Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse educationale interactive cu instrumentul post it
Scris de mihaiela lazar   
Duminică, 08 Mai 2016 20:27

RESURSE EDUCAȚIONALE INTERACTIVE CU INSTRUMENTUL POST-IT

Profesor Bușcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: În acest articol este prezentat instrumentul Post-It, cu ajutorul căruia se pot realiza resurse educaționale interactive.

Cuvinte cheie: resurse, educaționale, interactive, jocuri, evaluare

Cadrele didactice au la îndemână o mulţime de instrumente cu ajutorul cărora pot realiza resurse educaționale interactive. Un astfel de instrumente este Post-It, care face parte din colecția ClassTools.

Post-It este un instrument educațional extrem de util în procesul de predare-învățare-evaluare. El este ușor de utilizat, iar rezultatul este remarcabil atunci când elaborezi testul-joc cu iscusință.

Post-It se află la adresa http://www.classtools.net/education-games-php/postIt. Cu ajutorul său profesorul poate elabora de exemplu un test interactiv, cu itemi de asociere sau cu itemi de completare, sau poate prezenta noul conţinut al lecţiei.

Acest instrument este interactiv ceea ce îl face atrăgător pentru elevi. Dezavantajul utilizării testelor-joc realizate cu Post-It este faptul că în cazul itemilor de asociere elevul poate ghici întâmplător răspunsul corect, însă în cazul itemilor de completare se evită această situație. Ca avantaje aș specifica faptul că realizarea testelor-joc cu Post-It este ușoară, iar verificarea este de asemenea facilă.

În cadrul acestei aplicații avem mai multe secțiuni:

1. Title (Titlu) – secțiune în care profesorul notează titlul testului respectiv;

2. Notes / Instructions (Note / Instrucțiuni) – secțiune în care profesorul specifică cerințele testului;

3. Add a Label (Adaugă o etichetă) – secțiuni în care profesorul notează diferiți termeni pe care elevul trebuie să îi asocieze diferitelor zone ale imaginii centrale (în acest caz itemii sunt de asociere), sau secțiuni în care elevul trebuie să noteze diferiți termeni corespunzători zonelor respective (în acest caz itemii sunt de completare);

4. Load Image (Imaginea de Încărcare) – este imaginea inserată de către profesor, imagine pe baza căreia se realizează testul.

Pentru a realiza un test-joc cu aplicația Post-It vom parcurge următorii pași:

Pas 1. Accesăm aplicația al cărei URL este http://www.classtools.net/education-games-php/postIt.

Pas 2. Stabilim titlul testului-joc.

Pas 3. Stabilim notele / instrucțiunile pentru testul-joc realizat.

Pas 4. Încărcăm imaginea centrală, pe baza căreia vom realiza testul-joc. Folosim pentru aceasta butonul Add Image (Adaugă Imagine), aflat în zona din dreapta-jos a aplicației.

Pas 5. Adăugăm rând pe rând etichetele și introducem textul corespunzător lor. Folosim pentru aceasta butonul Add a Label (Adaugă o etichetă), buton aflat în zona din stânga-jos a aplicației.

Pas 6. Salvăm testul-joc ca pagină web. Folosim pentru aceasta butonul Save as Web Page (Salvează ca Pagină Web).

Pas 7. Testul-joc îl putem încorpora în cadrul unui blog / site. Folosim pentru aceasta butonul Embed into blog / webpage (Încorporează în blog / pagină web).

Pas 8. Pentru salvarea rezultatului, elevul realizează o captură a ecranului (cu ajutorul tastei PrintScreen), pe care o salvează fie într-un fișier Word, fie într-un fișier Paint, fișier pe care profesorul îl colectează pe stick, sau îl primește pe e-mail de la elev.

De exemplu, cu ajutorul instrumentului Post-It am realizat un test-joc, la clasa a IX-a. Testul-joc se află la adresa http://www.classtools.net/widgets/postIt_4/e57uu.htm. Sarcina elevilor constă în stabilirea corectă a ordinii operaţiilor pentru algoritmul „interschimbare” prin poziţionarea etichetelor în dreptul operaţiilor corespunzătoare. Elevii au fost încântați de testul-joc „Algoritmul Interschimbare”. Au considerat că utilizarea resurselor educaționale interactive face ca învățarea să fie mai distractivă, mai atractivă și mai ușoară. Ei și-au dorit să participe la cât mai multe ore de acest gen, mai ales la disciplinele care solicită mult gîndirea, cum ar fi matematica, informatica, chimia, fizica etc.

Utilizând testul-joc realizat cu Post-It profesorul nu mai este nevoit să printeze fișe de lucru pentru elevi. El are nevoie doar de un laborator de informatică, cu calculatoare conectate la Internet.

Instrumentul educațional Post-It este util pentru profesori, indiferent de specializarea pe care o au. Cu ajutorul său profesorii pot realiza resurse educaționale interesante și atractive pentru elevi, astfel încât învățarea devine mai uşoară, iar creativitatea elevului se dezvoltă.

Bibliografie

  1. http://teacherchallenge.edublogs.org/free-tools-challenge-4-classtools-net-quizzes-downloads-and-educational-games/ Accesat 14 aprilie, 2016

  2. http://www.classtools.net/_SEARCH/index.php?template=postIt Accesat 14 aprilie, 2016


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Metodele de invatare activa prin coopera…

METODE DE ȊNVǍȚARE ACTIVǍ PRIN COOPERARE LA VȂRSTA PREŞCOLARǍ Educatoare Portik Laura Grădiniţa P.P.Nr.1 Reghin Rezumat Ȋnvăţământul actual modern presupune îmbinarea tehnicilor moderne...

Read more

Analiza proiectelor educationale

ANALIZA PROIECTELOR EDUCAȚIONALE Prof. ing. Comănescu Marghioala Colegiul Agricol ,,Dr. C. Angelescu” Buzău Proiectul educațional este un ansamblu de activităţi corelate, organizate, ancorate în scopuri şi obiective bine delimitate, cu...

Read more

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR

METODE DE REZOLVARE A PROBLEMELOR     Inst. Aftinescu Dorina Florina Şcoala cu Clasele I-VIII, Galicea Mare, Dolj     Introducerea organizatorului cognitiv, ca metodã, ilustreazã principiul diferentierii progresive si serveste aceastã functie în raport cu orice...

Read more

Elemente de noutate in aplicarea curricu…

ELEMENTE DE NOUTATE ÎN APLICAREA CURRICULUM-ULUI ÎN PROCESUL INSTRUCTIV-EDUCATIV DIN GRĂDINIŢĂ                                                                                Ed. Purcel Cecilia, Grădiniţa cu P.P. “Clopoţel”, Bârlad   Necesitatea elaborării unui nou curriculum pentru învăţământul preşcolar reiese din multitudinea...

Read more

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014

Fisa inscriere probe de aptitudini 2014   Descarca anexa la fisa de inscriere admitere in clasa a IX-a, an scolar 2014-2015, pentru participarea la probele de aptitudini sau la probele de verificare...

Read more

Francofonia in romania

FRANCOFONIA ÎN ROMÂNIA prof. Drăgian Ana-Elena Colegiul Tehnic ,,Constantin Brâncuşi’’ Oradea Momentul care marchează intrarea României în structurile internaţionale ale francofoniei, l-a constituit cea de-a IV-a Conferinţă a...

Read more

Elemente de deontologie a evaluarii in c…

ELEMENTE DE DEONTOLOGIE A EVALUĂRII ÎN CONTEXTUL CREŞTERII CALITĂŢII ACTULUI EDUCAŢIONAL   prof. istorie Luminiţa Simona Feşnic Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, Oradea     Scopul acestui articol este reactualizarea semnificaţiei naţionale a zilei de 9 mai,...

Read more

Valentele formative ale muzicii pentru m…

VALENŢELE FORMATIVE ALE MUZICII PENTRU MICII ŞCOLARI   Înv. Gligor Dana Şcoala Gimnazială Vidra   Muzica, cea mai profundă şi mai complexă dintre arte, chiar împărăteasa acestora, ne ajută în exprimarea ideilor, sentimentelor, stărilor...

Read more