Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - alcoolul |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:38 |
12. Alcoolul
Alcoolul nu este considerat întotdeauna un drog, fiind acceptat de societate. Cu toate astea, alcoolul este într-adevar un drog, iar folosirea lui abuzivă a crescut, până la a deveni, cu certitudine, o serioasă problemă socială.
Alcoolul etilic, C2H5OH, este un lichid incolor, cu gust înţepator, arzător. El deprimă activitatea sistemului nervos central şi periferic. Măsurile obişnuite cu care se consumă băuturile alcoolice (halba, paharul) conţin circa 16 grame alcool pur şi necesită mai mult de o oră pentru metabolizarea prin oxidare, el nefiind un aliment, ci un drog; acesta străbate rapid orice mucoasă sau membrană şi difuzează rapid în tot organismul, în torentul sangvin şi în creier. Corpul îl tratează ca pe un toxic eliminându-l cu o viteză constantă şi maximă, recunoscându-l ca indezirabil. O zecime se elimina prin rinichi, transpiraţie şi respiraţie.
Este un drog mai periculos decât heroina, cocaina sau amfetaminele la un loc. După cum se ştie, reacţia dintre alcool şi creier este, practic, identică cu reacţia dintre un drog şi creier. Ca şi în cazul lor, şi alcool prezintă o dependenţă care progresează în timp: din ce bei mai mult, parcă ai mai bea. Cantităţile mici de alcool cer cu timpul cantităţi din ce în ce mai mari. El omoară mai mulţi oameni, ruinează mai multe vieţi, destramă mai multe familii, distruge mai multe cariere profesionale, risipeşte mai mulţi bani şi determină mai multe boli decât celelalte droguri la un loc. O treime din toate cazurile evitabile de moarte sunt datorate consumului de alcool.
Datorită efectelor sale iniţiale, euforizante, dezinhibante şi relaxante, alcoolul este folosit pe scară largă, individual în familie şi în societate. Oamenii caută tot felul de motive ca să bea: când este cald, ca să se răcorească, când este frig, ca să se încălzească, când sunt fericiţi, ca să sărbătorească, când sunt supăraţi, ca să îşi înece amarul, etc. Realitatea crudă este că alcoolul nu rezolvă nici una dintre aceste probleme reale, ci oferă doar iluzia rezolvării lor. El are proprietatea de a afecta creierul şi astfel riscul dependenţei şi al abuzului pândeşte în orice moment.

Cu toate că multor părinti nici măcar nu le place să se gândească la aceasta, adevărul este că mulţi copii încearcă alcoolul în timpul liceului. Cercetările arată că aproape 80% din copiii de liceu au încercat să consume alcool. Deşi nu sunt nici sănătoase şi nici legale, experienţele cu alcoolul pot fi des întalnite la copii. Pentru a preveni abuzul de alcool la copii, este bine ca părinţii si profesorii sa discute cu aceştia despre alcool şi despre abuzul de alcool, să comunice deschis cu aceştia şi să-i sprijine pe cei care temporar au astfel de probleme. Alcoolul interfereaza cu percepţia realităţii şi cu abilitatea de a lua decizii bune. Aceasta poate fi periculos în special pentru copii şi adolescenţi, care posedă o mai mică experienţă în rezolvarea problemelor şi în luarea de decizii.
În aceste condiţii, putem spune că alcoolul este o endemie, o plagă a societăţii, a lumii de astăzi. Aproximativ 7 adulţi din 10 sunt băutori şi cel puţin unul dintre ei devine alcoolic. Alcoolismul este o boală; această boală este primară, progresivă, incurabilă - deşi alcoolicul poate fi recuperat prin eforturi complexe, profesionale cu o singură condiţie majoră: să nu se mai atingă de băutură, şi fatală dacă abstinenţa totală nu este realizată.
Cauzele acestei boli sunt în parte necunoscute; este o boală multifactorială, în care ereditatea joacă un rol major: un părinte alcoolic creşte şansa ca descendenţii săi să devină alcoolici, de patru ori. Sunt însă şi multiple cauze dobândite: sărăcia, lipsurile, singurătatea, depresia, ostilitatea sau respingerea de către apropiaţi, condiţiile grele de muncă şi lipsa educaţiei, tulburările de caracter şi personalitate, cresc riscul alcoolismului. Cu siguranţă că un rol deloc neglijabil îl joacă şi caracterul de drog, adictiv al alcoolului. Dependenţa fizică cât şi psihică pe care o da, ca şi nevoia de a mări doza, pentru a evita consecinţele sevrajului şi a funcţiona într-o normalitate tot mai precară, au un cuvânt greu de spus. De ce se întâmplă numai cu unii, însă, nu se ştie. Un eminent profesor spunea cândva că dacă medicul vrea să ştie cantitatea reală consumată de către pacient, trebuie să înmulţească cu 3 cantitatea declarată de acesta.
Efectele de scurtă durată ale consumului de alcool: distorsionarea vederii, auzului şi a coordonării mişcărilor, alterarea percepţiilor şi emoţiilor, judecată defectuoasă, ce poate conduce la accidente, înec sau alte comportamente riscante cum ar fi sexul neprotejat sau consumul de droguri; respiraţie urât mirositoare, mahmureală.
Efectele de lungă durată ale consumului de alcool: ciroza sau cancer al ficatului, pierderea poftei de mâncare, deficienţe serioase de vitamine, dureri de stomac, vătămări ale inimii şi ale sistemului nervos central, pierderea memoriei, risc crescut de impotenţă, risc mare de supradozaj.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 16:05 |
|
DISEMINARE CURS - eJOURNALISM 2.0 –
EDUCATIONAL COLLABORATION ACROSS BORDERS
USING WEB BASED TOOLS
Alexie Cristina, Prof. limba franceză,
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Slatina/ Șc. cu cls. I-VIII, Slătioara
În perioada 10-16... Read more

- Revistã nationalã de educatie -
ISSN 2065 - 3239
Presedinte APR: ªumãlan Dan
Redactor sef: Lazar Mihaiela
Adresa:
Strada Constantin Daicoviciu Nr. 15, Etaj 4, Birou 405
Cluj-Napoca, cod 400020, România
Fax: 0364-81.45.49
E-mail:... Read more
ACTIVITATEA NR. 1
CERCETĂŞIA ESTE ALTFEL! ESTE UN MOD DE VIAŢĂ!
Program Şcoala Altfel - Activităţi
1. Grupa de vârstă: tineriiii din clasele IX-XII
2. Ariile de dezvoltare: fizic, intelectual, caracter, emoţional, social, spiritual
3. ... Read more
STUDIU GEOGRAFIC ASUPRA CALITĂŢII MEDIULUI
ÎN MUNICIPIUL BRĂILA
Profesor Miron Steluţa Otilia
Şcoala cu clasele I-VIII Movila Miresii, judeţul Brăila
Rezumat: Studiul şi-a propus să identifice actualele probleme de mediu de pe raza municipiului... Read more
ISTORIA STUDIILOR DESPRE ARTICOL
Didin Florentina Gabriela
Şcoala gimnazială Nr. 1 Vulpeşti, Argeş
Articolul este partea de vorbire flexibilă cu rol de cuvânt ajutător care însoţeşte un substantiv, arătând măsura în care obiectul... Read more
Planificare model pentru limba si comunicare invatamant special
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice.... Read more
ANEXA Nr. 4
la regulament
Rezumatul raportului scris final al inspectiei scolare generale
- model -
1. Denumirea unitatii de invatamant preuniversitar .............................................................
2. Perioada inspectiei .......................................................................................................
3. Echipa de inspectie:
Coordonatorul... Read more
ABSENTEISMUL – O PROBLEMĂ
CARE ÎŞI AŞTEAPTĂ REZOLVAREA
Prof. Mihai Popescu
GST Ploieşti
Starea absenteismul în şcolile din România a devenit un fenomen îngrijorător, iar datele publicate de inspectoratele şcolare arată că unii... Read more
TEMPERAMENT
Temperamentul constituie latura dinamico-energetică a personalităţii. Dinamică, deoarece ne furnizează informaţii cu privire la cât de iute sau lentă, mobila sau rigidă, este conduita individului. Energetică, pentru ca ne arată…
LITERATURA MAGHIARÃ
ÎN CONTEXTUL LITERATURII EUROPENE
JOKAI MOR - “OMUL DE AUR”
Prof. Rainea Adela Roxana
Şcoala cu cls. I-VIII, Cherechiu, Bihor
REZUMAT
Mor a fost avocat. Îl cunoaste în facultate… METODE ALTERNATIVE DE EVALUARE:
PROIECTUL ŞI PORTOFOLIUL
Prof. Octavian Horia MINDA
Şcoala cu clasele I-VIII Sînandrei Timiş
PROIECTUL
Constituie o metodă complexă de evaluare, individuală sau de grup, recomandată profesorilor pentru evaluarea sumativă.… TRATAREA DIFERENȚIATĂ A ELEVILOR CARE PREZINTĂ DIFICULTĂȚI DE ÎNVĂȚARE
prof. înv. primar Doina Dumitru
Şcoala Gimnazială Fitioneşti
Cunoaşterea și abordarea diferențiată a elevilor reprezintă un mijloc…
PREDAREA INTEGRATÃ
LA CLASELE I-IV
Inst. Nicolau Mariana
Şcoala cu Clasele I-VIII Gherãesti, jud. Neamt
Problemele concrete de viatã, ce trebuie rezolvate zi de zi, au un caracter integrat si nu pot… INSTRUMENTUL CONNECT FOURS UTILIZAT ÎN ACTIVITATEA DIDACTICĂ
Profesor Bușcă Alexandru
Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari
Rezumat: Acest articol prezintă modul în care pot fi utilizate în activitatea didactică resursele educaționale interactive…
SUFLET GÂRBOV ÎN PREAJMA LUMINII
Prof. educator Mureșan-Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centru de Resurse
și Documentare privind Educația Incluzivă/ Integrată, Cluj-Napoca
Rezumat: Despre Dumnezeu nu trebuie să taci.… STUDIU – PRIVIND NEVOILE DE EDUCAŢIE ALE ELEVILOR PENTRU A PREVENI SITUAŢIILE DE EŞEC ŞCOLAR
Blejan Maria Liliana, Profesor Psiholog
Liceul de Arte Plastice “Hans Mattis Teutsch” Braşov
Studiul urmăreşte investigarea şi…
MANAGERUL ȘCOLAR - OM, SPECIALIST ȘI EDUCATOR
Prof. Aanei Genilia
Școala Gimnazială Lunca Pripor, Orașul Nehoiu, județul Buzău
,,Cel mai bun educator este acela care…
|