Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Reguli impuse copiilor
Luni, 19 Aprilie 2010 17:10

De ce trebuie să ţinem cont când impunem reguli copiilor?

 

Ce puteţi face pentru a evita „alunecările de teren” din viaţa de familie?

 

 

-         Fixaţi reguli adaptate vârstei copilului.

-         Aveţi grijă ca aceste reguli să nu fie prea numeroase.

-         Formulaţi-le cât mai clar şi asiguraţi-vă că au înţeles exact ce au voie şi ce nu au voie să facă (descrieţi comportamentul dorit şi cel nedorit).

-

         Pentru fiecare regulă, stabiliţi de comun acord care este recompensa şi care este pedeapsa. (Permiteţi copiilor să participe la stabilirea penalizărilor şi recompenselor).

 

-         Puneţi-vă întrebarea: „Cât de legitime sunt aceste reguli?”

-         Nu spuneţi „da” astăzi pentru a spune un „nu” hotărât mâine.

-         Încercaţi să pedepsiţi ceea ce face copilul şi nu ceea ce este el ca persoană în general.

-         Aveţi „puţintică răbdare”: noţiunile de bine sau de rău, de autonomie nu se dobândesc pe deplin decât la sfârşitul adolescenţei.

-         Nu uitaţi că este mult mai greu pentru un adolescent să îşi reprime o dorinţă decât este pentru un adult.

-         Explicaţi motivele fiecărei interdicţii şi nu uitaţi să le reamintiţi de câte ori este nevoie.

-         Acceptaţi faptul că regulile sunt diferite în funcţie de circumstanţa în care ele se aplică: la şcoală, acasă, în cadrul cercului de prieteni, etc.

 

 


Articole asemanatoare mai vechi:

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:09
 

Revista cu ISSN

DESPRE CREATIVITATE

DESPRE CREATIVITATE   Prof. drd. Bizo Ioana Grup Şcolar „Aurel Vlaicu”, Baia Mare     Studiul de fatã îsi propune sã prezinte diferitele acceptiuni ale substantivului „creativitate” de-a lungul timpului, prezentând totodatã diferitele grade ale...

Read more

Educarea copilului in familie si implica…

EDUCAREA COPILULUI ÎN FAMILIE ŞI IMPLICAŢII LA NIVELUL ŞCOLII Prof. înv. primar Postelnicu Alina Şcoala Gimnazială „Gheorghe Diboş”, Comuna Măneşti Rezumat: Acest articol îşi propune să evidenţieze importanţa...

Read more

Instruirea diferentiata a elevilor prin …

INSTRUIREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR PRIN APLICAREA TEORIEI INTELIGENȚELOR MULTIPLE Profesor învățământ primar, Odarca DEAC Școala Gimnazială „Petre Dulfu”   Baia Mare Stilurile de învățare ale elevilor se pot clasifica în diverse moduri...

Read more

Comment faire la francais plus attrayant…

COMMENT FAIRE  LE  FRANÇAIS  PLUS ATTRAYANT? ETUDE SUR LE JEU EN CLASSE DE FLE   Prof. Alexie Cristina «C.T. Ion Mincu», Slatina               Sans diminuer le rôle et l importance de l’écrit dans l’apprentissage...

Read more

Cercetarea stiintifica si tipologia pref…

CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ TIPOLOGIA PREFIXOIDELOR prof. Chiru Adelina Şcoala Gimnazială ,,Înv. Clemenţa Beşchea” Căpăţîneşti, Mărăcineni, judeţul Buzău Aspectul formal Intrând în compunerea unui cuvânt, prefixoidele...

Read more

Titularizare 2012 subiecte si bareme

Titularizare 2012 subiecte si bareme   Afla subiectele de la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate in unitatile de invatamant preuniversitar 2012, pentru toate disciplinele de examen.  

Read more

Cet de prezenta este limba romana in man…

CÂT DE PREZENTĂ ESTE LIMBA ROMÂNĂ ÎN MANUALELE DE LICEU? Prof Vlad Petronela, Liceul Tehnologic Anghel Saligny Fetești, jud. Ialomița În programele de limba şi literatura română pentru...

Read more

Studiul comparativ al eficientei utiliza…

STUDIUL COMPARATIV AL EFICIENŢEI UTILIZĂRII ENERGIILOR REGENERABILE ÎN SPAŢIUL SUBCARPAŢILOR DE CURBURĂ       Prof. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol „Dr. C. Angelescu” Buzău   Cererea de electricitate a crescut permanent în ultimii ani iar principiile dezvoltării industriale...

Read more