Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Responsabilul cu Formarea Continua atributii
Duminică, 21 Noiembrie 2010 15:56

Responsabilul cu Formarea Continuă (RFC) - atribuţii

 

 

A. Informare

 

1. Cunoaşterea legislaţiei privind perfecţionarea şi formarea continuă a cadrelor didactice şi a cadrelor didactice auxiliare;

2. Asigură accesul la informaţie pentru tot personalul unităţii de învăţământ;

3. Organizează un punct de informare cuprinzând toate documentele necesare informaţiei colegilor, calendarul activităţilor de perfecţionare la nivel naţional, judeţean şi local/intern;

4. Diseminează periodic noutăţile din domeniu;

5. Întocmeşte rapoarte periodice pentru ISJ, manager, responsabilul cu asigurarea calităţii din unitatea proprie.

 

 

 

B. Organizare/coordonare

 

1. Alcătuieşte baza de date privind situaţia perfecţionării prin grade didactice şi periodică la 5 ani, participarea la formarea continuă a personalului din unitate;

2. Asigură participarea personalului din unitate la activităţile de formare continuă organizate de instituţiile abilitate (ISJ, CCD, Universităţi, Colegii, ONG-uri) în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare (Legea Nr. 128/1997; O.M. Nr. 3770/19.05.1998, Calendarul perfecţionării prin grade didactice realizat de MECTS şi actualizat anual);

3. Participă la organizarea de reuniuni, ateliere, lecţii/ activităţi demonstrative pe teme profesionale, în cadrul comisiilor metodice, cercurilor pedagogice, diferite manifestări;

4. Iniţiază anual acţiuni de analiză şi estimare a nevoilor de formare a personalului didactic şi didactic auxiliar şi promovează activităţi în consecinţă.

 

 

C. Consiliere/consultanţă

 

1. Îndrumă cadrele didactice şi colaborează cu echipa managerială a unităţii în domeniul perfecţionării;

2. Acordă consultanţă şi consiliere în domeniu prin utilizarea tehnicilor de observare a lecţiilor/activităţilor susţinute în şcoală;

3. Facilitează comunicarea intercolegială şi sprijină relaţionarea unităţii cu alte instituţii cu scopul de a asigura o bună diseminare a exemplelor de bună practică în domeniul perfecţionării.

 

 

D. Formare

 

1. Se preocupă de propria dezvoltare profesională prin participare la diferite stagii de formare continuă;

2. Realizează, în colaborare cu echipa managerială activităţi de diseminare a informaţiilor primite la cursurile de formare, instruiri, întâlniri organizate de inspectorul responsabil cu dezvoltarea profesională sau directorul CCD.

 

 

E. Monitorizarea

 

1. Realizează monitorizarea participării cadrelor didactice la programele interne de formare;

2. Asigură monitorizarea diseminării exemplelor de bună practică;

3. Împreună cu echipa managerială monitorizează parcursurile individuale şi propune înscrierea obligatorie la cursuri de perfecţionare în cazurile recomandate, conform legislaţiei.

 

 

F. Autoevaluare/evaluare

 

1. Realizează autoevaluarea/evaluarea:

a. de proces, pentru activităţile derulate în unitate;

b. de produs pentru materialele finale realizate;

c. de valorizare a bunelor practici.

2. Aplică chestionare de analiză a calităţii activităţilor derulate şi centralizează propunerile cadrelor didactice pentru anul şcolar următor.

 

 

Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 17:07
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Jocul activitate fundamentala in gradini…

JOCUL, ACTIVITATE FUNDAMENTALĂ ÎN GRĂDINIŢĂ   Prof. Fătu Mihaela Corina G.P.P Nr. 10 Buzău   Cerinţele mereu crescânde ale societăţii contemporane impun învăţământului actual sarcini importante care să determine creşterea calităţii lui. Este necesar, pentru aceasta,...

Read more

Principiile invatarii incluzive prin coo…

PRINCIPIILE ÎNVĂŢĂRII INCLUZIVE PRIN COOPERARE Prof. Popa Brînduşa-Georgiana Liceul Tehnologic ”Mihai Busuioc” Pașcani Educaţia incluzivă prevede schimbarea și adaptarea continuă...

Read more

Proiect didactic limba franceza

PROJET DIDACTIQUE          Școala Gimnazială Corobăi, Drăgotești                                                                  Profesor: Patrascu Margareta-Diana   CLASSE: III OBJET: le français SUJET DE LA LEÇON: l’article défini; TYPE DE LA LEÇON: acquisition des nouvelles connaissances; Niveau: A1 Langue: 1  Lieu de travail: la...

Read more

Echilibrul psihosomatic in viata cotidia…

ECHILIBRUL PSIHOSOMATIC ÎN VIAŢA COTIDIANĂ                              Mureşan-Chira Gabriel             Prof. Educator CRDEII, Cluj-Napoca        Tentaţiile lumii contemporane pot destabiliza echilibrul psihosomatic al unui individ în aşa fel încât defazarea triadei corp-...

Read more

Destramarea obstilor satesti din zona Ca…

DESTRĂMAREA OBŞTILOR SĂTEŞTI DIN ZONA CÂMPULUNG-MUSCEL   Prof. Gabriel TUDOSE Şcoala „Petre Tudose” Mălureni, Argeş     Obştea sătească – unitate de bază structurală şi funcţională a societăţii româneşti din Preistorie până spre contemporaneitate –...

Read more

Tulburari ale limbajului

TULBURÃRI ALE LIMBAJULUI Profesor: Maxim Elisabeta Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani Acum ceva vreme în una din clasele la care predam era un copil...

Read more

Les techniques alternatives d evaluation…

Les techniques alternatives d evaluation Le portfolio

LES TECHNIQUES ALTERNATIVES D’EVALUATION. LE PORTFOLIO ILIE MINESCU Universitatea de Vest Timişoara                 Le portfolio est une méthode alternative d’évaluation qui a attiré l’attention et l’intérêt des professeurs. Il était nécessaire de trouver...

Read more

Inventarea si dezvoltarea fotografiei

INVENTAREA ȘI DEZVOLTAREA FOTOGRAFIEI prof. Mihaela Butoi Colegiul Tehnic “Petru Poni”, Onești Fotografia a devenit astăzi unul dintre cele mai accesibile și pasionante mijloace de cunoaștere...

Read more