Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Relatia profesor elev
Sâmbătă, 08 Decembrie 2012 00:00

RELAȚIA PROFESOR-ELEV

 

Andone Crenguța - profesor

Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov

 

Rezumat: Articolul “Relația profesor-elev” pornește de la cunoscuta afirmație a lui Ion Creangă, ce are drept idee meseria de dăscăl. M-am axat pe calitățile unui adevărat cadru didactic, apoi pe relația dintre acesta și elevii săi, inspirându-le dragoste față de școală.

 

MOTO: “Unde nu-i dragoste de breaslă și menire, și tragere de inimă, nu-i Doamne ajută, mă băieți! Băieții de țăran n-au ce trebuie, fug de școală și li-i urâtă cartea că-i ține învățătorul la școală ca la gros. Ia schimbați-le felul de viață și-ți vedea cum au să fugă de-acasă la școală. Fie-vă dragi, purtați-vă cu ei blând, învățați-i cele de folos, și-ți vede cum are să vi se umple școala de băieți. Nu vă supărați de nătângia unora și fiți drepți, și-ți vedea că nu-s sălbatici, ci băieți cuminți. Nu țineți copiii numai la carte, ci schimbați-le des ocupația. Jucați-vă cu ei, căci între copii trebuie să fii și tu copil. Nu vărsați veninul amărăciunii voastre în sufletul copiilor, că-i păcat.”

Ion Creangă

Ion Creangă este nu numai un mare prozator, ci și un adevărat cadru didactic, înzestrat cu har față de această meserie, fapt remarcat în manualele școlare, realizate alături de primul abecedar românesc.

După cum afirmă scriitorul, cadrul didactic nu trebuie să fie doar purtător de informații, ci și un bun ascultător și sfătuitor, să-i determine pe elevi să vină la școală cu bucurie, să le capteze mereu atenția.

Între profesor și elev trebuie să existe o relație de comunicare, pentru a se putea realiza o bună instruire. Această relație presupune cunoașterea de către profesor a informațiilor, noțiunilor, pe care elevul le posedă pentru a se putea desfășura o activitate ușoară și eficientă. Datoria profesorului este de a nu utiliza anumiți termeni necunoscuți de elevi fără a-i explica.

Tot el, profesorul, trebuie să fie în fața elevilor săi un model, trebuie să respecte măsura; măsura în exigențe, vorbe, gesturi, atitudini. La fel trebuie să procedeze și elevii.

O bună relație cu profesorul reiese atunci când profesorul este obiectiv, îmbinând exigența cu blândețea, să nu tolereze deplasările și capriciile. Trebuie să țină cont de clasa sa de elevi; aceștia se aseamănă doar prin vârstă, însă celelalte aspecte sunt diferite și pentru aceasta trebuie să țină cont de individualitatea fiecăruia.

În zilele noastre constatăm că elevii au o mare libertate în exprimare, considerând profesorul un transmițător de informații. Scopul nostru, al cadrelor didactice, este de a purta conversații deschise, libere, câștigând, astfel, respectul în rândul elevilor și al părinților.

 

 

Revista cu ISSN

Hortensia Papadat Bengescu Ciclul Hallip…

HORTENSIA PAPADAT-BENGESCU CICLUL HALLIPILOR   Prof. APOSTOL IULIANA – ANDREEA Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu” Broscăuţi   Tudor Vianu [1] o consideră pe Hortensia Papadat-Bengescu, alături de Liviu Rebreanu „scriitorul care a exercitat o înrâurire...

Read more

Copilaria si jocul Contributia scolii la…

COPILĂRIA ŞI JOCUL - CONTRIBUŢIA ŞCOLII LA DEZVOLTAREA PROFILULUI MORAL AL ELEVULUI Trifan Luminiţa, profesor învăţământ primar, Şcoala Gimnazială “Elena Văcărescu”, Bucureşti Prin materialul de mai jos  încerc să ...

Read more

Strategii de predare si de invatare folo…

INTERACTING IN MADRID STRATEGII DE PREDARE șI DE ÎNVĂțARE FOLOSIND JOCURI șI ACTIVITĂțI DRAMATICE   Inst. Riciu Daniela Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobești, Vrancea   Cursul „Interacting in Madrid. Teaching and learning strategies using games and...

Read more

Studiul compatibilitatii electromagnetic…

Studiul compatibilitatii electromagnetice in sisteme electrice

STUDIUL COMPATIBILITĂŢII ELECTROMAGNETICE ÎN SISTEME ELECTRICE     Prof. Drd. Ing. LILIANA CÎMPAN, Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” Şimleu Silvaniei     Rezumat             Activităţile umane, dar în mod special activitatea industrială, dau naştere la numeroase forme de poluare a...

Read more

Utilizarea instrumentului testmoz in eva…

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ Profesor Buşcă Alexandru Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a...

Read more

Valorificarea educatiei muzicale in dezv…

VALORIFICAREA EDUCAŢIEI MUZICALE ÎN DEZVOLTAREA PERSONALITǍŢII șI A CREATIVITǍŢII ELEVILOR, PRIN FOLOSIREA JOCULUI MUZICAL  ŞI A IMPROVIZAŢIILOR MUZICALE                                                             Prof. Oncescu Carmen Școala Gimnazială ”V.Alecsandri” București   Metodele de dezvoltare a creativității oferǎ elevilor posibilitatea...

Read more

Caracterizare generala varsta scolara mi…

CARACTERIZARE GENERALĂ - VÂRSTA ŞCOLARĂ MICĂ   Profesor Lazar Mihaiela Liceul de Artã „Ioan Sima” Zalãu     “Etapa micii şcolarităţi este perioada când situaţiile repetate duc la constituirea de mijloace de gândire mai operative în...

Read more

Inspectia tematica scop obiective tipuri…

CAPITOLUL II  Inspectia unitatilor de invatamant preuniversitar   SECTIUNEA a 6-a Inspectia tematica. Scop, obiective, tipuri, etape   Art. 46. -     Obiectul principal al inspectiei tematice il reprezinta o secventa particulara/un aspect a/al activitatii...

Read more