Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Saptamana educatiei globale 2012 Mobilitate pentru sustenabilitate
Sâmbătă, 20 Octombrie 2012 00:00

Saptamana educatiei globale 2012

Mobilitate pentru sustenabilitate

 

A 14-a editie a Saptamanii Educatiei Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, se va desfasura in perioada 10-18 noiembrie 2012. Tema de acest an pentru Saptamana Educatiei Globale este “Mobilitate pentru sustenabilitate”.

 

Educatia globala cuprinde educatia pentru dezvoltare, educatia privind drepturile omului, educatia interculturala, educatia pentru pace si solutionarea conflictelor). Aceasta se fundamenteaza pe intelegerea problemelor fundamentale ale cetateniei globale, respectiv:

§         Constientizarea trairii intr-o lume globalizata si a rolului nostru ca cetateni ai acestei lumi;

§         Atitudini de respect pentru diversitate si abilitati de comunicare interculturala;

§         Intelegerea cauzelor si a efectelor problemelor majore care afecteaza lumea;

§         Oportunitati de a concepe si a lua masuri pentru a face lumea un loc mai echitabil si durabil.

 

Mai multe informatii gasiti pe http://www.coe.int/t/dg4/nscentre/GE/GEW/0GEW2012_en.asp#TopOfPage

Scolile sunt invitate sa deruleze proiecte in parteneriat. Legaturile intre scoli si parteneri europeni sau din afara Europei sunt puternic incurajate.

 

Proiectele trebuie sa cuprinda subiecte precum diversitate, interdependenta si dezvoltare durabila atat la nivel local, cat si la nivel global, utilizand obiectivele de dezvoltare ale mileniului ca principiu si sa implice o intelegere a problemelor de baza ale cetateniei globale.

Se va face referire la urmatoarele aspecte:

§         constientizarea dimensiunii globale si a rolului fiecaruia dintre noi ca cetatean al planetei; 

§         respect pentru diversitate si abilitati de comunicare interculturala;

§         capacitatea de a intreprinde actiuni care sa faca lumea mai echitabila si durabila;

§         responsabilitate pentru actiunile proprii. 

Tipuri de actiuni recomandate: 

§         proiecte parteneriale incheiate cu institutii guvernamentale si nonguvernamentale nationale, internationale, administratii locale si mass-media;

§         seminarii, simpozioane, dezbateri;

§         filme de scurt metraj;

§         prezentari de materiale promotionale;

§         activitati de educatie nonformala care promoveaza metodele interactive (workshop-uri, arte participative - teatru forum, arte vizuale, fotografie, etc.). 

 

Afla mai multe informatii si repere privind educatia globala: Saptamana Educatiei Globale.

Ultima actualizare în Joi, 25 Octombrie 2012 21:59
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

Revista cu ISSN

Evolutia fenomenului turistic pe litoral…

Evolutia fenomenului turistic pe litoralul romanesc

 EVOLUŢIA FENOMENULUI TURISTIC PE LITORALUL ROMÂNESC   Carmen Camelia Rădulescu, profesor, Grup Şcolar ,,C. A. Rosetti” Constanţa     Rezumat: Litoralul românesc al Mării Negre reprezintă o zonă de importanţă majoră pentru turismul din România....

Read more

Portofoliul responsabilului cu formarea …

Portofoliul responsabilului cu formarea continuă (RFC) din unităţile şcolare     Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic  cu modificările şi completările ulterioare, Legea învăţământului nr. 84/1995, O.M. nr. 5720/2009 privind Metodologia formării continue...

Read more

Interviu cu Alexandru Macedonski in poet…

INTERVIU CU ALEXANDRU MACEDONSKI ÎN POETICA SA (1854-1920)   Miron Costina Violeta                                          Prof. drd. la Şcoala cu cls. I-VIII, Tălpaş   Alexandru Macedonski, care a dat expresie atât de adâncă unor conflicte de...

Read more

Postmodernismul

POSTMODERNISMUL Georgeta-Irina Rusu, Şcoala Gimnazială ,,Ion Creangă"Bacău         Un curent controversat apărut ca o reacţie la modernism, postmodernismul s-a manifestat cu precădere după cel De-al Doilea Război Mondial, în toate domeniile: filosofie,...

Read more

Junimea si criticismul junimist

JUNIMEA ŞI CRITICISMUL JUNIMIST   Prof. Gabriela Ionescu Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu   Rezumat: Societatea Junimea a fost cea mai importantă grupare ide­ologică şi culturală din a doua jumătate a secolului al XIX-lea, având rolul...

Read more

Strategii didactice interactive evaluati…

STRATEGII DIDACTICE INTERACTIVE EVALUATIVE UTILIZATE ÎN CADRUL LECŢIILOR DE GEOGRAFIE   Profesor MIRON STELUŢA OTILIA Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila     Rezumat: Lucrarea prezintă exemple de stategii didactice interactive evaluative şi metode interactive...

Read more

Demersul analogic in predarea cauzalei

DEMERSUL ANALOGIC ÎN PREDAREA CAUZALEI   Prof. drd. Florina Țermure, Școala Gimnazială, localitatea Dobric. Jud. Bistrița-Năsăud   Rezumat: Prezenta lucrare își propune să abordeze unul din cele patru demersuri didactice, demersul analogic, care constă...

Read more

Notes sur la comprehension

NOTES SUR LA COMPREHENSION   Ilie MINESCU Universitatea de Vest Timişoara   Un individu qui s'apprête à comprendre, n'utilise pas directement les informations dans la forme conventionnelle du discours écrit (ou oral). C'est par l'intermédiaire...

Read more