Spune Nu drogurilor - tipuri de droguri - crack |
Duminică, 25 Aprilie 2010 21:31 |
1. Crack-ul
La mijlocul anilor 80 a apărut în SUA şi mai târziu în Europa un drog care seamănă, din punct de vedere al procesului de producţie, cu drogurile sintetice (engl. designer drugs) şi care poartă numele de Crack (Rock). Numele este derivat de la sunetul specific de foşnitură (engl. to crackle - a foşni) produs de substanţă în timpul fumatului.

Materia primă este cocaina. Mai exact, este vorba de o cocaină "întinsă", amestecată cu adaosuri. Baza de cocaină se fierbe cu praf de copt şi apă; procesul durează circa opt minute. În mod interesant, prin această întindere şi multiplicare - care ar trebui să slăbească eficienţa drogului - are loc tocmai amplificarea efectelor tipice ale cocainei. Astfel, în doar câţiva ani, crack a devenit poate cel mai devastator drog al prezentului.
Se prezintă sub formă de firimituri solide, alb-gălbui. Substanţa seamănă cu bucăţi mici de sare gemă, de culoare beige.
Forme de consum:
De cele mai multe ori, crack se fumează. Poate fi însă şi ingerat sau injectat.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 26 Ianuarie 2011 15:51 |
Adaugă comentariu
|
SISTEMUL DE INVĂŢAMÂNT DIN ROMÂNIA
Sistemul de învăţământ reprezintă principalul subsistem al sistemului de educaţie, care se referă la organizarea instituţională a învăţământului.
În cadrul sistemului de învăţământ sunt reunite instituţiile specializate... Read more
STUDIUL CRITIC AL MANUALELOR ŞCOLARE
Prof. Sandu Diana
Colegiul Energetic “Regele Ferdinand I” Timişoara
Studiul se referă la modul în care este tratată tema “Compuşi hidroxilici” în manualele de chimie pentru clasele... Read more
DIRECŢII EXPRESIONISTE IN POEZIA LUI ION BARBU
Institutor: Nevodenszki Sorina
Şcoala cu clasele I-VIII, Sînandrei, Jud. Timis
“În poezia mea, ceea ce ar putea trece drept modernism nu este... Read more
VALENŢELE EDUCAŢIONALE ALE PLASTILINEI
Educatoare: Portik Laura
Grădiniţa P. P. Nr.1 Reghin
Rezumat
In activitatea didactică - cadrele didactice, dar şi acasă - părinţii utilizează în jocul lor cu... Read more
TEHNICI DE PREDAREA COMUNICĂRII ORALE ÎN LIMBA ENGLEZĂ
Prof. Manda Simona-Cristina
Liceul Constantin Brancoveanu, Horezu
Articolul este adresat cadrelor didactice care predau limbi moderne, mai exact limba engleză și are... Read more
ANEXA Nr. 3
la metodologie
Numele si prenumele candidatului.....................................
Data..............................
Examinator ................................
FISA DE EVALUAREA LECTIEI
Inspectia speciala la clasa
Read more
ABANDONUL ȘCOLAR- CAUZE ȘI MODALITĂȚI DE PREVENIRE
Prof. înv. primar Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni, jud. Alba
Educaţia are un rol vital în viaţa unei persoane. Așa cum spune John Dewey... Read more
L’APPROCHE COMMUNICATIVE. QUELQUES DEFINITIONS
Ilie MINESCU
Universitatea de Vest din Timişoara
Le français est une langue vivante; on ne l'enseignera donc pas comme une langue morte. Enseigner le français consiste à apprendre aux... Read more
PRINCIPII DE FORMARE INTERCULTURALĂ
A CADRELOR DIDACTICE
Prof. Popescu Mihaela,
Colegiul Tehnic Mătăsari, Gorj
Societatea actuală impune formarea cadrelor didactice şi din perspectivă interculturală. În acest sens, Camilieri distinge o…
Planetele Sistemului Solar
Cele noua planete ale Sistemului Solar au foarte multe aspecte in comun. Toate au orbita eliptica in jurul Soarelui si toate au luat nastere din praful si gazele…
PARTICULARITĂŢI HIDROGEOLOGICE ALE BĂLŢII BRĂILEI
Prof. dr. Ion Andronache,
Liceul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu”, Brăila
În regim natural de scurgere, nivelul pânzei freatice din Balta Mare a Brăilei era situat la adâncimi de… METODE ACTIVE ŞI INTERACTIVE PENTRU evaluarea
continuă sau sumativă LA PREŞCOLARI
Profesor Pătrașcu Elena Crenguța
Liceul Tehnologic I. C. Petrescu Stîlpeni – GPP Stîlpeni, jud. Argeș
Evaluarea este o componentă… DISCURSUL PUBLIC CA MODALITATE DE DEZVOLTARE A PERSONALITĂŢII ŞI APTITUDINILOR ELEVULUI
Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză,
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara
Rezumat: Dezbaterea şi discursul public sunt modalităţi extrem de utile în…
VIZIUNEA ŞI MISIUNEA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE
Profesor pentru învăţământul primar, Mirela Frunzeanu
Mark Twain International School, loc. Voluntari, jud. Ilfov
Rezumat
Viziunea unei organizaţii reprezintă o stare ideală proiectată în viitor şi care configurează… REPETIŢIA, MAI MULT DECÂT UN TROP REPREZENTATIV ÎN LITERATURA POPULARĂ
Se ştie că literatura orală, spre deosebire de cea scrisă, nu se defineşte prin identitatea sintactică a operei, pentru că aceasta… Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind dobandirea automata a calitatii de conducator de doctorat in Romania pentru persoanele care au obtinut aceasta calitate in statele membre ale Uniunii Europene, ale Spatiului… STRATEGIES FOR SELF ASSESSMENT
Anca Lăptucă,
Colegiul Naţional "Mihai Viteazul", Ploieşti
Teacher and student self-assessment as a good educational tool
Self-assessment is probably an activity every thinking individual engages…
|