Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Resurse web online
Scris de mihaiela lazar   
Joi, 08 Mai 2014 20:45

RESURSE WEB ONLINE

STUDIU ŞTIINŢIFIC

 

 

Prof. Grecu Daniela,

Liceul de Arte “Marin Sorescu” Craiova

 

Google Docs, platformele  Moodle, iTeach, INSAM, Wallwisher, RealTime Board reprezintă printre cele mai utilizate resuse web în procesul de predare-învaţare-evaluare. Ele au rolul de a realiza o revoluţie în educaţie.

 

Ø      Google Docs

http://www.google.com/

Instrument online pentru creare în colaborare de documente, foi de calcul, prezentări, chestionare, construire de figuri geometrice. Permite formatare, încărcare de imagini, comentarii, tabele, formule. Colaboratorii pot fi invitaţi prin email. Există o evidenţă a modificărilor efectuate. Documentele sunt stocate online şi pot fi accesate de la orice calculator cu acces la Internet. Ele pot fi postate pe blog sau publicate ca pagină web.

 

 

Ø      Platforma Moodle

http://edu.moodle.ro/

Platforma de e-learning Moodle România oferă un mediu de socializare şi comunicare, cursuri şi evaluare în sistem electronic, oferă posibilitatea cursanţilor de a învăţa împreună utilizând  resurse şi activităţi. Principala resursă este reprezentată de cursul organizat pe module, curs ce poate fi definit pe bază de lecţii sau de activităţi săptămânale. La sfârşitul fiecărui modul de curs se poate introduce un modul de evaluare. Acest modul este foarte flexibil şi permite profesorului să stabilească mai multe modalităţi de evaluare, itemii putând fi de tip "Adevărat sau Fals", "Întrebări cu o singură variantă corectă", "Întrebări cu mai multe variante", "Completaţi spaţiile libere".

 

 

Ø      Platforma iTeach

http://www.iteach.ro

Permite integrarea cadrelor didactice într-o reţea naţională dedicată dezvoltării socioprofesionale oferind oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin publicarea de materiale şi participarea la grupuri de discuţii, precum şi prin participarea la cursuri online de formare continuă.

 

 

Ø      Platforma INSAM (Instrumente digitale de ameliorare a calităţii evaluării în învăţământul preuniversitar)

http://insam.softwin.ro/insam

Este o platformă ce permite dezvoltarea şi implementarea de instrumente şi mecanisme digitale de îmbunătăţire a proceselor evaluative. Platforma poate fi utilizată atât de profesori cât şi de elevi. Ea conţine peste 150000 de itemi şi peste 5000 de teste de evaluare disponibile pentru toate disciplinele incluse în lista celor la care se susţine examen de bacalaureat. Profesorul utilizator de platformă poate crea teste cu ajutorul itemilor existenţi pe platformă, sesiuni de evaluare (trimiterea testelor către elevi), poate corecta testele rezolvate de elevi. Elevii pot accesa testele primite de la fiecare profesor în parte, le pot rezolva, îşi pot vizualiza notele obţinute şi pot păstra anumite teste în lista celor favorite. În cadrul sistemului informatic INSAM, rezultatele obţinute de elevi în urma administrării testelor pot fi salvate şi utilizate în diverse rapoarte şi statistici, pentru a servi cadrelor didactice şi elevilor în evaluare şi autoevaluare.

 

 

Ø      Wallwisher

http://www.wallwisher.com/

Permite crearea unui “avizier” virtual pe care pot fi postate scurte mesaje conţinând text, imagini, video şi legături. Poate fi folosit pentru brainstorming, pentru a posta noţiuni noi, termeni, definiţii, desene sau comentarii pe o temă dată. Colaboratorii pot fi invitaţi prin e-mail sau cu ajutorul URL–ului.

 

Ø        RealTime Board

https://realtimeboard.com

RealtimeBoard este un serviciu de colaborare,  cu o suprafaţă de lucru fără sfârşit şi diverse instrumente. Acesta permite lucrul în echipă la diverse proiecte, crearea de scheme şi template-uri, ce pot fi apoi împartăşite  în toată lumea.

 

Bibliografie

·        https://edu.moodle.ro/

·        http://www.google.com/

·        https://realtimeboard.com

·        http://www.iteach.ro

·        http://www.wallwisher.com/

·        http://insam.softwin.ro/insam

Ultima actualizare în Miercuri, 14 Mai 2014 20:47
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Sensul onomatopeelor in creatia lirica b…

SENSUL ONOMATOPEELOR ÎN CREAŢIA LIRICĂ BACOVIANĂ   dr. Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Veacul m-a făcut / Atât de cult, / Încât mă uit / Peste oameni. / Am învăţat atâtea / În timpul...

Read more

Paleta meseriilor proiect educational

PALETA MESERIILOR  - PROIECT EDUCAȚIONAL   Prof. Contescu Mihaela – Colegiul Tehnic Lazar Edeleanu și Liceul Tehnologic 1 Mai Municipiul Ploiești   Succesul în viaţă, împlinirea, depinde de mai multe obiective, dar nu în...

Read more

Proba practica la concursul de ocuparea …

ANEXA Nr. 5   la metodologie   PROBA PRACTICA din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate in unitatile de invatamant particular din invatamantul preuniversitar cu clase speciale - Limbi straine cu...

Read more

Fisa de inscriere la examenul national d…

FIŞĂ DE ÎNSCRIERE LA EXAMENUL NAŢIONAL DE DEFINITIVARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT   Vezi fişă de înscriere la examenul național de definitivare în învăţământ, anexa 2 la Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național...

Read more

Vivant profesores!

    VIVANT PROFESORES!   - Referat -     CUPRINS:    1-Argument  2-Obiective  3-Diseminarea proiectului  4-Model de orientare profesionala  5-Colaboratori    1. Argument     Referatul VIVANT PROFESORES propune revigorarea functiilor si valorilor atribuite foii matricole, la absolvirea liceului.  Noua versiune a foii matricole, se vrea un mini-ghid de orientare...

Read more

Povestea unui om lenes de Ion Creanga, o…

  “POVESTEA UNUI OM LENEŞ”, DE ION CREANGĂ: OMUL NU ERA LENEŞ CI BOLNAV DE MIASTENIA GRAVIS   Prof. Drd. Miron Costina Violeta Şcoala cu cls. I-VIII Tălpaş, judeţul Dolj     Contrar interpretărilor existente în literatura...

Read more

Arta Baroca Muzicala

ARTA BAROCÃ MUZICALÃ – studiu de specialitate –   Prof. Gloria Ghidiceanu Liceul Teoretic “Henry Coand[” – Craiova     Termenul "baroc" s-a folosit cu sens peiorativ, dorind sã se arate dispretul fatã...

Read more

Impreuna prin arta

ÎMPREUNĂ PRIN ARTĂ   Iosim Daniela Cristina, Profesor învăţământ primar Şcoala Gimnazială Nr. 4 ,,Fraţii Popeea” Săcele   Arta este în esență cea mai profundă expresie a creativității umane. Pe cât de dificil de definit, pe atât...

Read more