamant gimnazial   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice....

Read more

Planificare model pentru cunoasterea med…

Planificare model pentru cunoasterea mediului invatamant primar   Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata...

Read more